Osaako joku kertoa mistä tässä TE-palvelujen viestissä on kyse?
Ilmoittauduin noin viikko sitten työnhakijaksi ja sain tällaisen viestin:
Hei X. Sinulle on varattu aika palveluinfoon Uudenmaan TE-toimistoon paikassa X klo X.
Tule ajoissa! Tilaisuus kestää tunnin! Työnhakusi on voimassa tilaisuuteen asti
Jos joku osaisi avata minulle tätä viestiä niin olisin kiitollinen. Olen tehnyt keikkatöitä elokuusta lähtien ja pohjalla on lukiokoulutus.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa onnellisia: huhtikuusta eteenpäin ei enää kerrota, koska aiotaan soittaa. On tullut niin paljon negatiivista palautetta siitä, että ei soiteta "oikeana päivänä", joten nyt se soitto voi tulla koska tahansa alkukartoituksen jälkeen. Joskus väliä on 3 kk, joskus 2 vko ja työttömän edellytetään vastaavan. Jos ei vastaa, saa kirjeen ja tiedon siitä, mitä pitää tehdä 7 vrk kuluessa, jotta työttömyysetuus ei katkea. Kaikki tämä vain siksi, että näin on asiakkaat itse toivoneet.
Mielenkiinnosta kysyisin, mitä ne toimenpiteet on, jotka pitää 7 vrk:n kuluessa tehdä?
Riippuu työttömästä. Ei kuitenkaan mitään niin vaikeaa, että sen takia jäisi etuus saamatta.
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa vielä lisää koulutusta, jos jo olet asentaja-insinööri-diplomi-insinööri? Ei muitakaan sertifiointikursseja korkeakoulutetuille makseta, joten miten kuvittelit, että juuri sinä olisit erikoistapaus? Muutkin suorittaa nuo kurssit omalla ajalla ja omalla rahalla, vain työtön kuvittelee, että hänellä on oikeus saafa tuokin ilmaiseksi.