Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada yhteys ihmiseen, joka ei ole somessa

Vierailija
25.01.2017 |

Ja jonka puh.numeroakaan ei tiedä?
Somessa on sen verran, että on tehnyt faceen profiilin vuosia sitten, mutta ei enää käy siellä. Viestin siellä laitoin kauan sitten, mutta ei ole lukenut.
Pitääkö mun ihan perinteinen kirje kirjoittaa, että saan asiani kerrottua?? Suosikkiakaan ei enää ole, että voisi etsintäkuulutuksen laittaa... Mitä mä keksin?! Help!

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani huomaan ajattelevani, että mistähän kaikesta oikeasti olenkaan jäänyt paitsi, kun en ole missään sosiaalisen media palvelimelle kirjautuneena, ellei sähköpostia lasketa. En oikein ole tajunnut, että miksi minun pitäisi olla niillä mukana.

Minusta on jotenkin reilumpaa pysyä kokonaan poissa kuin laatia vain tyhjä profiili, jonka turvin mahd. stalkata muita tai elää luulossa, että joku ei keksisi mitään muuta keinoa olla minuun yhteydessä, jos oikeasti olisi jotain enemmän tai vähemmän tärkeää kerrottavaa.

Toki tiedostan, että somessa on paljon hyvääkin, mutta en vain koe sitä omakseni. Luulen myös, että jollain tavoin näin myös suojaan itseäni. En näet myöskään halua tetääkään aivan kaikea mitä tuntemilleni tai tietämilleni ihmisille kuuluu tai tapahtuu ja tai millaisia kissa videoita tai kannanottoja kirjoittelevat.

Kai kyse on myös ajankytöstä; joskus ihmettelen miten ihmisillä on aikaa ja viitseliäsisyyttä roikkua somessa niin paljon, mitä osa antaa muutoin ymmärtää.     

Vierailija
42/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee kieltämättä vähän 'creepy' olo tällaisista, kun joku etsii vuosientakaista tuttavaa.

Jos hän haluaisi olla vanhojen tuttujen kanssa tekemisissä niin ehkä hän olisi siellä fb:ssä? Tai ehkä tietäisiit hänestä enemmän, jos hän haluaisi, että esim. sinä otat häneen yhteyttä.

Mutta jos teillä kerran yhteinen tuttava on, niin kysy häneltä.

Mistä päättelit, että se olisi vanha tuttu? Ei ole mikään vuosien takainen ex, niin kuin joku jo taisi huudella.

Itse olisin otettu, jos joku olisi nähnyt vaivaa löytääkseen minut.

Ap.

Jos kerran olet häneen aiemmin ollut yhetyksissä niin eikö hän jokin vanha kaveri tuttu silloin ole.  Ja ehkä omista kokemuksista valitettavasti huomaan että monesti ihmiset ottavat menneisyyden ihmisiin yhteyttä, kun ovat vailla jotakin. Ovat kenties yksinäisiä ja menee huonosti niin kaivataan vanhoja kavereita, joille pääsee puimaan ongelmia tms. Siis yleensä siinä on syynsä, että ne ihmiset jää menneisyyteen, koska ne ovat kuuuneet tiettyyn elämänvaiheeseen. Mutta toki hienoa, jos joku oikeasti vilpittömästi haluaa haluaa jälkeennähdä vailla "taka-ajatusia."

Ei kaikki halua hyötyä toisista vaan voi olla kiva vain tietää mitä kuuluu nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN HALUA ETTÄ ETSIT MUA SAATANAN STALKKERI, MUUTIN, VAIHDOIN NUMERON, ERISTÄYDYIN VAIN KOSKA OLET HULLU!

Vierailija
44/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulee kieltämättä vähän 'creepy' olo tällaisista, kun joku etsii vuosientakaista tuttavaa.

Jos hän haluaisi olla vanhojen tuttujen kanssa tekemisissä niin ehkä hän olisi siellä fb:ssä? Tai ehkä tietäisiit hänestä enemmän, jos hän haluaisi, että esim. sinä otat häneen yhteyttä.

Mistä päättelit, että se olisi vanha tuttu? Ei ole mikään vuosien takainen ex, niin kuin joku jo taisi huudella.

Ap.

Toistan itseäni; kaikki eivät ole otettuja. Ihmissuhteissa on aina kaksi puolta ja ne voivat poiketa toisistaan paljon. Hyväkin ihmissuhde voi toisen mielestä tulla päätökseen ilman mitään dramatiikkaa.

Tärkeä asia? Kuinka voi olla tärkeää asiaa ihmiselle, jonka yhteystietoja ei tiedä?!

Et ole sitten koskaan lukenut lehdistä kuinka joku etsii esim. jotain pelastajaansa? Ehkä ap:kin haluaa vaikka kiittää jotain henkilöä? Tai ehkä ap yrittää tavoitella kadoksissa ollutta siskoaan/isää/äiti?

Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin vanhat ihmissuhteet.

Tai ap:lla ja tällä henkilöllä ollut yhdenyönsuhde ja nyt haluaisi sen vuoksi ottaa yhteyttä.

Vierailija
45/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3988 kirjoitti:

Eiköhän ole parempi jättää asia sikseen, ellei ole jonkun hautajaisista kyse ja ehkä myös silloin.

miksi pitää odottaa hautajaisiin asti? eikö olis parempi ottaa yhteys vielä kun on mahdollista nähdä muutakin kuin ruumisarkussa?

Vierailija
46/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ap ollut joku välirikko tämän vanhan tutun kanssa?

Pitäiskö sun kuitenkin kysyä siltä yhteiseltä tutulta numero ja samalla kysyä neuvoa, että onko yleensäkin ok ottaa yhteyttä. Jos siis oot jotenkin loukannut tätä henkilöä ja siksi hän ei ole enää suhun pitänyt yhteyttä...

Vierailija
47/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällaisena vähän somevastaisena arvostaisin eniten jos joku lähestyisi kirjeitse. Siitä voisi heti päätellä, että toinen ois oikeasti nähnyt vaivaa, eikä yhteydenotto ollut vain sen minuutin päähänpisto ja vois sitten rauhassa miettiä miten haluaa vastata. 😊 Voi toki olla että puhun vain omasta puolestani..

Vierailija
48/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Jos kerran olet häneen aiemmin ollut yhetyksissä niin eikö hän jokin vanha kaveri tuttu silloin ole.  Ja ehkä omista kokemuksista valitettavasti huomaan että monesti ihmiset ottavat menneisyyden ihmisiin yhteyttä, kun ovat vailla jotakin. Ovat kenties yksinäisiä ja menee huonosti niin kaivataan vanhoja kavereita, joille pääsee puimaan ongelmia tms. Siis yleensä siinä on syynsä, että ne ihmiset jää menneisyyteen, koska ne ovat kuuuneet tiettyyn elämänvaiheeseen. Mutta toki hienoa, jos joku oikeasti vilpittömästi haluaa haluaa jälkeennähdä vailla "taka-ajatusia."

Sama tuli mieleen. Itsellä menneisyyteen jääneet juuri ne energiasyöpöt...

Vierailija
49/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterin osoitepalvelu on yksi taho, mistä voi yrittää. Siinä auttaa jos tietää nimen lisäksi syntymävuoden ja entisen tai nykyisen asuinpaikkakunnan. Vielä parempi jos tietää syntymäajan. Sitten kun osoite on selvillä, voi katsoa Fonectasta löytyykö puhelinnumero.

Vierailija
50/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui aikana ennen fasebookkeja ja muita vastaavia: Tapasin mukavan ihmisen. Halusin seuraavana vuonna muistaa häntä hänen merkkipäivänään. Tiesi hänen vanhenpiensa kesäasunnon sijainnin, paikkakunnan ja tien nimen. Lähetin postikortin tuohon vaillinaiseen osoitteeseen. En laittanut siihen omia yhteystietojani. Kuukauden kuluttua hän soitti minulle. Eräs hänen perheenjäsenensä tunsi yhden kaverini.

Kaveri sai kans joskus postikortin niin, että siinä oli nimi, kaupunki ja kaupunginosa. Joku postissa oli sinnikäs.

Vierailija
51/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällaisena vähän somevastaisena arvostaisin eniten jos joku lähestyisi kirjeitse. Siitä voisi heti päätellä, että toinen ois oikeasti nähnyt vaivaa, eikä yhteydenotto ollut vain sen minuutin päähänpisto ja vois sitten rauhassa miettiä miten haluaa vastata. 😊 Voi toki olla että puhun vain omasta puolestani..

Mä oon samoilla linjoilla. Kirje on nykyaikana niin harvinainen, että sitä todellakin osaa arvostaa ja tulee mietityksi kunnolla, mitä vastaa. :)

Vierailija
52/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko verkostomarkkinointiisi uusia jäseniä? Sehän oli ainakin muinoin se syy, miksi vanhat kaverit otti yllättäen yhteyttä. Onko sellaista toimintaa vielä? 

Vierailija
53/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani huomaan ajattelevani, että mistähän kaikesta oikeasti olenkaan jäänyt paitsi, kun en ole missään sosiaalisen media palvelimelle kirjautuneena, ellei sähköpostia lasketa. En oikein ole tajunnut, että miksi minun pitäisi olla niillä mukana.

Minusta on jotenkin reilumpaa pysyä kokonaan poissa kuin laatia vain tyhjä profiili, jonka turvin mahd. stalkata muita tai elää luulossa, että joku ei keksisi mitään muuta keinoa olla minuun yhteydessä, jos oikeasti olisi jotain enemmän tai vähemmän tärkeää kerrottavaa.

Toki tiedostan, että somessa on paljon hyvääkin, mutta en vain koe sitä omakseni. Luulen myös, että jollain tavoin näin myös suojaan itseäni. En näet myöskään halua tetääkään aivan kaikea mitä tuntemilleni tai tietämilleni ihmisille kuuluu tai tapahtuu ja tai millaisia kissa videoita tai kannanottoja kirjoittelevat.

Kai kyse on myös ajankytöstä; joskus ihmettelen miten ihmisillä on aikaa ja viitseliäsisyyttä roikkua somessa niin paljon, mitä osa antaa muutoin ymmärtää.     

Ehkä se tykkäs joskus olla somessa, mutta enää ei tykkää. Miks sen pitäis joku stalkkaaja olla? Luultavasti vaan ei enää tsekkaa/käytä tiliään kun ei kiinnosta.

Vierailija
54/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita etsintäkuulutus sinne mistä on kotoisin. Ehkä hänen mummonsa löytää sen, jos käytät ilmoitustauluja.

Vierailija
55/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Toistan itseäni; kaikki eivät ole otettuja. Ihmissuhteissa on aina kaksi puolta ja ne voivat poiketa toisistaan paljon. Hyväkin ihmissuhde voi toisen mielestä tulla päätökseen ilman mitään dramatiikkaa.

Tärkeä asia? Kuinka voi olla tärkeää asiaa ihmiselle, jonka yhteystietoja ei tiedä?!

Et ole sitten koskaan lukenut lehdistä kuinka joku etsii esim. jotain pelastajaansa? Ehkä ap:kin haluaa vaikka kiittää jotain henkilöä? Tai ehkä ap yrittää tavoitella kadoksissa ollutta siskoaan/isää/äiti?

Tai ap:lla ja tällä henkilöllä ollut yhdenyönsuhde ja nyt haluaisi sen vuoksi ottaa yhteyttä.

Melko ontuvia syitä. Kiitoksen voi vaikka vinkata iltapäivälehtiin. Iltasanomissa on ollut juttuja tällaisista kiitos tapauksista, joten sinne vaan vinkkaamaan. Takuulla joku hänen tuttunsa lukee niitä ja tämä henkilö löytyy. Ja se nyt ei ole oikeasti niin tärkeä asia, että olisi pakko saada yhteys (vaikka kiva ja kaunis ajatus onkin). Kadonneen sukulaisen etsinnässä saa apua viranomaisilta, väestörekisteristä jne. Silloin vain pitää todistaa olevansa oikeasti sukua. Yhdenyön suhteet eivät ole syy olla yhteydessä ellei ole tullut raskaaksi. Silloin henkilön löytämisessä auttaa lastenvalvoja.

Itse en keksi yhtään syytä miksi jonkun puolitutun tulisi olla minuun yhteydessä. Tuntemattomista puhumattakaan. Siksi en ole missään somessa enkä tule olemaan. Puhelimella ja postin kautta tavoittavat ne joiden tarvitsee.

Vierailija
56/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan rohkeasti yhteyttä vaikka kirjeellä siihen.

Vierailija
57/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Silti; ei todellakaan kiinnostaisi.

Vierailija
58/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloposti. Niin sitä ennenkin tehtiin.

Vierailija
59/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä asiaa sulla hänelle on?

Vierailija
60/86 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat ottaa yhteyden?

No kun on asiaa.

Meillä on yksi yhteinen (puoli)tuttu. Tosi vähän olen ollut tekemisissä sen kanssa, niin olen miettinyt, että kehtaisinko häneltä kysyä numeroa...

Mieluiten jotain muuta kautta, mutta ei taida olla muuta keinoa?

Miksi kaikki ei voi olla fb:ssa 24/7?!

Ap.

En oo FB:ssä samasta syystä kuin en anna sormenjälkiäkään yms. tunnisteita julkisuuteen. Eikä ole edes ketään kavereita, niin mitä hyötysin siitäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän