Missä tilanteessa voisit virheellisesti kuvitella tappaneesi puolisosi?
Ihmettelisit poliisille, että "kai sen minä sitten tapoin", vaikkei sinulla olisi asiaan mitään osuutta. Miten tällainen on mahdollista?
Kommentit (9)
Poliisi valehteli laittomasti Auerille ettei ulkopuolinen tekijä ole mitenkään mahdollinen. Pois suljettu. Ja lapset ovat kertoneet riidasta, tämäkin siis Auerille syötetty valhe. Siinä sitten poliisin auktoriteetilla kysyttiin yökausia valvoneelta ihmiseltä kerta toisensa jälkeen että mitäs nyt. Miten selität. Ja Auerhan yritti kuuliaisena kansalaisena parhaansa mukaan selittää. Parhaimmillaan kakki mahdolliset vaihtoehdot yritti keksiä että kuinka tapahtumat olisivat ehkä voineet mennä. Jos ne muistaisi, mutta kun ei muista...
Syöttämään muisto? Jos näet, että kotiisi tulee ulkopuolinen henkilö, joka tappaa puolison? Miten näin vahvan kokemuksen voi poliisi kääntää siten, että oletkin itse se, joka on tappanut?
Vierailija kirjoitti:
Syöttämään muisto? Jos näet, että kotiisi tulee ulkopuolinen henkilö, joka tappaa puolison? Miten näin vahvan kokemuksen voi poliisi kääntää siten, että oletkin itse se, joka on tappanut?
Poliisi käänsi sen niin että vaikka muistat tapahtumat niin että ulkopuolinen teki teon, sinulla on todellisuudessa muistinmenetys. Tilanne yövalvomisineen sai jatkua ihan liian pitkään kunnes virkavallan nuhteettomuuteen uskova Auer viimein tajusi, ettei hänen tarvitse yrittää väkisin muistella rikosta jota ei muista tehneensä, kun päinvastoin muistaa asiat täysin toisin.
Tässä esim. Auer tunnustaa kuinka Lahti puukotti häntä. Tosin syyttäjä itsekään ei ollut sitä mieltä että Lahti olisi voinut puukottaa Aueria vaan Auerin oli täytynyt puukottaa itse itseään. Mutta ei anneta tällaisten häiritä.
V: Muistan saaneeni veitseniskun makuuhuoneessa, joko lattialla taikka sängyn päällä.
Muistan ainoastaan varmuudella saamani iskun, jonka aiheutti ulkopuolinen henkilö. Jos muita henkilöitä talossa ei ollut kuin minä ja Jukka Lahti ja Jukka Lahti on silloin lyönnin rintaani aiheuttanut Jukka Lahti.
Ruotsissa kaveri "tunnusti" kahdeksan murhaa joita ei ollut tehnyt ja sai niistä kaikista tuomion olemattomilla todeisteilla tai todisteilla jotka viittasivat toiseen tekijään. Ulvilan surmankin on tunnustanut vuosien mittaan useampi henkilö käsittääkseni.
Tästähän uutisoitiin joku aika sitten että ihmiselle pystytään parissa tunnissa syöttämään "muisto" rikoksesta jota tämä ei ole tehnyt. On syynsä sille miksi esim. Anneli Aueriin käytetyt kuulustelutekniikat on laittomia.