Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun teini ei suostu syömään aikuisten kanssa samassa ruokapöydässä?

Vierailija
24.01.2017 |

Tavallinen ruoka ei kelpaa ja ostaa viikkorahoillaan mässyä ja vetää sitä huoneessaan. Ulkonäkö on myös sen mukainen. On lihonut niin, että BMI on taatusti yli 30 koska ristiselässäkin näkyy raskausarpia ja pelastusrengas valuu edestä ja takaa farkkujen yli.

Terveellistä ruokaa on tarjottu ja siitä on puhuttu jo vuosia. Söi pienenä kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Nyt niistä ei kelpaa mikään. Väkisinkin emme voi viedä häntä lääkäriin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinenjuttuhan siinä on. Jos olisi terve itsetunto, ei jättäisi juttelemassa perheen kanssa tuosta syystä.

Puhumaanhan se pitäisi saada. Joko teidän vanhempien tai ammattilaisen kanssa.

Silkkaa vittumaisuuttahan tuo on eikä mitään muuta. Kiusaa koska näkee kuinka toinen kärsii kiusaamisesta.

Vierailija
22/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä kanssasi leffaan, ulos syömään ja muihin teiniä kiinnostaviin paikkoihin. Yhteisen tekemisen lomassa tulee luontevia tilaisuuksia jutella. Nuoren kanssa voi tehdä myös pikkutrippejä esim Tukholmaan ja Tallinnaan. Itse en anna antaisi teinin linnottautua huoneeseensa. Luistaako hän myös kotitöistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lastaan viitsinyt kasvattaa niin teini-iässä se kostaantuu...

Häntä on kasvatettu niin hyvin kuin on pystytty! Lastenkasvatusoppaita ja erityisesti Jari Sinkkosen kirjoja luin jo raskausaikana. Todella ilkeää heitellä tuollaista kun ei tiedä mitään toisen perheestä.

Vierailija
24/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinenjuttuhan siinä on. Jos olisi terve itsetunto, ei jättäisi juttelemassa perheen kanssa tuosta syystä.

Puhumaanhan se pitäisi saada. Joko teidän vanhempien tai ammattilaisen kanssa.

Silkkaa vittumaisuuttahan tuo on eikä mitään muuta. Kiusaa koska näkee kuinka toinen kärsii kiusaamisesta.

Siltä välillä tosiaankin tuntuu.

Vierailija
25/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikkorahat pois, ruoka syödään keittiön pöydän ääressä ja kaikki syövät samaa tai ovat syömättä. Nyt alkaa olla viimeiset hetket puuttua tilanteeseen. Olisit aiemmin jo puuttunut.

Olen yrittänyt jo parhaani mukaan. Tiedustellut mieliruokia ja hän sai kirjoittaa niistä listan muttei siellä ollut yhtään normaalia kotiruokaa. En miellä rullakebabia kotiruoaksi.

Viikkorahoja emme ota pois koska teinithän vaikka varastavat kaupasta sitä, mitä eivät voi ostaa. En halua myöskään nolata häntä omassa vertaisryhmässään. Hänellä on muutenkin porukan pienin viikkoraha koska maksamme vaatteet ja hygieniapuolen jne.

Tän on pakko olla trolli. Ei kukaan vanhempi voi noin ajatella.

Vierailija
26/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita koulun terkkarille/kuraattorille ja pyydä juttelemaan, ulkopuoliselle nuori ehkä voi kertoakin, tai ainakin ammattilainen osaa laittaa tarvittaessa eteenpäin ja antaa ehkä myös sinulle neuvoja. Kuulostaa minusta oireelta jostain suuremmasta, huono itsetunto, masennus, ahmimishäiriö... vaihtoehtoja on ja tarvitsette ammattilaisen apua, että osaatte alkaa purkaa juttua pikkuhiljaa.

Oma äitini nöyryytti minua kerran tarjoussuklaalevyjen ostamisesta. Tarkoitti varmasti hyvää, mutta toimillaan (ei toki vain tällä yhdellä kerralla) edesautti ahmimishäiriöni puhkeamista. Söin kaiken suklaan kerralla häpeissäni. En ollut tuolloin lihava, myöhemmin kyllä, koska opin syömään salaa ja isoja määriä. Olen nyt 27v ja kärsin oireista vieläkin satunnaisesti. Tyttäresi käytös ei ole normaalia. Auta häntä, älä rankaise.

Vierailija
27/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä häntä kanssasi leffaan, ulos syömään ja muihin teiniä kiinnostaviin paikkoihin. Yhteisen tekemisen lomassa tulee luontevia tilaisuuksia jutella. Nuoren kanssa voi tehdä myös pikkutrippejä esim Tukholmaan ja Tallinnaan. Itse en anna antaisi teinin linnottautua huoneeseensa. Luistaako hän myös kotitöistä?

Ei hän halua minnekään kanssani. Lähtisi kavereidensa kanssa jos saisi rahaa. Kotityöt tekee pakon sanelemana koska niiden tekemättä jättäminen vähennetään hänen viikkorahoitaan.

Vierailija
28/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä on kasvatettu niin hyvin kuin on pystytty! Lastenkasvatusoppaita ja erityisesti Jari Sinkkosen kirjoja luin jo raskausaikana. Todella ilkeää heitellä tuollaista kun ei tiedä mitään toisen perheestä.

No ei sille lapselle ole kyllä voitu rajoja lapsena laittaa, jos tuollaiseksi on tullut. Kyllä meillä ainakin on aina ollut selvää, että pöydässä syödään sitä mitä vanhemmat ruuaksi tekevät. Jos ei tottwlu kiinnosta niin lähtee viikkorahat ja kielto tietokoneelle yms. Kyllä muutamasta kerrasta on oppinut...

Vierailija
29/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikkorahat pois, ruoka syödään keittiön pöydän ääressä ja kaikki syövät samaa tai ovat syömättä. Nyt alkaa olla viimeiset hetket puuttua tilanteeseen. Olisit aiemmin jo puuttunut.

Olen yrittänyt jo parhaani mukaan. Tiedustellut mieliruokia ja hän sai kirjoittaa niistä listan muttei siellä ollut yhtään normaalia kotiruokaa. En miellä rullakebabia kotiruoaksi.

Viikkorahoja emme ota pois koska teinithän vaikka varastavat kaupasta sitä, mitä eivät voi ostaa. En halua myöskään nolata häntä omassa vertaisryhmässään. Hänellä on muutenkin porukan pienin viikkoraha koska maksamme vaatteet ja hygieniapuolen jne.

Tän on pakko olla trolli. Ei kukaan vanhempi voi noin ajatella.

Ehkä sinä et ajattele noin mutta minä ajattelen ja minulla on myös lupa ajatella ja tehdä niin. Onko sinulla muuta lisättävää tähän kuin minun dissaamiseni?

Vierailija
30/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita koulun terkkarille/kuraattorille ja pyydä juttelemaan, ulkopuoliselle nuori ehkä voi kertoakin, tai ainakin ammattilainen osaa laittaa tarvittaessa eteenpäin ja antaa ehkä myös sinulle neuvoja. Kuulostaa minusta oireelta jostain suuremmasta, huono itsetunto, masennus, ahmimishäiriö... vaihtoehtoja on ja tarvitsette ammattilaisen apua, että osaatte alkaa purkaa juttua pikkuhiljaa.

Oma äitini nöyryytti minua kerran tarjoussuklaalevyjen ostamisesta. Tarkoitti varmasti hyvää, mutta toimillaan (ei toki vain tällä yhdellä kerralla) edesautti ahmimishäiriöni puhkeamista. Söin kaiken suklaan kerralla häpeissäni. En ollut tuolloin lihava, myöhemmin kyllä, koska opin syömään salaa ja isoja määriä. Olen nyt 27v ja kärsin oireista vieläkin satunnaisesti. Tyttäresi käytös ei ole normaalia. Auta häntä, älä rankaise.

Kouluterveydenhoitaja nauraisi minut pihalle koska hän menestyy koulussa ja hänellä on paljon kavereita. Voiko sellaisella olla huono itsetunto? Kotona hän vaikuttaa lähinnä ärtyneeltä ja herne menee nenään todella vähästä. Mielestäni on itsestään selvää, että lihoo kun vetää halvinta perunalastua ja istuu koneella. Ei siihen tarvita mitään ahmimishäiriötä. Kovin selektiivinen häiriö olisi jos minkään kotona oleva ei kelpaa.

En ole ostanut kotiin mitään suklaita jollei sellaiseksi lasketa leivontasuklaata, jota tarvimme joululeipomiseen. Kyllä minulla on mielestäni oikeus sanoa ja näyttää Finelin taulukosta kuinka epäterveellisiä perunalastut ovat. Se ei ole rangaistus.

Vierailija
31/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluterveydenhoitaja nauraisi minut pihalle koska hän menestyy koulussa ja hänellä on paljon kavereita. Voiko sellaisella olla huono itsetunto? Kotona hän vaikuttaa lähinnä ärtyneeltä ja herne menee nenään todella vähästä. Mielestäni on itsestään selvää, että lihoo kun vetää halvinta perunalastua ja istuu koneella. Ei siihen tarvita mitään ahmimishäiriötä. Kovin selektiivinen häiriö olisi jos minkään kotona oleva ei kelpaa.

En ole ostanut kotiin mitään suklaita jollei sellaiseksi lasketa leivontasuklaata, jota tarvimme joululeipomiseen. Kyllä minulla on mielestäni oikeus sanoa ja näyttää Finelin taulukosta kuinka epäterveellisiä perunalastut ovat. Se ei ole rangaistus.

Mitä hittoa nyt? Et halua edes yrittää? Kympin tyttö tai poikakin voi kärsiä vaikka mistä! Vai onko tässä nyt kyse siitä, ettet halua vain itse myöntää mokanneesi, kun et ole puuttunut aiemmin?

Vierailija
32/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sille lapselle ole kyllä voitu rajoja lapsena laittaa, jos tuollaiseksi on tullut. Kyllä meillä ainakin on aina ollut selvää, että pöydässä syödään sitä mitä vanhemmat ruuaksi tekevät. Jos ei tottwlu kiinnosta niin lähtee viikkorahat ja kielto tietokoneelle yms. Kyllä muutamasta kerrasta on oppinut...

Teillä on teillä ja meillä on meillä. Tiesitkö, että lapsilla ja teineillä on eri temperamenttityyppejä? Kuvailemasi rangaistustavat tulevat meillä käyttöön vasta kun on kyse esimerkiksi juomisesta, huumeiden tai lääkkeiden väärinkäytöstä tai tupakan poltosta. Rangaistusasteikkoa kannattaa miettiä jo ennen kuin mitään vakavaa on tapahtunut.

On naurettavaa kuvitella siellä ruudun takana tietävänsä minkälainen lapsi on ollut ennen murtosikää tai kuinka ja minkälaisia rajoja on asetettu.

En pitäisi minkäänlaisena voittona sitäkään, että nyrpeänä huokailevat teini siirtelisi ruokapöydässä ruokaa lautasella paikasta toiselle ja ja luvan saatuaan kippaisi sen kompostiin ja lähtisi takaisin huoneeseensa muhimaan. Kannattaa yrittää ymmärtää että perheessä on muitakin jäseniä, joiden hyvää fiilistä ei saa ruokapöydässä pilata yksi murjottaja.

Vierailija
33/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teiniltä ottaa viikkorahat pois, eihän se ole kuin viikko, ja hän katsoo viisaammaksi siirtyä yhteiseen ruokapöytään. Ei siinä ajassa vahinkoa tapahdu.

Vierailija
34/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ruoka ei kelpaa ja ostaa viikkorahoillaan mässyä ja vetää sitä huoneessaan. Ulkonäkö on myös sen mukainen. On lihonut niin, että BMI on taatusti yli 30 koska ristiselässäkin näkyy raskausarpia ja pelastusrengas valuu edestä ja takaa farkkujen yli.

Terveellistä ruokaa on tarjottu ja siitä on puhuttu jo vuosia. Söi pienenä kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Nyt niistä ei kelpaa mikään. Väkisinkin emme voi viedä häntä lääkäriin.

No minkä lääkäri voi teidän sallimallenne mässytykselle? Pistää laihdutusleikkaukseen vastoin nuoren tahtoa?

Vierailija
35/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa nyt? Et halua edes yrittää? Kympin tyttö tai poikakin voi kärsiä vaikka mistä! Vai onko tässä nyt kyse siitä, ettet halua vain itse myöntää mokanneesi, kun et ole puuttunut aiemmin?

Usko pois että minut naurettaisiin sieltä pihalle. Teinille on tarjottu mahdollisuutta sairaalan ravitsemusterapeutille (yksin) ja painonseurantaan muttei hän ole suostunut niihin. En voi häntä myöskään väkisin viedä kallonkutistajallekaan. Jos hänen ainoa ongelmansa on se, että kokee perheensä vähemmän kivaksi ja ei suostu syömään kotona laitettua ruokaa niin voimme olla myös kiitollisia ettei hän esim. myy itseään saadakseen niitä rakkaita perunalastujaan.

Vierailija
36/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että sulla ei ole kokemusta teini-ikäisten vanhemmuudesta.

Vierailija
37/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on armeijassa. Pituutta hänellä on on 192 cm ja painoa vähän yli 60 kg ja selässä on niin mahtavat raskausarvet, ettei uskoisi. Ne kun ei aina tule lihomisen seurauksena vaan siksi, että iso ei kestä raskasta liikuntaa siinä vaiheessa, kun samaan aikaan kasvaa pituutta. Oikeastaan aina vinkeän näköinen selkä, kylkiluut kuultaa ihon läpi ja ne arvet on sellaiset kuin olisi ruoskittu. Kaasukammiosta pelastunut.

Vierailija
38/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa ap kirjoitti TYTTÄRESTÄ? Minä ajattelin koko ajan että poika on kyseessä.

Vierailija
39/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä lääkäri voi teidän sallimallenne mässytykselle? Pistää laihdutusleikkaukseen vastoin nuoren tahtoa?

Emme ole viemässä häntä lääkäriin emmekä leikkaukseen! Hänelle on jo tarjottu apua kouluterveydenhuollon puitteissa muttei hänelle kelpaa tarjottu apu.

Luuletko ihan tosissasi että olemme mielissämme kun toinen tuhoaa terveytensä epäterveellisellä ruokavaliollaan? Hänelle olisi apu harvinaislaatuisen lähellä kun vain ottaisi ja tulisi keittiöön syömään. Jollei halua perheenjäsenten seuraa niin syökööt sitten meidän jälkeemme kotona tehtyä ruokaa. Kasviksia ja hedelmiä hän saisi toivoa ihan mielensä mukaan ja ostaisimme niitä.

Vierailija
40/56 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa ensin itsellesi kädet.

Suomenna!

Idiootti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä