Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku kertoa mistä tässä TE-palvelujen viestissä on kyse?

Hämmentynyt välivuosilainen
31.01.2017 |

Ilmoittauduin noin viikko sitten työnhakijaksi ja sain tällaisen viestin:
Hei X. Sinulle on varattu aika palveluinfoon Uudenmaan TE-toimistoon paikassa X klo X.
Tule ajoissa! Tilaisuus kestää tunnin! Työnhakusi on voimassa tilaisuuteen asti

Jos joku osaisi avata minulle tätä viestiä niin olisin kiitollinen. Olen tehnyt keikkatöitä elokuusta lähtien ja pohjalla on lukiokoulutus.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene siihen infoon, työnhakusi katkaistaan (sitä jatketaan sen tilaisuuden päätteeksi)

Vierailija
2/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen tyhjänlänkytys-tilaisuus. Karenssia paukkuu jos et mene paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä että sun tarvis mennä tonne ja ilmeisesti jos et mene niin tulee karenssi.

Vierailija
4/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen infotilaisuus jossa kerrotaan mitä tehdä kun on joutunut työttömäksi.

Eli toisin sanoen aika liibalaaba juttuja mutta sinne on mentävä JOTTA työnhakusi pysyy voimassa ja saat työttömyysturvaa

Vierailija
5/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on karenssin uhalla mentävä tuonne. Se on siis sellainen tilaisuus, jossa työttömät laitetaan riviin istumaan ja siellä sitten paasaa joku ihminen yli tunnin kuinka työhakemus väännetään.

Vierailija
6/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää mennä sinne palveluinfoon. Jos et mene, työnhaku katkeaa, eli päivärahan maksaminen päättyy.

Vierailija
7/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ollut ihan selvä viesti? Olet ilmoittautunut työttömäksi, joten ne kutsuu sinut sinne TE-keskukseen, jossa käytte uudestaan läpi ihan samat asiat, jotka olet sinne jo ilmoittanut.

Vierailija
8/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kuten täällä sanottu. Mentävä on. Tai vaihdettava ainakin aikaa ellei tuolloin pääse.

Vierailija
9/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on osa "kaikki haastatellaan 3 kk välein" -maailmaa eli kootaan porukkaan infoon kuulemaan oikeudet ja velvollisuudet ja sen jälkeen pikaisesti tarkistetaan tilanne ja annetaan seuraava yhteydenottoaika noin 3 kk päähän paitsi niille, joille on tarpeen tarjota muutakin palvelua kuin työttömyysetuutta.

Vierailija
10/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos kaikille! En voi saada vielä puoleen vuoteen tukea, joten vähennettäisiinkö karenssi sitten mahdollisesti puolen vuoden päästä saatavista tuista? 😂

Vierailija
11/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähennetä tulevista tuloista, eikä karenssia voi antaa takautuvasti, vaan karenssi lähtee käyntiin siitä päivästä kun jätät menemättä sinne infoon ja siltä karenssin ajalta et saa tukea.

Ihan mielenkiinnosta, miksi et saa puoleen vuoteen työttömyystukea?

Vierailija
12/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Okei kiitos kaikille! En voi saada vielä puoleen vuoteen tukea, joten vähennettäisiinkö karenssi sitten mahdollisesti puolen vuoden päästä saatavista tuista? 😂

Miksi et saa puoleen vuoteen etuutta? Eikö se enää olekaan 5 kk, jonka vailla ammatillista koulutusta oleva alle 25v joutuu odottamaan? Ja kyllä, karenssi laitetaan sinne jatkoksi.

Vierailija
13/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko niin, että työnhakusi ja rahojen virta tilille lakkaa, jollet ilmesty ko. tilaisuuteen.

Vierailija
14/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vähennetä tulevista tuloista, eikä karenssia voi antaa takautuvasti, vaan karenssi lähtee käyntiin siitä päivästä kun jätät menemättä sinne infoon ja siltä karenssin ajalta et saa tukea.

Ihan mielenkiinnosta, miksi et saa puoleen vuoteen työttömyystukea?

Minulla ei ole ammatillista koulutusta ja sen takia on 5kk odotusaika, niin kuin 12. tarkensi 🤔

AV

Vierailija
15/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menisin tuonne palveluinfoon ihan jo kuullakseni, mitä palveluja nykyisin on työttömälle tarjolla ja kuinka asiointi hoidetaan.

Vierailija
16/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä menisin tuonne palveluinfoon ihan jo kuullakseni, mitä palveluja nykyisin on työttömälle tarjolla ja kuinka asiointi hoidetaan.

Kyllähän sinne tietysti pitää mennä, mutta ei siellä mitään palveluja mainosteta. Itse olin noin vuosi sitten ja infon sisältönä oli te-palvelujen nettisivujen esittely (ikään kuin työttömät ei itse tajuaisi niitä selailla tai osaisi käyttää).

Vierailija
17/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuon selvemmin sanoa. Menet paikkaa x klo x. Työnhaku jatkuu kun kirjoitat sielä nimesi paikallaolopaperiin.

Vierailija
18/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmoittauduin työttömäksi. Seuraava yhteydenotto on kesäkuussa. Missä mun infot ja haastattelut?

Vierailija
19/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja tekee osa-aikatöitä tai edes satunnaisia töitä, ei tuollaiseen pitäisi kai joutua, koska tarkalleen ottaen silloin ei olla työttömiä, vain vailla kokopäivätyötä. Nämä kaikenmaailman aktivoinnit ja muut käsittääkseni koskevat vain niitä kokonaan työttömiä työnhakijoita.

Vierailija
20/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni päättyy työttömyys piakkoin, mutta piruuttanikaan en pukahda asiasta sanaakaan TE:n suuntaan. Siinähän soittelevat/uhkailevat yms, ehkä sitten joskus myöhemmin vaivaudun ilmoittamaan asiasta. kun tässä ns omalla kustannuksella muutenkin ollaan oltu niin vähän irvailua takaisin edes tässä muodossa.

Tuntuu muuten aika omituiselta, yksi rivi lisää LinkedIniin koulutusta ja yhtäkkiä onkin kuumaa kamaa työmarkkinoilla, "tulisitko haastatteluun"-puheluita viikossa tusinan verran. Tämänkin (kaupalllisen) kurssikokonaisuuden osallistumisen maksoin ihan itse, kun tuo TE:n kautta (muunto)kouluttautuminen tuntui olevan niin vaikeaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä