Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olis sopiva hinta, jos ompelen kaverilleni 10 lastenvaatetta hänen kankaistaan??

Vierailija
31.01.2017 |

Kaveri pyysi tällaista palvelusta ja lupasi maksaa, sanoin jääväni miettimään hintaa. Mikä olis kohtuullinen kaverihinta teidän mielestä?? Kankaat on trikoita ja froteita. Resorit ja kankaat tulee kaverilta, multa sitten ompelulangat. Setti sisältää: 4 froteehousut resorilahkeilla, 1 legginssit trikoosta, 2 tunikaa trikoosta, joihin päälle koristetaskut, 1 pitkähihainen trikoopaita ja 2 lyhythihaista trikoopaitaa. Mitä pyytäisitte? Kaavat mulla on valmiina.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkien neulominen ei mielestäni ole täysin verrattavissa ompeluun. Neuloa voi tv:tä katsellessa tai samalla jutustellen, mutta ompelu vie ompelijan huomion täysin. Ei siinä pahemmin ehdi tv:tä tuijotella vaan sitä keskittyy täysin siihen hommaan. Tarkoitan tällä siis sitä, että neulomisesta en velottaisi tuntitaksalla, mutta ompelemista kyllä. Ja molempia harrastan myös itse.

Vierailija
62/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammattiompelija ja teen työkseni nimenomaan näitä lasten vaatteita. Esimerkiksi lasten leggareista omalla kankaalla otan 13e. Teen työn alle vartissa. Kaavat ovat valmiina joka koossa, kankaan leikkaan pyöröleikkurilla ilman nuppineuloja. Minulla on useita koneita, joissa on valmiiksi tummat, vaaleat, punaiset langat. Lahkeiden suun kääntäminen peittarilla vie n. 15 sek per housut. Siitä tuolilla seuraavalle pisteelle, saumurilla kolme saumaa. Kuminauhan leikkuu, saumurointi vyötärölle ja vyötärön kääntäminen peittarilla. Valmista.

Simppelit haaremihenkiset housut menee vielä nopeammin ja pelkällä saumurilla. 

Myös paidat on melko nopea tehdä, mulla on yhdessä koneessa kanttausvälineet valmiina ja monen väristä kanttia leikattuna. Nopealla surautuksella kantit ja kasaan, peittarilla helma.

Tunika saattaa olla hitaampi tehdä.

Esimerkiksi bodyja teen sarjana niin, että yhden bodyn valmistusajaksi leikkuusta neppareihin ja viimeistelyyn on hieman vajaa vartti. Työnhinnaksi tulee silloin noin 8e. 

Oletko laskenut millä aikavälillä saat koneiden hinnat kuoletettua. Sulla varmaan käytössä on teollisuuskoneet, jotka nopeuttavat ompelua, jotka ovat todella kalliita.

Entä työtilat?

Saatko noilla hinnoilla jotakin palkkaa itsellesi?

Jos tuo oli pelkkä työnosuus, lasketko palkkaa, asiakaspalveluun, postitukseen, paperitöihin?

Veikkaan, että ainakin osa on kotikoneita. Teollisuuskoneiden hinnat tuollaiseen käyttöön ovat alvittominakin parista tonnista ylöspäin. Jotain vanhoja louskuja saa allekin. Teollisuussaumuri on sen verran kallis ja vie paljon tilaa, että vähänkin laskutaitoinen yksin työskentelevä valitsee mieluummin lankojen vaihdon kuin monta tyhjänpanttina seisovaa konetta.

Kyllä hinnat tuntuvat uskomattomilta. Jos bodyn valmistamiseen menee vartti ja työosuus on 8€ ja veroton hinta n. 6.40€ eli 25,60€/h

Josta pitäisi maksaa koneet, vakuutukset, sähkö, työhuone, mittanauhat ja nuppineulat, koneiden huolto, markkinointi, puhelinkulut, kirjanpito jne.

Sen lisäksi "palkatonta" työaikaa kuluu tilauksen vast.ottamiseen, myyntityöhön, postitukseen, palkan sivukulut esim.eläkevakuutus 24%,jne. Ja jotain palkkaakin pitäisi jäädä.

Siis tämmöisiäkö te oikeasti mietitte kun kaverin hyväksi teette (tai siis ette tee) jotain. Kireää on elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla