Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallupmainen kysymys; äitiysavustus raha vai pakkaus

16.03.2006 |

Hei!

Kyselisin muiden mietteitä siitä, otatteko uuden äitiyspakkauksen, jos edellisen vauvan pakkaus on vielä tallessa? Itse ajattelimme ensin, että otamme äitiysavustuksen rahana, koska esikoisen (s.2004) kaikki vaatteet on vielä tallessa.

Juttelin kuitenkin tuttuni kanssa ja hän sanoi, että häntä hieman harmitti aikoinaan, ettei hän tullut ottaneeksi toiselle omaa pakkausta. Häntä kuulemma vähän säälitti se nuorimmainen, joka joutui pitämään vähän virttyneitä ja " kellertäviä" vauvanuttuja päällään, kun toinen oli ne saanu puhtaanvalkoisina päälle :) Tämä sai meidät pohtimaan, että ottaisimmeko kuitenkin pakkauksen. Sen arvohan on enemmän kuin mitä rahana saa, mutta toisaalta hukutaanko me noihin kaikkiin vauvanvaatteisiin, jos niitä on tuplasti kaapeissa.

Kertokaahan muutkin, mihin vaihtoehtoon olette päätyneet.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks pakkausta (vm. -01 ja -03) + vaatteita löytyy jo ja kun vielä tulossa kolmas tyttö niin kaikki vaatteet jotka on jääny voi käyttää uudellen. hyvässä kunnossakin ne ovat vielä. =)

jos ois ollu poika tää masuvauva niin olisin ottanu pakkausta koska ne oli aika suurimmaks osaks " poikamaisia" .

my_selene ja tytöt 04/02, 07/03 ja rv 29+

Vierailija
2/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen pakkauksesta saamamme tavarat ovat vielä loistokunnossa, joten meidän ei kannattaisi ottaa uutta paikkausta. Aika vähän niitä vaatteita tuli käytettyä (esim. toppista ei kertaakaan), joten useimmat vaatteista on uudenuutukaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin EHKÄ ottanut pakkauksen, mikäli värit yms. olisivat hurmanneet mutta niin ei käynyt tuon vm 2005 pakkauksen kanssa. Esikoinen meilläkin on 2004 syntynyt ja 2003 pakkaus otettu silloin. Liki kaikki ovat hyvässä kunnossa, osaa ei tullut edes niin käytettyä. Kevyttoppahaalari on surkeammassa kunnossa kun sitä paljon käytettiin, mutta sain sellaisen hankittua muutamalla eurolla kirpparilta.

Esikoinenkin meillä käytti paljon käytettyjä vaatteita, joista suurin osa oli yhdellä ollut aikaisemmin. Eikä ollut moksiskaan ;) Kaikista vanhimmat/kuluneimmat mitä saatiin laitoin surutta kiertoon tai suoraan roskiin.

Raha ei todella suuren suuri ollut, mutta sillä sai kuitenkin melkein uuden turvakaukalon ostettua, mikä oli tärkein hankinta tällä kertaa.

eikkuli 37+1

Vierailija
4/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennestään pojalla -00 pakkaus ja tytöllä -04

Siihen tosin menee vielä muutama kuukausi ennenkuin asia ajankohtainen ;)

Tuuli 6+1

Vierailija
5/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kaikki lapset ovat saaneet oman pakkauksen (-96, -00, -02 ja -04). Haluan säilyttää jokaiselle lapselle muistona kyseisen vuoden makuupussin, sekä joitakin pakkauksen sisävaatteita (+ tietenkin joitakin muita vaatteita, ensi kengät jne. joilla on meille jotain tunnearvoa kunkin lapsen kohdalla). Lisäksi minusta tuo äitiyspakkauksen saaminen ja siinä olevien pikkuisten vaatteiden katseleminen jotenkin ' kuuluu' raskausaikaan. :)

Vaatteet joita ei ole tullut käytettyä (niin äitiyspakkauksen kuin lahjaksi saadut) olen myynyt tai lahjoittanut aina eteenpäin.

Pienokainen rv 28+0

Vierailija
6/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millanen pakkaus on. Mulla on 04 pakkaus, missä lilapuku. Se oli ihan ok. Haluaisin ehkä pakkauksen. Mulla la 6.9, mikä pakkaus tulee se maaliskuussa vaihtuva vai kerkeekö se vaihtua vielä uudestaan?

Anteeksi tämä välikysymys?

Vierailija
7/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle otin äitiyspakkauksen 1998 ja sen jälkeen on vaatetta kertynyt niin valtavat määrät, ettei tunnu mitenkään järkevältä hankkiä enää oma-aloitteisesti lisää. Esikoisen toppapuku on ollut jo neljällä lapsella ja edelleen on mielestäni aivan kuin uusi, joten hyvin ajaa asiansa tälle viidennellekin, jos vaan hengissä maailmaan saadaan (keskenmenotaustaa ei voi peittää...). Kaiken lisäksi saatiin miehen siskolta heidän äitiyspakkaus (vm.2001), joten huh, vaatetta kyllä riittää.

neronja rv15+4

Vierailija
8/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksen saaminen ja sen odottaminen on ihanaa ja mulla kuuluu raskauteen. Meidän perheeseen on tullut 2 pakkausta ja meillä myös on laitettu säästöön pakkaukset ja joitakin vaatteita. Osan olen lahjoittanut tutuille. Pakkauksen toppapuvut, makuupussi ym. laadukkaita.

Mullakaan ei kyllä hankinta oo ihan ajankohtainen :)

Vaavaa rv 6+6

Vierailija
9/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksia ennestään kaksi (99 ja 02) ja vaatetta vauvalle on kaikenkaikkiaan enemmän kuin tarpeeksi, en siis näe mitään syytä ottaa pakkausta enää.

Vaikkei meillä olekaan tallessa kummankaan toppapukuja ja osa vaatteista meni jo vauvakassikeräyksiin, mutta silti tuota vaatetta on kasapäin, saadaan varmasti lisää kun vauva syntyy ja tulen ostamaan itsekin lisää :)

Rahalla ostanen uuden kantoliinan ja syysvauvalle sopivamman kokoisen talvihaalarin.

Vierailija
10/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoiselta alkuvuoden 2003 pakkaus, ja mikään vaate ei ole huonossa kunnossa, eikä virttynyt. Muutenkin vaatetta löytyy ihan hillittömästi. Meillä on se äp-laatikko tupaten täynnä alle 70cm sukupuolettomia vaatteita (lisänä tietty iso läjä tyttövaatetta), eiköhän pärjätä :) Rahan voisin käyttää sitten uuteen turvakaukaloon, kun myin aikoinaan sen vanhan.

Vierailija
11/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vaativa vaatteiden suhteen että haluan oman maun mukaisia vaatteita,ja lisäksi 05 pakkauksen topat ja pussit tulee perintönä meille.

En jaksa pyöritellä nurkissa vaatetta ja tavaraa joka ei vastaa mun makua,sillä 140 eurolla kun saa kirppiksiltä ja vaikka hennesistä ihan hyvin vaatetta,jota lopulta muuten tarvii kauheen vähän pikkuvauvalla...

Niin,kuudes tulossa :)

Vierailija
12/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaus ei kerkiä vaihtua ennen kuin sinä saat pakkauksen. Eli tämän vuoden pakkaus tulee jakoon huhtikuun puolessa välissä.

Sitä voi käydä kurkkaamassa kelan sivuilla.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Tirpulainen:

Riippuu millanen pakkaus on. Mulla on 04 pakkaus, missä lilapuku. Se oli ihan ok. Haluaisin ehkä pakkauksen. Mulla la 6.9, mikä pakkaus tulee se maaliskuussa vaihtuva vai kerkeekö se vaihtua vielä uudestaan?

Lilli81 28+6

Vierailija
13/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset p00, t02 ja p04. Eli vaatetta kyllä olisi. Lisäksi on anopin säästämiä ja edellisille lahjaksi saatuja. Mutta pakkauksen saaminen on niiiin ihanaa. Eikä täällä oo vaatekauppoja, kirppiksiä tmv eli ite ei pääsis uutta hankkimaan. Jos rahan ottaisin, niin en osais sitä vauvan juttuihin kohdentaa.

Ja nyt jos saa uuden pakkauksen, niin siinä oli hyvää tuo kaksivetoketjuinen haalari ja kestovaippasysteemit, joita aion muutenkin kokeilla.

Saapa nähdä, milloin maltan vaatemääristä luopua ja antaa eteenpäin muille tarvitseville.

Mulla on se etu, että säilytystilaa on runsaasti.

Eipä tarvi sen takia pyykkikonetta jatkuvasti pyörittää, ettei oo vauvalle vaatetta.

Mun mielestä kaikki pakkaukset on ollu ihania. Vain muutamat vaatteet on jääneet lähinnä epäsopivan mallinsa takia käyttämättä.

T@hti rv 22+4

Vierailija
14/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pakkausta aikaisemmin joista jäänyt jotakin ennestään. Ensin ajattelin ottaa pakkauksen, mutta nuo kuosit eivät oikein miellyttäneet. Rahalla saa tosiaankin jo aika lailla vaatetta kaupasta ja kirppikseltäkin. Pakkauksessa aika lailla 60 senttisiä vaatteita jotka jää aika pian jo pieneksikin.

t. Tuittu ja papunen 13+5

Vierailija
15/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntynyt 2002 huhtikuussa ja hänelle otettiin pakkaus. Nyt odotellaan pikkukakkosta syntyväksi hetkenä minä hyvänsä ja hänelle en enää pakkausta ottanut, kun kaikki esikoisen vaatteet tallella. Uusiakin olen jo ostanut ja eiköhän niitä uusiakin tässä vielä ehdi kerääntyä, niin ettei tartte toisen vanhoissa aina kulkea...

-Monkey rv. 39+1-

Vierailija
16/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli toi 04 pakkaus ja tuntuu et melkein kaikki ne vaatteet meni lähes käyttämättömänä vauvakassiin afghanistaniin..ei vaan ollut jotenkin mun makuun ja tuntu niin huonolaatusilta (ne muutamat, jotka oli käytössä nyppyynty heti ekassa pesussa ja veny saumoista) että tällä kertaa tämä ronkelimamma otti suosiolla rahana..

toisaalta on hyvin vahva tunne et poika olis tulossa ja kun on poika ennestäänkin niin kaapithan on täynnä niitä pojan vaatteita..

rahalla ostin jo yhdet pienet 50 cm ruskovillan vaippavillikset ja käytetyn emmaljungan kantokopan kaksostenrattaita varten..

t. anni 34+

Vierailija
17/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen (2003) pakkauksessa oli paljon sellaista, jolle oli todella vähän tai ei ollenkaan käyttöä, ja samoin kävisi uuden pakkauksen kanssakin. Toisaalta ne, joille oli käyttöä, ovat tallessa ja hyvässä kunnossa. Saahan sillä rahalla muutaman uuden bodyn ja potkarit tai kirpparilta hevoskuorman uudenveroisia. Kieltämättä on rankkaa yrittää toimia järjen eikä tunteen mukaan tässä asiassa, mutta yritän pysyä lujana. Kuukauden päästä pääsen hakemuksia täyttelemään.

hankalin 21+0

Vierailija
18/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kakkoselle -05. Esikoisen (-03) pakkausvaatteet kun olivat ihan käypäsiä eikä tilaa liiemmin ole säilytykseen. Meistä tuntui turhalta ottaa uutta pakkausta, kun muutenkin erilaista vaatetta oli riittämiin. Olisihan se toki mukavaa saada jokaiselle omat ja uutta sekä hypistellä niitä, mutta... Vaikkei se raha ole suhteessa sama kuin pakkaus, niin löytyi sillekin käyttöä :)

Vierailija
19/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen pakkaus 2004 ja nyt syntyvälle otettiin myös pakkaus. Mun mielestä ikäänkuin kuuluu juttuun tuo pakkaus. Oma äiti ja anoppi säilyttänyt mun ja miehen makuupussit pakkauksista, oli tosi kiva saada ne, nyt tosin tavaraa piisaa.

Mietin kuitenkin hetken että jos ottais rahan, olisi voinut käyttää sisarusrattaisiin. Mies halusi ehdottomasti pakkauksen.

t. Tillinäiti rv 39+5

Vierailija
20/26 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans toi 2004 vuoden pakkaus, mut haluttiin myös tulevalle oma.

vaavi 29+2