Mies opettaa lasta että jos joku lyö niin lyö takaisin!
Että mua sitten raivostuttaa. Vaikka jossain määrin olen samaa mieltä niin silti en ymmärrä miten mies voi olla noin tollo. Lapsi vasta 9-vuotias. Mies sanoi lapselle, että jos joku kiusaa niin annat samalla mitalla takaisin etkä juokse pillittäen karkuun.
Kommentit (40)
Ymmärrän hyvin, sun miehesi taidoissa opettaa lapselle ihmissuhdetaitoja on aika paljon pielessä, jos ainoat konfliktinratkaisukeinot joita antaa lapselle, on joko lyödä taikaisin tai juosta "pillittäen karkuun". Aika paskaa, että myös opettaa tuon, että ei saisi itkeä vaikka kuinka sattuu. Ja näin sitä saadaan empatiakyvyttömiä ja väkivaltaisia miehiä kasvatettua taas Suomeen.
Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;-Jeesus Kristus
Vierailija kirjoitti:
Jos lasta kiusataan se johtuu todennäköisesti kunnioituksen puutteesta. On ihan okei antaa takaisin samalla mitalla ja näyttää että muahan ei nöyryytetä. Omat puolensa täytyy oppia pitämään.
Itseään voi myös puolustaa itsetunnolla ja sanoilla. Väkivaltaiseksi kasvattamisessa mennään aika pahasti pieleen. Se että poika opetetaan olemaan itkemättä ei kasvata itsetuntoa, siitä tulee rikkinäisiä lapsia ja aikuisia, jotka eivät osaa elämässä pitää itsestään huolta.
Olen opettanut saman omille lapsille. Kiltteinä ja hiljaisina he olisivat voineet jäädä muiden jalkoihin, mutta kun olin tuon opettanut ja sanonut, että ensin ei saa lyödä, mutta takaisin saa antaa miten paljon tahtoo, äiti ei siitä suutu, niin heihin tuli joku outo luottamus. Koskaan eivät lyöneet, koska kukaan ei lyönyt heitä, mutta tiesivät, että siihen on lupa eikä kotona tule seurauksia.
Ihan oikein. Itse aion opettaa niin että ensin sanotaan nätisti että tuo sattuu, lopeta. Jos ei puhe mene perille niin takaisin vaan! Jos aina kääntää toisen posken, saa koko elämäsi turpaan.
Lasten maailma on julma ja siellä täytyy pitää puolensa. Minä opetan, että ei saa aloittaa tappelua, mutta todellakin puolustautua saa vaikka lyömällä.
Etkö itse tekisi niin? Jos kimppuusi hyökätään, niin sinäkö vaan odotat että loppuisi jo?
Lasta ei siis edes kiusata. Jotain pientä joskus tietenkin ollut niin kun varmasti monillakin, mutta muutoin ei mitään. Lapsi osaa itse pitää puolensa ilman että tarvitsee väkivaltaiseksi heittäytyä. Sen takia en ymmärrä miksi isänsä kuitenkin antoi tuollaiset neuvot pojalle. Vaikuttaa siltä että koittaa kasvattaa lapsesta jotain kovista. Poika on jo muutenkin sen luontoinen ettei pienestä hetkahda. Ap
Oikein. Turpaan vaan. Minuakin yritettiin kiusata peruskoulussa. Panin paria jätkää näköön ja kiusaaminen loppui siihen. Jos kavereitani kiusattiin, riitti että menin väliin ja sanoin että anna olla niin sai kaveritkin olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Itse aion opettaa niin että ensin sanotaan nätisti että tuo sattuu, lopeta. Jos ei puhe mene perille niin takaisin vaan! Jos aina kääntää toisen posken, saa koko elämäsi turpaan.
No tämä onkin jo parempi tapa kuin ap:n miehen. Että ensin varoittaa toista ja antaa mahdollisuuden korjata käytöstä. Se että suoraan lyödään takaisin on yksinkertaisesti typerää ja siitä voi poika joutua helpommin vaikeuksiin lapsena ja aikuisena kuin siitä, että suullisesti ensin sanoi, että toinen tekee väärin ja pyytää lopettamaan.
Lapsesta tulee aivoton sonni, jota härnätään huvin vuoksi kunnes alkaa tapella. Päätyy koulukotiin.
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei siis edes kiusata. Jotain pientä joskus tietenkin ollut niin kun varmasti monillakin, mutta muutoin ei mitään. Lapsi osaa itse pitää puolensa ilman että tarvitsee väkivaltaiseksi heittäytyä. Sen takia en ymmärrä miksi isänsä kuitenkin antoi tuollaiset neuvot pojalle. Vaikuttaa siltä että koittaa kasvattaa lapsesta jotain kovista. Poika on jo muutenkin sen luontoinen ettei pienestä hetkahda. Ap
miehesi on idiootti. Sä oot ap oikeassa tässä, nyt kunnon keskustelu miehen kanssa kasvatuksesta kehiin.
Minä opetin teinityttärelleni vetäsemään päin näköä jos joku kähmii. Sen jälkeen kun luokan kovis kävi persettä kähmimään ja sai avokämmenestä niin että mäjähti ja päälle uhkauksen haarovälipotkusta, kukaan ei ole kähminyt tytärtäni. Muita kuulemma on kähmitty edelleen.
Ennen mäjäystä oli 4kk ajan yritetty ns pehmeitä keinoja eli opettajalle/reksille valitettu nipistelystä ja lääppimisestä. Ei vaikutusta, joten sanoin että seuraaavaksi on luvassa "suoraa toimintaa". Kummasti auttoi, vaikka minut nuhdeltiin väkivaltaan yllyttämisestä.
Pojan olen vienyt judoon ja kun yläaste koittaa, jos tukevat yksitellen monnittamaan niin tiedossa on kylmää kyytiä...
Mulle yritti kovaluontoinen äiti opettaa tuota. Harmi vaan, että minä olin luokan pienin tytönrääpäle, joten muut vain nauroivat mun lyömisille, ja sen jälkeen koulusta kotimatkalla mut pahoinpideltiin joukolla ja kunnolla. Siitä puolustautumisyrityksestä alkoi fyysinen kiusaaminen, siihen asti se oli ollut enemmän ulkopuolelle jättämistä ja pilkkaamista. Joten eipä se aina oikein toimi tuokaan neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Että mua sitten raivostuttaa. Vaikka jossain määrin olen samaa mieltä niin silti en ymmärrä miten mies voi olla noin tollo. Lapsi vasta 9-vuotias. Mies sanoi lapselle, että jos joku kiusaa niin annat samalla mitalla takaisin etkä juokse pillittäen karkuun.
Noinhan Donald Trump kasvatettiin. Isa sanoi etta jos joku lyo niin lyo kovemmin takaisin, niin ruumiillisesti etta sanallisesti. Nyt meilla sitten on megalomaaninen egotisti presidenttina joka pikkumaisesti kinaa jopa kansanjoukon koosta kun han on se ainoa, suurin ja paras Kaikki muut on hulluja tai vaha-alyisia ja valehtelijoita.
Kahdeksan vuotta vainosi Obamaa syntymatodistuksen takia ja nyt sitten itse ei anna verotietojaan jukisuuteen vaikka lupasi.
Meidän luokalla oli pienenä yksi poika joka kiusasi kaikkia tyttöjä. Nipisteli, tökki ja jopa löi. Kaikki valittivat siitä, mutta käytöstä ei saatu millään paranemaan. Yhden luokkalaisen tytön äiti sitten lopulta tähän kyllästyneenä sanoi että "seuraavaksi kun se poika lyö, niin anna sille oikein kunnolla turpaan!" no, tyttö antoi ja pojalta murtui painissa käsi.
Loppui muuten sen pojan kiusaamiset siihen.
En kannusta väkivaltaan, mutta jotkut eivät vaan tajua muuten.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki opettaisi lapsiaan kääntämään toisen posken, ei kukaan löisi ketään.
Laittakaa poika johonkin taistelu- tai itsepuolustuslajiin harjoittelemaan. Ja tämä neuvona kaikille vanhemmille, joiden lasta kiusataan (tiedän että Ap:n lasta ei kiusata, mutta muille ketussa). Siellä opetellaan puolustamaan itseään, mutta pitämään myös järki päässä, opetellaan myös itsehilintää ja keskustelukeinoja uhkaavissa tilanteissa. Paljon parempi tapa kuin opetella vaan suorana lyömään, joka ei muuten harjoittelematta välttämättä auta yhtään enempää kuin "karkuun pillittäen juokseminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki opettaisi lapsiaan kääntämään toisen posken, ei kukaan löisi ketään.
Jaa a, kyllä minä ainakin teen paljon asioita mitä äiti opetti ettei saa tehdä.
Periaate on se että ketään vastaan ei hyökätä, mutta itseään saa puolustaa. Sitten on jotkut sellaisten vatipäiden vanhempien lapset joiden kanssa joutuu noihin tilanteisiin jatkuvasti, sellaisten kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä.
Jos lasta kiusataan se johtuu todennäköisesti kunnioituksen puutteesta. On ihan okei antaa takaisin samalla mitalla ja näyttää että muahan ei nöyryytetä. Omat puolensa täytyy oppia pitämään.