Trump on hieno mies ja syntymättömien lasten elämän puolustaja.
Trump sitoi terveysjärjestöjen kädet – aborttineuvonta maailmalla kielletty
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on allekirjoittanut määräyksen, joka kieltää yhdysvaltalaisrahoitteisilta kansalaisjärjestöiltä aborttineuvonnan ja aborttien tekemisen maailmalla.
Tuhannet kansainvälisesti työskentelevät terveysalan toimijat joutuvat nyt hankalaan asemaan. Järjestöt joutuvat päättämään tarjotako jatkossakin perhesuunnittelua vai menettääkö suuri osa toiminnan rahoituksesta.
Sääntö koskee kansalaisjärjestöjä, jotka työskentelevät ulkomailla ja saavat rahoitusta Yhdysvalloilta. Terveydenhuollon puolestapuhujat arvioivat säädöksen seurauksien olevan vakavia. Vaaralliset abortit tappavat vuosittain tuhansia naisia maailmassa.
– Naisten terveys ja oikeudet ovat Trumpin hallinnon ensimmäisiä uhreja, sanoi terveyttä ja sukupuolten tasa-arvoa edustavan keskuksen johtaja Serra Sippel.
– Tämä ”globaali kuristusote” lisää vaarallisia abortteja maailmalla, ja uskomme, että tämän takia naisia tulee kuolemaan, Sippel sanoi.
– Maailman laajuisesti ihmishenkiä pelastavien toimijoiden rahoituksen ei pitäisi olla poliittista peliä, sanoi Anne Starrs, Guttmacher-instituutin johtaja.
Aborttia vastustavat tahot ovat puolestaan kiittäneet Trumpia päätöksestä. Säädöksen loi aikoinaan presidentti Ronald Reagan. Myös presidentti George W. Bush allekirjoitti sen astuessaan valtaan vuonna 2001. EngenderHealth -järjestön mukaan tuolloin tuhannet kansalaisjärjestöt joutuivat vähentämään ohjelmiaan, jotka muun muassa edistivät äitien ja lasten terveyttä ja tarjosivat neuvontaa perhesuunnitteluun.
Yhdysvallat on yksi suurimmista rahoittajista kansainvälisille terveysjärjestöille, yksin Yhdysvaltain hallituksen avustusjärjestö USAid:n rahoitus on vuosittain 3 miljardia dollaria.
Toivottavasti tekee lapsen murhaamisen mahdollisimman vaikeaksi myös Yhdysvalloissa.
Kommentit (35)
Jos ei ole syntynyt, ei sitä elämää ole. Mutta trollihan sinä toki olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortinkieltäjä just välittääkin. Jokaisella on oikeus syntyä
Oikeudella syntyä ei ole paskaakaan merkitystä, jos ei ole samalla ole oikeutta syntyä maailmaan, jossa lapselle on olemassa mahdollisuus hyvään elämään, huolenpitoon ja rakkauteen.
Jos ei ole, oikeus syntyä ei ole mikään oikeus. Se on painava ja raskas velvollisuus, josta ei pääse koskaan eroon.
Oikeus hyvään elämään, huolenpitoon ja rakkauteen yms. ei ole oikeus jos niiden kautta määritellään oikeus elää ja ne joilta nuo puuttuvat tapetaan.
Suomessakin on tällä hetkellä lapsia jotka kasvavat laitoksissa, olisiko heidän pitänyt sun mielestä tulla tapetuiksi kohtuun (tai sen ulkopuolelle)?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole syntynyt, ei sitä elämää ole. Mutta trollihan sinä toki olet
Jos kohdussa oleva lapsi ei ole elävä niin silloin kyseessä on keskenmeno tai kohtukuolema. Kyllä se syntymättömänkin elämä on ihan oikea elämä vaikka te abortinkannattajat kuinka kiemurtelisitte asian kanssa.
Eli siis jos lapsi kuolee kohtuun vaikkapa onnettomuuden seurauksena, ei sitä saa ottaa pois? Ja äiti vankilaan itseabortoinnista, mitäs ei varonut.
Nyt joku linkki tuohon 7kk lailliseen aborttiin. Suomessa raja on 24 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen edes jotenkin täysijärkinen kannata aborttioikeutta. Kysymys on vain missä vaiheessa. Trumppi nyt vaan on enemmän myyrän kuin ihmisen tasolla älykkyydessä.
Perustelisitko että miksi "aborttioikeutta" pitäisi kannattaa? Siksikö että naiset ja miehet saisivat harrastaa vapaasti seksiä ilman pelkoa lapsen tuomasta vastuusta? Jos abortit kiellettäisiin niin silloin jokainen joutuisi toden teolla miettimään että milloin voi harrastaa seksiä ja kenen kanssa kun siitä mahdollisesti alkunsa saavasta lapsesta ei pääsisikään enää eroon helposti ja mukavasti.
Mun mielestä jokainen edes suurin piirtein järkevä ihminen tajuaa että lapsen oikeus elää on tärkeämpi kuin aikuisten oikeus seksuaaliseen mielihyvään. Siksi ihmettelen että miten voi olla olemassa ihmisiä jotka kannattavat aborttia ja vielä kehtaavat sanoa sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos lapsi kuolee kohtuun vaikkapa onnettomuuden seurauksena, ei sitä saa ottaa pois? Ja äiti vankilaan itseabortoinnista, mitäs ei varonut.
Kuolleen sikiön poistaminen kohdusta ei ole abortti yhtään sen enempää kuin aikuisen ruumiin siirtäminen ruumishuoneelta hautausmaan kappeliin olisi murha.
Eihän näitä abortti on murha -vouhkaajia kiinnosta mikään muu kuin se, että päästään syyllistämään naisia heidän seksikäyttäytymisestä plus näitä vanhollisia miehiä ketuttaa se, että naista ei pääse aborttiasiassa päsmäröimään vaan nainen päättää asiasta itse. Sikiö ja sen oikeudet toimivat vain keppihevosena, jolla naisten itsemääräämisoikeutta yritetään kahlita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän näitä abortti on murha -vouhkaajia kiinnosta mikään muu kuin se, että päästään syyllistämään naisia heidän seksikäyttäytymisestä plus näitä vanhollisia miehiä ketuttaa se, että naista ei pääse aborttiasiassa päsmäröimään vaan nainen päättää asiasta itse. Sikiö ja sen oikeudet toimivat vain keppihevosena, jolla naisten itsemääräämisoikeutta yritetään kahlita.
Olen itse nainen joten en todellakaan yritä syyllistää naisia heidän seksikäyttäytymisestään (enkä miehiä) mutta en hyväksy sitä että toimitaan niin vastuuttomasti ja välinpitämättömästi että harrastetaan seksiä silloin kuin ei olla valmiita tulemaan vanhemmiksi.
Seksistä voi saada alkunsa lapsi vaikka käyttäisi ehkäisyä joten seksikäyttäytyminen pitäisi suunnitella sen mukaan.
Mietipä ap mikä on vaihtoehto:
- sukupuolivalistus on kielletty Usassa " ettei vaan himot herää ja Jumalakin tykkää kyttyrää"
> teiniraskauksia on ihan älyttömästi ja nyt ne tullaan viemään loppuun koska abortit kielletään > köyhä ja sivistymätön kansanosa lisääntyy ja kurjistuu entisestään. Sosiaaliturvaa kun näille ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen joten en todellakaan yritä syyllistää naisia heidän seksikäyttäytymisestään (enkä miehiä) mutta en hyväksy sitä että toimitaan niin vastuuttomasti ja välinpitämättömästi että harrastetaan seksiä silloin kuin ei olla valmiita tulemaan vanhemmiksi.
Seksistä voi saada alkunsa lapsi vaikka käyttäisi ehkäisyä joten seksikäyttäytyminen pitäisi suunnitella sen mukaan.
No sitten täytyy tehdä sterilisaatio mahdolliseksi paljon nuoremmille kuin nykyään. Ainakin jos Suomessa kiellettäisiin abortit ja edelleen pitäisi odottaa jonnekin kolmenkympin hujakoille että saa päättää omasta kehostaan, tilanne olisi katastrofaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Abortinkieltäjä just välittääkin. Jokaisella on oikeus syntyä
Kaikilla pitäisi olla oikeus olla syntymättä. Syntymättömyydestä ei seuraa yksilölle mitään huonoa, syntymisestä seuraa väkisinkin myös murhetta ja tällaisessa pakkosynnytetyn lapsen tapauksessa luultavasti enimmäkseen sitä. Niillä, jotka syntyvät, pitäisi olla oikeus syntyä hyviin olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen edes jotenkin täysijärkinen kannata aborttioikeutta. Kysymys on vain missä vaiheessa. Trumppi nyt vaan on enemmän myyrän kuin ihmisen tasolla älykkyydessä.
Perustelisitko että miksi "aborttioikeutta" pitäisi kannattaa? Siksikö että naiset ja miehet saisivat harrastaa vapaasti seksiä ilman pelkoa lapsen tuomasta vastuusta? Jos abortit kiellettäisiin niin silloin jokainen joutuisi toden teolla miettimään että milloin voi harrastaa seksiä ja kenen kanssa kun siitä mahdollisesti alkunsa saavasta lapsesta ei pääsisikään enää eroon helposti ja mukavasti.
Mun mielestä jokainen edes suurin piirtein järkevä ihminen tajuaa että lapsen oikeus elää on tärkeämpi kuin aikuisten oikeus seksuaaliseen mielihyvään. Siksi ihmettelen että miten voi olla olemassa ihmisiä jotka kannattavat aborttia ja vielä kehtaavat sanoa sen ääneen.
Ihmettele sinä vaan rauhassa. Minä haluan naiskennella kuin pupu ja ehkäisyn pettäessä tekisin oitis abortin. Ja sanon sen ylpeästi ääneen. Aikuisilla ja nuorilla on oikeus mielihyvään. Ime siitä...
Lapsella toki on oikeus elää, mutta varhaisessa vaiheessa keskeytetyn raskauden jämät eivät ole lapsi.
En myöskään synnyttäisi adoptoitavaksi. Ei ole mun homma.
Mitä Trumppuin tulee, niin mies on täysi ääliö joka vie usan takaisin keskiajalle.
Hillaryn yksi vaaliteema oli aborttioikeus 7 kk asti. Katelkaa sieltä.
Uskovaiset nousi tästäkin syystä barrikaadeille.
Abortti on yksi niistä harvoista asioista joista olen Trumpin kanssa samaa mieltä. Hänen kaltaisellaaan naistenkourijallakin on sentään sen verran selkärankaa että seisoo lasten puolella ja puolustaa heidän oikeuksiaan.