Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin huolestuisit päänsärystä?

Vierailija
16.03.2006 |

(Luulotautinen täällä pelkää aivosyöpä ;) )

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se on yhtäkkistä ja todella kovaa, jatkuu todella kauan, näin esimerkiksi. Mulla on kyllä ollut elämässäni paljon päänsärkyä, ja joskus ollut tosi pitkäänkin yhtäjaksoisesti, mutta vielä tässä heilutaan ;).

Vierailija
2/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jatkuvaa ja jokapäiväistä, niin voi olla migreeniä...

Vierailija
4/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun tuosta toisen silmän ympäriltä särkee ja varsinkin aamulla on se samainen poski ikäänkuin turvoksissa (tuntuu siltä). Viime viikolla ko silmää vihlaisi ääriasennoissa. Räkää on mut aika vaaleeta, aamulla vaan vihertävää. "

Viikon verran vaivannu, niskasta alkaa kanssa (ihan selvästi niskat jumissa) välil sattuu päälaelle ja välil tohon silmien ylle. Huoh. Eilen lensi yrjökin. Ollu pari päivä kuvottava olo, mahassa kiertäny ja ruoka ei maistunut, töistä napattu vatsatauti varmaan. Tänäänkin maha kipee.

Vierailija
5/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla itselläni on ollut muutaman viikon jaksottaista päänsärkyä ja kävin sairaalassa neurologilla ja mulle sanottiin, että se on migreeniä....

Mutta yhdellä naisella särki päätä ja näkö rupes heikentymään, ni hänellä oli joku kasvain päässä. en nyt muista tarkkaan mikä..

Vierailija
6/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja seiska siis...

Ja aamulla on oikeen hyvä olo.

Vierailija
7/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin myös, että sulla saattaa olla migreeniä.

Tuo oksentaminenkin viittaisi siihen. Tai sitten se on vaan flunssaa, eli voi olla poskionteloissa tulehdusta kun tuota räkää tulee.

Jos ei mene pian ohi niin kannattaisi tarkastuttaa ne poskiontelot.

Vierailija
8/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-päätä särkisi viikon yhtä soittoa

-päänsärky alkaisi yhtäkkiä ja olisi hyvin voimakasta

-päänsäryn lisäksi olisi kuumetta ja niska jäykkä

-oksentaisin eikä päänsärky menisi sillä ohi

-tulisi ihan " vieraan" tuntuinen päänsärky

Kovin helposti en siis huolestu. Päänsärky (jännityspäänsärky ja migreeni) on ollut ei-toivottu kumppanini jo viimeiset 15 vuotta, joten kovin pienestä en hätkähdä, vaikka muuten aika luulotautinen olenkin.

Käsittääkseni muuten päänsärky on tosi harvoin merkki aivokasvaimesta. En siis tosiaankaan ajattele sitä ensimmäisenä, jos päähän sattuu,

Vierailija
9/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kuulosta aivokasvaimelta?;)

ap

Vierailija
10/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli pitkään kamala päänsärky. Välillä tuntu, että taju lähtee. Meni lääkäriin ja syyksi paljastu neste hukka.

Vierailija
11/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri lähettää sut eteenpäin tutkimuksiin.

Ja kannattaa pyytää lääkäriltä burana 600 resepti.

Ja sit ota niitä kun tunnet että päätä rupeaa särkemään.

Jos pääset eteenpäin tutkimuksiin, niin neurologi voi määrätä sulle estolääkityksen. Itse en sitä vielä tarvinnut, kun tuo päänsärky lähti kun otin burana 600 heti kun tunsin että päätä rupes särkemään.

Terv. se joku, joka väitti että ap:llä on migreeni :)

Vierailija
12/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran mulla on ollut ihan tajuton päänsärky jonka seurauksena oksensin ja särky lähti sillä, muuten oon kipua hoitanut buranalla. Ihmettelen etten oo jo tullu koko lääkkeelle immuuniksi kun oon sitä pienen ikäni vetänyt kun karkkia. Ei varmaan oo hyväksi mulle, jossain vaihees varmaan sisuskalut pettää, mutta ompa sitten jotain muuta huolta kun se ikuinen päänsärky...

Vierailija
13/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa epäillä aivokasvainta silloin kun:

- päätä särkee JOKA PÄIVÄ aamulla herätessä ja se helpottaa päivän mittaan liikkeellä ollessa

- sinulla on hahmotusvaikeuksia, kirjoitusvaikeuksia tai lukemisvaikeuksia (esim. törmäät jatkuvasti tavaroihin ja ovenpieliin toisella kehonpuoliskolla, kirjoittelet sanoja ihan miten sattuu, et ymmärrä lukemaasi tekstiä)

- alat nähdä kahtena, näkökentässä näkyy viivoja/varjoja/kuvioita/sumua tai peilissä näet vain puolet itsestäsi(tai muutenkin vain puolet jostain)

- kuulet ääniä/näet harhakuvia/olet maaninen tai depressiivinen yhdistettynä johonkin muuhun näistä oireista.

- saat kouristuskohtauksen

Oma veikkaukseni on että sinulla on poskiontelon limakalvot turvoksissa tai sitten kunnon poskiontelon tulehdus, se nimittäin ihan tyypillisesti tuntuu paineisena särkynä silmässä ja sen ympärillä.

Käy näytillä lääkärissä, jos ei ihan tuskainen olo ole niin maanantaihinkin voit odottaa.

T: sh neurologian osastolta

Vierailija
15/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on kovin vaarallista lukea noita oireita. Tai minkä tahansa sairauden oireita :( alkaa heti kuvittelemaan mitä tahansa...

Vierailija
16/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut ihan sama vaiva. Alkoi viime viikolla. Päänsärkyä ja kehno olo. Nuha on ollut kamala ja pää jumissa:( Minäkin jo tässä mietin et onkos tämä nyt sitten kaiken loppu;) Ihminen on huvittava!

Pitäis varmaan mennä tarkistuttamaan poskiontelot. Toisaalta olen kuullut et nyt on jokin sitkeä viruskin liikenteessä joka aiheuttaa päänsärkyä ja vatsa oireita.

Vierailija
17/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miten se toimii et päänsärky on aamulla ja sitten helpottaa? Tai siis mikä sen aiheuttaa?

Itelläni on ollut onneksi just aina päinvastoin eli olo on aina aamulla hyvä, mutta niska/päänsärky yleensä pahenee iltaa kohden...silloin kun sitä on.

Vierailija
18/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sen päänsäryn mekanismi toimii näin:

kasvain häiritsee aivonesteen kiertoa ja makuuasennossa tämä häiriö korostuu, aivoneste jää " jumiin" kalloon ja aiheuttaa paineoireena päänsärkyä (joka voi periaatteessa tuntua ihan missä kohtaa päätä tahansa, yleensä tylppänä jomottavana kipuna). Kun ihminen nousee seisomaan, asennonmuutos ja painovoima auttavat ja aivoneste lähtee valumaan verenkiertoon päin ja paine kallon sisällä laskee. Tällöin päänsärky alkaa helpottaa.

T: se sh neurolta

Vierailija
19/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa. On se mahtavaa et on asian osaavia maailmassa:)

Terveisin kysyjä

Vierailija
20/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos tiedoista oli apua, siksihän se koulukin on käyty että osaa auttaa...

T: sh