Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mahdoton käsittää, miten yli 1200e kuukausipalkka ei voisi riittää leveään elämiseen

Vierailija
26.01.2017 |

Olin viime kesänä taas kesätöissä ja sen koommin en ole tajunnut, miten aikuiset havittelevat niin isoja palkkoja ja valittaa ettei alle 2 tonnia riitä. Mä tienasin 1500 e kuussa ja 2 kuukauden oli varaa käydä interraililla, juoda aina kun huvittaa, ostaa mitä lystää! Plus ajelen autolla, joka kuuluu varmaan 5% kalleimpiin Suomessa. Miks ihmisille ei mikään riitä? Opintotukia saan nyt 137

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä yli 1200 euron kuukausiliksa riittää leveään elämiseen. Minä tienaan 6900 € kuukaudessa ja se riittää minulle hyvin. 😂

Ohhoh! Tuolla palkalla voisin jo asua töissä. ;) Mitä sä teet?

Vierailija
42/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin että ajelen 53 000 e maksaneella autolla, tavallaan omistankin sen, koska saan käyttää sitä aina halutessani.

Ap

Ja 53 000 euron auto on  5 % kalleimman joukossa Suomessa? :D Laitapa kuule nolla perään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vieläkään vastannut, että paljonko maksat vuokraa?

Ei Ap tiiä, mikä vuokra on.

Vierailija
44/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko hesassa kämäsessä yksiössä josta maksat 700€ vuokraa kuussa?

Vierailija
45/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin että ajelen 53 000 e maksaneella autolla, tavallaan omistankin sen, koska saan käyttää sitä aina halutessani.

Ap

Ja 53 000 euron auto on  5 % kalleimman joukossa Suomessa? :D Laitapa kuule nolla perään...

Kumman luvun perään?

Vierailija
46/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajelen 250 000 euron autolla. Nääs HSL:n bussilla.

Vierailija
47/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloituksessa on kyllä totuuden siemen. En nyt tiedä "leveään" elämään riittääkö tuo, riippuu mitä se kullekin tarkoittaa, mutta kyllä tuolla yhden lapsen kanssa ainakin toimeen tulee, kun katsoo mitä ostaa.

Vierailija
48/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pelkästään asuntoon menee 1300€. Mutta oma on valintani. Voisin asua syrjäkylillä pienemmässäkin mutta en halua ja palkkatuloilla tuo on varaa maksaa.

Vierailija
49/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla menee tuo 1500 jo pelkkään asumiseen. Mutta ei hätää, kyllä se ymmärrys tuosta vielä paranee.

Vierailija
50/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla noin dille? Itsekin elän melko leveästi pienillä tuloilla, mutta se johtuu siitä, että joku muu elättää (auto, kalliit tietokoneet, kännykät, urheiluvaatteet, ulkomaan matkat...) , kuten sinuakin ap.

Vierailija
51/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloituksessa on kyllä totuuden siemen. En nyt tiedä "leveään" elämään riittääkö tuo, riippuu mitä se kullekin tarkoittaa, mutta kyllä tuolla yhden lapsen kanssa ainakin toimeen tulee, kun katsoo mitä ostaa.

No jos toimeen tulemiseksi katsotaan jatkuva kädestä suuhun kitkuttelu, niin kyllä sillä toimeen tulee, mutta todella kaukana leveästä elämästä, edes mukavasta elämästä.

Vierailija
52/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vuokraa jos asun mun _kotonani_???

Valoja!!!

Ap

Vierailija
53/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen hoitomaksut pelkästään on 500 € ja työmatkakulut yhteensä noin 350 €. Eli 850 € kuussa menee pelkästään siihen, että pääsee töihin.

Vierailija
54/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime kesänä taas kesätöissä ja sen koommin en ole tajunnut, miten aikuiset havittelevat niin isoja palkkoja ja valittaa ettei alle 2 tonnia riitä. Mä tienasin 1500 e kuussa ja 2 kuukauden oli varaa käydä interraililla, juoda aina kun huvittaa, ostaa mitä lystää! Plus ajelen autolla, joka kuuluu varmaan 5% kalleimpiin Suomessa. Miks ihmisille ei mikään riitä? Opintotukia saan nyt 137

No minulla pelkkä asuminen maksaa 1500 kuussa. Perus rivitaloasunto 5h+k Helsingissä.

Vierailija
55/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei lähde lentoon tämä provo. Taitolaji. Parempaa onnea ensi kerralla, ap.

Vierailija
56/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan palkkaa 1050€/kk ja riittää hyvin, jää joka kuukausi säästöön rahaa. Asun poikaystävän kanssa joka saa tukea. Maksan vuokrasta n. 79% ja ruoista suuremman osan. Tilille olen nuutaman tonnin saanut säästöön.

Vierailija
57/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta onkin varsin hyvätuloinen, jos jää kuukaudessa 1200 ylimääräistä kaikkien pakollisten menojen jälkeen. Vaikka ap provoilee, on noin ajattelevia nuoria oikeasti paljon. Ensimmäinen "oikea" kesätyö on se pahin, käteen saattaa helpostikin jäädä 1500 euroa kuussa kun vanhemmat jo maksavat asumisen, sähkön, veden, netin, vakuutukset, ruuan, kulkemisen, lääkkeen ynnä muut. Kyllähän tuolla eleleekin ihan leveästi, hetken. Monille myös se ensimmäinen oikea vuokra-asunto ja omista kuluista huolehtiminen on sitten aika kova koulu, mikä on ihan hyvä juttu.

Vierailija
58/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos toimeen tulemiseksi katsotaan jatkuva kädestä suuhun kitkuttelu, niin kyllä sillä toimeen tulee, mutta todella kaukana leveästä elämästä, edes mukavasta elämästä.

Minä elän kyllä ihan mukavasti ja saan säästöön silloin tällöin pari sataa :)

Vierailija
59/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä vuokra kaupungin paskimmalle mörskälle Kontulasta alkaa jo olla sen 700 eur. Eikä sisällä edes sähköä. 1200 eur palkalla ei mitään yllättäviä menoja makseta.

Vierailija
60/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus ajelen autolla, joka kuuluu varmaan 5% kalleimpiin Suomessa.

Jos tuollaisilla tuloilla ajaisi maan 5% kalleimpiin kuuluvalla autolla, niin silloin ko. maan keskivertoauto näyttäisi varmaan tältä.

http://static.zoonar.com/img/www_repository4/c3/29/0c/10_db708bcee8f1c1…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä