Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Belfiet. Miten kukaan itseään kunnioittava ihminen kokee muuta kuin nöyryyttäväksi pyllistää kameralle ja esitellä sitä perää kaikille, en käsitä.
Tätä minäkin olin tulossa sanomaan, ehdit ensin! En mitenkään voi käsittää, miten ihmisillä on pokkaa esitellä persettään kaikille, ihan järkyttävää :D
Toinen on sitten ne huultenmutristus-selfiet, saavat aina myötähäpeän pintaan kun niitä näkee. Antavat aikuisesta ihmisestä todella yksinkertaisen kuvan. En ainakaan itse kulje naama mutkalla normaaliarjessakaan, niin en oikein ymmärrä sellaista naaman vääntelyä kuvissa. Samoin kasvojen (ja vartalon) muokkaus someen laitettavissa kuvissa, jotenkin vaikea ymmärtää miksi vaivautua muokkaamaan naamaansa erilaiseksi kun todellisuus on ihan toinen livenä.
Nuorten parissa työskentelevät aikuiset, jotka yrittää olla ikäistään nuorekkaampia. Julkaisevat jatkuvasti selfieitä, joista on blurrattu naaman rypyt. Kalastellaan nuorten ihailua. Värjäävät hiukset shokkiväreillä, pukeutuvat pinkkiin ja kulkevat Kånkenit selässä.
Te Ihanat/Ihanaiset ja ryhmäselfie tyttöjen kesken. ja joku vastaa Kauniit/Kaunokaiset! Poistuin fb koska en halunnut itseäni nohin tagattavan, edelleen kuvien taka-alalle suostun kun en halua tehdä kieltäytymisestä numeroa. ja ihan yhtä nätti/laiha/kuvauksellinen olen kun muutkin kaveripiirissä. en vaan tykkää somesonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun Tiina Tavallinen saa kymmeniä tykkäyksiä ja kehuja joka toinen päivä vaihtuvaan profiilikuvaan ja minä en saa kuin muutaman tykkäyksen vaikka vaihdan kuvan pari kertaa vuodessa, ja kuva on aina hyvä ja olen siinä kaunis :D
Nauruhymiö siksi, että tiedän tämän olevan naurettava ongelma. Mutta koska salaa sisälläni kaipaisin kehuja, niin tämä ärsyttää.
Ja vielä ärsyttävämpää on huomiohuoraus. Mutta siitä on jo monta hyvää esimerkkiä.
Mulla kans tämä! Ehkä kerran vuodessa laitan uuden kuvan ja yleensä kukaan ei kommentoi, tykkäyksiä tulee jonkin verran 😢
Sitten siskoni laittaa kymmenen kuvaa kerralla niin siellä on kaikki äidistä mummoon ja kavereihin nättimystä vääntämässä. Kaunisss 😍❤❤❤ ärsyttää 😢😭
Se, ettei puhuta lapsista nimillä. Tiedän, ettei kaikki halua julkaista lastensa nimiä, mutta esim. mulla on kavereina vain sellaisia henkilöitä, jotka tietävät lasteni nimet. Nämä ihmiset käyttävät kiertoilmaisuja jopa yksityisviesteissä. Huvittavinta on, kun joku muu sitten paljastaa nimen:
"Esikoinen sai ajokortin"
Kaveri: Sittenhän teillä ei ole autoa käytössä kun Mikko lainaa sitä koko ajan.
"Neiti pääsi Tylypahkan lukioon"
Kaveri: Onnittelut Marille!
"Kuopus teki tämän kakun"
Kaveri: Kyllä Joni on sitten taitava!
Mulla on kaverina yksi opettaja, jonka postaukset on tyyliin "Ihan parasta: somalipoika tuli sanomaan, että kiitos kiva ope, kun opetit mut hiihtämään"
Ymmärrän belfiet ja herutuskuvat siinä tapauksessa jos se on bisnestä ja sillä tehdään rahaa. Se on meinaan niin naurettavan helppo keino tehdä rahaa jos siihen pystyy, pikkuisen ihoa ja voit olla somemiljonääri tai pystyt elämään sen avulla.
M
Vierailija kirjoitti:
Se, kun Tiina Tavallinen saa kymmeniä tykkäyksiä ja kehuja joka toinen päivä vaihtuvaan profiilikuvaan ja minä en saa kuin muutaman tykkäyksen vaikka vaihdan kuvan pari kertaa vuodessa, ja kuva on aina hyvä ja olen siinä kaunis :D
Nauruhymiö siksi, että tiedän tämän olevan naurettava ongelma. Mutta koska salaa sisälläni kaipaisin kehuja, niin tämä ärsyttää.
Ja vielä ärsyttävämpää on huomiohuoraus. Mutta siitä on jo monta hyvää esimerkkiä.
Tuosta ei kannata välittää, sillä ne kehut ja tykkäykset ei todellakaan suurimmalla ihmisillä ole niin sanotusti aitoja. Minä saan yleensä noin kaksi kertaa vuodessa vaihtuvaan profiilikuvaani paljon tykkäyksiä, mutta en koskaan kommentteja. Ystäväni taas saa paljon kommentteja ja vähän enemmän tykkäyksiä kun minä. Minulla on huomattavasti enemmän sosiaalista elämää ja hyviä ystäviä kuin tällä kaverillani, en vain itse kommentoi kavereideni kuviin näitä "aah niin kaunis ihana täydellinen
Olen huomannut, että ne jotka kommentoivat muiden kuviin näitä ihkutuksia, niitä myös saavat. Samalla he saavat enemmän tykkäyksiä, koska heidän kuvansa nousevat kommenttien takia kavereiden uutisvirrassa useammin ylös. Minä en todellakaan halua tuollaisia kommentteja kuviini, koska en ole luontaisesti sellainen ihkuttajatyyppi vaan ylenpalttinen kehuminen nostaa lähinnä oksennuksen kurkkuun. Näin ollen en pysty muidenkaan kuviin sellaisia kirjoittelemaan vaan tyydyn tykkäilemään :D Olen niin kyyninen ihminen, että näen ihkuttelukommentit vain vastakommentoinnin kalasteluna ja suosion kerjäämisenä. Näin kun tätä analysoi, niin itseasiassa koko some (etenkin facebook) alkaa ällöttää :D Instagramia minulla ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Eräs kaverini tekee tota ja on tosi kivaa löytää itsestään näitä kuvia...
Miksi suostutte tälläisiin kuviin??!
Snapchatissa omalla naamalla keimailu ja selkeesti vaan siinä ihaillaan itteensä eri filttereiden (tai ilman) varjolla. Yöök.
Se kummastuttaa, kun ihmiset maalaavat itsestään täysin erilaista kuvaa someen kuin mitä oikeasti ovat.
Eräs hehkuttaa aina, että miten nauttii lasillisen hyvää viiniä ja lukee kirjaa, ihan vaan rentoutuakseen. Todellisuus kuitenkin on, että kittaa menemään sen kolmen litran laatikon viiniä ja kirjoja ei lue, koska se on "tylsää".
Sama henkilö hehkuttaa miten on kivaa päästä välillä hieman ulos tanssimaan ja kun tapaat hänet siellä tanssimassa niin on aina siinä kunnossa, että tarvitsee apua pysyäkseen pystyssä, tanssimaan ei kykene kun on aina yökerhoon mentäessä jo sen verran tukevassa maistissa. Loppuillasta aina oksentaa jossain kadun varressa. Seuraavana aamuna hehkuttaa miten oli kivaa ottaa pari drinkkiä! :D
Koko some.On muuttanut kaikki pinnallisiksi esittäjiksi.
Minua ärsyttää erityisesti se, kun jotkut tägäävät kaikki tuttunsa johonkin hyvin tavalliseen selfieen ja odottavat tykkäyksiä. Monet ystäväni tekevät tätä. Yksi tuli vielä kysymään, että miksi en kommentoinut mitään, kun muut laittoivat näitä tavallisia "IHANA RAKAS BEIBI KULTAMUSSUKKA VAIMO IHQ BAE" kommentteja. Tsiisus mitä huomion kerjäämistä.
Mulla on kaveri joka laittaa lähes joka päivä samanlaisia kuvia itsestään? Sama hemmetin selfie peilin kautta otettuna?? Nyt puhutaan kuitenkin jo lähes nelikymppisestä naisesta...
Mikä siinä on ideana ?
Kun joku postaa pelkkiä selfieitä, all day everyday. Ulkomaiden reissuiltakin pelkkiä kuvia omasta naamasta, kuvatekstinä tyyliin "Pariisi". Vaikka henkilöt olisivatkin hyvännäköisiä niin joka päivä julkaistu omakuva on jo oksettavan omahyväistä sekä lisäksi siihen hyvännäköisyyteenkin turtuu kun niitä kuvia tulee se kymmenen päivässä.
Minä olen seurannut näitä jonkin aikaa, ja tullut siihen lopputulokseen että nämä somen aikuiset prinsessaleikkijät ovat niitä jotka tulevat aika keskinkertaisista oloista, heillä ei oikein ole ollut koskaan mitään, ja ovat mahdollisesti monilapsisista perheistä jossa eivät ole saaneet tarpeeksi huomiota itselleen, eivätkä välttämättä ole saaneet omia huoneita lapsena tai nuorena, ja kaiken lisäksi eivät ole olleet niitä suosituimpia tyttöjä koulussa.
Nyt heillä saattaa olla oma työ jolla rahoittavat mielitekojaan, ja lisäksi aviomiehen tai miesystävän rahat.
Nyt aikuisina he elävät noissa omissa (aikuis)huoneissaan eli kämpissään jotain pukeutumishuone-elämää, kuvitellen olevansa jotain aikuisnukkeja ja olemalla päteviä koska kiinnostusta esitellä omaisuutta ja uusia ostoksia muille. He täyttävät tuota tyhjiötä materialla, etsivät vertaistukea saman tyylisistä ihmisistä jotka tulevat samanlaisista oloista, hakevat vahvistusta ostoksilleen kehuja kerjäämällä, käymällä samoissa matkakohteissa kuin muutkin, ostamalla samoja tuotemerkkejä kuin muutkin, syömällä ja juomalla samoissa ravintoloissa kuin muutkin. Tajuamatta ettei sitä nuoruuden tyhjiötä ja itsetuntoa ei saa täytettyä ostamalla lisää ja lisää.
Jotenkin surullista ja säälittävää sillä jäävät paitsi oikeasta elämästä noissa prinsessaleikeissään jotka ovat kuin Aamiainen Tiffanyllä jossa ei saa tapahtua mitään vastoinkäymisiä eikä virheitä josta voisi oppia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Koko some.On muuttanut kaikki pinnallisiksi esittäjiksi.
Totta se on syy miksi poistuin itse facebookista, kun ei tunnista samoiksi ihmisiksi monia mitä he siellä esittää mitä ovat todellisuudessa. Faceen tuli myös se ikävä piirre, että kaikkia sanomisia paisuteltiin ja joka asiasta pöyristytään etkä voi edes vitsiä kertoa, kaikkien pitäisi olla poliittisesti korrekteja virkamiehiä ja naisia.
Arska
Vierailija kirjoitti:
Se kummastuttaa, kun ihmiset maalaavat itsestään täysin erilaista kuvaa someen kuin mitä oikeasti ovat.
Eräs hehkuttaa aina, että miten nauttii lasillisen hyvää viiniä ja lukee kirjaa, ihan vaan rentoutuakseen. Todellisuus kuitenkin on, että kittaa menemään sen kolmen litran laatikon viiniä ja kirjoja ei lue, koska se on "tylsää".
Sama henkilö hehkuttaa miten on kivaa päästä välillä hieman ulos tanssimaan ja kun tapaat hänet siellä tanssimassa niin on aina siinä kunnossa, että tarvitsee apua pysyäkseen pystyssä, tanssimaan ei kykene kun on aina yökerhoon mentäessä jo sen verran tukevassa maistissa. Loppuillasta aina oksentaa jossain kadun varressa. Seuraavana aamuna hehkuttaa miten oli kivaa ottaa pari drinkkiä! :D
Kiitos nauruista. :D
teini-ikään jääneitä keski-ikäisiä muijia vaikuttavat suurin osa olevan.
Ne jalkakuvat rannalta. Tai mistä tahansa muualta. Mitä helvettiä oikeasti. :D
'Ne jotka osaa, tekee ja ne jotka ei, opettaa.' Inhoan muuten sitaatteja face päivityksenä, mutta tuollaisille laittaisin tuon.