Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen shokissa. Työkaveri kävi äsken sanomassa

Vierailija
30.01.2017 |

että hän puhuu nyt monen muun työkaverin puolesta ja että he toivoisivat mun lähtevän pois tästä työpaikasta :-(
Aiheutan täällä kuulemma niin paljon harmia ihmisille.
Ainoa että olen mahdollisimman vähän tekemisissä kaikkien kanssa ja olen aina kaikille ystävällinen. Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähteä pois mutta mistä mä löydän nopeasti uutta työtä?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että hän puhuu nyt monen muun työkaverin puolesta ja että he toivoisivat mun lähtevän pois tästä työpaikasta :-(

Aiheutan täällä kuulemma niin paljon harmia ihmisille.

Ainoa että olen mahdollisimman vähän tekemisissä kaikkien kanssa ja olen aina kaikille ystävällinen. Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähteä pois mutta mistä mä löydän nopeasti uutta työtä?

Siis minkä takia tahtovat sinun lähtevän? Sanottiinko sinulle oikeasti noin? Vai oletko herkkä ja teit johtopäätöksen että tahtovat sinun lähtevän? 

Itse ainakin ihmettelen tuota lähestymistapaa, toki jos teet asioita väärin tai sinun toiminta esim. hidastaa tiedonkulkua (kun et kerran ole muiden kanssa tekemisissä tms) niin se on hyvää palautetta, vaikka otat sen negatiivisesti. Tässä siis palaan tähän seikkaan että olet ehkä herkkä? 

Se että saat palautetta, ei ehkä tarkoita ettei sinua tahdota työpaikalle vaan voit kehittää itseäsi jollain saralla! Tämähän koskee jokaista meistä. Olisiko parempi ettei työpaikassa puhuta tai puututa asioihin? 

Ehkä voisit kertoa mitä sinusta sanottiin? Ja miten he sanoivat että sinusta tahdotaan eroon? -Vai toiminnastasi kuitenkin? Ne on suuret erot. Ja tuo kuuluu selvittää pomon ja/tai liiton miehen kanssa. 

Jos yksi ihminen tulee sanomaan sinulle "muiden nimessä" tälläisiä, niin se varmaan pitää tarkistaa "muiltakin" koska tuo saattaa olla kiusaamista yhden (tuon joka tuli sinulle puhumaan) taholta. Ehkä hänellä on tapana seurata muita työntekijöitä, on kenties kateellinen ja puhuu selkäsi takana, muut ehkä ei kommentoi hänelle sinun haukkumista -ja hänelle jää tunne että hän puhuu muiden yhteisestä mielipiteestä? Jospa toiset tietää entisestään että sanomalla hänelle vastaan, päätyy itse kohteeksi kiusalle? 

Kannattaa tosiaan selvittää tuo tilanne. Ja jos mahdollista niin alkaa vähitellen ottaa pientä kontaktia toisiin työkavereihin ja jotain pientä pinnallista vaikka jutella heille niin asiat voisi vähän helpottua. Kaikki me ollaan erilaisia ja kaikkien kanssa pitää pystyä työntekoon ja se on myös niinpäin että sinun kanssa työnteko onnistuu muilta. 

Vierailija
42/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työskentelen miesvaltaisella alalla niin ei tarvitse olla huolissaan tuollaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pärjäät työn ulkopuolella? Olet pidetty henkilö?

Vierailija
44/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan purematta niele, että ko. henkilö puhuisi muiden puolesta. Meillä on yrityksessä esimies, joka kerran antoi toiselle palautetta, että ehkä pänen pitäisi miettiä sopiiko työhönsä. Esimies väitti saaneensa alaisen kollegoita samansuuntaista palautetta. Myöhemmin alainen kyseli asiaa kollegoilta, jotka olivat aika ihmeissään...

Jos sinulla on kuitenkin kyseessä kollega eikä esimies, puhu ensi tilassa omalle esimiehellesi. Ja muista ettet lähde puhumaan esimiehelle pahaa kollegastasi, vaan toista vain mitä hän sinulle sanoi.

Vierailija
45/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työskentelen miesvaltaisella alalla niin ei tarvitse olla huolissaan tuollaisesta.

Niin, miesvaltaisella alalla se menee niin että "Me ollaan nyt Jaskan ja Peran kanssa juteltu, että sun olis parasta lähteä."

Vierailija
46/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä maassa tuntuu synneistä suurin olevan työttömyys mutta sitten joidenkin mielestä on ok kohdella toisia huonosti. Erityisesti esimies joka kohtelee työntekijää huonosti ovat alinta pohjasakkaa. Tavallinen ihminen tykkää käydä töissä jotta saa rahaa jolla ostaa ruokaa, maksaa asuntoa, reissata jne. Ja sitten jotkut kehtaavat kiusata työpaikalla toisia. Aikuiset ihmiset.

Eikö se ole ihan sama kunhan työt hoituu vaikka sen työkaverin jutut ois huonoja, työkaveri on liian hiljainen tms. Ei kaikki elä kuin olisivat edelleen yläasteella tekemässä kavereita ja kehittelemässä draamaa. Osa haluaa hoitaa hommansa kunnolla ja mennä kotiin.

Jos tämä on naisvaltainen työpaikka niin saisivat hävetä erityisesti. Ei sahata toisten naisten oksaa, yritetään yhdessä niin oltaisiin voittamattomia.

Vierailija
47/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi kiltti ja kiva ja ihana ihminen, mutta kukaan ei jaksa tehdä sen kanssa töitä koska hösöttää ja töhöttää turhanpäiväistä. Sellainen kympin tyttö -syndrooma, kertoo aina pomolle mitä tekee, jotta saa Hyvän Työntekijän leiman, soittelee huoltoyhtiöön jos sisällä on muurahaisia koska on niin Hyvä Työntekijä, rassaa muita huolillaan ja omituisilla fiksaatioillaan. Jää ylitöihin aina töhnäämään jotain juttua koska haluaa tehdä sen täydellisesti, keskittyy jonninjoutavuuksiin. Sai joskus päähänsä, että työpaikalla syttyy tulipalo jos ei jää viilentämään pattereita työpäivän jälkeen. Patterit pois päältä ja nosteli viileitä rättejä niiden päälle, oli töissä 2h omalla ajalla. Piti itseään sankarina. Samoin väitti, että pakkasella voi ikkunat hajota sisään päin jos lämpötila muuttuu radikaalisti ja huolehti niistä.

Poislähtö kestää vähintään 10 minuuttia, kun toinen tarkistaa tilat, laittaa hälyt, suksii helvettiin ja sulkee oven turvalukkoon. Tämä nyhrää ja nyhrää, testailee ja availee ovia sata kertaa, että varmasti on kiinni, tarkistaa hälyt, ottaa kuvia kynttilöistä, että voi kotona tarkistaa jotta varmasti sammutti ne jne jne jne

Ja korostan, että kyseessä on vallan ihastuttava ihminen joka ei tee mitään väärää, mutta kukaan ei jaksa olla sen kanssa työparina. Syö helvetisti energiaa.

Aika moiset pakkotoiminnat, riittäisi varmaan ihan diagnoosiksi asti.

Vierailija
48/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menisin sen naisen luo ja sanoisin että kuule, Pirjo, sun äiti ja isä lähetti sulle viestin että vihaavat sinua eivätkä enää ikinä halua nähdä sinua enää. Samoin lapsesi ja miehesi ja toivovat että menisit pois.

Vierailija
49/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano työkaverille, että harmi että ette tykkää, ja toivota onnea uuden työn etsintään jos kerta on vaikeuksia yhteistyön tekemisessä.

Vierailija
50/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun persoonallisuushäiriöisen puhetta.

Itsellä tuollainen hullu työkaveri - kävi vittuilemassa kun kukaan ei kuullut.

Parasta olisi tosiaan setviä asia esimiehen kanssa. Älä ainakaan mene riitelemään ko tyypin kanssa, koska sieltä ei tule kuin soopaa.

Tuttua on myös kommentit "älä siltä kysy" muiden kuullen.

Vierailija
51/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit sanoa tuolle työkavereillesi, että "Kuule, mietin tässä mitä sanoit ja tulin siihen tulokseen, että mä en ole täällä sun tai muiden tykättävänä vaan tekemässä työtäni. Jos sua ei tilanne miellytä, niin ainahan voit hakeutua muualle." Sanoisin tän kaikkien kuullen.

Vierailija
52/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esimies joka antoi jatkuvasti kuvan että olisin ei-pidetty. Oikeasti olen puhelias ja sosiaalinen. Tutustun nopeasti uusiin ihmisiin. Olen hyvin erilainen kuin hän itse.

Viikkopalavereissa pomo saattoi sanoa, että tällä viikolla toiseksi eniten puhelimeen vastasi x ja tälle aplodeerattiin. Sitten hiljaa sanottiin että eniten puhelimeen vastasi x (nimeni) ja kaikki olivat hiljaa. Kaikesta tuli ilmi halveeraaminen, siis jopa hyvistä suorituksista.

Tällä hetkellä minua naurattaa eniten Aina Inkeri Ankeinen, sillä hänestä tulee mieleen entisen työpaikkani henki.

Vierailija
53/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sota yhtä miestä kaipaa. Jos yksi ihminen saastuttaa koko työilmapiirin, joukolla sellainen äkkiä istutaan ulos.

Miten voi saastuttaa olemalla kaikille ystävällinen? Ei haasta riitaa, ei puhu seläntakana ja tekee työnsä hyvin.

No siinähän tuo vastaus jo tulikin. Mitäs jos nyt vaan olisit niin kuin kaikki muutkin ja alkaisit haastamaan riitaa, puhumaan selän takana ja tekemään työsi paskasti.

Vierailija
54/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sota yhtä miestä kaipaa. Jos yksi ihminen saastuttaa koko työilmapiirin, joukolla sellainen äkkiä istutaan ulos.

Miten voi saastuttaa olemalla kaikille ystävällinen? Ei haasta riitaa, ei puhu seläntakana ja tekee työnsä hyvin.

Naisissa se vika jotta voidaan alkaa sorsia jotain liian kivaa ihmistä.. Itse nainen joten ehkä tiedän tunteen

Tiedän todellakin tunteen. Kun en suostu puhumaan pahaa ihmisistä jotka eivät ole paikalla. Minulla silti on naispuolinen ystäväpiiri, he vain ovat kaltaisiani, ei mielisteleviä ja reiluja tyyppejä. Tuntuu että tämä usein nähdään heikkoutena tai niin vieraana että aletaan sorsia.

Vierailija
55/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että alat Ap yrittäjäksi tai vaihdat työpaikkaa. Paha ilmapiiri sairastuttaa ellei ole todella kovapäinen luonne.

Vierailija
56/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt tästä tarinastasi kyllä puuttuu jotain oleellista. Jos joku todella noin vain, ihan yllättäen tulisi luokseni ja sanoisi tuon asian, kuten kerroit, niin lähinnä ajattelisin, että työkaveri on tärähtänyt tms. Kertoisitko siis, mikä tätä tapahtumaa oli edeltänyt, minkälainen ilmapiiri työpaikalla on ollut, oletko tullut hyvin toimeen muiden kanssa, kuinka kauan olet ollut työssäsi jne., mitä harmia kollegasi tarkoitti sinun aiheuttavan, kuinka olet suoriutunut työtehtävistäsi? Ja kai nyt itsekin tajuat, että tietenkin tuosta pitää heti mennä keskustelemaan esimiehen kanssa. Jos tämä kertomuksesi siis on totta, kuulostaa niin omituiselta...

Vierailija
57/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mä luin otsikon "työnkaverini kävi äsken saunomassa", ja olin ihan wtf

Vierailija
58/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä menisin sen naisen luo ja sanoisin että kuule, Pirjo, sun äiti ja isä lähetti sulle viestin että vihaavat sinua eivätkä enää ikinä halua nähdä sinua enää. Samoin lapsesi ja miehesi ja toivovat että menisit pois.

Ei se tollanenkaan kannata.

59/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miesvaltaisella alalla se menee niin että "Me ollaan nyt Jaskan ja Peran kanssa juteltu, että sun olis parasta lähteä."

"Ja me vedetään sua pataan jos et lähe, kääpiö!"

Vierailija
60/158 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä vain puolet siitä mitä muut. Vaikkakin hyvin muttei näytä saavan kiinni muita määrissä. Tämä on nykypäivää. 

Tuo yleinen hitaus ja haaveilu se voi todella olla.