Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä 13 vuotiaan kanssa, käytös aivan mahdotonta

Vierailija
24.01.2017 |

Koulussa kympin oppilas, paljon kavereita ja kaikki menee hyvin. Mutta kotona ihan järkyttävää kielen käyttöä ja kiukuttelua. Kaikki on ihan what ever ja as if. Ja kyseessä siis tyttö. Saa mut ihan hermon partaalle, vaikka kuinka yritän hillitä itseni.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole vastaavaa?

Vierailija
2/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini. Olisit iloinen, että koulu sentään sujuu. Missä se teini saa purkaa tuntojaan jos ei kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on teini. Olisit iloinen, että koulu sentään sujuu. Missä se teini saa purkaa tuntojaan jos ei kotona?

Toki saa purkaa kotona ja paljon keskustellaan ja hassutellaankin välillä, mutta seuraavana hetkenä vihaa kaikkia ja haluaa muuttaa pois.

Vierailija
4/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kympin oppilas vaan reilun kasin tyttö (huomattava parannus edellisestä). Ihan kiltti, ei ongelmia muuten mutta tiuskii mulle, äitilleen. Joskus kuulemma katson liian pitkään. Housuissa tahra jota ei saa pois (mitäs halusi valkoiset farkut), kuitenkin jo kuulemma pienetkin jo kun tarjosin vaihtoehtoja tahran poistoon.

Meillä liian ruma keittiö, ei halua kavereita meille. Kaikkea tulee, ei huuda eikä kiroile mutta selkeästi oon aivan paska :)

Vierailija
5/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin puhumaan sille ruotsia aina kun heittää jotain finglishiä. Vad säger du? Ja ja ja jååååå nej nej nej!

Vierailija
6/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta se vaan pahenee. Meilläkin kympin oppilas on nyt ysillä alkanut töllöilemään. On jäänyt tupakasta ja alkoholista kiinni ja vissiin kannabistakin on tullut polteltua. On kiukkunen, väsynyt, ei puhu mitään, viiltelee itseään, karkailee, ihan holtiton. Ei tottele ollenkaan. Lintsaileekin koulusta välillä.

Käy nyt nuorisopsykiatrian osastolla juttelemassa ja mietitään jatkotoimia, jos ei asiat muutu!

Vierailija
7/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kympin oppilas vaan reilun kasin tyttö (huomattava parannus edellisestä). Ihan kiltti, ei ongelmia muuten mutta tiuskii mulle, äitilleen. Joskus kuulemma katson liian pitkään. Housuissa tahra jota ei saa pois (mitäs halusi valkoiset farkut), kuitenkin jo kuulemma pienetkin jo kun tarjosin vaihtoehtoja tahran poistoon.

Meillä liian ruma keittiö, ei halua kavereita meille. Kaikkea tulee, ei huuda eikä kiroile mutta selkeästi oon aivan paska :)

Ahaa, eli meidän vaan kuuluu olla paskoja😊

Vierailija
8/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen 15v. Välillä ihan ok ja juttelee normaalisti ja seuraavana hetkenä vihaa mua vaikka en olisi tehnyt tai sanonut mitään. Yleensä tulee aina naama vihaisen näköisenä huoneestaan. Meillä ei ihan kympin oppilas mutta ysin kuitenkin, kotona nyhjää suurimman osan ajasta kavereiden kanssa netissä pelaillen. Kaverit siis omissa kodeissaab.

Ei se ikuisuuksiin kestä, jokusen vuoden vain :D

Vierailija
9/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin puhumaan sille ruotsia aina kun heittää jotain finglishiä. Vad säger du? Ja ja ja jååååå nej nej nej!

Tämä ois kyllä hyvä! 😃 Paitsi, kun isänsä vuoksi puhuu parempaa ruotsia kuin mä. Venäjää joskus kokeilin, mutta nyt se on senkin koulussa oppinut😂 Pitänee opetella jotain swahilia tai jotain.

Vierailija
10/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain se murkkuikä on melkosta myrskyä.

Jaksamista.

Vierailija
11/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meiltä :D

Vierailija
12/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin aikoinani täsmälleen tuo kuvaamasi tyttö. Ka 9,78 (muistan ulkoa) yläasteen päättärissä, harrastin voimistelua tavoitteellisesti ja kavereita oli - himassa huusin niin että multa lähti ääni, paiskoin esineitä ja muutin pois heti kun vain pääsin. Mun isä oli alkoholisti ja kaikki mun ympärillä tiesi siitä ja voi kun minä häpesin - onko teillä joku syy, miksi teini purkaa pahaa mieltä ja ahdistusta teihin, kun ei muualle osaa?

Nykyään en muuten käy vanhemmillani, äiti se hoitaa edelleen isääni joka juo molempien eläkkeet.

Vierailija
13/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuosta se vaan pahenee. Meilläkin kympin oppilas on nyt ysillä alkanut töllöilemään. On jäänyt tupakasta ja alkoholista kiinni ja vissiin kannabistakin on tullut polteltua. On kiukkunen, väsynyt, ei puhu mitään, viiltelee itseään, karkailee, ihan holtiton. Ei tottele ollenkaan. Lintsaileekin koulusta välillä.

Käy nyt nuorisopsykiatrian osastolla juttelemassa ja mietitään jatkotoimia, jos ei asiat muutu!

Kuulostaa pahalta. Jaksamisia teille. Olen tosiaan huolissani myös tuosta tuskaisuudesta, kun tuntuu, että koko maailma on häntä vastaan. Ja vaikka usein on niin hyvä veljiensä kanssa, niin siskonsa kanssa kokoajan tappelee ( vuosi ikäeroa, kaksoset pienempiä)

Vierailija
14/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään ole vastaavaa?

Ei toki. Kuinka nyt semmoista?

Eiköhän se ole aika yleistä. Rajoja kokeilee. Turvallisessa ympäristössä. Ei kai se haittaa...

Vierailija
15/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali teini. Olisit iloinen että ees jossain näyttää tunteitaan. Menee ohi.

Vierailija
16/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on iso ja samalla ah niin pieni. Vihaa ja inhoaa teitä, että voi irrottautua vanhemmistaan ja muuttaa joskus pois kotoa. Usein lapsi, joka on ollut älyttömän kiltti pienenä kokee irtautumisen rajumpana kuin sellainen joka on tasaisen kiukkuinen koko ajan😃 Meillä teinien kanssa pahimmat vuodet olivat kun ovat olleet yläasteikäisiä. Silloin kun olivat molemmat yläasteella meidän piti luopua perheen yhteisistä ruokailuista, koska ruokailut olivat yhtä tappelua syiden vaihdellessa päivittäin. Ensiksi tuli syömään toinen ja sen jälkeen toinen. Miehen kanssa ruokailtiin molempien kanssa. Nyt nämä "kissa ja koira" ovat keskenään hyvintoimeentulevia veljeksiä.

Rajat ja rakkaus teinienkin kanssa😊

Vierailija
17/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin aikoinani täsmälleen tuo kuvaamasi tyttö. Ka 9,78 (muistan ulkoa) yläasteen päättärissä, harrastin voimistelua tavoitteellisesti ja kavereita oli - himassa huusin niin että multa lähti ääni, paiskoin esineitä ja muutin pois heti kun vain pääsin. Mun isä oli alkoholisti ja kaikki mun ympärillä tiesi siitä ja voi kun minä häpesin - onko teillä joku syy, miksi teini purkaa pahaa mieltä ja ahdistusta teihin, kun ei muualle osaa?

Nykyään en muuten käy vanhemmillani, äiti se hoitaa edelleen isääni joka juo molempien eläkkeet.

En kyllä keksi mitään. Paitsi, että ollaan kaikki ihan tyhmiä ja tyhmä talo ja pitäisi olla oma huone ja asua ihan muualla.😊

Vierailija
18/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko joku kahden kesken tekeminen tytön kanssa? Menisitte esim. uimaan, leffaan, Sannin konserttiin(😉), pitsalle jne. Vaikka joka toinen viikko "tyttöjen ilta"!

Vierailija
19/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa tuommoinen. Yläasteen päästötodistuksessa 9,2 keskiarvo, poltin seiskalta asti tupakkaa ja join riparin jälkeen. Kiroilin ja huusin mutsille. Teinihormonit ja yleinen paha olo, piti purkaa jotenkin. 

Ja siis en mä mitenkään hunningolle joutunut, korkeakoulun kävin ja nyt vakityöpaikka, naimisissakin yli vuosikymmenen. 

Vierailija
20/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille. Eli en ehkä kuitenkaan ole ihan huono vanhempi. Olen yrittänyt antaa rangaistuksia käytöksestä antamalla ruutukieltoa ja viemällä puhelimen, onko tämä väärin? Ei se kyllä auta mitään...