Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olis sopiva hinta, jos ompelen kaverilleni 10 lastenvaatetta hänen kankaistaan??

Vierailija
31.01.2017 |

Kaveri pyysi tällaista palvelusta ja lupasi maksaa, sanoin jääväni miettimään hintaa. Mikä olis kohtuullinen kaverihinta teidän mielestä?? Kankaat on trikoita ja froteita. Resorit ja kankaat tulee kaverilta, multa sitten ompelulangat. Setti sisältää: 4 froteehousut resorilahkeilla, 1 legginssit trikoosta, 2 tunikaa trikoosta, joihin päälle koristetaskut, 1 pitkähihainen trikoopaita ja 2 lyhythihaista trikoopaitaa. Mitä pyytäisitte? Kaavat mulla on valmiina.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kappaleelta 9 e, jos aikaa kuluu keskimäärin 1-2 tuntia asusteelta.

Vierailija
22/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että ihmisiltä on täysin vääristynyt työn todellinen hinta. Kun bangladeshilainen lapsi ompelee muutamalla sentillä suurimman osa käyttövaatteista, ajatellaan että kaverille on ihan reilua antaa 50 euroa koko päivän työstä. Jokainen voi koettaa, onko ompeleminen kiva harrastus, jos tekee putkeen vaikka 10 vaatekappaletta. Se on teollisuustyötä.

T. Se 30 kertaa alapeukutettu joka pitää kaverit kavereina ja ompeluttaa vaatteita oikealla suomalaisella ompelijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten arvotat oman aikasi? 10:n vaatteen tekemiseen kuluu kyllä aikaa. Laskuta tuntien mukaan. Noin 7-9e / per tunti.

Vierailija
24/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että 50-100e olisi hyvä hinta. Paremmalta kaverilta vähemmän, ei niin hyvältä enemmän.

Ongelma on sinä, ymmärtääkö kaverisi kuinka paljon aikaa työ vie. Itse tekeminen tai teettäminen on kyllä kallista verrattuna H&M/Lindex/KappAhl-vaatteisiin. Eihän Suomesta saa edes sitä kangasta samalla hintaa mitä vaikka takki kaupassa maksaa.

Itse en kehtaisi kaverihintaan pyytää tekemään noin montaa vaatetta. Tuossa menee kuitenkin aikaa vaikka kuinka olisi ammattilainen.

Vierailija
25/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teettää opelutöinä trikoita ja leggingsejä? Ei paljon järkeä.

Vierailija
26/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset täällä ei taida tajuta kuinka aikaavievää puuhaa ompelu on. Jos haluaa hyvää ja laadukasta jälkeä, tuo ei todellakaan ole mikään "muutaman tunnin homma"

Itse en ompelisi tuota määrää 50:llä eurolla. Jos olisi hyvä ystävä, 100:lla ehkä voisin. Jos ei niin hyvä, niin ei riitä satanen.

Vierailija
27/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää nämä ompelutaidottomat ihmiset, jotka ostelevat kankaita ja olettavat sitten kavereiden tekevän ne valmiiksi. Sama kun mä ompelutaitoisena ostaisin kasan lautoja ja olettaisin jonkun kaverin tulevan meille nikkaroimaan  niistä lapsille leikkimökin.

Vierailija
28/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina ihmetyttää nämä ompelutaidottomat ihmiset, jotka ostelevat kankaita ja olettavat sitten kavereiden tekevän ne valmiiksi. Sama kun mä ompelutaitoisena ostaisin kasan lautoja ja olettaisin jonkun kaverin tulevan meille nikkaroimaan  niistä lapsille leikkimökin.

Juuri näin. En omista ompelukonetta, enkä osaa mitään monimutkaista ommella, mutta tiedän kuinka paljon minulta veisi aikaa ja hermoja tuon kasan ompelu.

Kaverihintaan voisin pyytää lyhentämään verhot tms. pientä.

Vierailija
29/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunko tekisit itse töitä 50 eurolla eli montako tuntia käyttäisit aikaasi?Mun tuntipalkka töissä on 18€ ja ilman veroja tekisin töitä 5 tuntia.

Kamalaa lukea miten ihmiset kohtelee ystäviään!En ikinä viitsisi käyttää ystävää noin hyväkso.50€,risteily tai 100€ on kaikki liian vähän 10 vaatteen ompelemisesta.Se on usean tunnin työ,10h ei riitä.

Minusta sun pitää maksaa ainakin 200€.Ommellun vaatteen hinta pitää olla korkeampi,kuin henkkamaukan.Jos et viitsi maksaa käsityöstä,niin mene ketjukauppaan.

Vierailija
30/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 vielä.Ap olitkin ompelija.Pyydä 200€.

Vierailija
31/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€+alv / vaate.

Vierailija
32/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket paljonko työhön menee aikaa ja määrittelet itsellesi tuntipalkan. Jos olet hidas/ harrastelija, et voi veloittaa siitä ajasta jonka käytät ns. harjoitteluun.

Ammatti ompelija lisää verot, huone/ välinekulut mm. koneiden huollot ym.

Hinnan tulee olla sellainen että sillä viitsii tehdä.

Itse teen käsitöitä myyntiin pienessä määrin eikä käsitöitä ole koskaan ns. kaverihintaa. Päinvastoin, kaverit yleensä maksaa parhaiten.

Vierailija
33/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää velottaisin 1450€/pv

Vierailija
34/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25€+alv / vaate.

Eli sää kuvittelet että jos myynti on n. 100- 200€ / vuosi, tulee maksaa Alvit? -"Jep"

Vierailija
35/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 €

Vierailija
36/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on just se , että H&Mstä saat luomupuuvillasta tehtyjä lastenvaatteita hyvin edullisesti, joissa laatu kestää sen aikaa, kun lapsi sitä vaatetta tarvitsee.

Jos haluaa tukea kotimaista, eettistä vaatetuotantoa, tulee se väistämättä huomattavasti kalliimmaksi.

Mikä oli kaverisi motiivi pyytää sinua tekemään vaatteet? Oli kankaita? Eettinen valinta? Vai tarjouduitko itse?

Vierailija
37/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ammattitaitoiselta ompelijalta tuossa ei kauan mene. Jos hallitsee kankaalle kaavoittelun. Ompelujärjestyksen. Ja työssä ei muuta tikki ompelua kuin taskujen kiinnitys joka siis tehdään ennen vatteen kokoamista.

Sanoisin että n 40min per vaate kaavoituksineen. Oliko niin että joitan vaatetta samaa useampi? Ne leikataan päällekkäin.

Itse ottaisin ehkä sen 6-8€ vaate jos teen ns pimeästi. Jos taas ompelijana yrityksessä laskuttaisin 25e tuntipalkan mukaan vähintään.

Miesten paita valmistuu kaavasta pakettiin 20minuutissa joten sen mukaan ajateltuna nuo ei pitkää tekoaikaa tarvi.

Vierailija
38/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ammattitaitoiselta ompelijalta tuossa ei kauan mene. Jos hallitsee kankaalle kaavoittelun. Ompelujärjestyksen. Ja työssä ei muuta tikki ompelua kuin taskujen kiinnitys joka siis tehdään ennen vatteen kokoamista.

Sanoisin että n 40min per vaate kaavoituksineen. Oliko niin että joitan vaatetta samaa useampi? Ne leikataan päällekkäin.

Itse ottaisin ehkä sen 6-8€ vaate jos teen ns pimeästi. Jos taas ompelijana yrityksessä laskuttaisin 25e tuntipalkan mukaan vähintään.

Miesten paita valmistuu kaavasta pakettiin 20minuutissa joten sen mukaan ajateltuna nuo ei pitkää tekoaikaa tarvi.

Miesten paita kaavasta pakettiin 20 minuutissa? Älä valehtele. Mittaus, leikkaus, kalvosimet, kaulukset, nappilistat... Itse olen kokenut kotiompelija, mutta paita ei valmistu edes yhdessä illassa.

Nyt ei puhuta bangladeshilaisesta hikipajasta, jossa 20 ihmistä ehkä saakin paidan valmiiksi tuossa ajassa.

Vierailija
39/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että ap todennäköisesti tekee tuon ompelutyön pimeästi eli ei maksa veroja. Sen mukaan hintakin sitten täytyy olla mun mielestä. Legginssit ainakin hurauttaa todella nopeasti esimerkiksi. Mun kaverille joku oli pyytänyt 90 cm lapsen legginssien ompelusta 15 euroa, mikä törkeetä, kun ajattelee, että puolen tunnin homma maks ja tekee tuon vielä pimeästi. Eipä ottanut kaveri tuota tarjousta todellakaan vastaan.

Vierailija
40/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten paita kaavasta pakettiin 20 minuutissa? Älä valehtele. Mittaus, leikkaus, kalvosimet, kaulukset, nappilistat... Itse olen kokenut kotiompelija, mutta paita ei valmistu edes yhdessä illassa.

Nyt ei puhuta bangladeshilaisesta hikipajasta, jossa 20 ihmistä ehkä saakin paidan valmiiksi tuossa ajassa.

Miesten paita on ehkä vähän eri homma kun lasten housut tai leggarit.