Ihana olo! Karppaus rulettaa!
Olen nyt ollut muutaman päivän vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Nyt mua harmittaa ainoastaan se, miksen ole löytänyt tätä elämääni aiemmin. Olo on kuin uudestisyntynyt! Energiaa on vaikka muille jakaa, ei nälätä eikä tee yhtään makeaa mieli. Painokin on pudonnut pari kiloa ja vyötäröstä lähtenyt pari senttiä. Sääliksi käy painonvartijoiden pisteillä kärvisteleviä ystäviäni. Ihana uusi elämäntapa!
Kommentit (35)
Mutta musta tuohon 20 grammaan hiilareita mahtuu paljon kasviksia. Olen syönytkin kasviksia enemmän kuin koskaan, koska olen korvannut perunan, riisin ja leivän niillä. Induktiolla olen silti. Toihan on yksilöllistä miten kauan sopeutumiseen menee, monesti kaksi ekaa viikkoa ovat vaikeita.
Olisko sun kannattanut lisätä kasviksia ja vaikka vähentää juuston syöntiä ja sinnitellä vielä jonkin aikaa? Muistithan riittävän rasvan saannin?
Ap
Vierailija:
200 grammaa kasviksia päivässä ja loppuruoka rasvaista lihaa ja kypsytettyjä juustoja?Minulla tuli kauhea olo tuosta, en pystynyt jatkamaan sitä kuin muutaman päivän. Pakko oli alkaa syödä kuin ' normaalit' ihmiset, eli paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja ja vain vähän vähärasvaista lihaa.
Ei induktiota tarvitse edes tavoitella. Lopputulos on kuitenkin sama. Induktion edut ovat vain siinä, että yleensä paino putoaa sen aikana nopeasti kun nesteet poistuvat ja motivaatio kasvaa. Lisäksi nälkä ja makeanhimo kuulemma taittuvat nopeiten induktiolla.
Vierailija:
Loppu tulos on aivan sama.
Itse aloitin pehmeästi zonella joskus nelisen vuotta sitten. Heti ekan päivän jälkeen olo oli kuin uudestisyntyneellä. Pois olivat koko elämän kestäneet vatsavaivat ja jatkuvat, elämää vaikeuttavat hypoglykemiaoireet. Paino putosi parissa kuukaudessa 7 kiloa - ihannelukemiin - ja on pysynyt siinä siitä lähtien.
Tuo oli ihan uskomatonta ottaen huomioon, että olin melkein 10 vuotta ollut melkein jatkuvasti vaikka millä laihdutuskuureilla ja aina olo oli ollut ihan kamala.
kyseessä? Mitä saa syödä ja miten paljon? Ja mitä ei?
Zonessa syödään hiilareitakin, mutta tasapainoisesti proteiinin kanssa. Kasviksia paljon ja pehmeitä rasvoja myös. Äitini noudattaa zonea ja on leivän sekä perunan jättänyt melkein pois ko ne tarvii vastapainoksi niin paljon proteiinia.
Ja paljon, paljon vettä molemmissa.
Olen syönyt pari kuukautta nyt tooooosi kevyesti,eikä painossa ole tapahtunut mitään muutoksia.
Googlatkaa karpit -sivusto. Sieltä löytyy tietoa vaikka kuinka.
niin googlesta löytyy karppisivuja.
Kannattaa ihan lukee jotain aiheesta kertovaa kirjallisuutta ja keittokirjoja, niin saa vähän osviittaa - ei siis tarkoita sitä, että jätetään pullat pois ja syödään muuten samalla tavalla kuin ennenkin, kyllä esim. minusta on tullut melkoinen lihansyöjä karppauksen aikana.
Ja ap: karppaus todellakin rulettaa! 2,5 kk takana, miinusta vajaa 20 kiloa.
Kuukausi takana ja mikä olo! Kiinteytymisen ja hyvän olon lisäksi kynteni ovat paremmassa kunnossa ja hiustenlähtö vähentynyt :)
Ihokin on parempi. Ei enää sekaihoa, vaan ihan normaali iho :)
En karppaa edes mitenkään tarkasti. Jätin vain pois pastan, riisin, perunan ja leivän. Sokerit myös muuten, mutta karkkipäivä on kerran viikossa. Hiilareita en laske. Enkä aloittanut induktiolla.
Mäkin aloitin " karppauksen" n.6 viikkoa sitten. Kilo per viikko on hävinnyt.
Pidän " karppaukseni" lainaus merkeissä siksi, että viikonloppuisin saatan syödä palan leipää ja yhden perunan, joskus jopa hampurilaisen ja ranskalaiset. Mutta kohtuudella ja vain viikonloppuna.
Ja punaista lihaa en juurikaa syö (vain poroa tai hirveä), enkä ole oikein rasvaisten ruokien perään muutenkaan, että pekonit ja munat jää mulla syömättä.....
Sekä rasvaiset juustot.
Salaattien ja kasvisten päälle suihkutan oliiviöljyä.
Ja ihan tosissani ajattelen, että karppaus on pelastanut henkeni tai ainakin terveyteni.
Nimittäin jos kuvittelee karppaavansa (syö: kasviksia, lihaa, rasvaa sekä hiilareita normaalisti) niin lihoo!! Eli miten te aiotte tasapainottaa syömisenne sitte ko olette ihanne painossa?
Olen tuota kuvittele karppausta harrastanut jonkin verran. Siitä aiheutuu vaatteiden kutistumista... ;(
Tämä on elämänmuutos, eikä mikään väliaikainen kuuri. Eikä meilikään tosiaan tee enää pupeltaa hiilareita, kun on huomannut mitä ne omalle kropalle tekevät.
mahdottomasti hiilihydraatteja ja vain minimi rasvaa- linjalle. Sitä ei kannata säikähtää. Karppaussivustoa kun selailette, niin huomaatte että siellä on koko joukko ihmisiä jotka ovat laihtuneet ja piristyneet ja allergiat ja iho-oireet hävineet tämän vähähiilihydraattisen ruokavalion myötä.
Itse olen täysin vakuttunut että tämä virallinen " rasva on pahasta, syö beceliä" - prpaganda on jättimäisen kolesteroliongelmamme aiheuttaja. Uskon, että kevyttuotteiden sisältämä transrasva on todellisuudessa se oikeasti huono juttu, ei suinkaan luonnonrasva. Karppaajien kolesteroliarvot ovat muuten yleensä aivan erinomaiset, ja hehän eivät transrasvaan koske.
Esim. kuivia ja kevytsiidereitä, punaviiniä tms. Sellaisia ylipäätään, missä ei ole juuri sokeria.
Arvatkaapa paljonko helpomaa on keittää potut ja tehdä jauhelihakastike, kuin alkaa tekeen niitä kasvislisukkeita... Sitä paitsi kasvikset maksavat talvella paljon. Ja liha myös.
Niin noista kolesteroli yms asioista olen samaa mieltä. Äiti on syönyt kermaa ja voita sekä tietenkin öljyjä 15 vuotta. Mahdollisimman puhtaita ja jalostamattomia ruokia. Zonea alkoi noudattaan lokakuussa. Nyt lääkäri oli ihmetellyt että kun on niin hyvät kolesteroli ja rasva-arvot veressä.
Paino sillä ei kyllä ole tippunut, koska syö niin paljon ;)
juurikin viikonloppuna, mutta kyllähän se tuntuu ja näkyy painossa muutaman päivän... :)
Sillon tällön, noin kerran kahdessa kuussa, kun lähdetään baariin ja raflaan, niin en kyllä hiilareita laske. Normaalielämässä kyllä, tai siis en laske enää, kun ne on kerran oppinut niin osaa melkolailla tietää mitä saa suuhunsa laittaa ja minkä verran.
Mitä tulee karppauksen lopettamiseen - EN AIO LOPETTAA. Ikinä ei ole ollut näin hyvä olo! Kunhan painotavoite on saavutettu, siirryn alakarpista hyväkarpista, eli lisään ruokalistaan suuren suosikkini kaurapuuron, ja ehkä jotain täysjyvälisäkettä tai enempi hedelmiä. Ei tulis kyllä mieleenikään vaihtaa tästä fiiliksestä pois.
En ole koskaan voinut ymmärtää miksi joku ajattelee vähärasvaisten juustojen, jogurttien, maidon ym. olevan terveellistä! Onkohan sellainen ihminen tullut ajatelleeksi niiden lisäaineiden määrää?
200 grammaa kasviksia päivässä ja loppuruoka rasvaista lihaa ja kypsytettyjä juustoja?
Minulla tuli kauhea olo tuosta, en pystynyt jatkamaan sitä kuin muutaman päivän. Pakko oli alkaa syödä kuin ' normaalit' ihmiset, eli paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja ja vain vähän vähärasvaista lihaa.