Ihanaa rehellisyyttä äitiydestä!
Sosiaalinen media ja varsinkin Instagram pursuilee kuvia äideistä, jotka ovat saaneet sixpäkkinsä takaisin ennätysajassa synnytyksen jälkeen ja kodit ovat kuin sisustuslehdissä. Aina riittää energiaa treenata ja keksiä kivaa tekemistä lasten kanssa ja vielä käydä töissä. Miten?! Mun mielestä pitäisi käydä enemmän keskustelua siitä, että on ihan ok olla "normaali äiti", eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä ja riittämättömyyttä somessa nähtävien superäitien rinnalla. Tässä aika hyvä vlogi video aiheesta:
Kommentit (6)
Alkuja podcasteissa on myös rehellistä puhetta äitiydestä ja isyydestä myös.
Onnittelen vilpittömästi! Se on nimittäin tosi vaikeaa! 😄 Halusin tällä enemmänkin aloittaa keskustelua siitä, että on monenlaisia äitejä ja ei tarvitse pitää itseään epäonnistujana, jos kaikki ei mene aina niin ruusuisesti, eikä kaikkeen ole energiaa 😊 Ja jos se sixpäkki ei heti 3kk päästä synnytyksestä ole ihan viimisen päälle kunnossa niin sekin on ihan okei.
Okei! Pitääpä kuunnella, kiitos vinkistä! ☺
Tärkeintä on hyväksyä itsensä, valintansa ja oma elämäntyylinsä syyllistymättä toisten vastaavista - tai syyllistämättä muita.
Kun on sinut itsensä ja valintojensa kanssa ei tarvitse miettiä muita. Hyökkäilyt kumpaan suuntaan tahansa kertovat yleensä puollustusreaktiosta kun ei oikein omaan tyyliin kuitenkaan uskota.
Äitiyskeskusteluissa ihmettelen kyllä myös hyökkäyksiä näitä kunnossa olevia äitejä kohtaan. Yritetään kääntää se niin päin, että se olisi jotenkin paha asia joko äidille itselleen lapselle. Ei ole.
Ihan totta tuokin! Jokainen on omanlainen ja hyvä niin. Itse voin myöntää, että ihailun ja kateuden sekaisin tuntein välillä selailen ig:tä, mutta sehän on vain itseaiheutettu ongelma 😄 Jotenkin nykypäivänä vaan on tottunut photoshopattuun, siloiteltuun kuvaan kaikesta ja tuollainen rehellisyys ja kaunistelematon ote, joka tuossa vlogissakin oli niin tuntuu raikkaalta tuulahdukselta.
Jaa, minä olen varmaan sitten superäiti :) aika siistiä!