Haluaisin vain, että yhteiskunta antaisi minulle perustoimeentulon kuukausittain
kuolemaani asti. En tarvitse mitään muuta. Olen väsynyt enkä jaksa enää yrittää. Tarvitsen vain kodin, sähkön, ruokaa, vaatteet ja netin kommunikointiin ja asioiden hoitoon. Haluan että minut jätetään rauhaan muuten eikä enää stressata :(
Kommentit (49)
Esim. kivikaudella pyöri aivan hyvin, että jokainen teki kotonaan omat hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa ihan erityisesti herätä huomenna aikaisin töihin kun lukee tällaista.
Harmin paikka. Otetaan sille pojat!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa ihan erityisesti herätä huomenna aikaisin töihin kun lukee tällaista.
Eipä sua kukaan töihin pakota.
No tämä maa on veloissa, väestö vanhenee ja sosiaaliturva ajetaan pikkuhiljaa kokonaan alas, eli ihan turha kuvitella että täällä olisi jokaiselle loppuelämän elatus taattu. Ei ole.
Ja muut (työssäkäyvät) maksavat elämisesi? Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Esim. kivikaudella pyöri aivan hyvin, että jokainen teki kotonaan omat hommansa.
No silloin ei ollutkaan tätä systeemiä, jossa pideltiin kynsin hampain heikoimpia yhteiskunnan yksilöitä hengissä, vaan kuolo korjasi, jos ei pärjännyt. Eli mun mielestä ei oikein voida verrata tilannetta kivikauteen, kun täysin keinotekoisella systeemillä jatkuvasti tekohengitetään isoa osaa yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin pyöri ja pyörii vieläkin, jos riittää savupirtissä asuminen ja onkiminen ruuan saamiseksi. Jostain syystä aloittajalla oli muitakin tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämä tulee joskus 50-100 vuoden päästä olemaan ihan realiteetti. Kaikki suorittava työ (linjastot, siivoaminen, ajaminen, melkeen kaikki) automatisoidaan mahdollisimman pitkälle, sillä robotiikka tulee olemaan paljon halvempaa kuin nyt ja teknologian kehitys vain nopeutuu. Ihmisiä tarvitaan enää vain luoviin tehtäviin, sillä kaikessa muussa kone pystyy tekemään meitä paremmin. Työstä tulee harvojen herkkua ja tavoiteltua. Se on statuskysymys, mutta myös jotain erilaista - samalla tavalla kuin me nyt saatamme kadehtia niitä, joiden ei tarvitse työskennellä.
Hetki pitäisi kyllä vielä jaksaa. Mutta muistakaa, että jo ensimmäinen ihminen, joka ei koskaan kuole, on syntynyt. 3D-printtaus tulee mahdollistamaan jokaisen ihmisen kudoksen uusimisen. Meillä ei siihen tule olemaan rahaa, mutta joku Zaran omistajan eli maailman toiseksi rikkaimman miehen nuori sukulainen varmaankin voisi olla yksi heistä.
Täytyy vain 3D printtailla lisää rahaa itselleen.
Ehdotukseni kirjoitti:
kuolemaani asti. En tarvitse mitään muuta. Olen väsynyt enkä jaksa enää yrittää. Tarvitsen vain kodin, sähkön, ruokaa, vaatteet ja netin kommunikointiin ja asioiden hoitoon. Haluan että minut jätetään rauhaan muuten eikä enää stressata :(
Eikun eläkkeelle! Saat vähintään takuueläkkeen määrän plus eläkkeensaajanasumistuen.
Retu Kivinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pyöri ja pyörii vieläkin, jos riittää savupirtissä asuminen ja onkiminen ruuan saamiseksi. Jostain syystä aloittajalla oli muitakin tarpeita.
Pyörii sekin. Itsensäylentäjät vain yrittävät tehdä kaikesta "muka" vaikeata. Yksi hieno esimerkki tästä on ylikouluttaminen. Näennäisesti hommat ovat vaikeita, mutta vaikeita hommia ei ole oikeasti kuin ydinfyysikoilla.
Kivikaudella sait pari puuta kaadettua päivässä. Nyt, puun kaataminen pari minuuttia moottorisahalla.
Paljon työtä?
Nämä Veikkauksien ja Alkojen pääjohtajat ovat malliesimerkkejä tämän yhteiskunnan panoksien valumisesta kuraojaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pakottaako poliisi asunnosta ulos, jos ei maksa laskujaan?
Eli pakottaa.
Kerropa miksi minun pitäisi sinulle sellainen antaa? Mitä sinä annat minulle? Yhteiskunta olemme me. Sinä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa miksi minun pitäisi sinulle sellainen antaa? Mitä sinä annat minulle? Yhteiskunta olemme me. Sinä ja minä.
Hieno kysymys ja selvästi älykkö osasi lisäksi esittää kysymyksen asiallisesti, mikä täällä on aika harvinaista. Propsit siitä sulle. Minäkin jään pohtimaan..
Vierailija kirjoitti:
Äänestä perustulon puolesta. Vihreät puhuu siitä kaikista äänekkäimmin.
Tuo "perustulo", " kansalaispalkka " on aivan älytön ansa! Nimittäin se korvaa kaikki muut tulonsiirrot valtiolta päin. Hei hei asumistuki hei työmarkkinatuki hei takuueläke...
a) Ihminen sairastunut nuorena on työkyvyttömyyseläkkeellä. Kuukausitulot ovat takuueläke ja eläkkeensaajanasumistuki. Hänelle vuokran jälkeen jää kuukaudessa n. 500 - 550 euroa. Sillä hän hoitaa kaikki muut kulut esim. lääkkeet, vakuutukset, ruuan, sähkön.... JA tämä on hänen tilanne kuolemaansa saakka.
Sitten tulee ns. " perustulo " joka on 560 euroa/ kk. Siinä kaikki! Ei mitään muuta.
b) Ihminen on työssä. Kuukausitulot ovat n. 2000 euroa/kk. palkkatuloja. Asumiskulujen jälkeen käteen jää n. 1200 euroa. Siitä sitten maksetaan kaikki normaalit menot. Mutta mikä ihaninta hän SAA +560 euroa/kk. lisää! .... Ja tämä tilanne on hänellä pysyvä tai paranemaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pakottaako poliisi asunnosta ulos, jos ei maksa laskujaan?
Eli pakottaa.
En maksa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Voin mä sut ryöstää tarvittaessa, jos et muuten suostu maksamaan veroja kuten lainkuuliaat kansalaiset.
Mitähän varten työssäkäyvät ihmiset ovat järjestäänsä niin takakireitä ja tekopyhiä? Hipit ovat paljon mukavampaa ja rennompaa porukkaa.
Pyörii se.