Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Perse pitkällä ja huulet tötteröllä peilin kautta otetut selfiet 😖
Minä en ainakaan halua pärstääni kenenkään ryhmäselfieen.
"Tänään oli ihanan rentouttava päivä. Leivoin macaronseja, hinkkasin vanhalla hammasharjalla lattialistat kylppäristä, järjestelin design-vaatteet vaatehuoneessa, rakensin kaksivuotiaan kullannupun kanssa palikoilla (hän on lupaava arkkitehti jo nyt!), mies toi mulle lempisuklaata ja käytiin yhdessä 20 km juoksulenkki. Rakastan mun elämää!"
Tyhmien tapa lynkata, arvostella ja haukkua muita (tuntemattomia) ihmisiä. Vieläpä omalla nimellään kehtaavat näin toimia. Tulee mieleen koulukiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
"Tänään oli ihanan rentouttava päivä. Leivoin macaronseja, hinkkasin vanhalla hammasharjalla lattialistat kylppäristä, järjestelin design-vaatteet vaatehuoneessa, rakensin kaksivuotiaan kullannupun kanssa palikoilla (hän on lupaava arkkitehti jo nyt!), mies toi mulle lempisuklaata ja käytiin yhdessä 20 km juoksulenkki. Rakastan mun elämää!"
Todellisuudessa leivonnaiset meni vituiksi, kämppä hukkuu paskaan, lapsi kiukuttelee kaiken päivää ja mies röhnöttää sohvalla ja katsoo telkkaa. Ulos ei ole saatu aikaiseksi mennä koko päivänä 😂
Jokapäiväiset jutut siitä, mitä hauskaa/hellyttävää Jarmo-Juulia tai Emma-Eevertti tänään teki. Ymmärrän, et vanhemmille oma lapsi on rakas ja kasvua on ihana seurata, mutten jaksa näitä "Jarmo-Juulia kävi vihdoin itse potalla/piirsi sotkun, joka esittää isiä/heitteli mandariinipalat taiteellisesti pitkin keittiön lattiaa".
Keski-ikäisten flitteröidyt selfiet ja rypyttömäksi käsitelty naama. Saa se ikä näkyä.
Mä en tajua miksi samasta valokuvasta pitää laittaa useampi versio seinälle. Asento muuttunut ehkä vähän, tai maisemakuvissa siirrytty metri toista tai jopa kolmatta kuvaa varten! Eikö yksi kuva kohteesta ole riittävä?
Yksityisten asioiden sopiminen somessa kaikkien nähden. Eräskin puolituttu kysyi instassa julkisesti, saako tulla luokseni kahville. Eipä kauheesti houkuttanut kieltäytyä kaikkien edessä. :D
"Näin tänään mummon lumessa eikä kukaan muu ehtinyt sitä auttaa niin MINÄ sitten annoin mummolle apua kun minä olen niin hyvä ja kehukaa nyt kun olin niin hyvä".
Ei siis se auttaminen vaan se että siitä normaalista auttamisesta pitää tehä semmonen julkisuusspektaakkeli.
Ylistävät kommentit (Wau! Oot niin paras! Kaunis! Kaunotar! Ihana! jne jne jne) kuvista, joista sokea Reettakin näkee, että kuva on joko naurettava tai likipitäen samanlainen kuin kaikki aiemmatkin parisataa selfietä.
Vierailija kirjoitti:
Perse pitkällä ja huulet tötteröllä peilin kautta otetut selfiet 😖
+lisänä sormilla tehty rauhanmerkki
Some ja sen kaikki käyttäjät noin yleisesti. Lähinnä siis se, että luulisi että näiltä somejutuilta välttyisi ihan vain sillä ettei osallistu mihinkään moiseen, mutta ehehei, some on korvannut sen käyttäjillä elämän ja se pursuilee kaikkialta silmille.
Kaveriporukoiden insidejuttujen jakaminen kaikille
"Kiitos ihanasta viikonlopusta pupuset, tuli kumottua valkoviiniä ja syötyä vegaanisia nöttösiä parhaassa seurassa!! Otetaan pian uudestaan, mut ilman mitään Janneja. ;) Ja muistakaa murut, ensi kerralla katsotaan kuka kehrää ja kurlaa parhaiten! <3"
"sain tänään ihan uskomattomia uutisia. en tosin voi vielä jakaa niitä julkisesti, malttia, malttia. ;)"
Vierailija kirjoitti:
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Eräs kaverini tekee tota ja on tosi kivaa löytää itsestään näitä kuvia...
Vierailija kirjoitti:
"Näin tänään mummon lumessa eikä kukaan muu ehtinyt sitä auttaa niin MINÄ sitten annoin mummolle apua kun minä olen niin hyvä ja kehukaa nyt kun olin niin hyvä".
Ei siis se auttaminen vaan se että siitä normaalista auttamisesta pitää tehä semmonen julkisuusspektaakkeli.
Tämä. Ei hemmetti sentään sitä sädekehän kiillotuksen määrää. 7 kappaleen sepustus ja pari kappaletta vielä sitä "maailma on niin julma ja kylmä auttakaa ihmiset lähimmäistänne ei vie teiltä kuin hetken
Vanhemmat, jotka jakavat lapsistaan kaiken siitospaikoista ripuleihin. Lapsella pitäisi olla oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten flitteröidyt selfiet ja rypyttömäksi käsitelty naama. Saa se ikä näkyä.
En ennen tienyt keski-ikäistenkin harrastavan tätä. Vähän aikaa sitten kuitenkin törmäsin keski-ikäisen naisen profiiliin, jossa kaikki kuvat oli otettu ylhäältä päin ja naama valotettu (nenä hävitetty kokonaan) rypyttömäksi. Kaula ja rintakehä kuitenkin paljastivat todellisen iän ja punertavan ihon.
Uusi selfie joka päivä, samalla ilmeellä ja asennolla, tausta vaan vaihtuu.