Onko sinulla yleinen sukunimi? Onko yleisyys / harvinaisuus mielestäsi hyvä asia?
Tässä lista suomalaisista sukunimistä yleisyysjärjestyksessä:
http://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/index-lista.html
Kommentit (62)
Meiä on kolme. Ei haittaa eikä hyötyä.
Mun tyttönimi on sellainen että sitä on alle 20 Suomessa. Nykyinen nimeni on 20 yleisimmän joukossa ja on nimenä siis yli 10 000 suomalaisella.
Vaikka tyttönimeni oli musta kiva, on ihanaa olla tavallisella sukunimellä, on sellainen kiva anonymiteetti kun löytyy kokonimikaimojakin.
No yllättävän yleinen tuon listan mukaan. Haittaa on sekoittamisesta. Sähköpostista lähtien tulee väärälle henkilölle. Olen muutaman kerran vääntänyt asiasta "Ei minulla ole, soitat väärälle henkilölle"
Sukunimi on sama kuin yli 10 000 suomalaisella ja etunimikin on yleinen. Kokonimikaimoja on ja puheluita on joskus tullut väärälle henkilölle. Pidän nimeni anonymiteetistä, enkä hetkeäkään harkinnut mieheni harvinaisemman nimen ottamista.
Oman sukunimeni jaan noin 1000 ihmisen kanssa, eli ihan kohtuullinen määrä meitä on.
Todella yleinen ja samalla on etunimeni. Musta se on loistavaa! Kun mun nimen googlaa, löytää kymmenien samannimisten juttuja - kukaan ei voi tietää mikä on musta ja mikä ei. Säilyy mystisyyden verho ja onhan tuosta hyötyä esim. että työnantajat ei voi löytää mitään tyhmää. Nimi on siis luonteeltaan sellainen, että täytyy olla aika vähä-älyinen, jos luulee sen nimisiä olevan ainoa laatuaan Suomessa.
Mulla on harvinainen sukunimi, tän nimisiä on vain 12, nimikaimoja ei varmuudella tule koskaan vastaan, koska mun etunimi on vieläkin harvinaisempi ja mun lisäksi vain kolmella on tämä etunimi. Nykyäänhän väestörekisterin nimipalvelusta ei näy tarkkoja lukuja noin harvinaisissa etunimissä, mutta eipä näytä tulleen uusia saman nimisiä lisää vuosikausiin...
Meitä on 6kpl ja vaikka nimi on ruotsinkielinen niin ei ole Ruotsissa ainuttakaan eikä missään muuallakaan maailmassa. Aina joutuu tavaamaan kirjain kirjaimelta mutta oon jo tottunut...
Katsoin omani ihan mielenkiinnosta ja nykyisenä nimenä 23 henkilöllä ja entisenä 11 eli on kait sitten harvinainen. Olen ainoa sukuni jatkaja ja haluaisin nimen säilyvän vielä jälkeenikin jos satun lisääntymään, mutta pidän sitä aika epätodennäköisenä, että kukaan mies ottaisi sukunimeni. En halua yhteissukunimeä ja mielestäni kaikilla perheen jäsenillä olisi kiva olla sama sukunimi.
Katsoin lisäksi etunimenikin tilanteen. Ei sekään kamalan yleinen ilmeisesti ole - tulos 2500 samannimistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on harvinainen sukunimi, tän nimisiä on vain 12, nimikaimoja ei varmuudella tule koskaan vastaan, koska mun etunimi on vieläkin harvinaisempi ja mun lisäksi vain kolmella on tämä etunimi. Nykyäänhän väestörekisterin nimipalvelusta ei näy tarkkoja lukuja noin harvinaisissa etunimissä, mutta eipä näytä tulleen uusia saman nimisiä lisää vuosikausiin...
Olen eristänyt itseni somesta, enkä laita nimeä ikinä koskaan adresseihin tai anna lupaa julkaista nimeä missään... olisi varmaan mukavaa, jos nimi olisi yleinen.
Harvinainen. Samalla nimellä on Suomessa vain kymmenisen henkeä. Koen asian hankalana, koska yksityisyyden kanssa saa olla tosi tarkkana. Välttelen sukunimeni mainitsemista missään muualla kuin virallisissa yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Harvinainen. Samalla nimellä on Suomessa vain kymmenisen henkeä. Koen asian hankalana, koska yksityisyyden kanssa saa olla tosi tarkkana. Välttelen sukunimeni mainitsemista missään muualla kuin virallisissa yhteyksissä.
Ja siis koen ikävänä sen että minut on nimeni vuoksi niin helppo yhdistää lähisukuuni jos joku sattuu sukulaisiani tietämään/tuntemaan, ja toisinpäin. Ei siksi että häpeäisin sukuani tai antaisin aihetta suvun hävetä minua, olisi vaan kivaa olla ihan vain minä jota ei noin vaan yhdistetä keneenkään.
Tuon listan mukaan samannimisiä on 271, mikä kyllä yllätti. En tiedä ketään sukuni ulkopuolelta tämännimisiä.
Mun miehen sukunimisiä on alle 30, mutta silti sillä on kaksi täyskaimaa. Kaikki kolme asuu vielä parinkymmen kilmetrin säteellä, ja yhden olen tavannutkin sattumalta. Eivät ole mitään sukua.
Suomessa ei yleinen mutta miehen kotimaassa on käytössä. Tosin mun etunimi ja sukunimi yhdistelmää ei löydy.
On yleinen ja hyvä niin. Kokonimikaimoja löytyy tuhottomasti, joten aina voi mennä jonkun toisen piikkiin.
Kyllä nimi on kuuluu 20 yleisimmän nimen joukkoon ja minua se ärsyttää kun aina saman sukunimisiä joka paikassa on, mutta he eivät ole minulle mitään sukua. Otan miehen nimen tämän vuoksi naimisiin mentäessä vaikken niin nimestä tykkääkään. Eivät hekään kyllä mulle veri sukua sitten ole, mutta nimi on melko harvinainen..
Sukunimi on 70 yleisimmän joukossa ja asuinalueellani vielä yleisempi. Olisin voinut vaihtaa nimen puolison huomattavasti harvinaisempaan, mutta en sitä ole tehnyt. Ei mua ole koskaan häirinnyt sukunimeni yleisyys. Miksi olisi?
Minun sukunimeni on ainoa Suomessa. Lähinnä ärsyttävää.