Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras säästövinkkinne

Vierailija
24.01.2017 |

Kiinnostaisi tietää, mitkä ovat parhaat säästövinkkinne. Eli käyttekö kirppareilla, dyykkaatteko ruokaa tai säästättekö ostamalla vaan tarjoustuotteita tms.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin lapset tekemättä ja asun kommuunissa.  En käy kahviloissa, ostan -30% tuotteita, vaatteet alennuksesta.Sijoituksissa tällä hetkellä 600 000 euroa.

Mitä sillä rahalla sitten tekee, jos sitä ei voi käyttää? No kai se on hupi leuhkiminenkin.

Sen tuotoilla hyppää pois oravanpyörästä ja muuttaa ulkomaille palmun alle.

Vierailija
62/80 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaa siihen mistä nautit, älä siihen "mihin kuuluu tuhlata". Itselläni tämä tarkoittaa rahan laittamista elektroniikkaan, Netflixiin ja vastaaviin, kännyköihin, kynsiini ja hajuvesiin. Säästän puolestaan sillä, että en matkustele ulkomaille, en välitä merkkituotteista, en käy ravintoloissa / kahviloissa ja pidän itseni saman painoisena mikä tarkoittaa sitä, että tässä iässä vaatevarasto on massiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helppoja vinkkejä kaikille:

-Osta kun tarvitset

Laadi ostoslista ja käy kaupassa max kaksi kertaa viikossa

-Hanki edullinen harrastus (mieluummin ilmainen). Itse harrastan juoksua: ainoa mihin rahaa menee ovat uudet lenkkarit, samalla puvulla pärjää pitkälle

-Syö kanaa ja jauhelihaa: Mielellään molemmat vähärasvaista, niin ei tule lihottua ja sitten sairastettua.

Älä osta turhia lääkkeitä tai vitamiineja: D-vitamiinilla ja omega 3:lla pärjää. 

-Osta laadukkaita vaatteita: Itse suosin esim. Hilfigeriä, koska vaatteet kestävät vuosia. Tämä on varmasti halvempaa, kuin ostaa HM:stä vaatteita, jotka menevät muutaman pesun jälkeen huonoksi. 

-Käy kirjastossa: Nykyään ei ymmärretä millainen aarreaitta kirjasto on. Esim. uusiakin elokuvia saa lainata ja kaikki ilmaista.

-Kuitit talteen, aina. 

En jaksa kirjoittaa enempää. Näillä kuitenkin pärjää jo tosi pitkälle.

Vierailija
64/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki iso kattila ja tee keittoruokia pakastimeen.  Suunnittelu, että on aina hiukan säästössä.

Vaatteita vasta kun kaikki muu hankittu.

Eurolleenkin joskus jouduttu laskemaan, aina ensin huolehdi ruokaan riittävästä rahasta, koska laskuihin on usein mahdollista saada maksuaikaa.

Ei muovikasseja, rahapelejä, muutama kymppikin merkitsee.

Monet olutta läträävät voisivat ostaa hienon puvun vaikka joka vuosi niillä rahoilla.

Itse pidän tärkeimpänä maksaa ensin asuminen, sen jälkeen laskut. Yksinasuvana tiedän, että nälkään en kuole, varmasti saan ostettua makaroonia ja ketsuppia. Tai vaikka perunoita ja puuroa. Tilapäisesti voi viikon olla miettimättä vitamiineja.

Ruokamenoissa voi oikeasti säästää. Tänäänkin teen ruuaksi eilistä riisiä ja pakastepapuja. Sillä pärjään iltaan. Loppuillasta puuro. Aamulla söin leipää ja kananmunan.

Pakko nuukailla.

Vierailija
65/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki iso kattila ja tee keittoruokia pakastimeen.  Suunnittelu, että on aina hiukan säästössä.

Vaatteita vasta kun kaikki muu hankittu.

Eurolleenkin joskus jouduttu laskemaan, aina ensin huolehdi ruokaan riittävästä rahasta, koska laskuihin on usein mahdollista saada maksuaikaa.

Ei muovikasseja, rahapelejä, muutama kymppikin merkitsee.

Monet olutta läträävät voisivat ostaa hienon puvun vaikka joka vuosi niillä rahoilla.

Itse pidän tärkeimpänä maksaa ensin asuminen, sen jälkeen laskut. Yksinasuvana tiedän, että nälkään en kuole, varmasti saan ostettua makaroonia ja ketsuppia. Tai vaikka perunoita ja puuroa. Tilapäisesti voi viikon olla miettimättä vitamiineja.

Ruokamenoissa voi oikeasti säästää. Tänäänkin teen ruuaksi eilistä riisiä ja pakastepapuja. Sillä pärjään iltaan. Loppuillasta puuro. Aamulla söin leipää ja kananmunan.

Pakko nuukailla.

Makaroonista saa kyllä hiilareita, mutta miten proteiinien laita. Proteiineja ei ketsupista hankita.

Ehkä paras ruoka ovat linssit, ne on halpoja ja paljon proteiinia. 

Makarooni menee toki myös, kun täydentää ruoan kanamunilla. Kanamunia parempaa proteiinin lähdettä ei taida ollakaan ja halpaa kuin saippua, jos ei shoppaile mitään luomumunia tai vastaavia. Itelle kelpaa ainakin ne vapaan kanan munat tms.

Vierailija
66/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee excel vuosibudjetistasi: sinne joka kk yksilöidyt nettotulot ja -menot. Auttaa varautumaan esim. isompiin laskuihin (kuten vakuutukset) ja muutenkin hahmottamaan omaa taloutta ja sitä, mihin rahaa todella menee. Näkee kuinka pienistä puroista syntyy iso virta. Ja kun kaikki on pakko kirjata ylös, motivoi se vähentämään turhia tai liian kalliita hankintoja ja menoja.

Niin ja se käytännön säästövinkki: kerää pulloja. Itse olen tässä kuussa löytänyt tällä tavoin rahaa jo yli 10e. (Juu, on työssäkäyvälle melko yhdentekevä pikkusumma, mutta kun täälläkin joku säännöllisesti valittaa ettei tilillä ole edes euroa niin saa parilla löytöpullollakin jo kaupasta syötävää.) Ja vuositasollahan tuo tekee jo ihan mukavan lisän, jos tahti pysyy samana.

Vierailija
67/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää kaikki alkoholit ostamatta, niitä ei kukaan tarvitse.

Vierailija
68/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee excel vuosibudjetistasi: sinne joka kk yksilöidyt nettotulot ja -menot. Auttaa varautumaan esim. isompiin laskuihin (kuten vakuutukset) ja muutenkin hahmottamaan omaa taloutta ja sitä, mihin rahaa todella menee. Näkee kuinka pienistä puroista syntyy iso virta. Ja kun kaikki on pakko kirjata ylös, motivoi se vähentämään turhia tai liian kalliita hankintoja ja menoja.

Niin ja se käytännön säästövinkki: kerää pulloja. Itse olen tässä kuussa löytänyt tällä tavoin rahaa jo yli 10e. (Juu, on työssäkäyvälle melko yhdentekevä pikkusumma, mutta kun täälläkin joku säännöllisesti valittaa ettei tilillä ole edes euroa niin saa parilla löytöpullollakin jo kaupasta syötävää.) Ja vuositasollahan tuo tekee jo ihan mukavan lisän, jos tahti pysyy samana.

Moni sanoo, että excelin tekeminen on liian työlästä. Kuitenkin aika vähällä vaivalla selviää ainakin omasta mielestäni. Oma budjetti on jo hallussa, mutta vielä pitäisi saada puolison menot kuriin...siinä taitaakin sitten olla tekemistä. 

Vierailija
69/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi kun tulee uusi tili, laita edellisestä tilistä "yli jääneet" toiselle tilille. Näin kun käyttö tilillä on vähemmän rahaa miettii ostoksiaan paremmin, samalla säästötilin määrä kasvaa ja voi miettiä sille käyttöä. Säästötiliin on hyvä olla ottamatta korttia ja vielä parempi jos säästötili on pankissa jota ei lähiseudulta löydy.

Vierailija
70/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kaikista paras säästökeino on ollut yksinkertaisesti kulutuksen vähentäminen.  En tarvitse jatkuvasti uusia vaatteita tai uusia tavaroita, joten en yksinkertaisesti osta niitä. Kaupoissa käyn harvoin, enkä selaa nettikauppojen sivuja. Oikeasti tavaraa ei tarvitse paljoa, tällä säästy kuussa jo useita satasia. En myöskään tilaa lehtiä, luen kiinnostavat artikkelit netistä tai käyn kirjastossa.

Ruokakaupassa mukana on aina ostoslista ja ostan vain tarvitsemani tuotteet. Syön usein pastasta tai linsseistä tehtyä ruokaa, täyttävää ja halpaa. Joskus pakastevihannekset ovat tuoreita halvempia, joten vertaan hintoja, ostan kuitenkin aina suomalaista.  

En osta ikinä mitään velaksi, vaan säästän rahat tarvitsemaani asiaan etukäteen.

Näillä keinoilla säästössä voisi siis olla melkoinen summa, mutta minä nuukailen siksi, että voisin käydä usein ravintolassa syömässä (rakastan ravintolassa syöntiä kokemuksena ja hemmotteluna), teatterissa jne. Eli säästän asioissa, jotka eivät ole itselleni niin tärkeitä voidakseni panostaa niihin, mitkä ovat.

Vierailija
71/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi kun tulee uusi tili, laita edellisestä tilistä "yli jääneet" toiselle tilille. Näin kun käyttö tilillä on vähemmän rahaa miettii ostoksiaan paremmin, samalla säästötilin määrä kasvaa ja voi miettiä sille käyttöä. Säästötiliin on hyvä olla ottamatta korttia ja vielä parempi jos säästötili on pankissa jota ei lähiseudulta löydy.

Mä teen samaa. Mulla auttaa rajottamaan kulutusta myös se, että olen jaotellut rahani kahteen eri pankkiin useammalle tilille, joista vain kahdelle on kortti. (Asun ulkomailla, joten mulla on paikallinen pankki ja suomalainen pankki.) Niinpä olen jatkuvasti siinä luulossa, että mulla on rahaa vähemmän, kuin mitä todellisuudessa ehkä on :)

Vierailija
72/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies_32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo, että excelin tekeminen on liian työlästä. Kuitenkin aika vähällä vaivalla selviää ainakin omasta mielestäni. Oma budjetti on jo hallussa, mutta vielä pitäisi saada puolison menot kuriin...siinä taitaakin sitten olla tekemistä. 

Ainakin marttojen sivuilla on ollut valmiita exceleitä menojen budjetoinneille ja kirjaamiselle. 

Vierailija
73/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras säästövinkkini perheellisille on opettaa lapsille rahan arvo ja kuluttamisen perusasiat. Nyt kun meillä on lapset 8- ja 12-vee, niin kumpikin hoksaa jo haluamisen ja tarvitsemisen eron. Esim poika järkyttyi viime elokuvareissulla poppareiden hinnasta ja ne jäi ostamatta, vaikka mulle olisi ollutkin ihan ok ostaa ne. Annoin sitten säästyneet rahat hänelle muuhun, järkevämpään käyttöön. Isompi osaa jo vertailla kilohintoja, pohtia käytetyn tai uuden tavaran hinnaneroja, yms. Pienempi osaa miettiä "onko tämä musta yhtä kiva vielä kolmen viikon päästäkin..?" Voin myöntää, että ostaisin lapsille useammin ja kalliimpaa, elleivät itse ilmoittaisi että ilmankin pärjää.

Mun toinen vinkkini on terveellinen ruokavalio. Ennen ostin kaikenlaista nopeaa ja hyvää kiireen varalta kaappiin. Sitten tajusin, etten vanhempana voi harrastaa tuollaista arjenhallintaa, vaikka olisikin kuinka kiire. Ryhdyin nöyrästi laatimaan ateriasuunnitelmat ja käyttämään sunnuntai-illan ruokien etukäteisvalmisteluun. Omituista, että ruokalasku pieneni, vaikka saatan ostaa vaikkapa 30e/kg kuhafileet koko porukalle. Sen sijaan dominot, välipalapatukat, yms jää kauppaan. Pakastevihanneksien ravintoarvo on ihan hyvä, ne on halpoja ja nopeita. Hyvä pohja terveelliseen arkiruokaan.

Vierailija
74/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi pois. Baareilu pois. Säästyy aikaa ja rahaa. Kroppa pysyy kunnossa.

Vierailija
75/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo eka mutta jos tarkoitus on saada esim. 50 e/kk säästöön niin se on helppo ohjata rahastoon. Jotta suoraan kannattaisi sijoittaa osakkeisiin vaatii oikeastaan että niitä osakkeita ostaa kerralla vähintään 1000 eurolla. Siksi esim. pari kymppiä kuussa suoraan rahastoon olisi tuollaisessa tilanteessa oikeastaan oikeastaan fiksuinta mutta myös helpointa. 

Nordeassa jos ostaa vaikka 100 eurolla jotain osaketta, niin palkkio on euron. Tätä mahdollisuutta pitäisi markkinoida shoppailuvimmaisille naisille, jotka eivät malta säästää suurempaa summaa kasaan. Osakkeita voi ostella vaikka yhden kerrallaan, samaan tapaan kuin jotkut keräävät astiastoa. Jos on rahasta tiukkaa, ostaa pari Nokiaa (5,5€/kpl, palkkio 11c) ja sitten kun lomarahat tulee, voi ostaa pari Konetta (45€/kpl, palkkio 90c).

Fiskarsin yhtiökokouksissa on ollut tapana antaa alennuskuponki, jolla saa -30% Iittalan myymälöistä muutaman päivän ajan (ei koske taidelasia). Jos on pakko jotain astioita suuremmin ostaa, niin kannattaa ostaa yksi Fiskarsin osake ja koukata yhtiökokouksen kautta ostoksille.

Vierailija
76/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä ja K-citymarketista löytyy parhaat tarjoukset arjen säästöihin! Tänään söin lihapullia itsetehdyssä ruskeakastikkeessa ja perunoita. Tein myös appelsiinituoremehua, kun K-citymarketissa myytiin 5 kg appelsiineja hintaan 2 € viime viikonloppuna. Lihapullat tuli myös löydettyä tarjouksesta, mutta ei ne huonoja ole, kun Lidlistä ostettuja. Herkkua ja halpaa!

T. Lidl-mies.

Vierailija
77/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 30% palkasta suoraan säästötilille

- palkkapäivänä nostan kuukauden käyttörahat käteisenä

- ei mitään osamaksuja

- luottokorttia käytän ainoastaan lento- ja hotellivarauksiin sekä ulkomailta tilatessa, nämä lähtee tililtä suoraveloituksena eli en joudu maksamaan korkoa

- käyn kaupassa vain kerran kuussa, lisäksi kerran viikossa tulee kotiin toimitettuna vakioidut ruokaostokset

- ei lehtitilauksia, ei kanavapaketteja

- työmatkat julkisilla

- kaikki vakuutukset maksetaan kerran vuodessa eikä erissä

- ei maksullisia harrastuksia tai esim. salikorttia

- ei ripsien pidennyksiä tai geelikynsiä mutta satsaan laadukkaaseen kosmetiikkaan

- laadukkaita vaatteita ja kenkiä ostan harkitusti silloin kun oikeasti tarvitsen

- en käy baareissa/yökerhoissa mutta nautin kotona hyvästä viinistä

Vierailija
78/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota naista asumaan kanssani. Rahaa säästyy ja saan seksiä useammin.

Vierailija
79/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu ammattiin jossa tienaa hyvin.

Vierailija
80/80 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton tavara eteenpäin. Meillä kaapit ovat alle 1/3 täynnä , pinnoilla jotain harkitusti, vaikuttaa myös tarpeeseen, haluanko oikeasti mitään uutta.

Kun lapset olivat pienempiä, kävin mll.n kirppareilla. Kauppalista mukana. Montako paitaa on kaapissa seuraavaa kokoa jne. Ostin max seuraavan vuoden vaatteet ja jos vaikka farkkuja oli tarpeeksi, en ostanut lisää. Kaikki tarpeeton kiertoon myös vaatteissa.

Ruokalistat. Meillä on 5 vkon kiertävä ruokalista. Jos raaka-aineita on välillä tarjouksessa, ostan varastoon. Kauppaan ei nälkäisenä ja vain listan mukaan ostetaan.

Pidän kaikesta hyvää huolta. Kun kattilaan palaa ruoka pohjaan, heti puhdistaminen. Lankkaan kengät säännöllisesti. Jos jotain pitää paikata, laitan vaatteen tiettyyn paikkaan ja perjantaina ennen nukkumaanmenoa se on tyhjä. Oma valinta teenkö jotain per ilta vai kaikki kerralla. Pääasia ettei pääse kertymään.

Ota ilo irti ilmaisista asioita. Mulla puhtaat ja tuoksuvat petivaatteet , siisti koti, hyvä ruoka. En tee mitään ikinä pakkaseen. Ruokalista on täynnä hyvää ruokaa joka valmistuu nopeasti tai voi esivalmistella edellisenä päivänä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi