Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat varpaat kuvattuna jossain Alanyan rantahietikolla.
Tämä. Yleensä ne vielä on semmoset ällöttävät pulleat nakkivarpaat.
Otin kerran tämmöisen kuvan ja tarkoitus oli laittaa faceen. Oli niin kamala näky etten yksinkertaisesti voinut kiusata face-kavereita semmoisella karmeudella. Toivoisin joskus muiltakin samanlaista itsekritiikkiä.
Mä en kestä niitä erilaisia haasteita, mitä somessa on. Esim. nyt on ollu pinnalla mannequin challenge, aiemmin ollu vesipullon heittäminen, kylmän veden kaato niskaan jne jne. Ärsyttävää ku selaat somea ja joka toinen video/kuva on joku tommonen haaste, joka on ihan typerä eikä yhtään huvittava/mielenkiintonen. Aargh!
Äitylit-ryhmä. Suljettu,mutta siellähän on +30 tuhatta henkilöä. Silti siellä jaetaan aivan uskomattoman henkilökohtaisia asioita,intiimihygieniasta(tai juuri sen puutteesta),parisuhde- ja perheriidoista aina lasten huostaanottoihin. Sitten naiset vielä omalla naamallaan haukkuvat toisiaan ja onhan sieltä pari ihan oikeuskeissiäkin tullut,kun on levitelty perättömiä valheita toinen toisistaan.
Tuli tämä nyt ihan ekana mieleen,koska juuri tänään siellä joku järjen jättiläinen avasi tarinaa miten hänen sisälleen oli eksynyt tampooni,jonka mies oli tonkinut sormillaan ulos. Tähän alle sitten kommentoi toinen nainen,miten hän oli pannut eikä mies ollut edes huomannut naisella olleen tampooni myös sisällään. Kolmas lisää vettä myllyyn,että no hänelläpä oli KAKSI tampoonia siellä sisällä,kun oli unohtanut toisen. Siis voi hyvä tavaton...
Vierailija kirjoitti:
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Tämä häiritsee minuakin. Olen jälkikäteen pyytänyt kavereitani poistamaan kuvat missä olen, ja monelle sanonut etukäteen että en halua kuviani nettiin. Haluan itse valita mitä kuvia minusta laitetaan satojen ihmisten nähtäville.
Ihmeen tosissaan jengi somensa ottaa. En arvannut, että se on noin vakava paikka. :D
Mä oon se, joka aamukahvilla laittelee musiikkivideoita. Tämmöstä ei taidettu vielä inhotakaan.
Jaksaa, jaksaa.
Ehkä se, että hierotaan niitä omia poliittisia näkemyksiä toisten naamoille.
Ennen vanhaan oli ihan perussääntönä, että varsinkaan tuntemattomien/puolituttujen kanssa ei keskustella politiikasta, uskonnosta tai rahasta. Nyt jossain facebookin kommenttipalstalla täysin tuntemattomat ihmiset ottavat yhteen ja toivottavat toisilleen raiskauksia ja kuolemaa eriävien näkemysten takia.
Vierailija kirjoitti:
Äitylit-ryhmä. Suljettu,mutta siellähän on +30 tuhatta henkilöä. Silti siellä jaetaan aivan uskomattoman henkilökohtaisia asioita,intiimihygieniasta(tai juuri sen puutteesta),parisuhde- ja perheriidoista aina lasten huostaanottoihin. Sitten naiset vielä omalla naamallaan haukkuvat toisiaan ja onhan sieltä pari ihan oikeuskeissiäkin tullut,kun on levitelty perättömiä valheita toinen toisistaan.
Tuli tämä nyt ihan ekana mieleen,koska juuri tänään siellä joku järjen jättiläinen avasi tarinaa miten hänen sisälleen oli eksynyt tampooni,jonka mies oli tonkinut sormillaan ulos. Tähän alle sitten kommentoi toinen nainen,miten hän oli pannut eikä mies ollut edes huomannut naisella olleen tampooni myös sisällään. Kolmas lisää vettä myllyyn,että no hänelläpä oli KAKSI tampoonia siellä sisällä,kun oli unohtanut toisen. Siis voi hyvä tavaton...
😖😖😖
'how many likes/amens can he get?'
Joillain naisilla on vastenmielinen tyyli pistää toisia ruotuun, jos vaikka joku hiukan tavallisemman näköinen ottaa itsestään hyväntuulisena kivannäköisen selfien, sinne on pakko mennä kommentoimaan mukaystävällisesti "onpa hyvä kuva susta".
Eli toisinsanoen, älä kuitenkaan unohda, että näytät ihan petolinnun r-seeltä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
"Tänään oli ihanan rentouttava päivä. Leivoin macaronseja, hinkkasin vanhalla hammasharjalla lattialistat kylppäristä, järjestelin design-vaatteet vaatehuoneessa, rakensin kaksivuotiaan kullannupun kanssa palikoilla (hän on lupaava arkkitehti jo nyt!), mies toi mulle lempisuklaata ja käytiin yhdessä 20 km juoksulenkki. Rakastan mun elämää!"
Joo, nää I love my life -päivitykset on jotain käsittämättömän yrjöttävää. Mukana on aina joku hehkeä kuva just jostain hienosta aamiaisesta tms. Ihan kiva jos tykkää elämästään, mutta kun niitä tulee likipitäen joka päivä niin tulee mieleen että koittaako ihminen uskotella lähinnä itselleen että hänen elämänsä on NIIN ihanaa.
Epäilemättä joku I love my life-päivitysten tekijä nyt leimaa minut kateelliseksi ja negatiiviseksi ihmiseksi, mutta en pääse yli siitä fiiliksestä että kyseiset päivitykset ovat kamalan teennäisiä. Ihan samalla tavalla kuin nämä parisuhdettaan julkisesti useita kertoja päivässä ylistävät ihmiset ovat oikeasti sen ihanan mussukkansa kanssa käytännössä eron partaalla. Ja silloin yleensä vielä haukutaan ja riidellään lopulta julkisesti facessa.
Vierailija kirjoitti:
Joillain naisilla on vastenmielinen tyyli pistää toisia ruotuun, jos vaikka joku hiukan tavallisemman näköinen ottaa itsestään hyväntuulisena kivannäköisen selfien, sinne on pakko mennä kommentoimaan mukaystävällisesti "onpa hyvä kuva susta".
Eli toisinsanoen, älä kuitenkaan unohda, että näytät ihan petolinnun r-seeltä oikeasti.
TÄH? Kehuminen tarkoittaa että oikeasti kehun kohde on kommentoijan mielestä ruma? Mitä sitten pitäisi kirjoittaa?
Tää on ihan sama juttu kun joku kirjoittaa masentavasta olostaan ja kuinka on ruma ja sitä ja tätä ja sitten kun erehdyt kirjoittamaan että ei pidä paikkaansa masentelijan (yleensä naisen) mielestä kyseessä on säälikehu, ja se otetaan itseasiassa loukkauksena. Todellinen lose-lose situation.
Kuva omista huulista. Siis naamakuva, josta silmät rajattu pois. Joo, upeat huulet juu, mut mitä narsismia. Katsokaa näitä, iih!
Ainakin instagramissa jotkut "syvälliset" kuvatekstit tyyliin "elä täysillä joka päivä äläkä välitä muiden mielipiteistä!" ja kuvana se sama selfie minkä laittaa joka päivä.
Tavallisesti erilaisissa sosiaalisenmedian keskuteluissa fraasit:
"Jätän tämän nyt vain tähän"
"Eipä mulla muuta"
on kirjoittanut joku muka nokkela, omissa ylenmyydentuntonsa ja älykkyytensä mehuissa käpristelevä ääliö, joka yleensä ajattelee tietävänsä asiasta kuin asiasta melkolailla kaiken. Samalla hän voi nyt vähän niinkuin tästä sivusta käydä näpäyttämässä muita, ja käydä kertomassa, miten asian laita todella on.
Alle teini-ikästen lasten instagramkäyttäytyminen. En ymmärrä. Kummityttö on instassa kaverini nimittäin.
-kommaajat kuvaan
-mulla on haamuja, nyt kaikki tykkäyksiä tähän
-tää poistuu, laitan ehkä illal uusiks, kivat kommaajat kuvaan
jne.
Ja mitä se hyödyttää, että merkataan niitä kommentoijia siihen kuvaan? Instassa vain selfiet tai pari jotain kaakaokuppikuvaa, sitten poistetaan vähiten tykkäyksiä saaneet. En vaan käsitä, en millään.
Yhden tyypin poistin kavereista kun JOKAINEN kommentti aiheeseen kuin aiheeseen piti sisällään joko a) kepupolitiikkaa b) hihhulointia tai c) molempia. Yrk, ei tule ikävä.
"Siivoan kaverilistaa. Poistan kaikki sellaiset kavereista, jotka ei kommentoi tähän mitään tai tykkää mun kuvista! :)))"
En todellakaan ala tykkäilemään ja kommentoimaan sellaisia päivityksiä joista en oikeasti välitä. En ainakaan tuollaisen päivityksen jälkeen.
Tätä vihasin aina facebookissa:
Kaveri julkaisee seinällään: "Miks mun elämä on tällasta? Kaikki menee aina niin pieleen :(" (tai joku muu surumielinen päivitys)
Joku: "Voiei ootko kunnossa mitä on sattunu?"
Kaveri: "En voi kertoo liian henkilökohtasta"
NO MIKSI SINÄ SITTEN VITTU JULKAISET SIITÄ PÄIVITYKSEN JOS ET AIJO KERTOA KENELLEKKÄÄN!?!?!?
Suunnilleen kaikki. Siksi en olekaan missään somessa. Ihmisistä noin yleensä ei ole sisällöntuottajiksi.
Yhh. Kynnet pureutuneet vielä auringonpolttamattomaan, valkoiseen taikinaihoon.