Hullun paha ahmimiskohtaus
Olen juhlinut 22v synttäreitäni eilen ja tänään. Syöminen on karannut tänään pahasti käsistä. Eilenkään ei kovin hyvin mennyt : 3palaa synttärikakkua (sisältäen mm tuorejuusto,suklaa,kerma,) ja siihen kylkeen kolme palaa suolaista kinkkupiirakkaa.
Olisin voinut laittaa eilisen synttärien piikkiin MUTTA. Mättöputki jäi päälle. Tämä on hirvittävää. Tämän illan aikana: 8kauraleipää päällä voita ja todella paljon juustoa sekä salaattia missä kurkku tomaatti ja fetajuusto. Kaksi riviä suklaata, yksi iso voi keksi, kourallinen irtokarkkia.
~ tuossa olisi voinut jo pysähtyä. Mutta ei, tämä jatkuu ~
Paketillinen marabou home made cookies keksejä, puoli paketillista filippinos keksejä, ja nyt tilasin normaali kokoisen pizzan ja odottelen sitä. En ole aikoihin (lue puoleen vuoteen) saanut tällaista kohtausta. En kestä.
Kertokaa joku mulle että se ei haittaa, kun huomenna palaan normaaliin syömiseen tai pidän vaikka viikon nestepaaston tai ihan mitä tahansa.
Tällä hetkellä on niin paska olla.
Olen ene dieetin avulla laihduttanut normaali painon sisään vasta n. 2kk sitten.
Tähänkö tämä homma nyt kaatuu? Saako synttärinä mättää?
Vertaistukea kaivataan :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sormet kurkkuun
Kun ei enää jaksa. Ennen pizzaa tuli käytettyä hammasharjaa niin sanotusti vähän liian syvällä suussa.
Sekään hyödyttänyt yhtään mitään.
Sehän minusta niin säälittävän tekeekin että jatkoin. Minulla kun oksentaminen ei pysäytä välttämättä näitä kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ihan Ok, vaikka söisit sen pitsankin.
Huomenna aloitat taas terveellisen elämän, liikut etkä murehdi noista syömisistä! Synttäreinä saa herkutella! Pahinta on just tuo, että saat mielettömät morkkikset. Koita nyt ajatella kuinka kivaa oli nautiskella, niin sun on paljon helpompi olla huomenna ja saat nukuttua yönkin.
Nämä ovat just niitä typeriä "neuvoja", joilla ystävät ja tuttavat sabotoivat, kun toinen yrittää parantaa elintapojaan. Aina löytyy jokin syy syödä sitä kakkua ja pitsaa. Oli ne sitten omat synttärit tai Tiinan tai Annelin tai vaikka Mikon läksiäiset ja Heikin tuparit.
Ap, ens kerralla juhli sellaisilla safkoilla, ettei tule paska olo jälkikäteen. Pystyt siihen kyllä! Jokainen juhla ja kissanristiäinen on valintatilanne, missä kannattaa tehdä se itsensä kannalta paras ja terveellinen ratkaisu. Herkutella voi myös kohtuudella ja terveellisemmin. Sitten ei tule noita ylilyöntejä. Tsemppiä!
Kyllä ihmiset ovat sairaita. Kannustavat bulimikkoa syömään lisää keskellä ahmimiskohtausta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormet kurkkuun
Kun ei enää jaksa. Ennen pizzaa tuli käytettyä hammasharjaa niin sanotusti vähän liian syvällä suussa.
Sekään hyödyttänyt yhtään mitään.
Sehän minusta niin säälittävän tekeekin että jatkoin. Minulla kun oksentaminen ei pysäytä välttämättä näitä kohtauksia.
Eli oksensit/yritit oksentaa edelliset ruuat ja sit söit päälle pitsaa? Ap, sulla on niin paha tuo syömishäiriö, että oletko harkinnut terapiaa avuksi, jotta saisit suhtautumisen ruokaan muuttumaan?
Mua harmittaa, että ihmiset kannustavat sua ahmimiseen, kun sun suhde ruokaan on selvästi todella ongelmallinen. Toivon, että pääsen takaisin normaaliin ruokailurutiiniin. Mutta muista, ei ole häpeä pyytää siihen apuakaan, jos asia on liian vaikea yksin muuttaa ja ympäriltä tulevat neuvot ovat just luokkaa "mitä väliä ja kerrankos sitä".
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisilla ole oikeita ongelmia? Ei mitään "ahmimiskohtausta" ole olemassakaan. Lopeta se mässääminen, ap!
Sulle ei selvästi ole tuttu sairaus nimeltä bulimia, mikä ap:lla selvästi on.
Saan välillä ahmimiskohtauksia. Tässä on pari neuvoa, joita itse käytän ahmismisen vähentämiseksi. Ennen sain monta kertaa viikossa, nyt vain pari kuukaudessa :)
1. Käsittele tapahtunut ja opi hyväksymään se. Jos kaksi päivää tuli ahmittua, niin tuli. Maha on pinkeänä kuin ilmapallo ja turvottaa, mutta se ei tee sinusta rumaa.
2. Älä ajattele, että seuraavana päivänä koittaa "parannus".
3. Koita syödä jotain aamulla ja päivällä, jotta illalla ahmiminen ei toistuisi. Noudata normaalia ateriarytmiäsi.
4. Juo paljon nesteitä!
5. Juoksulenkki ei ole seuraavana päivänä paras ratkaisu nestepöhön takia, mutta kävely voi auttaa.
Sormet kurkkuun