Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi 15v teinin ihoon?

Vierailija
25.01.2017 |

15v pojalle on ruvennut ilmestymään hiusrajaan ja ohimoille punaisia paukamia, mitä lie finnejä en tiedä, eivät ihan niiltäkään kyllä näytä. Eikä asiaa auta, että rämppii niitä, ei puristele mutta räplää ainakin.

Apteekin finnipesuaineella pessyt vikat 6kk kasvojaan, voisko se aiheuttaa noita jos liian tujua tai kuivattavaa vai onko ne vaan ne hormonit syynä..

Apua!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy ja vesipesu. Ei mitään muuta.

Vierailija
2/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava vähennys ravinnosta saatavan rasvan määrään. Eli käytännössä ei syödä paljoa esimerkiksi juustoa tai suklaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsonoitua oliviiöljyä. Auttaa esiteinitytön 12v näppyihin niin hyvin että hän ei muuta käyttäisikään!

Vierailija
4/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäriin. En odottelisi, että tilanne mahdollisesti pahenee. Jos on akne niin saatte hyvät reseptivoiteet/lääkeet ja jos jotain muuta niin sekin selviää.

Vierailija
5/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille. Jos teillä on vakuutus, maksaa aknen.

Vierailija
6/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä, hoh hoijaa, kun se naamavärkki on terveellisimminkin hoidettavissa ilman että pitää lapsen kehoa kuormittaa lääkkeillä ja lääkevoiteilla, kaskun et hormoneja vielä lapsellesi tunge.

Vierailija
7/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika sokeri tai maito voi aiheuttaa näppyjä. Iästä päätellen luultavasti sokeri ja hormoonit yhdistelmä.

Vierailija
8/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään ihotautilääkärin määräämillä antibiooteilla yms ei kannata suolistoaan myrkyttää. Kannattaa kokeilla ruokavaliohoitoa, mulla ainakin maitotuotteet aiheuttaa finnejä mutta nää on yksilöllisiä juttuja.

Vierailija
9/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon että ihotautilääkärille. Omalla lapsella ihovaiva sen kun paheni, apu saatiin vasta lääkkeistä.

Vierailija
10/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, ei viitsisi ihotautilääkärillekään vielä mennä, mitähän sieltä tulisi hoidoksi...kampaaja jolla käyn kertoi oman poikansa saaneen Roaccutan-kuurin ja sehän on vahvinta myrkkyä mitä olla voi.

Maitoa juo ehkä 2dl/pvässä, suklaata harvemmin, ehkä pari kertaa/kk.

Ap

Vierailija
11/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus, ei viitsisi ihotautilääkärillekään vielä mennä, mitähän sieltä tulisi hoidoksi...kampaaja jolla käyn kertoi oman poikansa saaneen Roaccutan-kuurin ja sehän on vahvinta myrkkyä mitä olla voi.

Ap

Sepä onkin mukavaa kun äidin harhaluulojen vuoksi joutuu elämään koko ikänsä arpien kanssa.

Ihotautilääkäriin mars! Oma akneni on hoidettu pois antiboottivoiteella. Mutta jos odotatte ja alatte hörhöillä öljyjen kanssa voi tilanne riistäytyä käsistä niin että ei enää muu auta kuin vaikka roa. Älkää viivästelkö.

Ja tosiaan itse sain hirveän aknen ja ikuiset arvet noista öljyistä kun yritin hoitaa lievää aknea kotikonstein.

Vierailija
12/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä Roaccutanilla aloiteta.

Vierailija
13/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sepä onkin mukavaa kun äidin harhaluulojen vuoksi joutuu elämään koko ikänsä arpien kanssa.

Ihotautilääkäriin mars! Oma akneni on hoidettu pois antiboottivoiteella. Mutta jos odotatte ja alatte hörhöillä öljyjen kanssa voi tilanne riistäytyä käsistä niin että ei enää muu auta kuin vaikka roa. Älkää viivästelkö.

Ja tosiaan itse sain hirveän aknen ja ikuiset arvet noista öljyistä kun yritin hoitaa lievää aknea kotikonstein.

Pakko kommentoida alapeukkua 😂 Oikeasti olen kyllä itse tosi onnellinen että (aikuisiän)akneni parani niin loistavasti yhdellä rasvakuurilla. Sääli niitä jotka kituuttaa ties millä "pyyhi kasvoja virtsalla" ja "öljy vain puhdistaa ihoa syvältä, siksi olet saanut sata uutta paisetta" -ohjeilla 🙄

Vierailija
14/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaku ihotautilääkärille mars.

Vierailija
15/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 35v hormonaaliseen akneen auttaisi ruokavalio. Harmi vaan tuo ruokavalio joka sopii iholleni, ei sovi päälleni, vaan tekee minusta hullun raivopään, joka on kiukkuinen 24/7 ja jolla on 5 vuotiaan itsehillintä. Lääkevoiteilla siis mennään.

Vierailija
16/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiä tässä selaillut ja sen mukaan ruokavaliolla ei mainittavasti ole merkitystä akneen...!

Hmmm, todnäk varaan ajan ihotautien erik.lääkärille jolla kävimme kuopuksen atopian vuoksi viimevuonna. Hän oli sen verran pätevän ja mukavan oloinen "tapaus" :)

Mitähän siellä tulee hoito-ohjeiksi ja hoidoksi, kokemuksia? Roaccutania en edes harkitse tässä vaiheessa.

Ap

Vierailija
17/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinillä oli kuin pieniä sarvia nuo aknet. Ihotautilääkäri määräsi antibiootit ja olivat jotain mietoja ilman sivuvaikutuksia, en muista nimeä nyt. Hyvin parani ja nyt toisinaan pesee suolasaippualla, jopa on epäpuhtauksia. Suosittelen todella ihotautilääkärillä käyntiä.

Vierailija
18/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aknea eikä kokemusta sen hoidosta, mutta finnejä sain aivan älyttömästi kun aloin käyttämään apteekin rasvaa (sebamed clear face hoitogeeli). Alkoi pikkuhiljaa paranemaan kun jätin sen kokonaan pois.

19/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon hyvinvointi lähtee ruokavaliosta. Atopia, finnit, ihottuma johtuu usein allergioista. Perus allergiatestit antavat hyvän pohjan mut ne eivät kerro kaikkea. Jos aooppinen iho vaivaa tai akne koittaa ottaa ylivallan niin suosittelen msas-analyysia. Se kertoo oikeasti mikä vaivaa. Olen itse nähnyt kuinka verihaavoilla olevat kädet paranivat kun ruokavalio saatiin kohdilleen. Lääkärissä allergiatestit näytti nollaa.

Vierailija
20/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäritkin määräävät yleisesti aknen hoitoon lääkkeitä ja voiteita. Ihotautilääkärin takana on tuo Roaccutan, jota sitten määrätään jos muut ei auta. Omalle teinipojalle määräsin Clindoxyl-geeliä, laittaa sitä pari kertaa viikossa (päivittäinkin voi laittaa) ja sillä pysyy naama suhteellisen näpyttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi