Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella miehen kanssa joka kannattaa Trumppia?

Vierailija
30.01.2017 |

Kysymys naisille. Ja perustelut mukaan.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä huolissani kaikista, joilla ei ole varaa ruokaan. Juuri sinä sanot tuolla aiemmin, että aito tasa-arvo ei pyri uhriluokitteluun, ja nyt sorrut samaan.

Että, jos siis mainitsen että on valkoisia miehiä, jotka ovat asunnottomia, niin minä uhriluokittelen kaikki valkoiset miehet kodittomiksi?

Ei. Se tarkoittaa, että vastoin oletusta kaikilla vakoisilla miehillä ei mene hyvin tai edes keksinkertaisesti. 

Sattuu kuitenkin olemaan niin, että  suomalaiset syrjäytyneet miehet kuuluvat meidän lähiyhteiskuntaan, meidän yhteiskuntamme ongelmiin, meidän verorahapiiriin. 

On feminismille tyypillistä väittää, että juu, kyllähän me miehistäkin välitetään, mutta ensin kaikki muut, koska miehillä niin hyvin.

Mutta tämä on nyt toissijaista tässä ketjussa. Me emme tarvitse feminismiä tasa-arvoon. Erotteleva kieli on peräisin feminismistä ja Marxilaisuudesta, josta feminismi mallinsa on kopioinut.  Ihmisoikeusia voi ajaa ilman feminismiä, itseasiassa ihmisoikeusia pitäisi ajaa sukupuolineutraalin nimen alla.

Eli valkoisten heteromiesten ihmisoikeuksia saa puolustaa erikseen heidät mainiten, muiden ryhmien ei.

Vierailija
62/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä mieltä mun mies on Trumpista, enkä välitä. Hän on hyvässä asemassa, sivistynyt, fiksu ja ihana mies kaikin puolin. Tämäkin palsta on täynnä vihaa huokuvia ihmisiä, joilla ei ole mitään kykyä itsekriittisyyteen. Erilaiset mielipiteet ei meitä tuhoa vaan viha, etenkin se viha, jolle me olemme sokeita. (Yleensä itsessämme)

Ja Trumpko ei nimenomaan ruoki sitä vihaa? Trumpin koko kampanja perustui vihalle, ennakkoluuloille ja vastakkainasetteluille. Yhdysvallat on monikulttuurinen maa, ja ihmiset pelkäävät nykyään liikkua julkisilla paikoilla, kun kaikki piilorasistit ovat alkaneet hyppiä nenille aggressiivisesti Trumpin innoittamana. Se, joka Trumpia kannattaa, kannattaa nimenomaan pelkoa ja vihaa erilaisia ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se "vaarallisen vasemmalle" valuminen käytännössä näkyy? Kaikissa länsimaissa tuloerot ovat räjähtäneet 2000-luvun aikana. Suomessa kokoomus on ollut hallituksessa 26 vuotta viimeisten 30 vuoden aikana. Se valtion omaisuus, joka ei ole seinään pultattu, on myyty sijoittajille.

Tämän selittämiseen tarvitaisiin aika paljon aikaa, minun pitäisi esittää useita lähteitä ja videoita, ja mielellään selittää asiat puhuen kuin kirjoittamalla.

Ja nyt puhutaan koko länsimaista, ei vain Suomesta. Suurin osa todisteista ja materiaalista olisi englanniksi ja vaatisi useita tunteja tutustumista.

Tuloerot ovat kasvaneet ja Suomi on ollut kuten sanoit kokoomuksen vallassa suuren osan ajasta. Mutta vasemmistolaisuus näkyy instituutioissa. Media, akatemia ja poliittinen korrektius on nykyään feministien käsissä. Koulutus, lastenhoito ja erilaiset organisaatiot niin ikään ovat vasemmistolaistuneet.

Sanotaanko näin, että se tapa jolla äärivasen on tullut takaisin yhteiskuntiin on sellainen, mille ei varsinaisesti ole ollut poliittista vastahankaa. Naisten- ja vähemmistöjen oikeudet ovat todella toimiva tapa murtautua muuten oikeistolaiseen yhteiskuntaan instituutioiden kautta.

Jos, ette ole huomanneet, niin feminismi perustuu jatkuvalle propagandalle. Se on päivittäistä jankuttamista eri muodoissaan. Se on syyllistämistä, kahdehtimista ja kaikenlaisten pikkuasioiden esille nostamista. Ja etenkin feminismi haluaisi puuttua siihen, miten me ollaan, puhutaan ja pariudutaan. Feminismiä ymmärtääkseen pitää lukea George Orwellin kirjat ja tutustua sekä kommunismiin, että kansallissosialismiin. Minä olen sataprosenttisen vakuuttunut, että feminismi on korrutoinut ideologia, joka on kuin susi lampaiden vaatteissa, ja joka johtaa täysin varmasti ihmisten kiusaamiseen ja riistoon. Feminismi on myös kostoideologia, kuten on myös sen sukulaiset Black Lives Matter ja SJW. He hakevat kollektiivista oikeutusta asioille, jotka ovat tapahtuneet ennen kuin kukaan meistä on syntynyt, syistä joita monetkaan meistä ei enää ymmärrä laittaa historialliseen kontekstiin. 

Hyvin sanottu ja, ikävä kyllä, olet oikeassa. Olin ennen feministi. Kävin kursseja yliopistossa aiheesta, mutta tajusin hyvin pian ettei kyse ole tasa-arvosta. Mitä enemmän feministien kanssa keskustelee, tajuaa ettei kyse todellakaan ole tasa-arvosta. Nykyään olen ex-feministi, joka kannattaa tasa-arvoa

Vierailija
64/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä mieltä mun mies on Trumpista, enkä välitä. Hän on hyvässä asemassa, sivistynyt, fiksu ja ihana mies kaikin puolin. Tämäkin palsta on täynnä vihaa huokuvia ihmisiä, joilla ei ole mitään kykyä itsekriittisyyteen. Erilaiset mielipiteet ei meitä tuhoa vaan viha, etenkin se viha, jolle me olemme sokeita. (Yleensä itsessämme)

Ja Trumpko ei nimenomaan ruoki sitä vihaa? Trumpin koko kampanja perustui vihalle, ennakkoluuloille ja vastakkainasetteluille. Yhdysvallat on monikulttuurinen maa, ja ihmiset pelkäävät nykyään liikkua julkisilla paikoilla, kun kaikki piilorasistit ovat alkaneet hyppiä nenille aggressiivisesti Trumpin innoittamana. Se, joka Trumpia kannattaa, kannattaa nimenomaan pelkoa ja vihaa erilaisia ihmisiä kohtaan.

Et voi väittää noin. Tai voit, mutta kyse on ennakkoluuloistasi, ei mistään muusta. Minä kuuntelen ensin mitä ihmisillä on sanottavana. Sitäpaitsi oletko nähnyt trumpia vastustavat marssit? Oletko kuullut mitä niissä puhutaan? Aika ironista että viha ja ennakkoluulot on huolenaiheena sellaisilla "rauhanmarssijoilla"

Vierailija
65/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta en näe jatkoa keskustelulle noin ennakkoluuloisen ja kaikki-tietävän ihmisen kanssa, joka luulee voivansa kertoa laajan ihmisjoukon suulla asioita. Hyvää illanjatkoa!

Vierailija
66/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi väittää noin. Tai voit, mutta kyse on ennakkoluuloistasi, ei mistään muusta. Minä kuuntelen ensin mitä ihmisillä on sanottavana. Sitäpaitsi oletko nähnyt trumpia vastustavat marssit? Oletko kuullut mitä niissä puhutaan? Aika ironista että viha ja ennakkoluulot on huolenaiheena sellaisilla "rauhanmarssijoilla"

Vierailija
67/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
68/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan seurustelisi, sen verran olen sen porukan ajatuksia nähnyt tällä palstalla.

Vierailija
69/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Enkä myöskään perussuomalaisia äänestävän kanssa.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiin ja poliittiseen kantaansa, mutta en ryhtyisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka perusarvot poikkeaisivat omistani näin suuresti. Seuraan itse politiikkaa aktiivisesti, olen opiskellut yhteiskuntatieteitä ja mm. ihmisoikeudet, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo ovat minulle tärkeitä. 

Minua saa ihan vapaasti nimitellä vihervassariksi, mädättäjäksi, suvakiksi tms. Ei haukku haavaa tee. Kotiani tai sänkyäni en kuitenkaan tule koskaan jakamaan rasistin, äärikonservatiivin, sovinistin tai uskonnollisen ihmisen kanssa. 

Kuule, älä huoli, ei varmaan kukaan pidä sinua suvaitsevaisena tuon kaiken paatoksen jälkeen.. ei siihen ole ainakaan syytä.

Vierailija
70/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu ja, ikävä kyllä, olet oikeassa. Olin ennen feministi. Kävin kursseja yliopistossa aiheesta, mutta tajusin hyvin pian ettei kyse ole tasa-arvosta. Mitä enemmän feministien kanssa keskustelee, tajuaa ettei kyse todellakaan ole tasa-arvosta. Nykyään olen ex-feministi, joka kannattaa tasa-arvoa

Kiitos tästä. Edes yksi joka tietää mistä puhun, joka on kokenut asiat omakohtaisesti.

Vierailija
71/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump sentään vihaa ja halveksii avoimesti. Säälittävämpiä ja pelottavimpia ihmisiä on ne, joissa kytee sama pirullinen viha ja halveksiminen muita kohtaan, mutta kuvittelevat olevansa parempia ja sen takia oikeutettuja toimimaan täysin samalla tavalla. Sokeita ja tyhmiä raivoissaan. Trumpilla voi olla vielä jotain mahdollisuuksia...noilla "rauhanomaisilla maailmanparantajilla" ei ikinä.

Yleensä ihminen tekee just sitä mistä muita syyttää. Mitä raivokkaammin hyökkää sitä enemmän itse syyllistyy samaan.

Vierailija
72/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Edes yksi joka tietää mistä puhun, joka on kokenut asiat omakohtaisesti.

Kyllä ja sen kertoo jo järkikin kun miettii miksi feministit haluavat pitää sukupuolisidonnaisesta termistä kiinni. Kukaan ei ole esittänyt yhtään järjellistä perustetta miksi näin tulisi olla maailmassa, jossa muuten kyllä pyritään neutralisoimaan termistöt (ja vessatkin. Eräässä Suomen kaupungissa aggressiivisemmat repii jo wc-kylttejä alas) Eikö tasa-arvon vuoksi olisi joku sukupuolineutraalimpi lähtökohta parempi? Lisäksi, todella lämpimästi suosittelen käymään jollain aatesuuntauksen kurssilla, niin näkee ettei tasa-arvolla ole mitään tekemistä aatteen kanssa. Koska sorto ja kosto.

Vierailija
73/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiin ja poliittiseen kantaansa, mutta en ryhtyisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka perusarvot poikkeaisivat omistani näin suuresti. Seuraan itse politiikkaa aktiivisesti, olen opiskellut yhteiskuntatieteitä ja mm. ihmisoikeudet, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo ovat minulle tärkeitä. 

Minua saa ihan vapaasti nimitellä vihervassariksi, mädättäjäksi, suvakiksi tms. Ei haukku haavaa tee. Kotiani tai sänkyäni en kuitenkaan tule koskaan jakamaan rasistin, äärikonservatiivin, sovinistin tai uskonnollisen ihmisen kanssa. 

Tässä just huomaa, ettei poliittinen kanta kerro ihmisen suvaitsevaisuudesta yhtään mitään.

74/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se "vaarallisen vasemmalle" valuminen käytännössä näkyy? Kaikissa länsimaissa tuloerot ovat räjähtäneet 2000-luvun aikana. Suomessa kokoomus on ollut hallituksessa 26 vuotta viimeisten 30 vuoden aikana. Se valtion omaisuus, joka ei ole seinään pultattu, on myyty sijoittajille.

Tämän selittämiseen tarvitaisiin aika paljon aikaa, minun pitäisi esittää useita lähteitä ja videoita, ja mielellään selittää asiat puhuen kuin kirjoittamalla.

Ja nyt puhutaan koko länsimaista, ei vain Suomesta. Suurin osa todisteista ja materiaalista olisi englanniksi ja vaatisi useita tunteja tutustumista.

Tuloerot ovat kasvaneet ja Suomi on ollut kuten sanoit kokoomuksen vallassa suuren osan ajasta. Mutta vasemmistolaisuus näkyy instituutioissa. Media, akatemia ja poliittinen korrektius on nykyään feministien käsissä. Koulutus, lastenhoito ja erilaiset organisaatiot niin ikään ovat vasemmistolaistuneet.

Sanotaanko näin, että se tapa jolla äärivasen on tullut takaisin yhteiskuntiin on sellainen, mille ei varsinaisesti ole ollut poliittista vastahankaa. Naisten- ja vähemmistöjen oikeudet ovat todella toimiva tapa murtautua muuten oikeistolaiseen yhteiskuntaan instituutioiden kautta.

Jos, ette ole huomanneet, niin feminismi perustuu jatkuvalle propagandalle. Se on päivittäistä jankuttamista eri muodoissaan. Se on syyllistämistä, kahdehtimista ja kaikenlaisten pikkuasioiden esille nostamista. Ja etenkin feminismi haluaisi puuttua siihen, miten me ollaan, puhutaan ja pariudutaan. Feminismiä ymmärtääkseen pitää lukea George Orwellin kirjat ja tutustua sekä kommunismiin, että kansallissosialismiin. Minä olen sataprosenttisen vakuuttunut, että feminismi on korrutoinut ideologia, joka on kuin susi lampaiden vaatteissa, ja joka johtaa täysin varmasti ihmisten kiusaamiseen ja riistoon. Feminismi on myös kostoideologia, kuten on myös sen sukulaiset Black Lives Matter ja SJW. He hakevat kollektiivista oikeutusta asioille, jotka ovat tapahtuneet ennen kuin kukaan meistä on syntynyt, syistä joita monetkaan meistä ei enää ymmärrä laittaa historialliseen kontekstiin. 

Olen samaa mieltä, paitsi etten ole kyennyt koskaan olemaan feministi, sillä en usko/näe logiikkaa heidän patriarkaattiteoriassa. Ja toisekseen olen ensisijaisesti vakaumuksellinen tasa-arvonkannattaja. 

Nykyfeminismi on, kuten MiäsHenkilö ilmaisi, tunkenut itsensä sellaisiin ryhmiin ja elimiin jossa sitä uhripääomaa ja valtaa on. Näissä instansseissa feminismi käyttää muiden uhriasemaa oman poliittisen agendansa ajamiseksi. Olin aikoinani Amnestyn jäsen, mutta erosin kun feministinen ideologia mädätti sen ja alkoi ajamaan omaa poliittista agendaansa - lähisuhdeväkivaltayhtälöstä poistettiin miehet ja lapset, ja ainoastaan naisten kärsijäosuus nostettiin tapetille, vaikka uhritutkimukset kuinka osoittivat, että lähisuhdeväkivallassa kärsijöinä oli molemmat sukupuolet tasaluvuin edustettuna.

Mitä ketjun aloittajan kysymykseen tulee, niin sillähän ei ole mitään merkitystä ketä kannattaa, kunhan pystyy oman kantansa jollain järkiperusteella perustelemaan. 

Vierailija
75/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä just huomaa, ettei poliittinen kanta kerro ihmisen suvaitsevaisuudesta yhtään mitään.

Suvaitsevaisuus tarkoittaa sitä, että suvaitaan. Ei haluta tappaa tai heittää maasta ulos toisia, vaikka näillä olisi eli mielipiteet tai naamanväri kuin itsellä.

Suvaitsevaisuus ei tarkoita, että haluaa jakaa kotinsa ja sänkynsä kenen tahansa kanssa. T. Ei äskeinen.

Vierailija
76/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump sentään vihaa ja halveksii avoimesti. Säälittävämpiä ja pelottavimpia ihmisiä on ne, joissa kytee sama pirullinen viha ja halveksiminen muita kohtaan, mutta kuvittelevat olevansa parempia ja sen takia oikeutettuja toimimaan täysin samalla tavalla. Sokeita ja tyhmiä raivoissaan. Trumpilla voi olla vielä jotain mahdollisuuksia...noilla "rauhanomaisilla maailmanparantajilla" ei ikinä.

Yleensä ihminen tekee just sitä mistä muita syyttää. Mitä raivokkaammin hyökkää sitä enemmän itse syyllistyy samaan.

Niin sä viittaat nyt ilmeisesti yksinäisiin valkoihoisiin heteromiehiin eli kaikkein todennäköisimpiin massamurhaajiin. Totta, sellaiset yksinään raivoajat ovat vaarallisia.

Vierailija
77/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä mieltä olet siitä, että Trump kehotti kannattajiaan hakkaamaan vastustajiaan? Tai pilkkasi kehitysvammaista toimittajaa? Tai vihjaili, että asefanaatikot voivat halutessaan pysäyttää Clinton? Sekö ei ole vihan ja ennakkoluulojen lietsomista?

Vierailija
78/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Olen samaa mieltä, paitsi etten ole kyennyt koskaan olemaan feministi, sillä en usko/näe logiikkaa heidän patriarkaattiteoriassa. Ja toisekseen olen ensisijaisesti vakaumuksellinen tasa-arvonkannattaja. 

Nykyfeminismi on, kuten MiäsHenkilö ilmaisi, tunkenut itsensä sellaisiin ryhmiin ja elimiin jossa sitä uhripääomaa ja valtaa on. Näissä instansseissa feminismi käyttää muiden uhriasemaa oman poliittisen agendansa ajamiseksi. Olin aikoinani Amnestyn jäsen, mutta erosin kun feministinen ideologia mädätti sen ja alkoi ajamaan omaa poliittista agendaansa - lähisuhdeväkivaltayhtälöstä poistettiin miehet ja lapset, ja ainoastaan naisten kärsijäosuus nostettiin tapetille, vaikka uhritutkimukset kuinka osoittivat, että lähisuhdeväkivallassa kärsijöinä oli molemmat sukupuolet tasaluvuin edustettuna.

Mitä ketjun aloittajan kysymykseen tulee, niin sillähän ei ole mitään merkitystä ketä kannattaa, kunhan pystyy oman kantansa jollain järkiperusteella perustelemaan. 

Niin ja Amnesty International kieltäytyy mm. ajamasta poikien ympärileikkauksen kieltämistä. 

Yksi äärifeminismin piirre on, että heille ei esim. riitä, jos henkilö hyväksyy homoseksuaalit, transseksuaalit ja muut sukupuolivähemmistöt, vaan hyväksyminen pitäisi jotenkin pystyä todistamaan arjessaan.

Eli sinun täytyy jotenkin aktiivisesti toimia näiden asioiden hyväksi. Yksi liike tähän suuntaan on nämä sukupuolipronominit, joita on alettu keksiä eri seksuaalisille identiteeteille. New Yorkissa voi jo saada järjettömän suuren sakon, jos joku seksuaalivähemmistö syyttä sinua syrjimisestä, koska et ole käyttänyt heistä heidän itse vaatimaa sukupuolipronominia, kuten esim. "xher".

Tämä on menossa myös Kanadassa läpi. Käytännössähän kyseessä on ase niitä vastaan, joista ei pidetä. Eli kun ihmenen argumentoi sinua vastaan, ja erehtyy käyttämään normaaleja pronomineja, niin olet pelistä ulkona, koska nyt vastustajasi voi rangaista sinua valtavalla sakolla. 

Feministit ovat myös yrittäneet muutamaan otteeseen ehdottaa, mm. EU:ssa että feminismin kritisoiminen kiellettäisiin lailla. Näin toimii vain poliittinen hirviö, ja sellainen feminismi pahimmilta osiltaan on.

Vierailija
79/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti en. Oletan, että arvomaailmamme yms. tärkeät asiat voisivat olla kaukana toisistaan. Tosin tiedän aivan mukavia henkilöitä, jotka joissakin asioissa puolustavat häntä. 

Vierailija
80/94 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kukaan sielun-tai muunkaansivistynyt ihminen ei voi hyväksyä hänen touhuaan. Joku taso pitää miehellä sentään olla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi