Muita, jotka näyttää valokuvissa erilaiselta kuin luonnossa?
Olen tavallinen tallukka enkä mitenkään upea ilmestys, mutta toisinaan minusta saa kauniita kuvia. Kun tuollaisen kauniin kuvan laittaa vaikka nettiin/sellainen tulee valokuva-albumissa vastaan, muut kommentoivat "etten ollu tunnistaa sua/et näytä itseltäsi". Mitä tästä pitäisi ajatella?
N27
Kommentit (44)
Olin asiakaspalveluhommissa nuorena ja meillä oli kuvalliset henkilökortit. Minun kuvani oli omasta mielestäni kamala, niinkuin kuvani aina ovat. Työkaverit sanoivat että ihan hyvä se on. No, alistuin siihen että näytän kauhealta, kunnes yksi päivä nuori miesasiakas vilkaisi sitä ja kysyi minulta erittäin myötätuntoisesti, että onko tuo kuva tosiaan sinusta kun ei ole yhtään sinun näköisesi. :D
Miksihän joillekin on niin kova paikka, jos joku onnistuu kuvissaan? Ei se ole muilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vuosia varma että olen tosi ruma, koska melkein kaikissa valokuvissa olin ihan omituisen näköinen. Olin nuori aikana ennen kamerakännyköitä, digikuvia ja selfiekulttuuria.
Sitten kun parikymppisenä näin itseni ensimmäistä kertaa videonauhalta, tajusin miksi mua jotkut kehuu kauniiksikin. Kun kuvassa näkyy myös liike, olen ihan viehättävä. Viehätysvoimani, sikäli kuin sitä oli, perustui perusklassisiin piirteisiin, ilmeiden vaihtumiseen ja tapaani liikkua. Näytin olevan liikkeessä kaiken aikaa. Siksi kai kuvissakin olin niin oudon näköinen, kun semmoista stabiilia kamerailmettä ei ilmekavalkadistani löydy vissiin ollenkaan.
Mulla taitaa olla sama juttu. Kuvissa olen ihan kamalan näköinen, ei vaan onnistu, ei sitten millään, mutta hämmästyin aika paljon, kun katsoin poikani salaa ottamaa videokuvaa minusta - määhän näytin aika nätiltä! Ja olin aamutouhuissa tukka pystyssä ilman minkäänlaista laittautumista. Ihan eri näköinen kuin valokuvissa. Siskoni sanoikin aikoinaan, että mulla on todella ilmeikkäät kasvot ja silmät, että ne ei vaan välity siitä valokuvasta.
Täsmälleen sama juttu. Pidän itseäni ihan hyvännäköisenä, ja muutkin ovat niin sanoneet. Videolla näytän myös kivalta. Mutta still-kuvat..aaargh. Uskon että se johtuu juuri siitä että kasvoilla vilistää niin paljon kaikkia pieniä mikroilmeitä jotka luonnossa tasoittuvat mutta kameralle tallentuu aina sellainen outo vääntynyt välähdys.
Itse näytän videolla kivalta, still-kuvissa taas monesti ruma ja luonnoton ilme.