Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia valaistumisesta?

Vierailija
31.01.2017 |

Tai tietoisuuden tason muutoksista? Muutokset voivat kestää lyhyimmillään vain sekunteja mutta olla pysyviäkin ääritapauksissa. Varmaan monet uskoontulemisen kokemukset liittyvät tähän ilmiöön? Mutta myös meditaatiolla, joogalla, seksillä tai jopa äärimmäisen rasittavalla fyysisellä suorituksella voi saavuttaa näitä "tiloja" tietoisesti. Usein kyseessä myös vakava sairastuminen tai pitkäaikainen ahdistus/masennus/addiktio joka johtaa valaistumiseen joillakin henkilöillä. Näissä tapauksissa muutos on yleensä pysyvä. Tulee mieleen esim. alkoholistien uskoon tulemiset ja raitistumiset. Valaistuneessa tilassa ihminen voi kokea sulautumisen ympäristöön, erityisesti ympäröivään luontoon ja egon murenemisen kokonaan. Joillakin ihmisillä on todella rajuja kokemuksia tällaisesta. Henkilöillä ei useimmiten mitään aiempaa kiinnostusta tämän tyyppisiin asioihin eli kokemus tulee ihan puun takaa todellakin eikä näistä varmaan viitsi puhua koska kukaan ei kuitenkaan ymmärrä.

Luen Steve Taylorin kirjaa Out of the Darkness, jossa on erilaisia tosielämän tarinoita tästä ilmiöstä. Kirjan tapauksessa henkilöt hyvin tavanomaisia (ei siis mitään intialaisia guruja todellakaan), esim. useita perheenäitejä joilla rankkoja kokemuksia ennen "valaistumista". Jännä että tätäkään kirjaa ei ole suomen kielellä lainkaan saatavissa. Aiheesta ei juurikaan huomaa keskustelua julkisuudessa, mitä nyt sen verran että jotain mindfullnesia pidetään esillä tapana rentoutua.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintoisa aihe, joten uppista.

Vierailija
102/156 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
104/156 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliokin voi auttaa asiassa. Tarkoitan sitä, että jos saa aivosumun pois jättämällä huonot hiilihydraatit, sekin auttaa aivojen toimintaa yllättävän paljon.

Tiedän, tiedän, kuulostaa höpinältä. Mutta tutkikaa vähän, mitä ketonit tekee aivoille.

Siinä alkaa tuntea itsensä superihmiseksi.

Vierailija
105/156 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aihe loppuun kaluttu?

Vierailija
106/156 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokin voi auttaa asiassa. Tarkoitan sitä, että jos saa aivosumun pois jättämällä huonot hiilihydraatit, sekin auttaa aivojen toimintaa yllättävän paljon.

Tiedän, tiedän, kuulostaa höpinältä. Mutta tutkikaa vähän, mitä ketonit tekee aivoille.

Siinä alkaa tuntea itsensä superihmiseksi.

Ruokavalio edottommasti auttaa. Pois kaikki epäterveellinen ruoka ja lisäaineet ja kasvispohjainen ruokavalio tilalle.

Vierailija
107/156 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elin noissa harhaisissa ajatuksissa ykseydestä jne. Se on kaikki valhetta. Saatanan juoni. Todellinen Valkeus valkeni minulle, kun kysyin Jeesus Kristusta elämääni. Kysykää tekin. Te jotka noita meditaatio juttuja teette, lisätkää niihin mantroihinne Jeesus Kristuksen nimi. Saatatte yllättyä. Myös ei uskovalla on valta karkottaa riivaajat Jeesuksen nimessä.

Noi kaikki valaistumis jutut ja new age sepustukset on vain yksi saatanan valhe muiden joukossa ja Jeesus pelasti minut niiltä.

Totuuden voit lukea Raamatusta.

En ymmärrä miksi kaikenmaailman s*kopäät puhuvat ykseydestä ja olevansa osa jotain ykseyttä. Itseäni oksettaa ajatuskin 'ykseydestä' tai edes yhteisöllisyydestä joidenkin kanssa. Todellisuudessa 'ykseys' voi olla ja toimia vain samantasoisten tai - laatuisten kanssa eikä välttämättä edes silloin. Tarkoitan tällä jotain vaikeasti määriteltävää kvantti-/sieluntason kemiaa tai pimeän aineen olemusta. Se voi ilmentyä myös luonnon kautta, luonnossa tai olla ilmentymättä.

Vierailija
108/156 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan buddhidtisesta valaistumisesta, niin Siddharta Gautama oli gootti. Gootit ja muut arjalaisheimot olivat ja ovat ns. Raamatun heimoja. Gad oli Katti/Gothi, siis goottien patriarkka. Khadija, Mahatmaan (Muhammedin) vaimo oli myös gootti ja todennäköisesti Mahatmaakin kuului johonkin aryanheimoon.

Niin Raamatun kuin buddhalaisuuden yms. traditio on syntynyt ja kuulunut sumerien ja muinaisen Egyptin pappishallitsijaluokasta syntyneiden arjalaisheimojen kulttuuriin. Juuret johtavat sumerien anunnakeihin, alientyyppisiin jumaliin.

Jos joku ns. vierasta kansaa edustava omii näitä arjalaisheimojen traditioita, vailla omaa kulttuurihistoriaa tai kulttuurista pääomaa, ei kyse ole muusta kuin rtardista kiipimisestä TOISEN kansan traditiolla.

Tuli mieleen mm. Martina Aitolehti, joka mainosti jotain ykseydestä tms. niin kyse on hieman samasta asiasta kuin lokkeilunsa Thermanien omaisuudella, meidän lande jne. Ei ole 'meidän' ykseyttä/ kulttuuria/suomalaisuutta/valaistumista/Jeesusta/ historiaa/ uskontoa/temppeliä tai muutakaan. On vain aryanheimojen traditio, jolla kehikset ja muut yrittävät kiipiä.

Vierailija
109/156 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan buddhidtisesta valaistumisesta, niin Siddharta Gautama oli gootti. Gootit ja muut arjalaisheimot olivat ja ovat ns. Raamatun heimoja. Gad oli Katti/Gothi, siis goottien patriarkka. Khadija, Mahatmaan (Muhammedin) vaimo oli myös gootti ja todennäköisesti Mahatmaakin kuului johonkin aryanheimoon.

Niin Raamatun kuin buddhalaisuuden yms. traditio on syntynyt ja kuulunut sumerien ja muinaisen Egyptin pappishallitsijaluokasta syntyneiden arjalaisheimojen kulttuuriin. Juuret johtavat sumerien anunnakeihin, alientyyppisiin jumaliin.

Jos joku ns. vierasta kansaa edustava omii näitä arjalaisheimojen traditioita, vailla omaa kulttuurihistoriaa tai kulttuurista pääomaa, ei kyse ole muusta kuin rtardista kiipimisestä TOISEN kansan traditiolla.

Tuli mieleen mm. Martina Aitolehti, joka mainosti jotain ykseydestä tms. niin kyse on hieman samasta asiasta kuin lokkeilunsa Thermanien omaisuudella, meidän lande jne. Ei ole 'meidän' ykseyttä/ kulttuuria/suomalaisuutta/valaistumista/Jeesusta/ historiaa/ uskontoa/temppeliä tai muutakaan. On vain aryanheimojen traditio, jolla kehikset ja muut yrittävät kiipiä.

Jatkoa, Gautaman kieli oli paalin kieli, se oli/on finnoarjalainen kieli. Rökin riimukivi on muinaisgoottisuomea, tosin jotain vierasta vaikutetta riimussa on. Ulfilan Raamattu on suomea... Jurttaryssäläiset yms. pseudosuomalaiset voisivat valaistua vaikka ymmärtämään, että kiipivät ja rypevät aryan- suomenheimojen maassa, kielellä ja kulttuurilla.

Vierailija
110/156 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
111/156 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää juttua ko aiheesta kaivataan.

Vierailija
112/156 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
113/156 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Jokainen erikoinen kokemus luokitellaan valaistumiseksi. Tässäpä ohje: olet valaistunut kun tajuat että sinua ei ole.

Nuo sipulin kuorimiset ovat normaalia henkistä kehittymistä.

Olet valaistunut kun tajuat, että vain sinä olet. Tuosta sipuliasiasta samaa mieltä.

Vierailija
114/156 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä valaistumista vai mitä, mutta noin kolmikymppisenä eräänä päivänä tuli olo, ettei minulla ole mitään syytä olla huolissani tulevasta. Olin ennen tätä ollut koko elämäni jatkuvasti huolissani aina jostain asiasta, ja paniikkikohtaukset sekä jatkuva voimakas ahdistus olivat arkipäivää lapsesta asti.

Kesken työpäivän tuli levollinen olo, enkä osaa kuvata sitä muuten kuin että joku psyykkinen solmu päässä aukesi. Olin käynyt terapiassa joitain vuosia parikymppisenä, enkä lääkkeitä ole käyttänyt koskaan. En tiedä mitä tapahtui tai miksi, mutta sen päivän jälkeen on ollut hyvä olla. Minut tuntevat ihmiset huomasivat muutoksen myös. 

Vierailija
115/156 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin valaistumisen noin 15 vuotta takaperin kun kävelin luonnossa.

Kesken kävelyn sanoinkuvaamaton autuuden virta virtasi olemuksen läpi.

Kesken kävelyn, maailma, siinä olevat ilmiöt ja itse liukenivat pois tietoisuudesta, niitä ei enää ollut.

Oli vain rajaton, ääretön autuus ja hiljaisuun, jonka tietoisuus tiedosti.

Ei ollut edes minä ajatusta jäljellä, oli vain SE.

Tässäpä se, miten se tapahtuu. Se ”minä” katoaa ja sinua ei enää ole. Eikä mitään muutakaan. Silloin sitä sulautuu takaisin siihen mistä lähti, jumaluuteen, alkulähteeseen, kosmiseen rakkauteen (tällä on monta eri nimeä vaikka samasta asiasta kyse)

Olet itse tämä alkulähde. Ei tarvitse sulautua itseen, koska olet jo se.

Vierailija
116/156 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä valaistumista vai mitä, mutta noin kolmikymppisenä eräänä päivänä tuli olo, ettei minulla ole mitään syytä olla huolissani tulevasta. Olin ennen tätä ollut koko elämäni jatkuvasti huolissani aina jostain asiasta, ja paniikkikohtaukset sekä jatkuva voimakas ahdistus olivat arkipäivää lapsesta asti.

Kesken työpäivän tuli levollinen olo, enkä osaa kuvata sitä muuten kuin että joku psyykkinen solmu päässä aukesi. Olin käynyt terapiassa joitain vuosia parikymppisenä, enkä lääkkeitä ole käyttänyt koskaan. En tiedä mitä tapahtui tai miksi, mutta sen päivän jälkeen on ollut hyvä olla. Minut tuntevat ihmiset huomasivat muutoksen myös. 

Kyllä tuota kokemusta voi sanoa valaistumiseksi, ainakin pieneksi sellaiseksi.

Vierailija
117/156 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
118/156 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää juttuja aiheesta kaivataan.

Vierailija
119/156 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen nykyään olevani niin vakaasti uskossa että edes uskovat eivät voi sitä horjuttaa. Olin aikoinaan mukana karismaattisessa liikkeessä ja kaikki ne vaatimukset ja uskonelämän suorittaminen tuhosivat kykyni uskoa miltei kokonaan. Onneksi jotain jäi ja nykyään hengellinen elämäni on syvempää kuin koskaan.

Minulle Jumala on rakkaus ja siihen rakkauteen saan yhteyden rukouksessa. Karismaattisuutta kiitän siitä että löysin pelkän uskonnollisuuden sijaan hengellisyyden vaikka muuten mentiinkin rajusti metsään. Jotain hyvää jäi siis siitäkin kokemuksesta.

Vierailija
120/156 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aikoinaan kriisin sen suhteen, uskallanko luopua tieteellisestä maailmankuvasta. Se tuntui silloin ylitsepääsemättömältä kynnykseltä, hassua kyllä.

Myöhemmin koin ajanjakson, jota en osaa täysin selittää tai kuvailla. Ikään kuin oivalsin, että Jumala on Sana. Tai että elämä on illuusio, jota voi katsella tai muokata.