Mitä ruoka-inhokkeja sulla on, joista oikeasti "kuuluisi" tykätä?
-homejuusto:kamalaa tunkkaista möhnää, jota jotkut friikit yhdistävät jo pipareiden kanssa. Just.
-tulinen ruoka: en halua että räkä valuu nokasta ja itkettää kun syön ruokaani
Kommentit (264)
En tiedä mikä siinä on mutta te nirsot ihmiset ärsytätte ihan tolkuttomasti. Te, jotka inhoatte kaikkea mahdollista ennakkoluulojenne kanssa. Kalaa, sipulia, sieniä, oliiveja, juustoja, äyriäisiä, kaikkia kasviksia, yrttejä.. lista on loputon niin kun itse toteatte. Just sitä porukkaa joka tungeksii lasten buffet-pöydän ympärillä rohmeltamassa niitä nakkeja ja ranskalaisia.
Ettekö te joudu esim. duunin illallisilla pulaan kun ruokavalionne on niin... rajoittunut??
Kaurapuuro on kaikkien aikojen inhokkini. Ei muissakaan puuroissa kyllä kehumista ole enkä niitäkään vapaaehtoisesti syö.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä siinä on mutta te nirsot ihmiset ärsytätte ihan tolkuttomasti. Te, jotka inhoatte kaikkea mahdollista ennakkoluulojenne kanssa. Kalaa, sipulia, sieniä, oliiveja, juustoja, äyriäisiä, kaikkia kasviksia, yrttejä.. lista on loputon niin kun itse toteatte. Just sitä porukkaa joka tungeksii lasten buffet-pöydän ympärillä rohmeltamassa niitä nakkeja ja ranskalaisia.
Ettekö te joudu esim. duunin illallisilla pulaan kun ruokavalionne on niin... rajoittunut??
Niin ärsyttää muakin. Joo ei kaikesta kukaan voi tykätä, mutta...jotain rajaa.
Inhoan äyriäisiä, kalaa (lohta syön silloin tällöin puoliväkisin, muut kalat eivät mene alas), sisäelin- ja veriruokia, oliiveja, fetajuustoa, punasipulia, suklaata ja olutta.
Sen sijaan tavallinen sipuli, sienet, homejuustot jne. ovat suurta herkkua ja muutoin olenkin melko kaikkiruokainen. Eikä ole ongelmia juhlissa yms. sillä syön kyllä kohteliaasti tarjolla olevia ruokia ja maistan kaikkea vaikken siitä pitäisikään, kotona saan olla juuri niin nirso kuin haluan. 😉
Sushi ja suklaakakku
Valko- ja punaviini kans. Olen yrittänyt opetella ja juon tarjottaessa kohteliaisuudesta sen verran mitä on "pakko". Suklaakakkuakin otan kiltisti vähän, mutta tuota vanhalta kengältä maistuvaa käärylettä vois olla aika tiukkaa... onneksi ei ole tarjottu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vau! Duunin illallisilla? Mä olen ollut 20 vuotta ravintola-alalla, enkä tiedä mitä tuo tarkoittaa! :D
Viime viikonloppuna mun salaisuuteni paljastui, kun kokiksi opiskeleva lapsemme kyseli, että mitäs ruokaa sais äidille tarjoilla. Siinä emmin ja ähkin aikani... Sitten lapsi kysyi: "äiti, oletko SÄ nirso?!"
Kyllä mä olen!!! Olen vasta tullut nirsokaapista ulos. Kodin ruokatalous on 80% mun hallussa, joten täysin teen ja päätän mitä tänne ostetaan ja arkena syödään. Mies - kokki- lens pyrstölleen, kun kuuli lapsen sanat. Moni palapelin palanen loksahti paikalleen. Ups.
Mähän maistelen kaikkea, ja rakkaudella tuosta ylemmän luettelosta. Kalat, sipulit, yrtit, sienet ovat mun bravuuri.
Olen todella tarkka miten ja mitä punaista lihaa syön, yleensä en syö. En syö makkaroita, leikkeleitä, kylkiä jnejne. Kasvikset pitää olla todella tarkasti tehty, muuten jää. Kyse on siitä miten asiat mun suussani purskahtaa tai narskahtaa, ei niinkään mausta.
Mä maistan uutta mielelläni, mutta vanhaa en. Mustekalaa en syö, en, en, en. Se kerran natku mun suussa.
Ananas pizzassa tai salaatissa. Limen makuiset jälkiruoat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, se on jokaisella tuo loputon inhokkilista eikä kellään mitään muutamaa yksittäistä juttua, mitä ei voi sietää. 😉
Makkara, sushi ja liha melkein kaikessa muodossa.
miks alapeukutatte toisten inhokkeja?
Meidän perheessä rakastetaan ruokaa eikä erikoisetkaan ruokalajit jää maistamatta. Trendien mukaan ei eletä mutta kaikkea kivaa kokeillaan.
Siitä huolimatta sushit ei vaan ole hyviä! Graavikalaan tottuneelle suolaton kala on outo enkä pidä soijakastikkeen maustakaan joten en voi siihen sushia dipata. Muu japanilainen ruoka sensijaan on hyvää.
Suklaa. Oikeastaan kaikki karkit, limpparit ja makeat leivokset. En erityisesti pidä makeasta, tulee jotenkin tunkkainen olo ja jano :D Kaikkea suolaista herkkua kyllä himoitsen, mutta makeaa en ikinä.
Porkkanaa en saa myöskään alas. Muuten en juuri nirsoile.
Kermavaahto. Mautonta maitoista höttöä, eihän se edes maistu oikein millekään.
Kananmuna "sellaisenaan" eli paistettuna ja etenkin keitettynä, etoo pelkkä hajukin. Paistettuna toki menee, kun sekoittaa rahkaan ja laittaa sekaan riittävästi pekonia, paprikaa, ym. mausteeksi.
Sinihomejuusto on ehkä ykkösinhokki. En myöskään tajua sushin hienoutta. Kerran maistoin mätiä ja hyi helkkari sitä poksahtavaa kalan makua :( Tuliset ruuat, äyriäiset, sienet sun muut yleiset inhokkiruuat uppoaa ihan hyvin. Tai no tulinen ruoka paremmin kuin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna "sellaisenaan" eli paistettuna ja etenkin keitettynä, etoo pelkkä hajukin. Paistettuna toki menee, kun sekoittaa rahkaan ja laittaa sekaan riittävästi pekonia, paprikaa, ym. mausteeksi.
..ravut kanssa toinen, muistutti etäisesti tonnikalaa, mutta tonnikala on vaan huomattavasti parempaa.
-silli
-sinihomejuusto
-hernekeitto
-kaikki sellainen, jossa on sileän seoksen seassa klimppejä. Hrrrr. Esim. Niljakkaasti muljahtelevat hedelmäpalat jugurtissa. 🤢
Suutuntuma on minulle tärkeä asia ja lapset ovat näköjään perineet tämän ominaisuuteni. Makuasioista voidaan kiistellä, koostumuksesta ei! 😆
Vierailija kirjoitti:
Suklaa. Oikeastaan kaikki karkit, limpparit ja makeat leivokset. En erityisesti pidä makeasta, tulee jotenkin tunkkainen olo ja jano :D Kaikkea suolaista herkkua kyllä himoitsen, mutta makeaa en ikinä.
Porkkanaa en saa myöskään alas. Muuten en juuri nirsoile.
Olet sielunsiskoni!
En ole varmaan ikinä ostanut mitään makeaa esim. kahvilassa. Valitsen aina sen suolaisen vaihtoehdon.
Joku viineri jossain ns. pakkotilanteessa on ihan kamala. Viineri ja erilaiset leivokset ovat kamalinta mitä tiedän. Eikun ei, täytekakku on vielä kamalampaa ja erilaiset kuivakakut vielä siitäkin.
En muista että olisin ikinä ostanut itselleni kaupasta suklaata. Pystyn kyllä sitä syömään ja joku Fazerin sininen suklaakonvehti yksittäin on kahvin kanssa jopa ihan hyvää, mutta sitä tosista en syö. En pystyisi ikinä syömään esim. suklaalevystä edes sellaista riviä, saati kokonaista levyä.
Mutta kaikki suolainen, kyllä! Myös se sushi.
Kakut, pullat, tortut, leivokset, makeat hyydykkeet, kiisselit, keksit ja jäätelö.
En tykkää kun en tykkää.