Kenen sukulaistesi nimiä lapsillasi on? Jos olet antanut hänelle nimiä sukulaistesi mukaan.
Meillä on vain yksi lapsi ja hänelle on annettu nimi mun isän puolelta. Eli lapsen toinen nimi on sama kuin mun isän toinen nimi.
Kommentit (8)
Mieheni tädin mukaan. Oli toinen äiti miehelleni.
Lapsella on minun, äitini, äidinäitini ja äidinäidinäitini nimi. Meillä on kaikilla sama toinen nimi.
Esikoisella kolmas nimi perityy isäni äidiltä. Myös minulla sama nimi. Keskimmäisen toinen nimi miehen äidin äidin mukaan. Kuopuksella toiset nimet sekä miehen isän isältä että minun isän isältä.
Meidän lapsen 2.nimi tulee meidän isoisiltä (olivat saman nimisiä). 3.nimi on sama kuin isänsä kolmas nimi, minun veljen toinen nimi ja minun isoisoisän nimi.
Nimeä mietittäessä huomattiin, että meidän molempien suvuissa on paljon samoja nimiä.
Eka nimi, siis kutsumanimi, on ihan "oma". Toinen nimi on mun sukulaiselta ja kolmas nimi lapsen isän sukulaiselta.
Eka eli kutsumanimi on "oma", 2. ja 3. nimi on suvusta.
Esikoisella minun isoisän ja miehen isoisän nimet.
Kuopuksella miehen toisen isoisän ja isän toinen nimi.
Meillä on esikoisella sama toinen nimi kuin minulla, siskollani, tädilläni, äidin äidilläni nimi oli etunimenä, äidin äidin äidillä taas toisena nimenä.
Muuten ei olla annettu suvusta nimiä, mutta tuolla nimellä on niin pitkät juuret.
Kaikilla kolmella lapsella kolme nimeä ja jokainen nimi on isän tai äidin isovanhemmalta tai isovanhemman sisarukselta "peritty".