Olen shokissa. Työkaveri kävi äsken sanomassa
että hän puhuu nyt monen muun työkaverin puolesta ja että he toivoisivat mun lähtevän pois tästä työpaikasta :-(
Aiheutan täällä kuulemma niin paljon harmia ihmisille.
Ainoa että olen mahdollisimman vähän tekemisissä kaikkien kanssa ja olen aina kaikille ystävällinen. Mitä mun nyt pitäisi tehdä? Lähteä pois mutta mistä mä löydän nopeasti uutta työtä?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sota yhtä miestä kaipaa. Jos yksi ihminen saastuttaa koko työilmapiirin, joukolla sellainen äkkiä istutaan ulos.
Miten voi saastuttaa olemalla kaikille ystävällinen? Ei haasta riitaa, ei puhu seläntakana ja tekee työnsä hyvin.
Toi viimenen voi ärsyttää eniten, mutta myös toi, että ei liity pahan puhujien kerhoon. Näin se menee naisvaltaisissa paikoissa joskus. Esimies voi olla pahin skeidan puhuja, kun ovi heilahtas puhuu paskaa, myös niistä oman klikkinsä bestiksistä. Kukaan ei säästy.
Tossa jos tekee työnsä hyvin ja on nätimpi, niin huh.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi kiltti ja kiva ja ihana ihminen, mutta kukaan ei jaksa tehdä sen kanssa töitä koska hösöttää ja töhöttää turhanpäiväistä. Sellainen kympin tyttö -syndrooma, kertoo aina pomolle mitä tekee, jotta saa Hyvän Työntekijän leiman, soittelee huoltoyhtiöön jos sisällä on muurahaisia koska on niin Hyvä Työntekijä, rassaa muita huolillaan ja omituisilla fiksaatioillaan. Jää ylitöihin aina töhnäämään jotain juttua koska haluaa tehdä sen täydellisesti, keskittyy jonninjoutavuuksiin. Sai joskus päähänsä, että työpaikalla syttyy tulipalo jos ei jää viilentämään pattereita työpäivän jälkeen. Patterit pois päältä ja nosteli viileitä rättejä niiden päälle, oli töissä 2h omalla ajalla. Piti itseään sankarina. Samoin väitti, että pakkasella voi ikkunat hajota sisään päin jos lämpötila muuttuu radikaalisti ja huolehti niistä.
Poislähtö kestää vähintään 10 minuuttia, kun toinen tarkistaa tilat, laittaa hälyt, suksii helvettiin ja sulkee oven turvalukkoon. Tämä nyhrää ja nyhrää, testailee ja availee ovia sata kertaa, että varmasti on kiinni, tarkistaa hälyt, ottaa kuvia kynttilöistä, että voi kotona tarkistaa jotta varmasti sammutti ne jne jne jne
Ja korostan, että kyseessä on vallan ihastuttava ihminen joka ei tee mitään väärää, mutta kukaan ei jaksa olla sen kanssa työparina. Syö helvetisti energiaa.
Ei helv. Onkohan kyse entisestä työkaveristani, Nimikirjaimet M.V.? Hyvää hyvyyttään osti kaikki kokoustarjottavat omasta pussistaan koska "halusi säästää firman rahoja" ja myös jos sitten osti firman rahoilla jotain kaupasta, tunki ne niihin ilmaisiin pikkupusseihin ettei vaan kulu rahaa oikeaan muovikassiin sitä 20 senttiä.
Irtisanouduin tuon tytön takia, oli täsmälleen sen kaltainen mitä kirjoittaja yllä kuvasi, en kestä ihmisessä lainkaan mieleistelyä ja epätoivoista suorittamista.
Hän ei ilmeisesti ole pomosi joten mitäpä jos käskisit sen suksia v*ttuun lätisemästä, tässä olisi töitäkin tehtävänä. Sissus.
Olen itse esimies ja ohje kuuluu, pomon puheille.
Älkää naiset aina sahatko meidän naisten oksaa puhumalla pahaa naisvaltaisista työpaikoista. Miesvaltaisillakin on aika moista menoa. Paras henki työssä, jos molempia sukupuolia tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi kiltti ja kiva ja ihana ihminen, mutta kukaan ei jaksa tehdä sen kanssa töitä koska hösöttää ja töhöttää turhanpäiväistä. Sellainen kympin tyttö -syndrooma, kertoo aina pomolle mitä tekee, jotta saa Hyvän Työntekijän leiman, soittelee huoltoyhtiöön jos sisällä on muurahaisia koska on niin Hyvä Työntekijä, rassaa muita huolillaan ja omituisilla fiksaatioillaan. Jää ylitöihin aina töhnäämään jotain juttua koska haluaa tehdä sen täydellisesti, keskittyy jonninjoutavuuksiin. Sai joskus päähänsä, että työpaikalla syttyy tulipalo jos ei jää viilentämään pattereita työpäivän jälkeen. Patterit pois päältä ja nosteli viileitä rättejä niiden päälle, oli töissä 2h omalla ajalla. Piti itseään sankarina. Samoin väitti, että pakkasella voi ikkunat hajota sisään päin jos lämpötila muuttuu radikaalisti ja huolehti niistä.
Poislähtö kestää vähintään 10 minuuttia, kun toinen tarkistaa tilat, laittaa hälyt, suksii helvettiin ja sulkee oven turvalukkoon. Tämä nyhrää ja nyhrää, testailee ja availee ovia sata kertaa, että varmasti on kiinni, tarkistaa hälyt, ottaa kuvia kynttilöistä, että voi kotona tarkistaa jotta varmasti sammutti ne jne jne jne
Ja korostan, että kyseessä on vallan ihastuttava ihminen joka ei tee mitään väärää, mutta kukaan ei jaksa olla sen kanssa työparina. Syö helvetisti energiaa.
Viilentämään pattereita? Mikä lämmitys? Jos vesikiertoinen keskuslämmitys, eikö se tajua, ettei silloin pattereista voi tulipaloa tulla? :D Jos sähköpatterit, voi tullakinj os niiden päälle jotain fucking rättejä laittelee.
Täysin asiatonta työpaikkakiusaamista.
Keskustele esimiehen kanssa. Jos jotain huonoja fiiliksiä ihmisillä oikeasti on, niin ne pitää selvittää esimiehen/HR:n/työsuojelun kanssa. Isommissa työpaikoissa on tuolle prosessit.
Missään nimessä ei ole asiallista tulla tuollaista sanomaan.
Täällä toinen esimies (naispuolinen). Samaa sanon kuin tuo ed. esimies: pomon puheille. Ainakin minä haluan heti tietää tuollaisesta ja myös haluan asiaa selvittää. Ei kenenkään kimppuun saa hyökätä noin, jos jälkiselvittelyä ei tehdä.
Ovat sulle jostain syystä kateellisia. Sama kävi mulle, kiusattiin ja puhuttiin paskaa seläntakana. Lähdin kun en muuta osannut. Näin jälkikäteen toivon että olisin kertonut esimiehelle. Pelkäsin kuitenkin että se laitetaan jotenkin mut syyksi.
Kilpaillaan toinen toisemme kunnioittamisessa ja ajatellaan myös toisen etua niin pärjätään hienosti.
Tosin tuo on helpommin sanottu kuin tehty.
Työpaikkakiusaamista. Eteneminen asiassa: esimiehen puheille, keskustelu hänen ja tämän ilmoittajan kanssa, tarvittaessa mukaan myös muut asiaan kuuluvat osapuolet. Jos ei tuota tulosta tai esimies tai joku muu ei suostu, niin sitten työterveyslääkärille, hänen vastuullaan on järjestää tällainen keskustelu. Jos ei tämäkään autam niin sitten jäät sairaslomalle ja/tai otat yhteyttä luottamusmieheen. Myös ammattiliittoon kannattaa olla yhteydessä jos asiat ei selviä työpaikalla. Tästä seuraava askel on taas työsuojeluvaltuutettu.
Sano, ettet ole lähdössä minnekään ja voivat itse painua v*ttuun jos on niin hankalaa.
nauraisin räkäisesti sen naisen päälle, ja antaisn avolämäriä ja huutaisin että tämä on koko työpaikkasi porukan puolesta!
Minulla muuten vähän sama tilanne, paitsi että se pahin työpaikkakiusaaja on esimieheni, joka kerran ihan halusi keskustella kanssani, kun kuulemma useat kollegat eivät halua työskennellä kanssani. En ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt, mitä voisin tehdä toisin, varmaan pitäisi alkaa kiroilemaan ja tuhahtelemaan ympäriinsä, niin kuin monet muutkin tekevät, eikä yrittää olla ystävällinen ja hoitaa töitään hyvin, kuten yritän aina tehdä. Onneksi en enää kauaa tule olemaan tuossa myrkyllisessä työilmapiirissä, alkaa oma jaksaminen loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sota yhtä miestä kaipaa. Jos yksi ihminen saastuttaa koko työilmapiirin, joukolla sellainen äkkiä istutaan ulos.
Miten voi saastuttaa olemalla kaikille ystävällinen? Ei haasta riitaa, ei puhu seläntakana ja tekee työnsä hyvin.
Tekemällä vain puolet siitä mitä muut. Vaikkakin hyvin muttei näytä saavan kiinni muita määrissä. Tämä on nykypäivää.
Vaikka olisikin noin, niin silti palautteen antaminen kuuluu esimiehelle eikä työkavereille.
Jos haluat selviytyä tilanteesta voittajana, älä nyt ainakaan itse ala haukkua muita. Yhteys pomoon pikaisesti. Mitä fiksummin itse käyttäydyt, sitä huonommassa valossa tuollaiset työpaikkakiusaajat näyttäytyvät pomon silmissä.
Kannattaa ensiksikin kyseenalaistaa,oliko se vain sanojan mielipide,veti "muut" mukaan painottaakseen sanomista.
Luulisi hälytyskellojen soivan jos yksi tulee supattaa että me kaikki ollaan tätä mieltä..kysy myös niiltä muilta.
Ensin juttele esimiehen kanssa.
Outoa muuten, ennen tunnollinen työntekijä oli esikuva muille. Kadehtimisen sijaan voisitte keskittyä tekemään oman työnne paremmin.
Selvästikkään tämä ihminen ei pidä sinusta mutta eihän se ole toisten sinun työkavereiden mielipide varmaankaan. Kerro tästä jollekkin toiselle työkaverillesi ennemmin kun tänne. Saat asioihin selvyyttä mikä
tämän asian takana on todellisuudessa ehkä kateus.
Ei niillä toisilla ole yhtään enempää oikeutta olla siellä työpaikalla, kuin sinullakaan. Eikä kukaan työkaveri ole mikään irtisanoja toiselle työntekijälle. Että kiehuu. Itse olen ikäni joutunut työpaikkakiusatuksi kiltteyteni ja ystävällisyyteni takia. Nyt olen viime aikoina oppinut sanomaan takaisin ja siitä ei kiusaajat pidä. Esimerkiksi niinkin pienestä asiasta tuli riitaa perjantaina, kuin kellosta. Kello oli rikki, mitä en tiennyt. Nostin kellon pystyyn, minkä oli vaakasuorassa, tämä tapahtui siis torstaina. Työkaveri ihmetteli, että miten kello on noin vähän, kunnes huomasi, että olen nostanut sen pystyyn. Kolmeen otteeseen moitti, että ei sitä saa nostaa pystyyn, en sanonut mitään, pahoittelin vain. Seuraavana aamuna toinen työkaveri kysyi, että joko mennään kahville, paljonko se kello on. Tämä samainen muija alkoi taas jankata, että ei saa nostaa pystyyn kelloa. Sanoin, että nyt ei ole kukaan nostanut, eilen nostin, tänään on uusi päivä. Toisestakin asiasta aukoi päätään, en jaksa sitä kertoa, työn kannalta oli tärkeä kuitenkin. No menin hetkeksi käytävään miettimään ja päässä kiehui, että pitääkö tästä lähteä kotiin. Sanoin kuitenkin kyseiselle henkilölle, että minä tulin pahalle tuulelle niistä puheista. Nyt vasta hänen naamansa olikin raivosta punainen ja syytti että olen pilannut hänen tulevan etelän lomansa. Totesin vain, että minä en tätä aloittanut, sinä aloitit. Itse pyysin osaltani anteeksi, mutta hän ei pyytänyt.
Tai tekemällä hyvin ja nopeesti. Sekö vasta ärsyttää muita.