Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on olla absolutisti?

Vierailija
29.01.2017 |

Ollaan oltu jo kohta 2 kk ilman pisaraakaan alkoholia ja on kyllä tylsää. Ennenkin otettiin vain perjantaisin pari lasia viiniä tai pari siideriä mutta oli kiva jutella ja juoda ne pari lasia.Mitä järkeä on absolutismissa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on käyttää mitään myrkyllisiä aineita? En tiedä mitään epäterveellisempää kuin alkoholi. Miksi haluaisin sellaista kehooni?

Vierailija
2/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ole tylsää. Toiset osaavat pitää hauskaa ilman alkoholiakin.

Ja no, en tiedä onko tässä sen enempää järkeä kun alkoholin kohtuukäytössä, mutta minulla ei pää kestä yhtään alkoholia niin parempi olla juomatta. Onneksi ei edes kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei absolutismissa mitään järkeä olekaan, jos alkoholinkäyttö ei ole liiallista eikä pidä absolutismia tarpeellisena. Jos siis pystyy juomaan ilman että alkoholista tulee haittavaikutuksia ja haluaa juoda, niin miksi ei joisi?

Vierailija
4/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu jo kohta 2 kk ilman pisaraakaan alkoholia ja on kyllä tylsää. Ennenkin otettiin vain perjantaisin pari lasia viiniä tai pari siideriä mutta oli kiva jutella ja juoda ne pari lasia.Mitä järkeä on absolutismissa?

Sitä järkeä että joidenkin tylsyyteen tai hauskuuteen alkoholi ei vaikuta yhtään mitenkään.Sen vaikutus vaihtelee yksilöstä riippuen.

Vierailija
5/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma valinta, toiset täyttää sen tylsyyden jollain muulla tekemisellä kun alkoholilla.

Kyllähän nämä tylsät sunnuntaipäivät kuluisi joutusammin pienessä sievässä alkoholia nautiskelessa, ihan miten haluaa itse.

Vierailija
6/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on järkevää niille, joille toinen vaihtoehto on liiallinen juominen. Niillekin se sopii, jotka eivät yhtään kaipaa alkoholin pientäkään vaikutusta. Mutta jos tosiaan kärsii siitä, ettei saa silloin tällöin pientä tilkkaa, niin sitten absolutismi on perusteetonta.

Vierailija
7/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ole tylsää. Toiset osaavat pitää hauskaa ilman alkoholiakin.

Ja no, en tiedä onko tässä sen enempää järkeä kun alkoholin kohtuukäytössä, mutta minulla ei pää kestä yhtään alkoholia niin parempi olla juomatta. Onneksi ei edes kiinnosta.

Olisi rahan haaskausta kun alkoholi ei vaikuta mielialaan mitenkään.

Vierailija
8/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et pysty keskustelemaan selvänä?? :D   Itse kyllä rakastan alkoholia, mutta kyllä selvänäkin pystyn puhumaan mieheni kanssa

Vierailija
9/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma valinta, toiset täyttää sen tylsyyden jollain muulla tekemisellä kun alkoholilla.

Kyllähän nämä tylsät sunnuntaipäivät kuluisi joutusammin pienessä sievässä alkoholia nautiskelessa, ihan miten haluaa itse.

Totta. Dannykin lauloi jo kauan sitten näin:

Vaan kännissä kun ollaan

aika saa kuin siivet selkään

Kaupunkimme kellojen

mä edistävän pelkään...

Vierailija
10/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani se järki, että jos otan illalla jatkan samalla aineella aamulla... Mulle pisarakaan ei ole vaihtoehto. Tai on se huono sellainen.

Vierailija
11/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni absolutisti koska en ole ikinä päätynyt tilanteeseen missä olisin alkoholia tarvinnut tai halunnut.

Vierailija
12/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on käyttää mitään myrkyllisiä aineita? En tiedä mitään epäterveellisempää kuin alkoholi. Miksi haluaisin sellaista kehooni?

Minustakin huumeet ja tupakka on paljon terveellisempää.

Vierailija
13/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis et pysty keskustelemaan selvänä?? :D   Itse kyllä rakastan alkoholia, mutta kyllä selvänäkin pystyn puhumaan mieheni kanssa

Tottakai pystyn. Minusta se vaan oli hauska tapa.

Vierailija
14/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää alkoholista. Tai tosi harvasta juomasta. Helpompi sanoa tutuille, joita ei aina näe että olen absolutisti kuin sanoa "en pidä viinistä" js nämä joka kerta sanovat että no maista maista. Lsittavat puoli lasillista viiniä ja yhden hörpyn ottaessa tiedän etten pitänyt siitä. Sitten puoli lasia mebee hukkaan ja saattaa harmittaa isäntäväkeä.

Vierailija
15/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli se joka väitti absolutisteja huumorintajuttomiksi.Tunnetut koomikot P. Petelius ja Spede olivat suunnilleen absolutisteja.

Vierailija
16/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa torppaa toisen. Kun perjantai on sidottu pikkusieväkeskusteluun, se rajoittaa elämää. Mieheni täytti lopulta pitkin viikkoa yksinäiset iltansa keskustelemalla sievästi itsekseen, ja olisi mielestään alkoholisoitunut jos vähänkään olisi geenit siihen suuntaan kallellaan. Nyt minun kanssa ei ole juonut lainkaan, eikä kuulemma ole ikävä. Hän on säikähtänyt senaikaista elämäntapaansa oikeastaan vasta jälkikäteen.

Minä taas olen senverran introvertti, että kaikki rauhoittavat aineet vain häiritsevät sisäistä vuoropuhelua. Kun saa tilaisuuden jutella toiste kanssa, suuntaan sen sisäisen vilkkauden heihin päin. Nuoruuden bileissä kaikki eivät tainneet tajutakaan absolutismiani, koska olin yhtä vilkas kuin muutkin.

Minulla sitten taas on sitä genetiikkaa. Kun molemmat vanhemmat ovat sitoneet elämänsä alkoholiin ja onnistuneet sössimään asiansa ja suhteet läheisiin, vaikka eivät rapajuoppoja olekaan, en todellakaan aio ottaa mallia.

Vierailija
17/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin jotain neuvolasta saatua infokirjasta ja siinä alkoholin kohtuukäyttö nähtiin sosiaalisuutta edistävänä ja ns. ok asiana. Hieman ehkä yllätti, kun kuvitellut, että olisi tiukempi linja ja suositeltaisiin jopa täyttä absolutismia.

Vierailija
18/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan saanut alkoholista mitään hyvää, se alkaa vaan väsyttää ja krapula on suuri kauhistus kun pelkään oksentamista enemmän kuin synnytystä.

Minä olen aina hauska koska mulla on hyvä huumorintaju ja olen välillä hyvinkin kova puhumaan, en siis tarvi mitään alkoholin tuomaa että uskaltaisin puhua tai että olisi hauskaa.

En ole vuosiin juonut alkoholia, kun ei ole ollut mitään syytä, ja minä sanon kyllä kaikille että kalja maistuu vaan hiivalta ja viini pilalle käyneeltä marjamehulta, ei tule kukaan väkisin tyrkyttämään, en tykkää myöskään kahvista, eikä siitäkään kukaan loukkaannu.

En näe syytä miksi pitäisi olla absolutisti, mä vaan en yleensä juo alkoholia. Jos jossain tilanteessa esim. nostetaan malja ja alkoholitonta vaihtoehtoa ei ole, niin voin siemaista vaikka se pahaa onkin.

Vierailija
19/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti säästää eläessään kuusinumeroisen summan rahaa.

Vierailija
20/70 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti säästää eläessään kuusinumeroisen summan rahaa.

Eikä lähetä koskaan noloja känniviestejä exille, tutuille, työkavereille, pomolle tai vauvapalstoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan