Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko teinin jättää yksin viikoksi?

Vierailija
01.02.2017 |

14 vuotias poika. Lähinnä pelaa kotonaan ja käy koulussa. Kavereilla. Harrastaa bändiä. Luotan kyllä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Itsellä myös luotettavat teinit, mutta siltikään en jättäisi. Ne tarvii aina höpötysseuraa ja aikuista toisinaan halimaan. Viikonloppu reissun ajaksi kyllä, mutten viikoksi. Meillä ei sukua lähellä, että voisi mummo käydä aikuista markkeeraamassa.

Vierailija
2/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jos ei ole varaa ottaa teiniä reissuun, jätä reissu väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on työmatkasta. Mummo vaan sairaana enkä millään kehtaisi vaivata.

Vierailija
4/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 14-vuotiasta, mutta 16 v jättäisin.

Vierailija
5/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Jos ei ole varaa ottaa teiniä reissuun, jätä reissu väliin.

Varaa? Minulla kyse olisi haluamisesta...

Ohis

Vierailija
6/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jättää kunhan sille jättää tarpeeksi vettä ja ruokaa.

Vierailija
7/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias ei pärjää yksin kotona, mutta 15-vuotias voi lähteä kuukaudeksi kielikurssille ulkomaille ja 16-vuotias olla vaikka koko kesän yksin kotona ja kesätöissä, kun vanhemmat ovat lomalla. Tai sitten ihmisaines on degeneroitunut hienon 80-luvun jälkeen.

Taisin unohtaa, että AV-mammaat ovat olleet herkkiä ja traumatisoituneita sieluja teini-iässään. Eli ei voikaan.

Vierailija
8/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pojan voi tietysti jättää viikoksi yksin, jos itse ei ole niin turhan tarkka seurauksista. Kuten esim: alaikäisen lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista, heitteillejättö rangaistuksista, kodin ja irtaimiston tuhoutumisesta, jne. Mikäpäs siinä, anna palaa vaan!!

Vierailija
9/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pojan voi tietysti jättää viikoksi yksin, jos itse ei ole niin turhan tarkka seurauksista. Kuten esim: alaikäisen lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista, heitteillejättö rangaistuksista, kodin ja irtaimiston tuhoutumisesta, jne. Mikäpäs siinä, anna palaa vaan!!

Oletko sama kirjoittaja, joka ihmettelee, miten 21-vuotias tyttö voi olla yliopistossa tai seurustella jo?

Vierailija
10/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla mummo on sairaana? Eikö mummo voisi asua vaikka teillä sen aikaa? Kyllähän poika varmaan pärjää mutta seuraa olisi hyvä olla tuon ikäiselle vielä

Vierailija
11/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
12/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvanha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama kirjoittaja, joka ihmettelee, miten 21-vuotias tyttö voi olla yliopistossa tai seurustella jo?

En ole. Oletko sama kirjoittaja, joka teki palstalle "vauvapalstalla Suomen tyhmimmät ihmiset" aloituksen?

Vierailija
13/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14-vuotias ei pärjää yksin kotona, mutta 15-vuotias voi lähteä kuukaudeksi kielikurssille ulkomaille ja 16-vuotias olla vaikka koko kesän yksin kotona ja kesätöissä, kun vanhemmat ovat lomalla. Tai sitten ihmisaines on degeneroitunut hienon 80-luvun jälkeen.

Taisin unohtaa, että AV-mammaat ovat olleet herkkiä ja traumatisoituneita sieluja teini-iässään. Eli ei voikaan.

En kohtelisi lapsiani kuten omat vanhemmat kohtelivat mua ja sisaruksiani kasarilla. Meillä ei erityisen lämpimät välit olleetkaan silloin, eikä nyt.

Lapset on nyt lapsia, itsenäistymisen on hyvä tapahtua pikkusen kerrallaan eikä noin suih vaan. Itse muutin 16 vuotiaana omilleni, omia en päästä.

Meillä ei 15 vuotiaskaan kuukautta olisi kielikurssilla, viikon korkeintaan ja 16 vuotiaskin reissaa vielä mukana, koska haluaa.

Vierailija
14/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "heitteillejättörangaistukset"? Suomessa ei ole lailla määritelty minkä ikäisen voi jättää yksin kotiin.

Vierailija
15/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan jättäisi. Vaikka luotat poikaasi, entä hänen kaverinsa? Netissä leviää tieto helposti siitä, että jossain on käty eli kämppä tyhjänä. Poika ehkä ajattelee pitävänsä parille kamulle illanistujaiset, mutta loppu voi olla historiaa.

Tiedän pari ihan kunnollista poikaa, muistaakseni olivat 14 ja 16, kun jäivät kaksin kotiin. Pitivät sitten pienet bileet, jotka riistäytyivät käsistä. Kotona oli rikottu tavaroita pyykkitelineestä huonekaluihin ja varastettu kamaa jääkaapin sisällöstä isän arvokelloon.

Lapsi voi myös joutua vaikeuksiin, onnettomuuteen, sairastua tms. Tuon ikäinen ei vielä osaa pitää huolta itsestään eikä välttämättä hae apua, vaikka tarvitsisi.

Vierailija
16/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin voisin jättää viikoks

Vierailija
17/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla on reuma ja nyt taas kipuja aikalailla. Haluaa olla kotona kunnes saa läket taas tehoamaan.

Vierailija
18/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu teinistä, mut jötettiin koirien kanssa 15v:nä ruokarahojen kanssa. En bilettänyt tms. oli lupa ottaa kavereita yöksi, ja katsottiin leffaa. tuon ikäisenä vahdin myös siskoni kissaa pari viikkoa yksin hänen yksiössään ja samat periaatteet.

Vierailija
19/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin itseäni, olisin kyllä pärjännyt 14- vuotiaana yksin viikon. Jos on ruokarahaa riittävästi ja henkilö osaa itse valmistaa ruokaa/ käyttää mikroa. Öisin voi vähän pelottaa kun on yksin tyhjässä kämpässä. Onko millainen asunto? Kerros, rivi vai omakotitalo. Omakotitaloon en kyllä jättäisi tuon ikäistä yksin.

Eikö kukaan pääse kaveriksi viikoksi?

Vierailija
20/25 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kohtelisi lapsiani kuten omat vanhemmat kohtelivat mua ja sisaruksiani kasarilla. Meillä ei erityisen lämpimät välit olleetkaan silloin, eikä nyt.

Lapset on nyt lapsia, itsenäistymisen on hyvä tapahtua pikkusen kerrallaan eikä noin suih vaan. Itse muutin 16 vuotiaana omilleni, omia en päästä.

Meillä ei 15 vuotiaskaan kuukautta olisi kielikurssilla, viikon korkeintaan ja 16 vuotiaskin reissaa vielä mukana, koska haluaa.

Teillä ei sitten sanonta "pojasta polvi paranee" ole toteutunut.