Aika monikin asia pistää vihaksi!
Ei minun ehkä pitäisi laittaa blogiin kyselyihin sellaisia vaihtoehtoja joihin vastaaminen kun ihmiset niihn vastaavat oman mielipiteensä mukaan, alkaa pistää vihaksi. Minua pistää vihaksi tuollainen stereotyyppinen ajattelu, etä joku tietty teko on jonkun terveen tietyä sukupuolta olevan ihmisen tai lapsen yms merkki. Minua vihaksi pistää ja olen allerginen tuollaisille stereotypioille!!!!
Koska minun mielestäni ihmisiä on erilaisia ja ihmiset ovat jokainen omanlaisiaan ihan riippumatta siitä, kumpaako sukupuolta ovat ja jos vielä kuulen tuon lauseen että terveen sitä tai tätä sukupuolta olevan merkki, niin tulen hulluksi ja seuraavan kerran olen vastaavanlaisessa tilanteessa "viisaampi" ja jos joku sanoo riehuvasta pojasta että terveen pojan merkki niin minä aion sanoa ihan sen lapsen kuullen, että joo, kyllähän tuossa taitaa olla tuleva sosiaalipummi! tai että tuollaisen riehujan kanssa saa hävetä silmät pois päästä yms niin katotaan sitten mitä tapahtuu.
Jees, minäpä kokeilen joskus jos tuollainen tilanne tulee, tulipa se sitten missä tahansa, AIVAN missä tahansa, näettepä senkin vielä tapahtuvan 😉Tuosta mitä tapahtui 2009 että eräs henkilö möläytti jostakin pennusta että "terveen pojan merkki" on aikaa vaikka kuinka monta vuotta mutta silti vieläkin pistää kyseinen kommentti vihaksi pahemman kerran.
Sekin pistää vihaksi kun jotkut on niin ääliöitä ettei ne ymmärrä toisen ihmisen sairauksia vaikka olevinaan ovat muka terveydenhuollon ihmisiä. Näinköhän on? vai ovatko valehoitajia, valelääkäreitä, valepsykologeja yms? Uhkailevat vaan poliisilla vaikka heile ei sanoisi eikä tekisi mitään pahaa. Rikosilmoitus sitä, rikosilmoitus tätä ja PLAA PLAA PLAA!!!! EI VOIS VITTU VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA!!!!! Minä kun joskus olen joltakin hyvää hyvyyttäni koetanut anteeksi pyytää sitä jos teinkin väärin ja tarjota sovintoa niin heti alkaa valitus ja rikosilmoituksilla uhkailu. Sanonpa suoraan että' vihaksi pistää. Vihaksi pistää pahemman kerran!!!!!! Apinat muuten matkii, ei ihmiset. Tiesittekö sitä? Eli joka apinoi jotakin mitä joku jossakin toisella puolen Suomea on mulle tehnyt niin eipä taida olla kovin fiksu ihminen kyseessä. Eikö olisi viisaampaa ajatella omilla aivoilla sen sijaan että matkii muita?
Sen tiedän, etä mitään rikosta en ole tehnyt, en ainakaan osaa hahmottaa sen olevan minkään valtakunnan rikos. Se, etä pyytää anteeksi jotakin konfliktia, EI OLE rikos. Tuo että joka asiasta uhataan rikosilmoituksella on vallankäyttöä enkä minä alistu semmoisen vallankäytön alle. En edes tiedä minkä rikoksen tunusmerkit täyttää se jos pyytää anteeksi jotakin konfliktia, enkä sitäkään ymmärrä minkä rikoksen tunnusmerkit täyttää se, jos on joskus valittanut jostakin jonkun henkilön asiattomasta tavasta toimia. Valittaminen ei ole rikos vaan normaalia ihmisyyttä, siinä vaan sanotaan mielipide. Emme elä Pohjois-Koreassa joten mielipiteen sanominen ei ole rikos.
Kommentit (6)
En ymmärrä miten vammaisia ymmärtävä terveydenhuollon alalla työskentelevä as-henkilön omainen voi olla noin tyhmä että ei ymmärrä että en tarkoita pahaa vaikka sanonkin asioita suoraan? Koska moni jolla ei ole lähipiirissä aspergeria ja joka ei ole edes terveydenhuollon ammattilainenkaan, tuntuu ymmärtävän paremmin. Ehkä kyse ei tässä edes ole ihmisen perhetaustoista tai ammateista vaan luonteesta ja henkisistä ominaisuuksista ja voi olla ylättävääkin että ihmisen jonka luulisi kyllä ymmärtävän ei ymmärräkään ja ihminen josta voisi ajatella että todennäköisesti hän ei ymmärrä koska ei ole ammattilainen, sitten yllättäin ymmärtääkin. On tämä elämä kummallista.
Ja muutenkin, onko nykyään kaikki ne jotka on ammatiltaan hoitajia, koulutettu hoitajakoulutuksessa vittumaisiksi ihmisiksi? Onko koulussa opetettu uhkailemaan rikosilmoituksilla tai tekemään rikosilmoitus vaikkei joku ihminen jollakin sanalla tai teolla ole todellakaan pahaa tarkoittanut??????? Jos joku opettaja on opettanut noin toimimaan niin se opettaja pitäisi irtisanoa työstään ja tehdä valitus että opettaa huonoja tapoja opiskelijoilleen.
Ja jos joku epäilee että tuolleen on oma läheinen mulle vittuillut niin antakaa läheisenne kuulla kunniansa tuosta, nimittäin mulle ei vittuilla!!!!!!!!!!!!!!! Oikeastaan se olen MINÄ joka voisin tehdä rikosilmoituksen ja tekisin sen laittomasta uhkailusta kun minua on uhkailtu tilanteessa jossa en tarkoitanut mitään pahaa. Mietin myös että voisin tehdä asiasta kantelun tai valituksen johonkin jossakin vaiheessa että terveydenhuollon ammattilainen ei ymmärrä ihmisiä ja että onko semmoisen soveliasta edes työskennellä terveydenhuollossa ollenkaan ja joutaskohan semmonen jo eläkepäiviä viettämään.
Minä säikähdin tässä tammikuun alussa erästä saamaani viestiä niin että meinasin saada sydänkohtauksen. Eräs henkilö joka asiasta luultavasti tietää, voisi myös nyt valittaa kyseiselle henkilölle siitä miten on Hennaa kohdellut. Jos tiedät ihmisen nimen ja paikkakunnan niin hae numeropalvelusta yhteystiedot ja soita sille ja sano että Henna ei tarkoita pahaa. Tämä kehoitus on tarkoitettu eräälle miehelle jonka nimeä en täällä sano.
Elämä muutenkin on vaikeaa niin en tartte yhtään ylimääräistä lisästressin aiheuttajaa tai sydänkohtauksen yms aiheuttajaa elämääni!!!! Kiitos!
"enkä käsitä joittenkin pointtia johonkin tapaan toimia ja myönnän sen ja olen omatoimisesti hakenut kuntoutusta ja aspergereja on eri asteisia ja voi olla joku huomattavasti vaikeampi kuin vaikka se teillä kotona oleva aspergeri."
Hyvin sanottu!
Nyt rauhoituin jo mutta en minä tahallani ole väärin tehnyt
Joo, eräs viesti minkä sain tuossa tammikuun melko alkupuolella sai minut pois tolaltani pitkäksi aikaa. Se sai minut melkein sydänkohtauksen partaalle ja hahmimaan mielenosoituksellisesti järkyttävä määrä herkkuja diabeteksesta huolimatta ja vielä viikkoja sen jälkeenkin raivoamaan yksikseni täällä asunnolla, huutamaan suoraa huutoa ja heittelemään tavaroita ympäriinsä. Ja tänään kirjoittamaan vihaisen vuodatuksen asiasta myös blogiini.
Kyse on siitä, että minä EN TAHALLANI ole tarkoittanut sillä kun kesällä valitin eräästä asiasta tai sillä kun myöhemmin pyysin anteeksi jos olen jonkun saanut valituksestani suuttumaan, niin sillä en tarkoittanut rikkoa minkään valtakunnan lakia enkä ymmärrä miksi jostakin asiasta valittaminen tai oman mielipiteen sanominen olisi muka rikos. Enkä ymmärrä sitäkään miksi anteeksipyytäminen on rikos. Minut on opetettu pyytämään anteeksi jos olen tehnyt väärin ja suututtaa kun sitä ei hyväksytä kun teen oikein ja niinkuin on opetettu. Siis teinpä oikein tai väärin niin tuntuu etä kaikki mitä teen on joittenkin mielestä aina ja joka tapauksessa väärin.
Se että ruvetaan rikolliseksi leimaamaan ihmistä jolla on oppimisen ja hahmottamisen vaikeuksia + asperger siinä lisänä ja joka ei tarkoita edes rikkoa lakia millään muotoa, niin MINÄ tässä olen se jonka pitäisi tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta koska minun kunniaa loukataan leimaamalla rikolliseksi ja kun leimaaja on vieläpä muuten yleisesti ottaen hyvinkin ymmärtäväinen ja myönteinen erilaisia sairauksia, vammoja ja oppimishäiriöitä omaavia ihmisiä kohtaan.
Voisiko joku ihminen joka tästä tietää, selittää että mikä siinä asiassa edes oli rikos ja minkä rikoksen merkit se täyttää, kun minä olen asiasta aivan pihalla. Jos kyse on siitä, että olen esim intensiivisesti ollut kiinnostunut jostakin asiasta niin se ei ole rikos vaan sairauden oire, siihen ei auta rankaisu vaan siihen auttaa oikeanlainen, sairauteen ja sen oireeseen kohdennettu hoito ja kuntoutus, jota itse olen omatoimisesti hakemassa. Pidän kyllä puoleni enkä anna itseäni miten sattuu kohdella.
Minä joskus oon suuttunut jostakin ja valittanut mutten ole tajunnut siinä olevan mitään sen kummempaa kuin tavallinen, normaali suuttumus jostakin asiasta. En näe sen olevan millään tavalla rikos. Silti joku uhkaili rikosilmoituksella. Asiasta jota en kyennyt hahmotamaan vääräksi ja jonka en tiennyt olevan väärin ja jonka en osanut edes kuvitella loukkaavan ketään. Ja jolla en edes tarkoittanut pahaa.
Se sitten haluttiin tulkita tahalliseksi pahanteoksi ja muutenkin olen huomannut, etä jos sanon oman mielipiteeni niin jotkut suutuu minun omasta mielipiteestä ja uhkailevat rikosilmoituksella, jopa nekin joilla lähipiirissä on asperger-henkilö. Jos se teidän oma as-henkilönne osaa ilmaista mielipiteensä jotenkin korrektimmin kuin minä ja hallitsee minua paremmin sosiaaliset pelisäänöt niin se ei tarkoita että kaikki aspergerit osaisi niin hyvin. Minun on vaikea sanoa mielipidettäni tahdikkaasti ja vaikka en pahaa tarkoita saatan sanoillani silti tietämättäni tai tahtomattani jotakin loukata ja on kohtuutonta jos sitten asiaa pyydän anteeksi, niin sitäkään ei hyväksytä vaan aletaan vittuilemaan rikosilmoituksista.
Minä tarvitsen harjoitusta siihen miten ilmaista kielteinen mielipide loukkaamatta muita koska en aina ymmärrä miltä joku asia voi toisesta tuntua enkä ymmärrä miksi joku puhuu tai toimii jollakin tavalla enkä käsitä joittenkin pointtia johonkin tapaan toimia ja myönnän sen ja olen omatoimisesti hakenut kuntoutusta ja aspergereja on eri asteisia ja voi olla joku huomattavasti vaikeampi kuin vaikka se teillä kotona oleva aspergeri.