Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni inhoaa vihervassareita?

Vierailija
26.01.2017 |

Niin, miksi?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman sädekehän kiillottaminen vaikuttaa tekopyhältä silloin, kun ei kuitenkaan elä omien arvojensa mukaisesti. Esimerkiksi kannattaa monia verovaroin mahdollistettavia turhiakin palveluja, mutta ei itse halua tehdä verovaroja tuottavaa työtä tai leikata omista eduista. Vasemmistolaiset arvot ovat hienoja, mutta niiden maksattaminen muiden työpanoksella vastenmielistä.

Etkä itse huomaa, kuinka tyhjiä ja perusteettomia kommentteja kirjoitat?

Juuri tästä moitin aiemmin oikestoa kannattavia - tyhjistä väitteistä, joille ei ole esittää mitään faktoja.

Mitäpä, jos kertoisit meille vaikka tilastotietoa siitä, kuinka moni vasemmistolle - tai yhtä hyvin Vihreille (vaikka en itsekään heidän kaksinaismoralismistaan  pidä) - äänensä antava on työtön, kuinka moni työssä. Näin kommentillasi olisi edes jonkinlaista painoarvoa, nyt se on vain papukaijan hokemaa, vailla sisältöä.

Jos olisit lukenut kommentin ajatuksella, olisit huomannut, että en väittänytkään kaikkien vasemmistolaisten olevan työttömiä haihattelijoita. Sanoin vain, etten arvosta (eikä moni muukaan) niitä (viher)vasemmistolaisia, jotka kannattavat suureen ääneen hienoja arvoja, joiden toteutumisesta eivät ota itse vastuuta. Puhe on halpaa.

Sitä halpaa puhetta kuulemme paljon myös poliitikoiltamme, jotka hekään eivät kanna vastuutaan. Tästähän meillä on esimerkkejä vaikka kuinka. Oma etu ajaa maan ja sen kansan etujen edelle.

Ymmärrän ja olen jopa samaa mieltä kanssasi: suu puhuu yhtä ja käsi tekee toista.

Tämä ei ole pelkästään vihervasureiden ongelma, valitettavasti.

Kokoomuksen konkari Raimo Ilaskivi (ent. kansaned., ent meppi, ent H:gin kaupunginjohtaja) kirjoittaa blogissaan seuraavaa:

"Suomessakin lobbaaminen, etujärjestöjen tai yritysten toimesta tapahtuva vaikuttaminen, on ollut jyrkässä kasvussa. Erilaisia toimistoja ja vaikuttamisyrityksiä on syntynyt kuin sieniä sateella. Ne ovat tarjonneet rahakkaita työpaikkoja niin tehtävästään luopuville kansanedstajille kuin kunnanvaltuutetuillekin. Soteuudistus on vienyt monta hyvää valtuutettua yksityisten lääkäriyritysten piiriin. Jokunen viestintätoimisto on puolestaan saanut hyviä toimijoita pyrkiessään vaikuttamaan kansanedustajiin tai valtuutettuihin esimerkiksi palkkaindeksin käyttöönottoa eläkeyhtiöitten toimesta vastustettaessa tai vaikkapa pyrittäessä ajamaan Guggenheimmuseota Helsinkiin. Hallintarekisterihankkeen eri kiemurat ja vaiheet julkisuudessa panevat puolestaan kysymään, kuinka paljon taustalla on ollut erilaisia vaikuttamisen avulla haluttuun päämäärään tähtääviä hankkeita.

Hieman olen kantanut huoltakin. Usein on jouduttu tilanteeseen, jossa raha on ollut vastaan sana; sitä olen jo blogissani aiemmin pohtinut. Siihen en ole pahemmin viitannut, kuinka yllättynyt olen ollut monen kansanedustajan helposta lankeamisesta juuri tuon rahan synnyttämään mahtavaan lobbausinfoon."

Aika jännä huomata, että entinen vahva kokoomusvaikuttaja ja amerikkalaisittain vasemmalle kallellaan oleva talousnobelisti Krugman ovat aivan samaa mieltä. Ilaskivi edustaakin sitä entistä kokoomusta, jonka arvot olivat aivan erilaiset kuin nykyään.

Paul Krugman. "Elinkeinoelämän lobaus on pilannut politiikan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla