Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla yleinen sukunimi? Onko yleisyys / harvinaisuus mielestäsi hyvä asia?

Vierailija
24.01.2017 |

Tässä lista suomalaisista sukunimistä yleisyysjärjestyksessä:
http://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/index-lista.html

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on harvinainen, sitä on vain yhdellä suvulla, eikä etunimeeni yhdistettynä löydy muita samannimisiä. Koen sen hankalana, olisi helpompi, jos aina ei varmasti tietäisi, että kyse on minusta. Harvinainen sukunimeni on myös siitä huono, että sukulainen esiintyy jonkin verran julkisuudessa ja usein saan kuulla hänen tekemisistään, vaikka minulla ei ole hänen mielipiteidensä tai toimiensa kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
42/62 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttönimeni on harvinainen ja sukuni omistaa useampia yrityksiä kotikaupungissani. Oli ärsyttävää kun aina kysyttiin koulussa olenko sukua X:lle ja Y:lle (vanhempani). Työpaikkahaastatteluun kutsuttiin myös vain sen takia. Muut lapset koulussa kiusasivat "porvarin kakara", "juppipentu".

Olen ikuisesti kiitollinen miehelleni, sain hänen kauttaan Top20-sukunimen ja nyt saan olla rauhassa, edetä työelämässä omilla ansioillani. Facebookissa on ainakin 20-30 samannimistä.

Älkää te harvinaisen sukunimen omaavat ainakaan lapsianne kiusatko ko. nimellä, jooko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimeni on harvinainen, sitä on vain yhdellä suvulla, eikä etunimeeni yhdistettynä löydy muita samannimisiä. Koen sen hankalana, olisi helpompi, jos aina ei varmasti tietäisi, että kyse on minusta. Harvinainen sukunimeni on myös siitä huono, että sukulainen esiintyy jonkin verran julkisuudessa ja usein saan kuulla hänen tekemisistään, vaikka minulla ei ole hänen mielipiteidensä tai toimiensa kanssa mitään tekemistä. 

Haha, tästä tulikin mieleeni tätini. Hänen nimensä on tyyliin "Mariella Möltzen", ei ihan joka päivä vastaantuleva. Suomessa on tasan yksi samanniminen. Ja se toinen "Mariella Möltzen" on paikallisen hullujenhuoneen johtaja, samassa kaupungissa :D

Tämä on johtanut siihen että tädilleni on kaiman "asiakkaat" eli potilaat soitelleet keskellä yötä avautuakseen saamastaan kohtelusta siellä hullujenhuoneella... Lisäksi kaikki luulevat että tätini keikkuu joka vuosi verotietojen mukaan paikkakunnan parhaiten tienaavana naisena :D

Vierailija
44/62 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sukunimeäni on n. 10 hengellä. Kiva et on harvinainen ja pidän sukunimeni naimisiin mennes jos miehel ei hienompaa. Tykkään et on harvinainen.

Vierailija
45/62 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu sata ihmistä, joilla on sama sukunimi. Ihan kiva, että on jotain uniikkia nimessä.

Vierailija
46/62 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan liian yleinen nimi, mikä on hyvä.

Vierailija
47/62 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korhonen olen. Kauheata.

Vierailija
48/62 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen. Isä on sanonut, että työelämässä ollut enemmän eduksi. Tosin siitä en pidä, että tiedetään vähän liian helposti, kenen lapsi on, kun päädyttiin samalle alalle.

Vierailija
49/62 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleinen Suomessa. Olen oikein tyytyväinen tyypilliseen suomalaiseen nimeen, varsinkin kun se on hieno itäsuomalainen talonpoikaisnimi. Otan ehkä miehen vastaavan nimen kun mennään naimisiin, sitten pääsen pois top kympistä sentään :D

Vierailija
50/62 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen nimeni on pilannur elämäni. Kaikki tietävät kuka olen nimeni perusteella. Sukunimeni on tosi harvinainen ja etunimeni kans. Se on yksi syy miksi olen tullut vainoharhaiseksi. + muut syyt on johtaneet siihen että haudon itsemurhaa. T. Keski ikäinen mies.

Vierailija
51/62 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin harvinainen sukunimi, ettei kokonimikaimoja ole. Sama sukunimi on lisäkseni vain muutamalla. Joskus on kyllä tullut mieleen, että olisi ihan mukava olla tavallinen Virtanen tai Korhonen...

Vierailija
52/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiyleinen nimi (300-400 kpl, joista vain muutama sukua minulle). Mutta moni luulee harvinaiseksi koska se on lyhyt vieraskielinen. Siksi minua on luultu joksikin toiseksi.

Vierailija
53/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiyleinen nimi (300-400 kpl, joista vain muutama sukua minulle). Mutta moni luulee harvinaiseksi koska se on lyhyt vieraskielinen. Siksi minua on luultu joksikin toiseksi.

Koska nimeäni pidetään harvinaisena minuun erehdyksessä yhteyttä ottaneet eivät millään jaksa uskoa etten ole etsimänsä henkilö.

Vierailija
54/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimpiä. - lä. Ei ole haitannut. Olen ammatissa jossa on vaan hyvä ettei löydy helpolla googlatessa.

Vierailija
55/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on suhteellisen harvinainen. Mutta on meitä tilastojen mukaan noin 3000 Suomessa. Tiedän kuitenkin, että esim. sukunimet kuten Horna tai Hahko ovat erittäin harvinaisia.

Vierailija
56/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauhean yleinen. n. 300 henkilöllä on sama sukunimi.

Vierailija
57/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naitu sukunimi jota en vaihtanut takaisin vähän yleisempään tyttönimeeni. Meitä tämän nimisiä vähän yli sata elossa olevaa. En vaihtanut koska halusin, että lapsilla ja minulla sama sukunimi eli en siksi, että olisi "hienompaa" olla harvinaisemman sukunimen omaava. Sukunimi on suomalainen.

Vierailija
58/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti, otin naimisiin mennessä miehen sukunimen ja se on 70 yleisimmän joukossa. Valitettavasti se on kyllä mielestäni ruma, yleisyys ei haittaa ja olisin mielelläni vaikka Laine. Tyttönimen ei ollut ainakaan 600 yleisimmän joukossa, en jaksanut pidemmälle etsiä... nimen merkityksen vuoksi luulin sen olevan aika yleinen vaikkei olekaan tullut kuin joskus paikannimissä vastaan. -nen päätteinesenä se olisi ollut kyllä 200 yleisimmän joukossa. Vaihdan varmaankin jossain vaiheessa siihen takaisin, esim. työpaikan vaihdon yhteydessä, ettei tarvitse kovin monen ihmetellä. Vain koska mieheni nimeen en ole koskaan tottunut, ei soinnu.

59/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen, liki 3000.

Vierailija
60/62 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että palstalla lähes kaikki ovat tosi rikkaita ja huippuältäykkäitä, suurimmalla osalla näyttää myös olevan harvinainen sukunimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi