Miten varmistan häissä etteivät aikuiset juo lasten juomia?
Hölmö kysymys. Häämme ovat uskonnollisista (olemme kristittyjä) alkoholittomat. Osa vieraista jakaa vakaumuksemme, joten he tuskin ovat ongelma. Ongelmana on ei-uskovat vieraat.
Häihin on tulossa todella paljon lapsia, joten juomapuolen järjestäminen heille oli vaikeaa.
Ideana siis on, että lapsille on limua ja mehua. Aikuisille kahvia ja vettä.
Mitenhän varmistaisin etteivät aikuiset joisi lasten juomia? Onkohan joku kyltti liian töykeä? Vai tajuaakohan vieraat jos lasten ja aikuisten ruokapisteet ovat selkeästi erillään?
Kommentit (39)
Miksi aikuiset ei saa juoda mehua tai lapset kahvia tai vettä ?? Liittyykö tämä uskontoonne vai ??
t. aikuinen joka on tottunut että kaikki voivat valita alkoholittomista juomista ihan mitä itse haluavat
Ai että. Mun mies nauttisi noissa häissä. Saisi juoda vettä koko illan, kun ei kahvia ole oppinut yli 40 ikävuotensa aikana juomaan.
Jos ei ole varaa tarjota aikuisille mehua, niin ei ehkä kannattaisi järkätä koko juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuiset ei saa juoda mehua tai lapset kahvia tai vettä ?? Liittyykö tämä uskontoonne vai ??
t. aikuinen joka on tottunut että kaikki voivat valita alkoholittomista juomista ihan mitä itse haluavat
Lapsille on hankittu pari sataa pulloa limua/mehua. Lapsia häissämme on n. 80. Jos vaikka 20 aikuista juo vaikka kolme pulloa lasten juomia, eivät riitä lapsille koko illaksi.
Kuinka kallista voi olla ostaa lantrattavaa mehua ja limsaa niin, että riittää kaikille.
Eikö edes teetä? Itse en juo kahvia. Meidän poika ei välitä limuista eikä mehusta. Saanko juoda hänen mehuannoksensa jos hän juo vettä?
Uskovaiset siis eivät juo limuja ja mehuja? :D pahat ei-uskovat sitten alkoholin himoissaan menevät ja tyhjentävät lasten juomapisteen.. ties vaikka salaa sekoittelusivat limuista vähän väkevämpiä. Haha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille on hankittu pari sataa pulloa limua/mehua. Lapsia häissämme on n. 80. Jos vaikka 20 aikuista juo vaikka kolme pulloa lasten juomia, eivät riitä lapsille koko illaksi.
Ostakaa sitten toiset parisataa pulloa lisää sitä limua/mehua.
Liian paljon vieraita, jos ei pysty kaikille tarjoamaan juomaksi muuta kuin vettä..
Tarjoa limua ja mehua myös aikuisille. Pelkkä vesi kylmänä juomana on tosi ankeaa.
No laita iso kyltti että limpat varattu vain lapsille!! ja palkaa joku karski poika vahtimaan vielä ettei kukaan aikuinen juo limpsaa.
PS. minkähän kokoisista limpsapulloista mahdat puhua ? tuskin kukaan aikuinen edes useampaa pikkupullollista joisi limpsaa häissä.
Hmm uskonto ei liene vaikea arvata jos juhlissa 80 lasta...
Olen kerran ollut alkoholittomissa "mehubile" häissä. Siellä kyllä kaikki saivat limpparia ja karkkia. Olisi kyllä ollut varsin kuivakkaa kuunnella loputtomia uskonnollisia puheita vesilasi kourassa. Häät kestivät kymmeneen, loppuillasta en meinannut enää oikein pysyä hereillä.
Ja aikuisille on varmasti tarjolla pakastehäämakaronilaatikkoa pahvilautasilta ja lastenpöydässä on lisäksi tarjolla ketsuppia.
Laita lastenpöytä erikseen, ja vaikka lappu vielä siihen. Voisit kyllä aikuistenpöytäänkin muutaman kannun mehua viedä. Limut voi mielestäni säästää lapsille.
Itse olen ihmetellyt miksi aikuisten pitää ryysiä hakemaan ranskikset ja lihapullat lasten pöydästä. Ovathan ne hyviä, mutta ei kaikkea voi aina kaikille varata.
Voi ristus! Miksei aikuisille ole muuta janojuomaa kuin vettä?