mahdoton käsittää, miten yli 1200e kuukausipalkka ei voisi riittää leveään elämiseen
Olin viime kesänä taas kesätöissä ja sen koommin en ole tajunnut, miten aikuiset havittelevat niin isoja palkkoja ja valittaa ettei alle 2 tonnia riitä. Mä tienasin 1500 e kuussa ja 2 kuukauden oli varaa käydä interraililla, juoda aina kun huvittaa, ostaa mitä lystää! Plus ajelen autolla, joka kuuluu varmaan 5% kalleimpiin Suomessa. Miks ihmisille ei mikään riitä? Opintotukia saan nyt 137
Kommentit (68)
Ja maksat itse asumisesi, ruokasi, vaatteesi, kaikki autosi kulut, opiskelukulut ym?
Iskän ja äidin luona asuessa on helppo lainata iskän autoa, tai äidin ja pistää rahat huveihin.
Kuinka paljonko maksoit vuokraa vai loisitko kenties poicciksen nurkissa?
Mitkä ovat asumiskulut?
Onko sulla miestä ja muutamaa lasta
Odotas kun joudut asumaan markkinahintaisessa asunnossa, elättämään perhettä etkä saa mistään opiskelija-alennuksia. Sitten voit katsoa, miten hyvin se 1200 euroa kuussa riittää.
Kela muistaa tukien takaisinpynnöllä.
Tajuatko vittu mitä on asumiskulut, laskut jne??? Tuskin edes maksoit veroja kuin sen 10℅!
Vierailija kirjoitti:
Montako elätettävää sulla on?
Elättämiseen saa tuet.
Hetkinen, tämähän on taas työttömien kadehtijan, työkyvyttömyyseläkeläisen Johanneksen aloitus. Tällä kertaa kateus kohdistuu vain pienipalkkaisiin, ajatuksena vanha tuttu palkatonta työtä kaikille muille paitsi hänelle itselleen.
Jos olet vuodesta vain pari kuukautta töissä, veroprosenttikin on olematon. Mikäli tuota summaa tienaa ympäri vuoden, on veroprosenttikin toki suurempi kuin ~3000 e vuosituloilla.
Sanonpa vain, etten edes viitsinyt hakea opiskelija-alennuksia vaan maksan täyden hinnan kaikesta, liian iso työ ja olen valmis maksamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako elätettävää sulla on?
Elättämiseen saa tuet.
Ai. Missä niitä jaetaan? Mulla on 17 v nuori talossa, eipä siitä mitään saa, itse maksan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa vain, etten edes viitsinyt hakea opiskelija-alennuksia vaan maksan täyden hinnan kaikesta, liian iso työ ja olen valmis maksamaan.
Ap
Niin paljonko tuosta 1500 eurosta meni vuokraan kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saako myös kysyä, mistä kaikesta maksat?
Vierailija kirjoitti:
Plus ajelen autolla, joka kuuluu varmaan 5% kalleimpiin Suomessa.
Ihan varmaan niin.
Ja yhdessä kesässä tienasit myös rahat siihen luxusautoon??
Elämänhallinnan puutetta vain niilläkin. 1300 sain itsekin vuosi sitten palkkaa ja siitä jäi pari sataa säästöön joka kuukausi.