Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset matkalaukut käytännöllisimmät

Vierailija
01.02.2017 |

Matkustan yleensä 1-2 viikon ajaksi. Mikä olisi hyvä matkalaukku-lentolaukku systeemi ja ei kovin kallis? Minkäkokoisia ja merkkisiä laukkuja suosittelet? Kotimaassa pitää kuljetella bussissa ja ulkona, matkakohteessa liikutaan useimmiten taksilla tai autolla. Pitäisi olla helposti yhden ihmisen liikuteltava. Kumpi on parempi, kova vai pehmeä laukku? Olen matkustanut aika pienten laukkujen kanssa mutta tuntuu että ei mahdu millään tavarat ja pitäisi vaihtaa suurempiin. Kovat laukut ovat usein painavia eikä niihon sovi kovin paljon mutta tyylikkäämpi ulkonäkö niissä on. Pehmeät eivät välttämättä kestä kovaa käsittelyä mutta ovat kevyet sekä niihin saa sovtettua paremmin vaatteet yms. Mikä olisi sopivan kokoinen lentolaukku sekä matkalaukku koko.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan pehmeät laukut on itse asiassa kestävämpiä kuin kovat. Ne joustaa, kun taas kova voi haljeta kolauksesta tai painosta. Ainoa, minkä takia voi haluta kovan laukun, on jos haluaa kuljettaa jotain, mikä ei saa litistyä.

Toinen olennainen kysymys on, miten koet että laukkuja on kätevä kuljettaa. Jos vedät perässäsi, hanki kaksipyöräinen. Jos työnnät vierelläsi tai edelläsi, hanki nelipyöräinen.

Mun laukut on samsonitea ja jotain delseytä, mutta ihan ok nämä marketeissä myytävät migantit ymskin on. Kunhan katsot, että laukku on kevyt.

Vierailija
2/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä kaksipyöräinen että nelipyöräinen lentolaukku. Nelipyöräisestä pidän muuten mutta siinä on se ikävä puoli että siitä pitää pitää lähes koko ajan kiinni esim. bussissa tai metrossa koska muuten se karkaa. Kaksipyöräisessä on sellainen tuki jonka avulla se pysyy paikallaan. Lentolaukuissakin yllättäen on eroja tilavuudessa ja joihinkin mahtuu enemmän, muutaman litran verran eroa. Minkä kokoinen matkalaukku sinulla yleensä on ruumassa? Kaupassa jotkut laukut ovat valtavia eivätkä ehkä siten käteviä mutta ei saisi liian pienikään olla. Mikä olisi optimaalinen ruumaan menevän matkalaukun koko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän ite vähintään kerran kuukaudessa ja matkat yleensä 1-2viikkoa pituudeltaan. Ruumaan menee iso laukku, joka on Migant-merkkinen ja kova. Siinä on neljä pyörää ja oon ite ainakin tykännyt siitä tosi paljon. Se on kestänyt monta vuotta matkaamista. Hyvää siinä on erityisesti just se, että sitä voi vetää tossa sivulla, mutta kuten tossa joku jo ylempänä mainitsi ni se välillä lähtee kyllä esim. junassa liukumaan itsekseen. Käsimatkatavaralaukkuna on joko Helly Hansenin 30l laukku/reppu, jonka saa sopivasti selkään tai sitten sellanen kova nelipyöränen rullattava laukku.

Vierailija
4/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nelipyöräistä laukkua voisi olla liian vaikeita kuljettaa mukana. Onko Migant-laukkusi sellainen keskikokoinen vai suuri?

Vierailija
5/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi nelipyöräistä laukkua voisi olla liian vaikeita kuljettaa mukana. Onko Migant-laukkusi sellainen keskikokoinen vai suuri?

Ne menee yllättävän helposti siinä yhdessä, kun sen isomman saa kuitenkin nopeesti bag droppiin. Sen 4 renkaisen käsimatkatavaralaukun etu on ehkä eniten se, että siihen kahvaan saa laitettua esim. käsilaukun tai pienemmän repun. Yleensä käsilaukkuun tai reppuun olen laittanut esim. läppärin, passin ja nesteet niin ne on sitten helpompi ottaa esille siinä turvatarkastuksessa verrattuna siihen, että pitäisi koko laukku avata ja alkaa penkoa sieltä. Jos lennän ilman isompaa laukkua otan aina laukun enkä HH-reppua, koska vetolaukku on vähän isompi ja "pikkulaukku" helpompi kantaa kun sen saa toisen laukun kahvaan tai selkään. Ton Migant-laukun kokoa en osaa tarkalleen sanoa, koska se on aika vanha jo. Luulen kyllä, että se on se keskikokonen eli joku 65l varmaan.

Vierailija
6/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nykyisin Samsoniten Cosmolite Spinner, tosi hyvä, kevyt ja kestävä laukku. Erilaisia aiemmin omistanut, mutta ton sain 40 v lahjaksi sisliilrani, ja se on aivan ihana. Helppo kuljettaa, liikkuu hyvin, ja tosi kevyt.

Vierailija
7/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustatteko kahden matkalaukun kanssa yleensä eli yksi ruumaan menevä ja yksi lentolaukku? Mikä olisi toimiva yhdistelmä?

Vierailija
8/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustatteko kahden matkalaukun kanssa yleensä eli yksi ruumaan menevä ja yksi lentolaukku? Mikä olisi toimiva yhdistelmä?

Riippuu tietty siitä, minne menossa, minkälainen matka ja kuinka pitkäksi aikaa. Jos menen 1-2 viikon reissulle niin yleensä vaan käsimatkatavarat. Jos pitempi matka niin isompi laukku mukaan.

Vierailija
9/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso laukku ruumaan ja vaan isompi kassi käsimatkatavarana jossa läppäri yms. Jos laukku katoaa, niin melkein mistäpäin tahansa saa ostettua pari t-paitaa ja alkkareita ja hotellissa on pakolliset hygieniatarvikkeet.  Matkatavarat hukanneelta lentoytiöltä saa monesti hätäapupakkauksen.  Eri tietysti jos mukana on lapsia yms. mutta jos yksin lähden shoppailu./kuttuurimatkalle niin lähden juuri noin. Tavarat mahtuisi varmaan sellaiseen lentolaukkuunkin, mutta se säätäminen niiden kaikkien muiden pelkän käsmiatkatavaran kanssa matkustavien kanssa, ei kiitos. Tilannetta ei ole parantanut se että Finnairin tarjoushinnatkin on nykyään niitä "pelkkä käsimatkatavara"-hintoja.

Vierailija
10/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietty siitä, minne menossa, minkälainen matka ja kuinka pitkäksi aikaa. Jos menen 1-2 viikon reissulle niin yleensä vaan käsimatkatavarat. Jos pitempi matka niin isompi laukku mukaan.

Miten saat 2 viikon vaatteet sovitettua käsimatkatavaroihin?