Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla yleinen sukunimi? Onko yleisyys / harvinaisuus mielestäsi hyvä asia?

Vierailija
24.01.2017 |

Tässä lista suomalaisista sukunimistä yleisyysjärjestyksessä:
http://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/index-lista.html

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainoa, jolla on tämä sukunimenä  Suomessa. Siitä se on harmillista, että aina joutuu toistamaan nimensä kysymyksen "Anteeksi, mikä?" jälkeen.

Vierailija
2/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on Virtanen. Yleinen nimi sopii kaltaiselleni ujolle erakolle, joka haluaa olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla harvinainen nimi, meitä on Suomessa ehkä 10-15. Olen sukunimestäni ylpeä, ja todennäköisesti aion oman nimeni pitää vaikka naimisiin menisin.

Vierailija
4/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan harvinaista sukunimeäni, koska minut yhdistetään aina hulluun isääni. Taatusti otan mieheni nimen, jos joskus naimisiin päädyn.

Vierailija
5/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on yhdistelmä. Sellaisenaan ainoa. Muodostuu tyttönimestäni jota n1000kpl Suomessa ja mieheni sukunimestä jota hiukan alle 200kpl Suomessa.

Vierailija
6/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton kautta saatua sukunimeäni kantaa tällä hetkellä 343 henkilöä. Kun siihen yhdistetään suht harvinainen etunimeni, saadaan uniikki yhdistelmä.

Vierailija
7/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kymppitonnin tietämillä 

Vierailija
8/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukunimi, jota on vain alle sadalla Suomessa. Harmi vain, että meitä on kolme eri sukua samalla nimellä. Aioin vaihtaa nimeni isovaarini nimeen, mutta se nimi on käytössä jo toisella suvulla toisella puolella Suomea, joten luovuin ajatuksesta. Pitääkö keksiä ihan oma ainutlaatuinen nimi?????

Vierailija
9/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sukunimi on n. 150:lla muulla. Serkkutyttöni otti isoäitimme tyttönimen sukunimikseen ja heitä on Suomessa 5.

Vierailija
10/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sukunimisiä on noin 30 kpl ja minusta se on vain positiivinen asia.

Vierailija
11/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on avioliiton kautta saatu sukunimi, meitä on 18 kpl Suomessa. On tää kivempi kuin yleinen tyttönimeni.

Vierailija
12/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten nimisiäni oli noin 80 kappaletta. Käsittääkseni enää alle 70. Harvinaisuus on löhinnä rasite. Haluaisin olla virtanen tai mäkelä.

Vierailija
13/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskuksen mukaan sukunimeäni  on alle viidellä. Luultavasti olen kuitenkin enää ainoa elossaoleva, jolla on tämä nimi. Kun sanon jossain nimeni, luettelen yleensä varmuuden vuoksi kirjaimet, kun nimi useimmiten kuullaan väärin.

Vierailija
14/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä -la-, -lä- ja -nen-päätteiset nimet ovat yleisiä maassamme, mutta minulla on todella harvinainen -la-päätteinen sukunimi!

Vierailija
15/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen on, alle 20 kantaa tätä nimeä.

Vierailija
16/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy listalta, alle 20 kpl

Vierailija
17/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen äitini sukunimi on tasan yhtä harvinainen kuin minun nykyinen sukunimeni. (Alle 50) Kuvittelin, että äitini nimi olisi ollut harvinaisempi. Isäni sukunimeä, joka minulla oli aikaisemmin, on vähän yli 2500. 

Harvinaisessa sukunimessä on ainoastaan se haittapuoli, etten voi julkaista mitään omalla nimelläni, jos en halua tulla tunnistetuksi (tai lapseni eivät halua, että tulen tunnistetuksi). Aikaisemman nimen ottaminen taiteilijanimeksi on harkinnan alla.

Vierailija
18/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttönimellä topkolmosessa. Lisänä vielä aikakautensa yleisimpiä etunimiä. Sillä lailla se oli ok, että vaikka nimi ois ollut lööpeissä, ei sitä ois välttämättä minuun yhdistetty. Googlaamisessakin ois kova homma, että ikäänkuin mitäänsanomaton nimi. Mutta harmitti kun siitä pottuiltiin, eikä pidetty minkäänarvoisena. Mieheltä sain persoonallisemman nimen.

Vierailija
19/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimisiä on hiukan yli tuhat, vanha savolainen sukunimi, löytyy monia perhekuntaa jo ekoista veroluetteloista vuodelta 1550. Ollaan varmaankin kaikki samaa sukua, samoilta seuduilta. Vanhan, vahvan talonpoikaissuvun nimi, josta olen ylpeä. Mieheni sukunimeä Suomessa alle 20, mutta e tullut mieleen vaihtaa.

Vierailija
20/62 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harvinainen nimi, elossa 54 meikäläistä. Ärsyttää kun saa aina tavata ja siitä huolimatta menee pieleen... Joskus mietin miten helppoa olisi olla vaikka Tiina Korhonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän