Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri pakottaa 0-tuntisoppariin

enarvosta
31.01.2017 |

Onko pakko ottaa tarjottua työtä vastaan kun tarjolla on 0-tuntisopimus? Mitä jos onkin tuo 0 tuntia töitä, saako sitten kuitenkin työttömyystukea vai kynsiäkö sitten syödään?

Tottakai töihin olisi päästävä, mutta mua on ennenkin kusetettu ja sanottu että kyllä töitä riittää se 40h viikossa mutta sitten ei olekkaan. Miksei suoraan voi sitten 40h sopparia jos töitä kerran on.

Olen jo kaksi päivää koittanut soittaa TE-toimistoon mutta eivät pirulaiset vastaa. Jätin yhteydenottopyynnön. Saatana kun ahdistaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin yrittivät juuri tuputtaa hakemaan nollasoppari-paikkaan.. Kun viimeksi sellaisessa olin, töitä ei sitten vaihtelevasti ollutkaan ollenkaan ja kaikki oli hirveää säätämistä ja olin rutiköyhä jatkuvasti.

Vierailija
2/4 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ketään ei voi pakottaa menemään töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sovitelty työttömyysetuus.

Vierailija
4/4 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai silloin saa työttömyyskorvausta jos töitä ei ole. Soviteltua päivärahaa/ansiosidonnaista saa silloin kun vakituisesti tekee alle 30h/vko. Saattaa tuo tuntimäärä vaihdella aloittain. Ja jos se on 0-soppari niin silloin kyseessä on osa-aikatyö ja siihen sovelletaan tuota soviteltua työttömyyskorvausta vaikka joinain viikkoina olisikin välillä sen 40h töissä.