Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle jätän asunnon perinnöksi?

Vierailija
28.01.2017 |

Minulla ei ole lapsia, eikä miestä. Ei ole edes sukulaisia. Joten kuka perii minun asunnon kun kuolen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna minulle,olen työssä ja koditon.Asun tilapäisesti matkustajakodeissa ja tuttujen "vaivana".

Nm.viherrakentaja,mies.

Vierailija
22/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomien kissojen yhdistykselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on kyllä veemäinen perittävä säätiölle, kun se pitäisi myydä ja saada kaupaksi. En haluaisi sille pienelle yhditykselle, minkä puheenjohtaja olen, mitään asuntolahjoituksia. Ei mulla olisi aikaa sen kanssa touhuta. Tosin ei nyt ole moisesta onneksi pelkoa. Isommat säätiöt erikseen, ne voivat vuokratakin. Mutta esim. siinä kaupungissa, missä itse asun, on vuokra-asunnoistakin ylitarjontaa. Satollakin monta tyhjää tällä hetkellä ja kaupungin yhtiön asuntoja myös. Eli pahimmillaan asunnosta tulee kuluja ilman tuottoa. 

Säätiöt ei maksa veroja,tai verot melkein olemattomia.

Vierailija
24/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nousee heti sata kättä joille 'raha ei ole tärkeää'.

Vierailija
25/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole yhtään ystävää? Minun testamentissani on ystävä ja kummilapsi sekä suvulle menee sieltä peritty osuus.

Vierailija
26/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurustossani oli vähävarainen pariskunta, jotka huolsivat aikuista kehitysvammaista poikaansa. Heille joku ihana testamenttasi asunnon, ja heidän varmaan aika raskas elämänsä varmasti helpottui. Jos tiedät jonkun tällaisen tapauksen, voisit salaa laatia testamentin heidän hyväkseen?

Vierailija
27/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen perii, mutta ei enää serkku. Esimerkiksi jos sinulla on yksikin setä/eno tai tällä lapsia, he perivät.

Mikä muu serkku on kuin sedän, enon tai tädin lapsi?

Olin tulossa samaa kysyyn. Niin odotan vastausta...

Vierailija
28/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testamentti kotiseurakunnallesi. Sen voi vieläpä kohdentaa esim. lapsityölle tai diakonialle.

Vierailija
29/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja järkeviä testamentin saajia: Luonnonperintösäätiö (vuokraa asuntosi ja ostaa vuorkatuloilla metsiä suojelualueiksi), Luonnonsuojeluliitto (tekee suojelutyötä), Birdlife Suomi (tekee vuokratuotoilla suojelutyötä), Villieläinhoitolat (hoitavat ihmistoiminnan vuoksi vahingoittuneita eläimiä takaisin luontoon).

Vierailija
30/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole yhtään ystävää? Minun testamentissani on ystävä ja kummilapsi sekä suvulle menee sieltä peritty osuus.

Usein ne ystävät ovat samaa ikäluokkaa ja kuolevat myös ympäriltä. Eipä ole järkeä jättää asuntoa Raijalle, joka elää ehkä vuoden pidempään. Siinä sitten Raijan sukulaisilla miettimistä että millä verot maksetaan. Tai onko Raijalla edes varaa maksaa. Jokin yhdistys..mikä sinulle nyt on tärkeää; lapset nuoret vanhukset luonto ympäristö eläimet jne.

Vierailija
31/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein ne ystävät ovat samaa ikäluokkaa ja kuolevat myös ympäriltä. Eipä ole järkeä jättää asuntoa Raijalle, joka elää ehkä vuoden pidempään. Siinä sitten Raijan sukulaisilla miettimistä että millä verot maksetaan. Tai onko Raijalla edes varaa maksaa. Jokin yhdistys..mikä sinulle nyt on tärkeää; lapset nuoret vanhukset luonto ympäristö eläimet jne.

Luonnollisesti muutan testamenttia vuosikymmenten saatossa, mikäli olen elossa. Jos kuolen ennenaikaisesti, ystävä (joka on sairaseläkeläisyytensä vuoksi köyhä) ehtii nostaa perinnölläni elintasoaan. Jos taas elän vanhaksi, vaihdan tilalle nuorempaa polvea.

Vierailija
32/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkuista: he eivät peri. Täti, eno ja setä, jos siis ovat elossa, perivät.

Vierailija
33/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan valtiolle sitä perintöä jätä. Mieluummin jollekin yhdistykselle. Ja vielä mieluiten sellaiselle joka on jo toimintansa vakiinnuttanut ja osaa hoitaa saamaansa perintöä. Olen duunissa pienehkössä yhdistyksessä ja kyllä meille olisi perintölahjoitus tervetullut. Paljon pystyttäisiin tekemään jo hyvinkin pienillä summilla. Tässä on juttu testamentin tekemisestä yhdistyksen hyväksi: http://www.rahaarattaisiin.fi/2017/01/testamenttilahjoittaminen-yhdisty…

Vierailija
34/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen perii, mutta ei enää serkku. Esimerkiksi jos sinulla on yksikin setä/eno tai tällä lapsia, he perivät. Jollei ole ketään, menne valtiolle. Kannattaa siis tehdä testamentti. Kenties jollekin sydäntäsi lähellä olevalle kohteelle, esim. hyväntekeväisyys?

Setä/eno tai tällä lapsia = serkkuja - siis periikö ne vai ei, joita päättää...

Vierailija
35/35 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaa esim. WWF:lle, tai jollekin muulle eläinsuojelujärjestölle?