Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Matkustus. Miksi someen kuvataan aina sitä Helsinki-Vantaan loungea kun kerrankin sinne pääsevät tai itsensä maksavat tai menevät jonkun muun siivellä? :D
Miksi kukaan ei kuvaa Singaporen, Lontoon tai Nykin kentän loungeja, ai niin mutta kun niillä ei ole niihin mitään asiaa koska ei ole varaa ja kun ne on oikeasti tarkoitettu vain VIP henkilöille ;)
Kyllä niihin pääsee ihan sillä samalla lipulla, jolla HEL-loungeen. Finnairilla on sopimuksia ympäri maailman, aivan kuten muillakin lentoyhtiöillä.
https://www.finnair.com/fi/gb/information-services/at-the-airport/loung…
Somessa on se hyvä puoli, että tietää välttää näitä narsistisia, teennäisiä ryhmäpaineen alla eläviä huomiohuoraajia livenä. Se on osa heidän persoonaansa ja he ilmentävät itseään siellä. Turha kuvitella, että se ei vaikuttaisi mielipiteeseen heistä livenä.
Se ihmisten esittäminen on suht huvittavaa, oikeasti cmoon, Pertti PerusJormasta ja Pirkosta tulee somessa joku maailmanmatkaaja seikkailija joka elää rikasta ja hienoa elämää. Totuus hyvä kun rahat riittää ruokaan, muijakin nalkuttaa ja riidellään joka päivä, velkaa on helvetisti ja Perttikin on piilojuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten flitteröidyt selfiet ja rypyttömäksi käsitelty naama. Saa se ikä näkyä.
Se saa! Oikeesti! Rypyt on niin paljon kauniimpia kuin se kamala, huono puhelimella tehty blurraus.
Kaikki lomallelähtökuvat tyyliin "Matti Meikäläinen on paikassa Oak Barrell". Näitä näkyy mun someissa ihan viikottain.
Minkälaisia idiootteja teillä on face-kavereina? :D Vinkki: seuransa voi valita, myös somessa.
Onneksi ei tarvitse olla tuolla, lähinnä ahdistaa ajatuskin jostain facesta.
Se häiritsee että 9-12 vuotiaat Pertti-Amandat ja Ilari-Sirpat hehkuttaa jonkun aikuisen ihmisen pyllynposkikuvia instagramissa sen tyylisin kommentein että "joo panisin", "hyvä beba", "goals", "joo mä haluun kans tommosen". Ja lähinnä se ettei vanhemmat tajua mitä lapsensa kirjoittelee nettiin ja että millaisia itsensä esittelijöitä ja huonoja kouluttamattomia roolimalleja lapsensa fanittavat ja pitävät jonain esikuvinaan.
Monen instagram tuntuu olevan yksitoikkoista toistamista. Yksi julkaisee joka helvetin päivä kuvia omista juoksulenkkareistaan ja kertoo kuinka monta kilometriä tänään on juostu, kun taas toinen julkaisee kuvia vain omasta naamastaan (ja aina sama ilme ja asento), kolmas julkaisee kuvia vain koirastaan, neljäs julkaisee kuvia lattekupeista ja aforismeista, viides julkaisee kuvia kuolaavasta lapsestaan. Näiden ihmisten instagram on todella puuduttavaa katsottavaa, koska joka ikinen päivä on identtinen edellisen päivän kanssa. Joka. Ikinen. Päivä.
kuva joka on otettu niin, että näkyy vain tissit ja leuka sekä kaksi valtavaa meikattua silmää! tai kuva jossa koko naama on ryppyjen tai muun syyn takia ylivaloitettu...
Vierailija kirjoitti:
Hehkuttaminen, kuinka oma elämä on niin upeaa. Lapset ei ikinä käyttäydy ikävästi, mies on uskollinen ja kunnollinen, anoppi rakas ja työt mukavia.
Eikö saisi hehkuttaa, jos on tuollaisen neljän suoran sattunut elämän korttipelissä saamaan? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perse pitkällä ja huulet tötteröllä peilin kautta otetut selfiet 😖
+lisänä sormilla tehty rauhanmerkki
Mikä rauhanmerkki? Jos tarkoitat etusormella ja keskisormella tehtyä V-muotoa, se on voitonmerkki, "Victory".
Ööö? Näin ihan arkikäytössä sen nykyaikana kyllä tulkitaan olevan peace.
Ja on tunnettu 60-luvun hippiliikkeistä lähtien...
Sinänsä ihan mielenkiintoinen ilmiö tämä face/some yleensäkin. Minuakin ärsyttävää ne valheelliset ja liioittelevat onnellisuus-päivitykset, joihin ei usko kukaan, mutta joita sinne silti laitetaan. Toiseksi minua ottaa päähän myös kaiken maailman tilittäjät ja uhriutujat, jotka tunkevat tietoa omasta masennuksestaan tai parisuhdeongelmistaan muiden nähtäviksi, eivätkä osaa pitää näppäimistöään kurissa.
Mutta sellaista se on. Nykyään fiksun ihmisen tunnistaa siitä, että se on somessa melko maltillinen, itseasiassa kaikki fiksut kaverini tuntuvat vähentäneen päivityksiään ihan radikaalisti. Itseironiset ja humoristiset päivitykset ovat mielestäni parhaita, nimenomaan sellaiset, joissa itseä ei oteta niin kovin vakavasti vaan päinvastoin.
Kaikkein eniten ärsyttää tälläkin palstalla hyvin näkyvät tiettyjen julkkisten haukkujat!
Hirveen kiva lukea " mielipiteitä", joista paistaa hirveä katkeruus ja viha. Yrität kirjoittaa jonkin vasta mielipiteen, niin sinut tullaan haukkumaan mt-potilaaksi, hulluksi yms.
Toisekseen anonyyminä toisten haukkuminen on paitsi, että törkeää, niin myös epäreilua. Haukuttu ihminen ei pysty puolustautumaan ja se haukkuja voi silloin väittää ja usein väittääkin vaikka minkälaisia ilkeitä valheita, joiden tarkoituksena on vain mustamaalata sitä vihan kohdetta. Inhoan myös kaikenlaista muutakin nettikiusaamista, jota ihmiset pystyvät anonyymiteettinsa avulla harrastamaan..
kaksi kaveria, joista toinen on liiankin rehellinen ja toinen liioittelee!
rehellinen : " jaksoin keittää kahvit ja ottaa lääkkeet, nyt takas sänkyyn. olen niin masentunut ja mulla on ripulikin (totta)
liiottelija: " ihana aamu murun kaa <3 <3 ( todellisuudessa riidelty siitä, kumpi unohti edellispäivänä ostaa suodatinpusseja)
rehellinen laittaa kuvan pitkistä keltaisista varpaidenkynsistä ja seinästä (pitäisikö mun mennä suihkuun?)
liiottelija taas skumppapullosta ja kynttilöistä ( ihana ilta rakkaan kanssa oon niin onnellinen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perse pitkällä ja huulet tötteröllä peilin kautta otetut selfiet 😖
+lisänä sormilla tehty rauhanmerkki
Mikä rauhanmerkki? Jos tarkoitat etusormella ja keskisormella tehtyä V-muotoa, se on voitonmerkki, "Victory".
Ööö? Näin ihan arkikäytössä sen nykyaikana kyllä tulkitaan olevan peace.
Ja on tunnettu 60-luvun hippiliikkeistä lähtien...
Riippuu siitä miten päin ne sormet on.. toisinpäin on peace ja toisinpäin victory, siis kynnet tai sormien sisäpuoli kameraan päin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten ärsyttää tälläkin palstalla hyvin näkyvät tiettyjen julkkisten haukkujat!
Hirveen kiva lukea " mielipiteitä", joista paistaa hirveä katkeruus ja viha. Yrität kirjoittaa jonkin vasta mielipiteen, niin sinut tullaan haukkumaan mt-potilaaksi, hulluksi yms.
Toisekseen anonyyminä toisten haukkuminen on paitsi, että törkeää, niin myös epäreilua. Haukuttu ihminen ei pysty puolustautumaan ja se haukkuja voi silloin väittää ja usein väittääkin vaikka minkälaisia ilkeitä valheita, joiden tarkoituksena on vain mustamaalata sitä vihan kohdetta. Inhoan myös kaikenlaista muutakin nettikiusaamista, jota ihmiset pystyvät anonyymiteettinsa avulla harrastamaan..
Ei kai nyt kukaan ota tosissaan tätä foorumia? Pelkkä läppähän tää on, trolleja ja provoja täynnä, jotkut selvästi kännissä jotka tänne kirjoittelee.
Se kun päivitetään faceen aina kun on itse tai lapset kipeenä. Sit sinne ihmiset kommentoi "voi ei, paranemisia pikku-Terolle". Jotain ihme huomionhakua tuo on ja säälin kerjämistä 🙄 kiinnostaako facekavereita muiden flunssat? Ei mua ainakaan.
Minua ei häiritse oikein mikään somessa, koska en itse päivitä juuri koskaan ja sitäkin harvemmin katson muiden päivityksiä ja kuvia. Mutta olen kiinnittänyt huomiota sellaiseen ilmiöön, että ihmiset ottavat kuvia vain ja ainoastaan itsestään. Vaikka joku on reissussa jossain tosi mielenkiintosessa ja upeessa paikassa, mistä sais hienoja kuvia maisemasta tai jostain muusta paikallisesta erikoisuudesta, niin tämä tyyppi ottaa vain selfieitä joissa hädin tuskin taustasta erottaa, onko hän ulkomailla kauniissa auringonlaskussa vai omassa kylpyhuoneessa. Jopa jonkun muun ihmisen ottamat, kauempaa kuvatut otokset rajataan sitten someen niin, että tämä tyyppi on siinä kuvan keskellä ja koko kuvaushetken idea ja fiilis ei nouse esiin millään tavalla siitä kuvasta.
Tämä tuli mieleen, ku nyt useampikin ystäväni on reissussa ja pyysin heitä laittamaan mulle kuvia kohteista, koska ne kiehtoo minua ja haluan nähdä ihania loma- ja seikkailukuvia. Mutta nyt puhelimeni kuvagalleria on täyttynyt kaikista lähikuvista, joissa kaverini pönöttävät drinksut kädessä jossain rumalla terassilla tai jotain huonolaatuisia rantakuvia, joissa näkyy vain hiekkaa keskellä keikistelevä kaveri uima-asuineen. Tiedän kyllä, että monet haluavat vain pönkittää sosiaalista statustaa esittelemällä omaa rantakuntoaan ja näyttäytymällä isossa bilekaveriporukassa, mutta tarviiko sen olla niin ilmeistä?