Mies opettaa lasta että jos joku lyö niin lyö takaisin!
Että mua sitten raivostuttaa. Vaikka jossain määrin olen samaa mieltä niin silti en ymmärrä miten mies voi olla noin tollo. Lapsi vasta 9-vuotias. Mies sanoi lapselle, että jos joku kiusaa niin annat samalla mitalla takaisin etkä juokse pillittäen karkuun.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Itse aion opettaa niin että ensin sanotaan nätisti että tuo sattuu, lopeta. Jos ei puhe mene perille niin takaisin vaan! Jos aina kääntää toisen posken, saa koko elämäsi turpaan.
Jos kaikki opettaisi lapsiaan kääntämään toisen posken, ei kukaan löisi ketään.
Maailma on täynnä lapsia joille kukaan ei opeta mitään ja siihen kannattaa sinunkin sopeutua.
Minulle pari kiusanhenkeä aukoi päätään ja tein heti selväksi, etten sitä hyväksy. Toinen löysi naamansa lumihangesta ja toinen sai minut kauluksiinsa kiinni. En virallisesti lyönyt, mutta ratkaisin tilanteet fyysisesti. Eikä muuten ollut minulle koskaan enää harmia niistä pojista!
Omille lapsille opetan, että itseään saa puolustaa.
Mitä tuota ap kauhistelet. Lasten maailma on julma, jos kiusataan niin takaisin vaan. Olen nainen, harmi etten ole päässyt käyttämään nyrkkejäni, itketän muuten vaan. Arat itkuiikat joutuvat kärsimään. Ja muille pelkureille,pelkoa ei saa koskaan näyttää,siitä ne kiusaajat riemuitsevat. Missä pumpulissa ap on kasvanut?
Minä äitinä opetan myös lapsilleni, että jos joku lyö sinua, lyö takaisin. Pienellä lapsella vahingot eivät ole vielä suuria, kun lyöminen on läpsimistä.
Mua aikanaan opetettiin kääntämään toinen poski ja muuta paskaa. Kun mua yritettiin ala-asteella kiusata muutaman tytön toimesta, niin sain sen loppumaan vasta kun löin takaisin. Lujaa löinkin nahkavyöllä, mutta sen jälkeen ei kukaan tullut enää tönimään.
Sukulaispojalle opetettiin myös, että viisas ei lyö takaisin. Olipa kivaa olla sitten koko kouluaika tönittävänä ja hakattavana, koska kotona ois huudettu jos ois mennyt lyömään takaisin. No aikuisikään päästyään antoi kiusaajalleen turpaan, mutta ois päässyt vähemmällä jos ois lyöny nuorempana takas.
Lapsi on ollut voimakas jo taaperosta lähtien. Pelkään mitä siinä voisi sattua jos lapsi alkaisi voimiaan käyttämään. Enkä sano tätä muuten vaan, vaan pojalle on moni hokenut tätä pienestä pitäen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuota ap kauhistelet. Lasten maailma on julma, jos kiusataan niin takaisin vaan. Olen nainen, harmi etten ole päässyt käyttämään nyrkkejäni, itketän muuten vaan. Arat itkuiikat joutuvat kärsimään. Ja muille pelkureille,pelkoa ei saa koskaan näyttää,siitä ne kiusaajat riemuitsevat. Missä pumpulissa ap on kasvanut?
Aidon koulukiusaajan puhetta.
Mitä voi sattua, KYLLÄ ITSEÄÄN SAA PUOLUSTAA. Siinähän oppivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidon koulukiusaajan puhetta.
Voi, voi teitä pumpulissa kasvatettuja. Itseään pitää puolustaa vaikka nyrkein, ei ne kovanaamat muuten usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Itse aion opettaa niin että ensin sanotaan nätisti että tuo sattuu, lopeta. Jos ei puhe mene perille niin takaisin vaan! Jos aina kääntää toisen posken, saa koko elämäsi turpaan.
Jaa a, kyllä minä ainakin teen paljon asioita mitä äiti opetti ettei saa tehdä.
Todennäköisesti myös äitisi teki niitä asioita, mitä itse opetti ettei saa tehdä. Vai?
Isääni kiusattiin jatkuvasti koulussa. Hän opetteli antamaan takaisin. Isä on monesti kertonut, että sen jälkeen saikin olla jatkuvasti tappelemassa kun pojat tulivat aina porukalla kimppuun. Aina koulumatkalla sai selkään ja antoi selkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mua sitten raivostuttaa. Vaikka jossain määrin olen samaa mieltä niin silti en ymmärrä miten mies voi olla noin tollo. Lapsi vasta 9-vuotias. Mies sanoi lapselle, että jos joku kiusaa niin annat samalla mitalla takaisin etkä juokse pillittäen karkuun.
Noinhan Donald Trump kasvatettiin. Isa sanoi etta jos joku lyo niin lyo kovemmin takaisin, niin ruumiillisesti etta sanallisesti. Nyt meilla sitten on megalomaaninen egotisti presidenttina joka pikkumaisesti kinaa jopa kansanjoukon koosta kun han on se ainoa, suurin ja paras Kaikki muut on hulluja tai vaha-alyisia ja valehtelijoita.
Kahdeksan vuotta vainosi Obamaa syntymatodistuksen takia ja nyt sitten itse ei anna verotietojaan jukisuuteen vaikka lupasi.
Ottaa koville, nautittavaa :)
Miksi pitää aina lyödä takaisin? Vetäisee kuisaajaa hiuksista takaapäin niin että putoaa perseelleen. Ei jää jälkiä, mutta sattuu pirusti ja saa helposti yliotteen toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä lapsia joille kukaan ei opeta mitään ja siihen kannattaa sinunkin sopeutua.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Roomalaiskirje 12:2
Lapsellani on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, aivan samoin kuin aikuisella. Jos joku käy päälle ja puhe tai huuto ei auta, olen opettanut että,saa puolustautua fyysisesti. Itse kasvoin samoilla opeilla, minua ei kiusattu enkä itse kiusannut. Minusta on todella outoa, että lapsen pitäisi alistua pahoinpideltäväksi tahdottomana kuin lammas. Mitä tuollaisesta oppii? Ymmärrän hyvin, että ns normaalien lapsien kanssa asiat hoituu yleensä puhumalla ja sopimalla, mutta sitten on näitä kiusaajalapsia, joille ei auta kun teot.
Turha sitä lasta on väkivaltaan opettaa kun toista ei edes kiusata. En edes muistanut aloitusta rustatessani, että isänsä opetti myös, että jos joku haukkuu niin haukut takaisin. Itse en halua että oma lapsi vajoaa kiusaajan tasolle. Lapsi tietää kuitenkin oman paikkansa ja arvonsa. Joskus näitä tilanteita on ollut, että lasta nälvitään jostain tai muuten vaan lällätellään. Lapsi sanonut kiusaajalle, että ei kiinnosta sitten yhtään, sitten lähtenyt pois ja kiusaaminen on loppunut siihen kun kiusaaja on huomannut, että eihän se provosoitunutkaan yrityksestä huolimatta. Mitä enemmän annat huomiota kiusaajalle niin sitä enemmän se jatkaa ja nauttii siitä kun toinen ärsyyntyy.
Eri asia sitten jos lasta oikein hakattaisiin, mutta sellaista tilannetta ei ole ollut enkä tiedä millaisissa piireissä sellaista on. Ainakaan näin ala-asteella. Ap
Niin minäkin aion opettaa, jos tulee tarvetta. Tietysti paras jos pitää puolensa ilman väkivaltaa, mutta puolensa täällä täytyy pitää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, aivan samoin kuin aikuisella. Jos joku käy päälle ja puhe tai huuto ei auta, olen opettanut että,saa puolustautua fyysisesti. Itse kasvoin samoilla opeilla, minua ei kiusattu enkä itse kiusannut. Minusta on todella outoa, että lapsen pitäisi alistua pahoinpideltäväksi tahdottomana kuin lammas. Mitä tuollaisesta oppii? Ymmärrän hyvin, että ns normaalien lapsien kanssa asiat hoituu yleensä puhumalla ja sopimalla, mutta sitten on näitä kiusaajalapsia, joille ei auta kun teot.
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Matteus 10:16
Kukaan ei ole sanonut että itseään ei saa puolustaa.
Varsinkin poikien maailma on aika julma. Väkivallan saa loppumaan parhaiten antamalla vielä kovemmin takaisin. Fyysiset kiusaajat hakevat helppoja uhreja ja eivät käy käsiksi, jos potentiaalinen uhri olemuksellaan viestii, että lyönti tai potku ei jää kostamatta.
...