Jos leivon aikuisten synttäreille täytekakun, söisitkö sitä vieraana? Entä mitä muuta söisit/et söisi?
Vinkkejä kaipaan että leivon jotain mikä oikeasti uppoaa ihmisille.
Kommentit (38)
Voileipäkakku toimii. Täytekakkukin menee silloin tällöin, mutta ei mikään suosikki ole.
Täytekakku on hyvää. Samoin erilaiset suolaiset piirakat.
Syön kaikkea mitä on tarjolla! Täytekakku, voileipäkakku/valmiit pienet voileivät, pasteijat, suolaiset piirakat, mokkapalat ym. Perinteiset tarjottavat maistuu aina.
Enemmistö ihmisistä pitää enemmän suolaisista leivonnaisista kuin makeista. Jos itse olet makealle perso, tee ainakin suolainen vaihtoehto.
Minä söisin ihan mitä tahansa tarjottavaa, myös tai ehkä jopa etenkin, täytekakkua! Tosin olen oppinut vähän varovaiseksi, kun eräs sukulainen on suoraan sanottuna kehno leipuri, hänen tarjoilupöydästään otan vain selkeästi kaupasta ostettuja tarjottavia .
Minusta sellaiset täytekakut on ällöttäviä, joiden välissä ja päällä on liikaa kermavaahtoa ja kakku on kostutettu liian märäksi. Toinen kammotus on käyttää rahkaa kermavaahdon sijaan.
Suolaiset piirakat, pasteijat, hyrrät, toast skågenit uppoaa aina. Makeista porkkanakakku tai juustokakku jossa ei ällöä liivatetta esim pätkiskakku tai new york cheesekakku.
Mä syön vieraana ollessani täsmälleen sitä, mitä tarjotaan, vaikka kastematoja. (Ks. etikettioppaasta kohta "Käytöstavat".)
Täytekakku kuuluu synttäreille, ja maistuisi mulle erinomaisesti. Sen lisänä ei välttämättä tarvita muuta makeaa, ihmiset pitävät enemmän suolaisesta tarjottavasta. Leivo pari erilaista piirakkaa, vaikka kasvis + liha/kalatäytteinen.
Mun kokemuksen mukaan täytekakku ei oikein mene kovin hyvin kaupaksi. Juustokakut sen sijaan ovat maistuneet hyvin! Tai sitten esim mokkapalat tai muut sellaiset.
Täytekakku on parasta. Tosin ei kaikkien tekemänä. Ihan kiva maistella jotain mitä ei kotona tule tehtyä. Kuten se täyttis. Juustokakut. Piirakat. Voileipäkakkuja ei voi sietää, liian epämääräistä mössöä. Samoin jos voileivän päälle on lapattu kaikenlaista, ettei voi itse valita.
Söisin kakkua. Olen muuten huomannut että en todellakaan ole ainoa, jolle ei nämä sokerimassat uppoa. Olen siis perinteisen kermakakun (tai vähemmän perinteisen, vaikkapa naked cake) ystävä.
Muutoin riippuu vähän vieraiden iästä ja tottumuksesta mikä muu menee - yleensä suolaiset piirakat, tai mikä parempaa - pienet annospalat esimerkiksi lohirullista menee meillä kaupaksi. Tai voileipäkakku.
En söisi, en syö muutenkaan mitään makeaa. Suolaiset piiraat, voileipäkakut ja salaatit kyllä kelpaisivat. Jotain makeaa on kuitenkin hyvä olla tarjolla.
Kaikki perinteinen menee. Kermatäytekakku, voileipäkakku, keksit, suolaiset piirakat, leivonnaiset esim. mokkapalat tai porkkanapiirakka jnejne. Sokerimassakakut ovat suuri hirvitys, sillä maistuvat ihan kamalalle.
Kunnollinen täytekakku on paras juhlatarjottava. Tai okei, juustokakku menee samalle viivalle. Mikä tahansa makea kelpaa minulle, mutta täyte/juustokakun voittanutta ei ole. Eli KYLLÄ, söisin. Niin kuin jo mainuttu suolainen tarjottava on hyvä olla myös makeiden lisäksi. Kaikki eivät ole minunlaisiani herkkupeppuja.
Ap tässä. Kermakakku onkin suunnitteilla. Joko kinuskipäällisellä tai sitten treenaan valmiiksi marjahyydykkeen. Reunat kermaa ja välissä kermaa myös,eli perinteinen kermakakku.
Jos teen suolaiseksi jotain piirakkaa ja vielä itse/kaupasta keksejä? En halua että tarjottavia jää kauheasti 10 vieraan jäljiltä.
Mutakakku ja kaveriksi kermavaahtoa ja jäätelöä.
Ilman muuta söisin. Ja todennäköisesti kaikkea muutakin mitä tarjolla on. Hyytelökakkua, suklaaleivoksia, pikkuleipiä, karjalanpiirakoita munavoilla, salaattia, patonkia, voileipäkakkua, mitä vaan. Tosin jos tarjottavia on monta sorttia niin sitten maistaisi.n vain niitä herkullisimman näköisiä.
Kakkua söisin vain, jos herättäisi jotenkin huomitota että en syö sitä. Eli olisi esim. ainoa tarjottava joidenkin keksien lisäksi.
Suolaista söisin useampaakin sorttia, voileipäkakkua, suolaista piirakkaa, pasteijoita, pieniä cocktailpaloja, tuulihattuja jne.
Tarjoilu varmaan riippuu vähän kelonajastakin. Jos on päivällä kahvikutsut, niin täytekakku ja joku suolainen on ihan ok. Jos on iltajuhlat, niin jotain ruokaisampaa suolaista kaipaisin.
Kermakakku on hyvä! Seuraksi kahta erilaista piirakkaa. Esim. tomaatti-mozzarella ja kana. Suolaista on hyvä varata reilusti. Keksejä ei välttämättä tarvitse. Ainakin itse huomannut, että yksi makea tarjottava riittää.
Mä tein kaverin 25-vuotis synttäreille chilisuklaakakun. Uppos kyl kaikille.