Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni vastustaa sitä, että Prismat olisi auki 24/7?

Vierailija
30.01.2017 |

En tajua..
Kannelmäen Prismassa alkaa nyt kokeilu, että kauppaa pidetään auki 24/7.
Huippu homma ja toivottavasti tulee pysyväksi käytännöksi ympäri Suomen!

Kommentit (453)

Vierailija
381/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt jättää hoitajien aamusiiderit taas myymättä kun täällä taas riehuvat.

Vierailija
382/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska huoltoasemalle on menty töihin tietäen, että myös yötyöt ovat mahdollisia. Miten monta kertaa tämä nyt pitää sanoa?

Maailma muuttuu... eikä sitä kannata pitää paikoillaan vain siksi, että kaupantyöntekijä kuvitteli, luuli tai uskoi jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.

Tai asiakkaan. Kumpi on tärkeämpää?

Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?

Tämä asiahan on hyvin yksinkertainen:

1. Asiakas päättää milloin käy kaupassa. Jos hän haluaa käydä yöllä niin hänelle annettakoon siihen mahdollisuus

2. Kaupan omistaja päättäköön onko hänen kannattava pitää kauppaansa auki 24/7 vaiko joskus muulloin.

Täällä taitavat olla äänessä vain tyypilliset suvaitsevaiset joille ei käy, kuin vain se oma tapa ja mielipide.

Minä oon kovasti äänessä, mutta nämä joiden mielestä PITÄÄ olla 24/7 auki ei ymmärrä sitä mitä sanoin jo aikaisemmin. MIKÄS SIINÄ JOS YÖTYÖT TEETÄTETÄÄN NIILLÄ JOTKA NIITÄ HALUAVAT TEHDÄ. Mutta näin ei varmana tule olemaan, ei pomoilla oo aikaa tutkia haluan en halua ja silloin ja silloin haluan, muuten en listoja laatiessaan monien kymmenien ihmisten työvuorolistaa.

Kukaan ei ole sanonut että kaupan pitää olla auki. On vain sanottu että olisi hyvä jos on auki ja pitää saada olla auki. Kauppa päättää ihan itse onko auki vai ei.

Vierailija
384/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta, mutta se lisää paineita nostaa tuotteen hintoja, kun maksetaan yö- ja iltavuorolisiä yms+ palkansivut.

Ongelma on myös yhteiskunnallinen ja nostaa verotuspaineita, koska suurin osa työntekijöistä on lapsellisia, joiden lapset tarvitsevat kunnallista päivähoitoa 24/7. Tarvitaan uusia päiväkoteja, jotka maksavat ja myös niiden ylläpito ja henk.kunnan palkat.

Enkä usko merkittävästi kaupan myynnin kasvuun, vaan se jakaantuisi vain eri aikajaksoihin ja aukiolon tehokkuutta alentaa vielä pieni asiakasmäärä, kun Suomi on pieni maa ja ostovoima alhainen.

Vierailija
385/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voin sanoa, että tykkään työstäni kovasti. Asiakkaat ovat ihania ja työyhteisö. Mutta ihan oikeasti laajentuneet aukiolot ja työvuorojen muutokset ovat vaikuttaneet elämääni niin paljon, että minun on pakko pian vaihtaa työpaikkaa. Eihän tämä tietenkään työnantajaa tai asiakaskuntaa hetkauta, mutta kyllä se yksittäisen ihmisen elämässä on aika iso juttu, kun joutuu luopumaan muuten mielekkäästä työstä. Koskas työntekijän hyvinvointi olisi ketään kiinnostanut.

Tai asiakkaan. Kumpi on tärkeämpää?

Jos minä voin hyvin sen takia, että voin käydä kaupassa omaan aikatauluuni paremmin sopivina ajankohtina kun se vihdoinkin on mahdollista niin millä oikeudella sinä vaadit minulta minun hyvinvointiani lisäävää asiaa pois?

En ole tämä kelle kysymyksesi esitit, mutta ABC:n marketit ovat olleet 24/7 auki jo kauan. Eikö me riitä? Pitääkö vaatteita, kodinkoneita, leluja jne päästä ostamaan yölläkin?

Ei. En asu minkään ABC:n lähellä. Eikä siellä myydä kodinkoneita eikä vaatteita. Minun tarpeisiini sopii Prisma paljon paremmin.  En minä maitolitraa yöllä tarvitse mutta pidän siitä, että minulla on vapaus lähteä ostoksille myöhään illalla. Olen koko ajan kärsinyt tästä aamupainotteisesta elämäntavasta mikä Suomessa on vallinnut. Tervehdin ilolla sitä, että voin alkaa tehdä ostoksiani myös kello 18 jälkeen. 

Kyllä meillä päin Prisma on ollut auki klo 21 asti niin kauan kuin muistan. Nyt ovat klo 22 ja osa jopa 23 asti. Eikö tämäkään riitä? Täytyykö oikeasti olla vapaus mennä kauppaan klo 04 baari reissun jälkeen ostamaan telkkari? Tai kun herää klo 01 ni ei voi odottaa aamuun vaan on päästävä sinne just sillon kun itseänsä huvittaa? Klo 07-22/23 on monta tuntia, eiköhän JOKAINEN johonkin väliin itsensä kauppaan saa :)

Sanavalintasi ovat söpön paljastavia. Sinua vituttaa että ihmisillä on vapauksia tehdä asioita mielensä mukaan. Asioita joita sinä et tekisi. Ja sekös vituttaa.

Luulen että saat syövän tuosta vitutuksesta ja kuolet hirveissä tuskissa yksin klo 04.00 kun kaikki muut ovat Prismassa.

Karma, bitch.

Hah! Mä pääsen töistä klo 04-05! Ja en tosiaankaan ymmärrä, MIKSI silloin olisi päästävä Prismaan. Käyn ABC:ltä hakemassa jotain syötävää jos on pakko tai jos oon ihan poikki ni mäkistä. Ja hyvin oon kerenny kauppoihin niiden ollessa auki, ei oo ongelmia. Sekin, että töiden jälkee raahautuu jonnekin ABCille on enemminkin työporukan tapa ja lammas menee mukana. BÄÄ

Käy toki jatkossalin ABC:llä jos siellä on kivempi tehdä ostoksia kuin Prismassa. Lol

No lol lol lol, voin käydä siel Prismassa klo 7-22 välillä. Sekös sua nakertaa?

Miksi käyt Pirismassa jos ABC on sinulle riittvä? Onhan se ABC auki myös 7-22. Oletko kenties itse töissä siellä ABC:llä ja pelkäät että Prisman yöaukiolo syö asiakkaanne?

Huooooooh, ei en ole töissä S-ryhmällä enkä k-ryhmällä. En edes kaupassa! Enkä huoltoasemilla. Mä voin käydä Lidlissä, k-kaupoissa, S-ryhmissä klo 7-22/23 KUN NE ON AUKI ja sen JÄLKEEN jos on ihan PAKKO päästä kauppaan voin käydä ABCilla. Tai vaikka mäkkärissä! Ihan sama, mutta hitto soikoon, en tartte vaatteita, elektroniikkaa tai kodin siivous tarvikkeita keskellä yötä! Voin ne ostaa kun isot marketit on auki! Onko tässä jotain vielä, mitä et ymmärrä? Etkö itse voi käydä kaupassa kun klo 22-06 välisenä aikana? Mitenhän ihmiset on ylipäätään selvinneet hengissä, kun kaupat on ollu kii sunnuntait ja pyhät... ja menneet vielä "niin aikaisin kiinni, ettei töiden jälkeen pääse kauppaan" (ja ennen töitään ei voi tietenkään käydä)

Paljon huonommin ihmiset selvisi esim. 20 tai 40 vuotta sitten. Hyvinvointi lisääntyy mm. siten, että palveluja on paremmin tarjolla. Esim. ihmisen, joka ei päivällä ehtinyt kauppaan, voi nyt ostaa terveellisen aterian ainekset sen sijaan, että joutuu tyytymään jonkin spudarin rasvapommiin. Miten se on sulta pois 😂

Vierailija
386/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää osan ajatuksen juoksua. Mikä siinä on niin kamalaa jos kauppa olisi yöllä auki? Se on teille ihan ok että kiosti tai ABC on auki, vaikka silläkin on ihmisiä töissä. Kysehän on vain siitä että olette tottuneet johonkin ja se ei saa muuttua tai maailmankuvanne järkkyy.

No kioskit on yleensä auki 6-21 välillä. Ei ne öisin auki ole eikä pidäkkään olla. Nyt vain ei ole tarvetta hakea maitoansa kioskilta, kyllä kalliiseen hintaan kun voin hakea sen jopa joulupäivänä ruokakaupasta. Ei ole enää muita kun r-kioski. Ainakaan meillä päin, kaikki joutunu laittaa lapun luukulle. Elantoansahan ne kioskin pitäjätkin tienaavat. Kohta lähtee r-kioskeistakin varmaan aika monta. Ainakin yrittäjiä nyt kovasti etsitään useisiin saman kaupungin ärriin, kertoo varmaan jo aika paljon. Ainakin yks jo lopetti kokonaan toimintansa tästä nurkilta. Eli en kannata 7€/L jäätelön ostoa r-kioskilta vaan niitä pieniä ostoja, karkit, maidot yms että pysyisivät hengissä :) mutta nythän ei ole tosiaan tarve ostaa sieltä, kun kauppa on pidempään auki kun kioski!

ABC on auki 24/7 on ok sen takia, että sehän oli sen ideakin kun niitä pystytettiin. Bensa, ravintola, ruokakauppa ja joissain jopa jotain erikoisliikkeitä samassa paikassa ja paikka rekka, taxi yms kuljettajille missä taukoilla ja kauppaan pääset miten vain. Niin miksi se Prisma pitää olla auki 24/7, koska sieltä saat pesukoneen keskellä yötä?

Ja mikäs siinä, pitäköön ovensa auki 24/7, kunhan ne yöllä työssä olijat ovat siellä omasta tahdostaan eikä työnantajan käskystä!

Eipä ole enää kovin moni ABC kauppakaan auki 24/7. Kyllä ne kaupat osaa ihan itse laskea että kannattaako olla auki vai ei. Jos kauppa ei kannata, niin työtkin loppuu aika äkkiä. Kilapailussa täytyy pysyä mukana, ei saa jämähtää vanhaan.

Vierailija
387/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei, kerro sinä, millaisia muutoksia sinun töissäsi on tehty ja miten kivoilta ne tuntuivat.

Eli muutoksia ei saa tehdä jos ne eivät tunnu työntekijän mielestä kivoilta?Ei herranjumala ei ihme, että tällä maalla menee huonosti.

Niin ajattelinkin. :D Hyvähän se on meuhkata, jos ei asiasta ole omaa kokemusta.

Lainasit viestiä mutta et osannut kirjoittaa siihen minkäänlaista vastinetta.

Kirjoitin vastineen sille jo tuossa aiemmin. Nyt naureskelin, kun minun viestiini ei vastattu kuin toistamalla se sama viesti, johon kertaalleen jo vastasin.

Eli lainaat viestiä jonka alle kirjoitat jotain siihen liittymätöntä siksi, että olet jossain muulla vastannut lainaamasi osaan?

Kyllä. Minulta kysyttiin kysymys A, johon vastasin viestissä B ja siinä esitin vastakysymyksen. Viestiini B vastattiin esittämällä kysymys A uudelleen, joten nauroin, kun en saanutkaan vastausta.

Vierailija
388/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilapailussa täytyy pysyä mukana, ei saa jämähtää vanhaan.

Mut ku mää uskoin töihin mennessä ettei mun tartte olla myöhään töissä!

Vierailija
389/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei, kerro sinä, millaisia muutoksia sinun töissäsi on tehty ja miten kivoilta ne tuntuivat.

Eli muutoksia ei saa tehdä jos ne eivät tunnu työntekijän mielestä kivoilta?Ei herranjumala ei ihme, että tällä maalla menee huonosti.

Niin ajattelinkin. :D Hyvähän se on meuhkata, jos ei asiasta ole omaa kokemusta.

Kirjoitin vastineen sille jo tuossa aiemmin. Nyt naureskelin, kun minun viestiini ei vastattu kuin toistamalla se sama viesti, johon kertaalleen jo vastasin.

Eli lainaat viestiä jonka alle kirjoitat jotain siihen liittymätöntä siksi, että olet jossain muulla vastannut lainaamasi osaan?

Kyllä. Minulta kysyttiin kysymys A, johon vastasin viestissä B ja siinä esitin vastakysymyksen. Viestiini B vastattiin esittämällä kysymys A uudelleen, joten nauroin, kun en saanutkaan vastausta.

Jos osaisit vastata lainaamaasi kysymykseen olisit sen tehnyt mutta nyt vain selittelet ja kiertelet.

Saat viimeisen sanan en viitsi tuhlata aikaani keskustelemalla henkilöiden kanssa jotka eivät osaa vastata kuten aikuiset.

Vierailija
390/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää osan ajatuksen juoksua. Mikä siinä on niin kamalaa jos kauppa olisi yöllä auki? Se on teille ihan ok että kiosti tai ABC on auki, vaikka silläkin on ihmisiä töissä. Kysehän on vain siitä että olette tottuneet johonkin ja se ei saa muuttua tai maailmankuvanne järkkyy.

Tämähän tässä keskustelussa eniten hämmentääkin. Sitten kun vielä vedotaan turvallisuuskysymyksiin ja yksin myymälässä työskentelyyn (ketjussa, joka on otsikossa omistettu Suomen suurimmalle Prismalle...) niin eikös pienet kioskit ja huoltikset ole ensimmäisiä huolenaiheita tämmöisessä mielessä? Siellähän sitä just ollaan yöllä yksin, ei monen hehtaarin Prismassa.

Mutta ei! Kun kaikki vaan abc:lle yöllä, kunhan ette vaan mene Prismaan! Koska onhan se nyt IHAN ERI ASIA.

Vierailija
391/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin tavoiteltavaa että elämän pitää olla pikkusen hankalaa? Onko se vähän niin kuin syntiä jos voi mennä kauppaa ihan mihin aikaan huvittaa?

Vierailija
392/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.

Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.

Miksi tehtaat ovat kolmessa vuorossa? Siksi että se on halvempaa.

Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.

Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.

Ei se tuota paremmin, mikäli myyntiä ei ole samassa suhteessa enemmän. Se, että 1000 asiakasta käy 24 tunnissa ei tuota yhtään enempää, kuin jos 1000 asiakasta käy 18 tunnissa.

Pahvi :)

600 neliön myymälässä voi palvella saman määrän asiakaita kuin nyt 900 neliön myymälässä. Sama tulo tulee siiis pienemmillä resursseilla. Käytännössä tietysti saa lisää asiakkaita niistä paikoista jotka eivät lähde laajentamaan aukioloaikoja, eli etu on vielä suurempi.

Ja entäs sitten, jos ja kun ne lisäasiakkaat sinne sanotaan nyt vaikka Prismaan ovatkin niitä, jotka tavallisesti ja aiemin ovat asioineet esimerkiksi S-marketissa? Saman kaupparyhmän yhdestä yksiköstä siirtyvätkin vain toiseen. Kannattavaa? Ai niin, sekin viekä, että aiemmin nämä myöhäisempien aukioloaikojen perässä siirtyvät asiakkaat ovat voineet ostaa ostoksensa hintatasoltaan kalliimmista (parempi katteisista) paikoista, kuten ABC-myymälöistä tai Saleista, S-marketitkin taitavat olla hintavampia kuin Prismat. Eli Koko S-ryhmän kannalta myynti vain laskeekin. Ellei sitten panna lappua luukulle näille pienemmille yksiköille.

Mitäpä jos annettaisiin näiden kauppojen omistajien ihan itse päättää siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei?

Kerrotko, mitä päätösvaltaa S-ryhmän "asiakasomistajilla" on yrityksen asioihin?

Joo-o, jotkut edustajavaalit on joskus, mutta mitä todellista merkitystä niillä on? Johto huseeraa kuten haluaa. Sen näkee mm. S-ryhmän investointien määrästä. Moniko suomalainen S-kaupassa kävijä haluaa ennemmin jatkuvasti uusia yksiköitä avattavan tai rempattavan, puhumattakaan kaupparyhmän seikkailevan ulkomailla, sen sijaan että laskettaisiin hintatasoa silleen, että se todella palvelisi asiakasomistajia eli myytäisiin nollavoittolla, vain kulut kattaen?

Vierailija
393/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tehdään työnantajan määrämiä tehtäviä. Mutta ketään ei voi pakottaa töihin.

Kyllä tässä kaikki muutkin alat joutuu elämään markkinoiden mukana. Mikä ihmeen suojapesä kaupan pitäisi olla. Kun vihdoin ja viimein on saatu kumottua kauppojen aukiolon säätely, niin kyllä teidän nyt vaan täytyy hyväksyä se että kauppa voi olla myös yöllä auki, siitäkin huolimatta että sen ei ole pakko olla auki.

Vierailija
394/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ABC-asemat ovat nykyään suljettu 24-07 välillä, vain bensaa voi ostaa automaatilta. Ja ympäri Suomea.

Myös Shell kokeili muutaman vuoden 24/7, mutta monet ovat luopuneet kokeilusta.

Varmaan perustuu vähään asiakasmäärään ja lisääntyneisiin kustannuksiin.

Vierailija
395/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tyhmä, jos ei tajua että kalliimpi kulurakenne näkyy suoraan ruuan hinnassa.

Jollain ne kulut on katettava eikä ihmiset osta ruoka sen enempää, vaikka se osto jakautuisi ympäri vuorokauden.

Ei se halvempaa ole koska koneiden käyttö ja huolto ja palkat kolmessa vuorossa maksaa enemmän kuin yhdessä tai kahdessa mutta siinä saa tuotettua enemmän myytävää tavaraa eli tienaa enemmän vaikka kustannukset onkin isommat, jos siis tavaralle riittää markkinoita.

Ihan sama juttu se on kaupassakin. Investointi tuottaa paremmin jos asiakkaita käy kahden sijaan kolmessa vuorossa.

Ei se tuota paremmin, mikäli myyntiä ei ole samassa suhteessa enemmän. Se, että 1000 asiakasta käy 24 tunnissa ei tuota yhtään enempää, kuin jos 1000 asiakasta käy 18 tunnissa.

600 neliön myymälässä voi palvella saman määrän asiakaita kuin nyt 900 neliön myymälässä. Sama tulo tulee siiis pienemmillä resursseilla. Käytännössä tietysti saa lisää asiakkaita niistä paikoista jotka eivät lähde laajentamaan aukioloaikoja, eli etu on vielä suurempi.

Ja entäs sitten, jos ja kun ne lisäasiakkaat sinne sanotaan nyt vaikka Prismaan ovatkin niitä, jotka tavallisesti ja aiemin ovat asioineet esimerkiksi S-marketissa? Saman kaupparyhmän yhdestä yksiköstä siirtyvätkin vain toiseen. Kannattavaa? Ai niin, sekin viekä, että aiemmin nämä myöhäisempien aukioloaikojen perässä siirtyvät asiakkaat ovat voineet ostaa ostoksensa hintatasoltaan kalliimmista (parempi katteisista) paikoista, kuten ABC-myymälöistä tai Saleista, S-marketitkin taitavat olla hintavampia kuin Prismat. Eli Koko S-ryhmän kannalta myynti vain laskeekin. Ellei sitten panna lappua luukulle näille pienemmille yksiköille.

Mitäpä jos annettaisiin näiden kauppojen omistajien ihan itse päättää siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei?

Kerrotko, mitä päätösvaltaa S-ryhmän "asiakasomistajilla" on yrityksen asioihin?

Joo-o, jotkut edustajavaalit on joskus, mutta mitä todellista merkitystä niillä on? Johto huseeraa kuten haluaa. Sen näkee mm. S-ryhmän investointien määrästä. Moniko suomalainen S-kaupassa kävijä haluaa ennemmin jatkuvasti uusia yksiköitä avattavan tai rempattavan, puhumattakaan kaupparyhmän seikkailevan ulkomailla, sen sijaan että laskettaisiin hintatasoa silleen, että se todella palvelisi asiakasomistajia eli myytäisiin nollavoittolla, vain kulut kattaen?

S-ketjuhan on nyt vähentänyt rakentamista ja alentanut hintoja, mutta kun sekin tuntuu olevan joidenkin mielestä huono asia.

Taitaa olla joku k-kauppias joka täällä nillittää ihan vain koska s-ketju.

Vierailija
396/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma on halvin. Yksi S-marketti voidaan sulkea, samoin se ABC Sale ja taas säästyy rahaa. Se liikeidea menestyy joka on asiakkaille eniten mieleen. Edellyttää sitä että ei päästetä jotain virkamiesidiootteja säätelemään toimintaa esimerkiksi aukioloaikarajoituksilla.

Ja  sitten kun nämä pienemmät yksiköt on suljettu, alkaa valitus kuinka on niin pitkä matka kauppaan, miksei ole muuita kuuin vain joku Prisma. Ja ihmetellään kuinka kauppareisuilla palaa aikaa ja bensaa.

Vierailija
397/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa sellainen juttu, että alkaa Haaga-Kannelmäki -akseli elää mukavasti tämän muutoksen myötä. Ollaan kohta Helsingin parasta aluetta asua, saattepa nähdä.

Ehdottomasti pelkästään positiivinen muutos. Kiitos, Prisma! 

Vierailija
398/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ABC-asemat ovat nykyään suljettu 24-07 välillä, vain bensaa voi ostaa automaatilta. Ja ympäri Suomea.

Myös Shell kokeili muutaman vuoden 24/7, mutta monet ovat luopuneet kokeilusta.

Varmaan perustuu vähään asiakasmäärään ja lisääntyneisiin kustannuksiin.

Huoltoasemia kannatti pitää auki silloin kun muita kauppoja ei saanut pitää auki. Nyt tilanne on tervehtynyt ja S-ketju tietyisti myy tavaransa mielummin oikeista marketeista.

Vierailija
399/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin tavoiteltavaa että elämän pitää olla pikkusen hankalaa? Onko se vähän niin kuin syntiä jos voi mennä kauppaa ihan mihin aikaan huvittaa?

Niin, kyllähän koko maailman pitää olla 24/7 auki ja valmiudessa sinua palvelemaan, jos uniikkia lumihiutaletta sattuu huvittamaan tehdä jotakin.

Kuulostaa hyvin kokoomuslaiselta.

Vierailija
400/453 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaisit vastata lainaamaasi kysymykseen olisit sen tehnyt mutta nyt vain selittelet ja kiertelet.

Saat viimeisen sanan en viitsi tuhlata aikaani keskustelemalla henkilöiden kanssa jotka eivät osaa vastata kuten aikuiset.

No jaa, minusta tuo toinen keskustelija ei osannut keskustella kuten aikuiset, kun toisti saman kysymyksen, kuin johon juuri vastasin eikä vastannut minun esittämääni kysymykseen. Hän myös jätti lainauksestaan sen vastaukseni pois, mikä on minusta kummallista. Ei ole minun syyni, että se aiemmin antamani vastaus tämän vuoksi jäi tuonne monen sivun päähän.

Mutta tässä se aiemmin esitämäni vastaus:

"No nyt on jo muutettu kaksi kertaa. En nyt sitten tiedä onko yövuoroon siirtyminen sitten sellainen asia, mistä ei saisi kettuuntua, kun se on kuitenkin aika suuri muutos elämässä. Mutta hei, kerro sinä, millaisia muutoksia sinun töissäsi on tehty ja miten kivoilta ne tuntuivat."

Ja epäilenpä, että en vieläkään saa vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä