Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teemu Selänteelle herne nenään turhasta? Uhkailee koomikkoja lakimiehellä.

Vierailija
26.01.2017 |

En ihan ymmärrä. Mikä tässä on niin kamalaa? Ihmekö tuo, että kukaan lehti ei uskalla kertoa Teemusta "mitään".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060571_uu.shtml

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon oikeuden ennakkopäätöksiä asiasta ja se on oikeasti niin että julkisuuden henkilöä ei tulkita yhtä ankarasti kuin yksityistä. Mitään tuomiota ei tule tästä, olen siitä täysin varma.

Vierailija
62/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kirjelmöidä maailman tappiin asti mutta ei tuosta kyllä laitonta saa tekemälläkään. Sorry Teemu. Typerin veto on alkaa mekkaloida ja uhkailemaan oikeustoimilla, se vaan räjäyttää julkisuuden aina uudelle tasolle.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin rikoslaki? Siinä säädetään erilaisia tekoja, joiden rikkomista pidetään laittomana. Mm. Et saa varastaa, mutta et saa pahoinpidellä naapuriasikaan, kun teillä tulee erimielisyyksiä.

Myös yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen ilman lupaa voi jo itsessään olla rikos. Valheellisen tiedon levittäminen on rikos, kun asianomistaja ei tykkää siitä. Kun se tehdään julkisesti on rikos entistä suurempi ja siitä joutuu vastaamaan, jos ei itse halua sopia, kun asianomistaja nostaa kanteen.

Tieto erilaisista laittomuuksista löytyy ihan netistäkin: www.finlex.fi sivulta valitsemalla ajantasainen lainsäädäntö. Hakuun voi laittaaa myös rikoslaki. Hain ihan sinua varten yhden tuota koskevan pykälän sisällön:

"Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon."

Jos jätettäisiin se rikoslain soveltaminen ihan ammattilaisille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on herkkähipiäinen tyyppi. Ei tuo video minun mielestäni mitenkään erityisen hauska ollut, mutta hölmöä tuollaisesta loukkaantua.

Jos sinustakin kerrotaan valheellista tietoa ja sinua pilkataan, silloin voit syyttää aiheellisesti kunnianloukkauksesta.

Teemu Selänne on oikeasti brändiin rinnastettava sen nimen arvolla. Sitä käytetään tubessa ja muualla, koska se nostaa osumien ja hakujen määrää. Ei Teemu Selännettä käytetä sketseissä sen takia, koska hänen toilailunsa olisi erityisen hauskoja.

Tubettajat oikeasti saa rahaa osumistaan. Jos käyttäisivät mitä tahansa oikeaa brändiä rahastukseensa heillä olisi pian tuben langettamat omat sanktiot. Ihan samalla tavalla Selänteellä on oikeus vaalia henkilökohtaista arvoaan, jonka on luonut omalla menestyksellään.

Joo-o, paljonkohan nää Broljekset on tienannut tällä? Siitä vaan todistamaan tapahtunut ja osingoille. :D

Sitä paitsi, Teemu on julkisuuden henkilö joka omien sanojensa mukaan "nauttii julkisuudesta", minä en ole julkisuudessa. Eikä kukaan olisi edes nähnyt tuota videota jos Teemu ei olisi alkanut kiukuttelemaan. Kasvattakoon paksumman nahan, eihän tuossa edes vitsailtu minkään todellisen tapahtuman kanssa vaan koko homma oli täysin keksitty.

Laitapa faktaa pöytään, kun tuollaisia väitteitä esität. Kukaan ei ole nähnyt tarkoittaa aika pientä osumien määrää, luulen vähän useamman kuin Selänteen nähneen tuon ennen Selännettä. En usko, että ensitöikseen lähettivät Selänteelle tiedon julkaisusta, kun eivät edes vastanneet hänen yhteydenottoihin.

Jotenkin tuntuu, että ne broilerit itse ovat lähteneet kampanjoimaan julkisuutta varten. Epäilen, ettei Selänteen lakimiehet ole tiedottaneet tuosta julkisuuteen, vaan nimenomaan broilikset ovat itse laittaneet uutisvinkit, joiden jälkeen toimittajat ovat varmistaneet juttunsa taustat Selänteeltä.

Ja mitä väliä paljonko saavat tai saivat rahaa? Selänne tuskin on sen rahan perään. Eiköhän motiivi ole saada tahalliset valheet pois netistä.

Videolla on tällä hetkellä 30 000 katselukertaa. Eli sitä ei ole vielä tässäkään vaiheessa nähnyt kukaan. Odotapa vaan niin viikonlopun jälkeen videolla on miljoona katselukertaa.

Ja sinusta tuossa ei ole aihetta syytteeseen? Kunnianloukkauksessa raskauttavaa on nimenomaan laajalle levitettävä tieto. Jo kymmenille levitetyt valheet on johtanut asian raskauttavaksi päättämiseksi. Tuo katsojamäärä ylittää jo lukemattomien julkaisujen levikin.

Ei ole aihetta. Julkisuuden henkilön täytyy kestää pitkällekin menevää itsensä parodiointia. T. juristi

Tiesin, että meitä juristeja riittää tällä palstalla. Vaalheellinen tieto ja erityisesti perhe-elämän käsittely valheellisessa valossa ei ole milloinkaan luettu hyväksytyksi. Vai oletko ihan niin juristi, että osaisit löytää oikeusesimerkkejä tuon nimimerkin sijaan asian oikeiksi viitteiksi? Et taida olla, kun lähteistä löytää vain väitteellesi vastakkaista oikeuskäytäntöä. Edes eri oikeuksien vuosijulkaisuissa et löydä esimerkkejä, joissa olisi vapautettu vastuista perhe-elämää koskevien valheiden osalta. Vanhasenkin oikeudenkäynti antaa selvää kuvaa, että rajat tulee jo paljon ennen valheita.

Vierailija
64/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuon videon ja en minä kyllä siinä näe mitään hauskaa. Missä siinä on hauskuus?

Teemu Selänne on kyllä minusta eräs ärsyttävin urheilija/julkisuus. Mikään uutinen ei ole se ettei kyseinen stara ole niitä kaikkein välkyimpiä ihmisiä.

Sori vaan Teme...

Vierailija
65/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suwaccien mielestä Teemu Selänteestä saa tehdä pilaa, mutta auta armias, jos joku heittää nekkeri-vitsin, kauhistellaan ja huudellaan rasistia.

Tai jos kerrot totuuden turvapaikanhakijoiden rikoksista, esim jatkuvat valkoihoisiin kohdistuvat rasistiset raiskaukset, ahdistelut, ryöstöt, tapot, murhapoltot jnejne.

Joko kaikista SAA PUHUA SAMALLA TAVALLA JA TEHDÄ PILKKAA, TAI EI KENESTÄKÄÄN.

Össön sössön. Hienoa yritystä kääntää keskustelu pois siitä, että Teemu on todella herkkänahkainen ja ei kestä negatiivista julkisuutta. Lehdistö kohtelee Temppaa silkkihansikkain, vaikka mm. pettämisistä on puhuttu jo 20 vuotta.

Vierailija
66/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Streisand

Vierailija
67/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on herkkähipiäinen tyyppi. Ei tuo video minun mielestäni mitenkään erityisen hauska ollut, mutta hölmöä tuollaisesta loukkaantua.

Jos sinustakin kerrotaan valheellista tietoa ja sinua pilkataan, silloin voit syyttää aiheellisesti kunnianloukkauksesta.

Teemu Selänne on oikeasti brändiin rinnastettava sen nimen arvolla. Sitä käytetään tubessa ja muualla, koska se nostaa osumien ja hakujen määrää. Ei Teemu Selännettä käytetä sketseissä sen takia, koska hänen toilailunsa olisi erityisen hauskoja.

Tubettajat oikeasti saa rahaa osumistaan. Jos käyttäisivät mitä tahansa oikeaa brändiä rahastukseensa heillä olisi pian tuben langettamat omat sanktiot. Ihan samalla tavalla Selänteellä on oikeus vaalia henkilökohtaista arvoaan, jonka on luonut omalla menestyksellään.

Joo-o, paljonkohan nää Broljekset on tienannut tällä? Siitä vaan todistamaan tapahtunut ja osingoille. :D

Sitä paitsi, Teemu on julkisuuden henkilö joka omien sanojensa mukaan "nauttii julkisuudesta", minä en ole julkisuudessa. Eikä kukaan olisi edes nähnyt tuota videota jos Teemu ei olisi alkanut kiukuttelemaan. Kasvattakoon paksumman nahan, eihän tuossa edes vitsailtu minkään todellisen tapahtuman kanssa vaan koko homma oli täysin keksitty.

Laitapa faktaa pöytään, kun tuollaisia väitteitä esität. Kukaan ei ole nähnyt tarkoittaa aika pientä osumien määrää, luulen vähän useamman kuin Selänteen nähneen tuon ennen Selännettä. En usko, että ensitöikseen lähettivät Selänteelle tiedon julkaisusta, kun eivät edes vastanneet hänen yhteydenottoihin.

Jotenkin tuntuu, että ne broilerit itse ovat lähteneet kampanjoimaan julkisuutta varten. Epäilen, ettei Selänteen lakimiehet ole tiedottaneet tuosta julkisuuteen, vaan nimenomaan broilikset ovat itse laittaneet uutisvinkit, joiden jälkeen toimittajat ovat varmistaneet juttunsa taustat Selänteeltä.

Ja mitä väliä paljonko saavat tai saivat rahaa? Selänne tuskin on sen rahan perään. Eiköhän motiivi ole saada tahalliset valheet pois netistä.

Videolla on tällä hetkellä 30 000 katselukertaa. Eli sitä ei ole vielä tässäkään vaiheessa nähnyt kukaan. Odotapa vaan niin viikonlopun jälkeen videolla on miljoona katselukertaa.

Ja sinusta tuossa ei ole aihetta syytteeseen? Kunnianloukkauksessa raskauttavaa on nimenomaan laajalle levitettävä tieto. Jo kymmenille levitetyt valheet on johtanut asian raskauttavaksi päättämiseksi. Tuo katsojamäärä ylittää jo lukemattomien julkaisujen levikin.

Ei ole aihetta. Julkisuuden henkilön täytyy kestää pitkällekin menevää itsensä parodiointia. T. juristi

No tuo on helppo todeta oikeaksi väitteeksi, kun vain linkität jutun, jossa Sirpa olisi samalla tavalla jättänyt Selänteen.

Oikeudessa nuo koomikot päätyisivät vastuuseen ilman tuollaisia tapahtumia.

T. En ole seurannut Selänteitä, mutta en tiennyt hänen eronneenkaan... Jos se on totta, ei sitten mitään.

Vierailija
68/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt Selänteestä, valitettavasti nyt laski pisteet minun silmissä. Tulee kuva herkkähipiäisestä mielensäpahoittajasta. Ja Selänne meni myös vanhanaikaiseen, Streisandin ilmiö kävi tässäkin toteen, antamalla huomiota tälle jutulle. Ihmisten varsinkin julkkisten pitäisi tajuta, että on ihan turha taistella tuulimyllyjä vastaan ja tekemällä niin varmistaa vain maksimaalisen huomion asialle.

M40

M:llä tässä selvästi viitataan mammaan, joka kannatti vielä 80-luvun lopussa hifkiä, kun peli kulki ja Suosikki julkaisi keskiaukeaman kuvan Selänteestä tuli kaveripiirissä hiljaa sallittu ja lopulta vuotta myöhemmin oli itkemässä selänteen perään muiden 15v pissisten stadilaisfriidujen kuorossa jäähyväisottelussa. Eikä poke edes päästänyt pelin jälkeen sporttipubiin, vaikka 16 vuotiaat kaverit pääsi.

Life is a bitch and then you marry one... (Viittaa nykyiseen aviopuolisoosi)

Moi Teemu! xD

Vierailija
69/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ollut huumoria vaan vittuilua ihan puhdasta sellaista. Mitään kohtaa ei ollut jossa olisi sitä huumoria. Vittuilukin on taiteenlaji ja se voi olla hauskaa, mutta kun se menee tuollaiseksi omien antipatioiden purkamiseksi ei se naurata ketään. 

Hauskaa ei ole vielä se jos laittaa hassun naamarin päähän, huumori ja hauskuus syntyy sisällöstä, pelkkä vittuilu ei ole huumoria se on vain vittuilua.

Vierailija
70/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt Selänteestä, valitettavasti nyt laski pisteet minun silmissä. Tulee kuva herkkähipiäisestä mielensäpahoittajasta. Ja Selänne meni myös vanhanaikaiseen, Streisandin ilmiö kävi tässäkin toteen, antamalla huomiota tälle jutulle. Ihmisten varsinkin julkkisten pitäisi tajuta, että on ihan turha taistella tuulimyllyjä vastaan ja tekemällä niin varmistaa vain maksimaalisen huomion asialle.

M40

M:llä tässä selvästi viitataan mammaan, joka kannatti vielä 80-luvun lopussa hifkiä, kun peli kulki ja Suosikki julkaisi keskiaukeaman kuvan Selänteestä tuli kaveripiirissä hiljaa sallittu ja lopulta vuotta myöhemmin oli itkemässä selänteen perään muiden 15v pissisten stadilaisfriidujen kuorossa jäähyväisottelussa. Eikä poke edes päästänyt pelin jälkeen sporttipubiin, vaikka 16 vuotiaat kaverit pääsi.

En tajunut mitään tästä kommentista. Onko kaikki ihan ok ja muumit laaksossa?

M40

Vierailija
71/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Moi Teemu! xD

Nimi meni muutamalla kirjaimella harhaan... On meillä kirjaimen verranyhteistäkin, mutta omassa nimessä u on ensimmäisen kirjaimen jälkeen.

Vierailija
72/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

En tajunut mitään tästä kommentista. Onko kaikki ihan ok ja muumit laaksossa?

M40

Muumeista en tiedä, jos terveydentilaani viittaat, soita ja kysy terapia keskukselta. Muilta osin kokeile google translatoria, saatat ullattuakin.

Vierailija
73/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kirjelmöidä maailman tappiin asti mutta ei tuosta kyllä laitonta saa tekemälläkään. Sorry Teemu. Typerin veto on alkaa mekkaloida ja uhkailemaan oikeustoimilla, se vaan räjäyttää julkisuuden aina uudelle tasolle.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin rikoslaki? Siinä säädetään erilaisia tekoja, joiden rikkomista pidetään laittomana. Mm. Et saa varastaa, mutta et saa pahoinpidellä naapuriasikaan, kun teillä tulee erimielisyyksiä.

Myös yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen ilman lupaa voi jo itsessään olla rikos. Valheellisen tiedon levittäminen on rikos, kun asianomistaja ei tykkää siitä. Kun se tehdään julkisesti on rikos entistä suurempi ja siitä joutuu vastaamaan, jos ei itse halua sopia, kun asianomistaja nostaa kanteen.

Tieto erilaisista laittomuuksista löytyy ihan netistäkin: www.finlex.fi sivulta valitsemalla ajantasainen lainsäädäntö. Hakuun voi laittaaa myös rikoslaki. Hain ihan sinua varten yhden tuota koskevan pykälän sisällön:

"Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon."

Jos jätettäisiin se rikoslain soveltaminen ihan ammattilaisille :)

Eikö tuossa tapauksessa olekaan käymässä niin? Toki av-käräjät voidaan käydä siinä sivussa. Auer käräjistä alkaakin olla jo turhan pitkä aika.

Onko kellään linkkejä minfoo tai herkullisiin blogeihin, joiden johtopäätöksistä pääsisi hyvään spekulointien alkuun?

Vierailija
74/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että meitä juristeja riittää tällä palstalla. Vaalheellinen tieto ja erityisesti perhe-elämän käsittely valheellisessa valossa ei ole milloinkaan luettu hyväksytyksi. Vai oletko ihan niin juristi, että osaisit löytää oikeusesimerkkejä tuon nimimerkin sijaan asian oikeiksi viitteiksi? Et taida olla, kun lähteistä löytää vain väitteellesi vastakkaista oikeuskäytäntöä. Edes eri oikeuksien vuosijulkaisuissa et löydä esimerkkejä, joissa olisi vapautettu vastuista perhe-elämää koskevien valheiden osalta. Vanhasenkin oikeudenkäynti antaa selvää kuvaa, että rajat tulee jo paljon ennen valheita.

Tuo on kyllä ihan selvää Teemun itkupillipersoonaan kohdistuvaa parodiointia, josta heti tajuaa että kyseessä on vitsillä tehty näytelmä eikä "valhe." Olisi eri asia jos joku levittäisi tuollaista tietoa oikeana totuutena. Lisäksi Teemu ja Sirpa ovat antaneet useita haastatteluja parisuhteestaan (esim. http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/sirpa_ja_teemu_s…) ja jo siten itse tuoneet suhteensa julkisuuteen. Mutta onnea vaan niiden juridisten toimenpiteiden kanssa, ammattikunta kiittää. T.juristi

Vierailija
75/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ollut huumoria vaan vittuilua ihan puhdasta sellaista. Mitään kohtaa ei ollut jossa olisi sitä huumoria. Vittuilukin on taiteenlaji ja se voi olla hauskaa, mutta kun se menee tuollaiseksi omien antipatioiden purkamiseksi ei se naurata ketään. 

Hauskaa ei ole vielä se jos laittaa hassun naamarin päähän, huumori ja hauskuus syntyy sisällöstä, pelkkä vittuilu ei ole huumoria se on vain vittuilua.

Joo, oli paska ja ilkeä tekele. Mutta valitettavasti ei kuitenkaan rikollinen.

Vierailija
76/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voisi olla yksityiselämää koskevan valheellisen tiedon levittäminen, jos olisi vaara että joku ajattelee videon esittävän oikeaa T:tä. Tässä en sitä vaaraa näe, sen verran selvästi parodian puolelle menee. En sitten tiedä, voiko oikeudessa vedota siihen että tulee taloudellista tappiota kun naaman mainosarvo laskee.

Fiksu olisi tosin toteuttanut tuon vaikka printtaamalla T:n kuvasta itselleen naamarin ja keksimällä akuankkanimen.

Vierailija
77/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi video on luokkaa koulukiusaaminen.

Toivottavasti saavat kunnon tuomion.

Ei mitään hauskaa.

Vierailija
78/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea paskaa sitä näkeekin kun vanhaksi elää. Suomalaista "huumoria", näin siinä käy kun kaikki lahjattomat ja kylähullut voi laittaa videoita nettiin. Interweb, 99,99% sisällöstä pelkkää paskaa, ihmismielen vessanpönttö. 

Vierailija
79/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea paskaa sitä näkeekin kun vanhaksi elää. Suomalaista "huumoria", näin siinä käy kun kaikki lahjattomat ja kylähullut voi laittaa videoita nettiin. Interweb, 99,99% sisällöstä pelkkää paskaa, ihmismielen vessanpönttö. 

Jos olet vanha, muistanet 90-luvulta sellaiset sketsihahmot kuin Juha Föhrin ja Martti Ahtisaaren. Niitä näytettiin ihan telkkarissa parhaaseen katseluaikaan. Se oli kyllä kiusaamista.

Vierailija
80/98 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valheellista tietoa?? Väitätkö että sitä ei tajuta huumoripätkäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä