Kassajonossa toimimisesta, onko mielestäsi ok?
Jonossa seisoo asiakas, jolla yksi ostos kädessään. Kun tulee hänen vuoronsa laittaa ostokset hihnalle, paikalle tulee asiakkaan puoliso, jolla kori täynnä tavaraa. Hän kävelee jonon ohi puolisonsa luo ja nostelee tavaransa hihnalle. Jonossa viisi muuta ihmistä. Koetko, että puoliso etuili muita vai onko ok, että pariskunnasta toinen jonottaa ja ostoksia kantava tulee paikalle vasta, kun on heidän vuoronsa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
MInä ajattelen, että ok antaa ihmisten hyppiä kaverinsa tai puolisonsa luokse jonon ohi, heillä luultavasti on niin paska elämä, että heidän on päästävä kaupastakin pois se 2 minuuttia nopeammin, jotta voisivat tuntea edes hieman onnellisuutta. Minulla on kyllä aikaa odottaa heidän ylimääräisten tavaroidensa verran lisää jonossa, koska minulla on asiat hienosti elämässä. On puoliso, työ, auto, asunto, uusimmat laitteet ja härvelit ja ylimääräistä rahaa ostella vaikkapa ulkomaan matkoja jos huvittaa. Lisäksi olen vielä alle kolmekymppinen, joten minulla on vielä aikaa nauttia elämästä, eikä elämäni sorru niihin muutamiin kymmeniin ylimääräisiin sekuntteihin ,jotka jonon ohittaja tuo tullessaan.
Olet näköjään säästänyt senkin ajan oikeinkirjoituksesta. Miksei nuoret osaa äidinkieltä?
Mua ärsyttää semmonen oikea etuilu. Esim kerran Alepassa jonossa takanani oleva romanitar yhtäkkiä vaan käveli eteeni ja siihen jäi. Sanoin hänelle "anteeksi mutta olin tässä jonossa ensimmäisenä". Kyllä tämä nainen siirtyi takaisin taakseni odottamaan ja katsoi minua kiukkuisesti. Niin ei voi mitään, minä olin jonossa ensimmäisenä! Sitten kun viereinen kassa aukesi niin tämä samainen henkilö ryntää sinne ensimmäisenä vaikka jonossa oli monta muutakin. Sori vaan mutta tämä tietty ryhmä on kyllä välillä niin röyhkeitä että. Ja minua on turha haukkua rasistiksi, sellainen en ole. Tämä nyt vaan on ihan tosiasia, että OSA näistä romaneista on vailla minkäänlaisia käytöstapoja.
Ihan normaali käytäntö, jota näkee päivittäin.
Ihan ok, teen itsekin joskus noin. Jos on kiire, voi mennä itsepalvelukassalle, vinkiksi noille valittajille.
Vierailija kirjoitti:
OK, kunhan vain toinen maksaa eli tökeröä tuosta tulee vasta sitten, kun toinen maksaa sen yhden jutun ja toinen uutena asiakkaana korillisen.
Juuri näin. Ja vastaavasti ne jotka jakavat ostoksensa osiin ja maksvat niitä eri korteilla saisivat jonottaa erikseen jokaiseen kassatapahtumaan.
No jos ne maksetaan kaikki samasta niin ihan ok. Saattaa tietysti nyppiä jonottajaa, joka on katsonut, että tuossa jonossa on vain vähän ostoksia, joten menenpä siihen.
Minun äiti on 87-vuotias ja päävamma ollut vasta. Käytän häntä kaupassa. Hän saattaa mennä jo jonoon seisomaan kun minä haen vielä jotakin ja tulen sitten perästä. Äidillä on kärry yleensä, minulla oma kori. Minä maksan molempien ostokset. Kerran yks rouva närkästyi kun tulin osastolta jonoon hoitamaan äidin ostokset. Mielellään maksan samalla molempien ostokset, sitäkin on kokeiltu että maksan ja pakkaan ensin jonossa olevan äitini ostokset ja sitten myöhemmin niiden parin asiakkaan jälkeen jotka meidän välissä on. Se ei toimi, hidastaa jonoa kun yritän yhtä aikaa toisessa päässä pakata äidin tavaroita ja toisessa päässä laittaa omia hihnalleni ja samalla valvoa äidin perään.
Toivoisin ihmisiltä suvaitsevaisuutta ikäihmisiä kohtaan. Meillä kaupassakäynti on hidasta mutta se häiritsee monia. Ja esim, jos on tervejalkainen, voisiko ne oven lähimmät parkkipaikat jättää huonojalkaisille.
Menee kategoriaan "Oikein niin kauan, kunnes temppu tehdään sinulle." Eli heitä ei haittaa että itse tekevät näin.
En raivostuisi hirveästi jos edessäni noin tehtäisiin, mutta en itse ikimaailmassa noin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, kunhan vain toinen maksaa eli tökeröä tuosta tulee vasta sitten, kun toinen maksaa sen yhden jutun ja toinen uutena asiakkaana korillisen.
Juuri näin. Ja vastaavasti ne jotka jakavat ostoksensa osiin ja maksvat niitä eri korteilla saisivat jonottaa erikseen jokaiseen kassatapahtumaan.
Olen menossa nyt kauppaan ruokaostoksille, samalla ostan pari maitoa töihin. Aion kyllä olla nyt törkeä ja jonottaa vain kerran, vaikka maksankin ne erikseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään ruuhka-aikaan niin, että toinen menee tyhjin käsin jonoon ja toinen kerää tavarat. En näe siinä mitään väärää. Toki ärsyttää, jos joku muu tekee edessä samoin, mutta jokaisella on oikeus toimia niin.
Ei meidän kaupassa. Meillä kassamyyjät pistää tommoiset itsekeskeiset törkimykset jonon perälle. Saatu paljon positiivista palautetta asiakkailta, ja näin jatketaan. Muutama aasien palautekin on saatu, mutta ne menee suoraan silppuriin.
Ja pian ihmetelläänkin, kun liikkeellä on huono maine ja myynti laskee, kun maksavia asiakkaita simputetaan ja kutsutaan törkimyksiksi ja aaseiksi. Mut ihan vapaasti :D Asiakkaalla on varaa valita, ja lapun luukulle laittaneiden kauppojen työntekijätkin varmasti löytävät uutta duunia.
Onko sinulla ollut aikaisemmin lukuvaikeuksia? Tuossahan lukee että "saatu paljon positiivista palautetta asiakkailta".
Ps. Meidän myynti vain kasvaa, ollaan iso hypermarket usean kymmenen asukkaan kaupungissa ja suosituin hypermarket alueella (kaupungin keskustasta 20km säteellä löytyy sekä molempien isojen ketjujen hypermarketteja että pari pienemmän ketjun vastaavaa). Että ei ihan olla heti lappua laittamassa luukulle. Ketuttaako aasia :DD
Pps. Termeistä tietämättömille: Hyper/automarket on siis kauppakeskittymä yhden katon alla, jossa yksi iso kauppa ja lisäksi useampi pieni. Ei varsinainen kauppakeskus. Esimerkkejä: Citymarket (K-ryhmä) ja Prisma (S-ryhmä) isoilta ketjuilta, pienempiä mm Minimanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään ruuhka-aikaan niin, että toinen menee tyhjin käsin jonoon ja toinen kerää tavarat. En näe siinä mitään väärää. Toki ärsyttää, jos joku muu tekee edessä samoin, mutta jokaisella on oikeus toimia niin.
Ei meidän kaupassa. Meillä kassamyyjät pistää tommoiset itsekeskeiset törkimykset jonon perälle. Saatu paljon positiivista palautetta asiakkailta, ja näin jatketaan. Muutama aasien palautekin on saatu, mutta ne menee suoraan silppuriin.
Ja pian ihmetelläänkin, kun liikkeellä on huono maine ja myynti laskee, kun maksavia asiakkaita simputetaan ja kutsutaan törkimyksiksi ja aaseiksi. Mut ihan vapaasti :D Asiakkaalla on varaa valita, ja lapun luukulle laittaneiden kauppojen työntekijätkin varmasti löytävät uutta duunia.
Onko sinulla ollut aikaisemmin lukuvaikeuksia? Tuossahan lukee että "saatu paljon positiivista palautetta asiakkailta".
Ps. Meidän myynti vain kasvaa, ollaan iso hypermarket usean kymmenen tuhannen asukkaan kaupungissa ja suosituin hypermarket alueella (kaupungin keskustasta 20km säteellä löytyy sekä molempien isojen ketjujen hypermarketteja että pari pienemmän ketjun vastaavaa). Että ei ihan olla heti lappua laittamassa luukulle. Ketuttaako aasia :DD
Pps. Termeistä tietämättömille: Hyper/automarket on siis kauppakeskittymä yhden katon alla, jossa yksi iso kauppa ja lisäksi useampi pieni. Ei varsinainen kauppakeskus. Esimerkkejä: Citymarket (K-ryhmä) ja Prisma (S-ryhmä) isoilta ketjuilta, pienempiä mm Minimanit.
Edit. sana lisätty (lihavoitu, ei me sentään kymmenien asukkaiden kaupungissa olla :))
Mitä esität niin ei tapahdu.
On niin paljon muuttujia että tämmöinen kuvailemasi tapahtuma ei voi toteutua. Jos pari toimisi kuten kuvaat niin se hyöty mitä saavuttaisivat menisi energian käyttöön ja kyttämiseen että ajoitus olisi oikea.
Minun mielestäni on ok. jos pari tulee kassaalle jonoon ja toinen vielä poikkeaa jonosta ja ottaa hyllyistä kassojen lähellä olleita muutamia juttuja.
Kaikkea jonninjoutavaa... tällaisesta sitten kymmeniä "mielipiteitä".