Hullun paha ahmimiskohtaus
Olen juhlinut 22v synttäreitäni eilen ja tänään. Syöminen on karannut tänään pahasti käsistä. Eilenkään ei kovin hyvin mennyt : 3palaa synttärikakkua (sisältäen mm tuorejuusto,suklaa,kerma,) ja siihen kylkeen kolme palaa suolaista kinkkupiirakkaa.
Olisin voinut laittaa eilisen synttärien piikkiin MUTTA. Mättöputki jäi päälle. Tämä on hirvittävää. Tämän illan aikana: 8kauraleipää päällä voita ja todella paljon juustoa sekä salaattia missä kurkku tomaatti ja fetajuusto. Kaksi riviä suklaata, yksi iso voi keksi, kourallinen irtokarkkia.
~ tuossa olisi voinut jo pysähtyä. Mutta ei, tämä jatkuu ~
Paketillinen marabou home made cookies keksejä, puoli paketillista filippinos keksejä, ja nyt tilasin normaali kokoisen pizzan ja odottelen sitä. En ole aikoihin (lue puoleen vuoteen) saanut tällaista kohtausta. En kestä.
Kertokaa joku mulle että se ei haittaa, kun huomenna palaan normaaliin syömiseen tai pidän vaikka viikon nestepaaston tai ihan mitä tahansa.
Tällä hetkellä on niin paska olla.
Olen ene dieetin avulla laihduttanut normaali painon sisään vasta n. 2kk sitten.
Tähänkö tämä homma nyt kaatuu? Saako synttärinä mättää?
Vertaistukea kaivataan :(
Kommentit (27)
Tulkaa nyt joku sanomaan järkevä sana :(
No älä nyt ainakaan paastolle ala tai muuten uusi kohtaus on taattu.
Ei tuohon kuole. Ne on sun synttärit. Ei hätää jos pystyt stoppaamaan tohon kahteen päivään
No eihän toi edes ole paha. Huomenna kun lopetat, niin se siitä!
No älä nyt sitä pitsaa ainakaan enää syö. Yötä vasten pitäis syödä kevyemmin, jotta kroppa saa lepotauon. Älä enää rääkkää tuolla tavoin vatsaa.
Juo kupillinen kamomillateetä tai muuta yrittiteetä, että maha hieman rahoittuu. Sitten peset hampaat, ettet enää syö enempää. Ja nukkumaan siitä.
Pyydä huomenna kavereita kylään, ja tarjoile pitsaa heille, niin ei tule itse syötyä liikaa. Teet jotain salaattia vaikka kaveriksi.
Eikä mitään paastoilua vaan suunnittelet huomenna fiksut ateriat NORMAALIA KOTIRUOKAA, joita syöt pitkin päivää, ettei tule syöpöttelykohtausta. Jos paastoat, niin aivan varmasti taas tulee samanlainen ahmimiskohtaus.
Jaa a, mä en ole ahminut varmaan kahteen vuoteen.. En tiedä miksi lopetin sen yhtäkkiä, eikä sen jälkeen ole tehnyt mieli edes.
No kuule, ei kaadu maailma siihen. Ruoka ei siirry samantien läskiksi kylkeen. Jos sua ahdistaa, niin JÄTÄ PITSA. Heitä se parvekkeelta ja mee itkemään peiton alle. Huomenna mene lenkille ja jatka normaalisti. Opettele pääsemään yli inhimillisyydestä :) Et ole menettänyt mitään, olet ihan hyvällä tiellä.
En tiedä mitä hittoa nmää sanoo, ettei ole edes paha. Kyllä tuo on paha ja ymmärrän hyvin, että sulla on nyt paha olo. Älä oikeasti syö enää sitä pitsaa. Nyt laitat stopin tältä illalta. Ja huomenna sitten syöt mahdollisimman normaalisti. Leikkaa pitsa vaikka annospaloiksi ja pakasta, mutta älä enää syö yötä vasten. Tulee vielä ähkympi olo, etkä saa untakaan kun mahaan sattuu.
Se ei haittaa, jos et syö sitä pitsaa.
Jätät pitsan syömättä, niin huomenna et herää maha valmiiksi turpeena. Helpompi sitten aloittaa uusi päivä paremmilla ruuilla. Läskiksihän tuollainen parin päivän syöpöttely ei muutu. Älä sitä huoli. Mutta jätä se pitsa nyt aikuisten oikeesti syömättä!
Älä käy puntarilla muutamaan päivään, kun turvotus voi näkyä isomapana kilomääränä, vaikket olisi edes lihonut. Mutta kyllä se siitä laskee, älä huoli. Syöt vaan terveellisesti taas huomisesta lähtien ja käyt sitten vasta puntarilla kun olo on jo parempi niin huomaat, ettet ole lihonut.
Mutta kaikella raukkaudella: Älä syö sitä pitsaa!
Hei. Sulla on nyt valinta edessä. Sorrutko katastrofiajatteluun ja mättäät vielä sen pitsankin poskeen, kun onhan "peli jo menetetty". Vai, tunnustatko, että tämä ja eilinen meni nyt näin, mutta minun ei ole pakko tehdä asioita vieläkin huonommaksi itselleni ja tehdä oloani vieläkin paskemmaksi syömällä myös sen pitsan. Jos et halua oloasi pahentaa, niin tee nyt se päivän hyvä valinta, eli jätät ahmimisen tältä illalta ja aamulla teet toisen hyvän päätöksen, ja teet itsellesi terveellisen hyvän ja ravitsevan aamupalan ja jatkat haluamallasi terveellisellä tiellä.
Eikö naisilla ole oikeita ongelmia? Ei mitään "ahmimiskohtausta" ole olemassakaan. Lopeta se mässääminen, ap!
Ei kaadu maailma siihen, olen kokenut tuon saman satoja kertoja ja tiedän että sulla on nyt maailman paskin fiilis :(
Anna itselles armoa! Huomenna on aina uusi päivä ja kehoittaisin sinua heti aamulla, kun olet syönyt aamupalan (syö se vaikka ei maistuisikaan) lähtemään pitkälle kävelylenkille. Tee se, vaikkei huvittaisi ja vaikka on huono olo ja turvottaa. Ota nyt etäisyyttä kotiin ja etenkin jääkaappiin. Usko mua sen lenkin jälkeen on paljon parempi olo.
Mulla ahmimiskohtaukset kesti pahimmillaan
hieman alle viikonkin... ja pääsin niistä yli.
Jos oot normaalipainoinen, niin ei mitään hätää. Syö vaan pizzaa, jos mielesi tekee, joudut sen kuitenkin maksamaan.
Huomenna palaat normaaliin syömisrytmiin. Kaikki on hyvin.891
Jos ap:lla on jo nyt paska olo syöpöttelystä, niin miksi te ikävät ihmiset kannustatte häntä tekemään olonsa vieläkin paskemmaksi pitsankin syömällä? Ei ap:n olo tule paremmaksi lisää mäyssäämällä. Kaikki sen tietävät, jotka ovat oikeasti tuossa tilanteessa olleet. Ap, sun olo tulee paremmaksi kun jätät sen pitsan syömättä. Huomenna sit uus päivä!
No nyt et ainakaan saa herkutella piiiitkään aikaan!
Syömishäiriöiselle pahinta on kaikenlaiset ihmedieetit jne. eli älä edes aloita mitään mehupaastoja "itsesi rankaisemiseksi" koska ne ajaa lähes 100--% varmasti sinut uudelleen ahmimiskierteeseen!
Kaikki on ihan Ok, vaikka söisit sen pitsankin.
Huomenna aloitat taas terveellisen elämän, liikut etkä murehdi noista syömisistä! Synttäreinä saa herkutella! Pahinta on just tuo, että saat mielettömät morkkikset. Koita nyt ajatella kuinka kivaa oli nautiskella, niin sun on paljon helpompi olla huomenna ja saat nukuttua yönkin.
Pizza tilattu, söin puolet.
Päätin olla kuuntelematta syömishäiriön ääntä edes synttäreinä. Mutta jokainen varmaan jo aavistaa että huomenna se samainen ääni huutaa kovemmin kuin koskaan aikaisemmin.
Kiitos kaikille kilteille vastanneille, oikeastaan näitä kommentteja lukiessa tein sen päätöksen että jätin puolet syömättä siitä pizzasta. Paska päivä kaikenkaikkiaan, mutta puolilas o on ehkä pienempi paha kuin kokonainen.
Up