Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan laitatte 1,5-2-vuotiaan nukkumaan?

Vierailija
23.01.2017 |

Ja mihin aikaan se herää aamulla?

Meillä lapsi on herännyt aamulla klo. 5-6 niin kauan kuin muistan. Nukkuu yhdet päiväunet vielä, kestoltaan 1-2 h. Iltaisin laitetaan nukkumaan klo. 20.

Kokeiltiin laittaa nukkumaan klo. 21, mutta se ei pidentänyt yöunia mitenkään. Ongelma siis on että ollaan aivan rikki noista aikaisista aamuista. Ollaan koitettu vuorotella, mutta raskasta on silti.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kömpii itse nukkumaan noin klo 20 ja herää noin klo 6 sopivasti äidin kanssa aamukahville. Olen itse illanvirkku aamuvirkku eli menen nukkumaan noin klo 23 ja herään viimeistään klo 6, joten ei ole lapsen aamut meillä ongelma.

Vierailija
2/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympiltä nukkumaan, herää silti viideltä-kuudelta, toinen nukkui parin tunnin päikkärit, toinen otti vartin torkkuja muutaman kerran päivässä, maksimissaan kolmet. Toinen myös heräili öisin usein.

Mun mielestä teillä nukutaan hienosti ja paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukahti noin 19.20.

Heräsi 6.00.

Hoidossa nukkui parin tunnin päiväunet.

Oli kyllä loistavaa, sain tehtyä opiskeluhommia iltaisin.

Vierailija
4/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin klo 21 menee. Herää klo 7-8 välillä. Nukkuu päiväunet yleensä n. 12.30-13.30. Joskus herää yöllä neljän aikoihin, mutta menee takaisin nukkumaan. Nukkunut omassa huoneessa 6 kk lähtien. Menee itse nukkumaan, sanoo että nyt väsyttää ja sitten menee yöunille tai päiväunille.

Vierailija
5/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on aina herännyt klo 6-7. Herää edelleen, vaikka on jo teini. Itse olen aamu-uninen joten pikkulapsiaika oli tosi raskasta. Meillä ei ainakaan lapsen rytmi ole koskaan kääntynyt tuosta aamuvirkkuudesta pois.

Toisaalta, sopeutuupa sitten paremmin kouluun ja työelämään, kun aikaiset aamut eivät tuota vaikeuksia. Voimia teille!

Vierailija
6/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kömpii itse nukkumaan noin klo 20 ja herää noin klo 6 sopivasti äidin kanssa aamukahville. Olen itse illanvirkku aamuvirkku eli menen nukkumaan noin klo 23 ja herään viimeistään klo 6, joten ei ole lapsen aamut meillä ongelma.

No siis kyllä ne kuudenkin aamut jotenkuten kestää jos itse menee ajoissa nukkumaan, mutta yleensä tämä herää jo heti siinä viiden jälkeen. 

Itse taas olen suuriuninen, 9 tuntia unta yössä olisi optimaalinen. Eli pitäisi mennä jo 20-21 itsekkin nukkumaan että olisin aamulla pirteä tuohon aikaan... :/ 

ap

Vierailija
7/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään joskus 21-22 välisenä aikana nukkumaan ja herätään 9-10 aikaan aamulla. Yhdet päiväunet joskus 14-15 aikaan. Perhepedissä nukutaan ja ikä on 1v 8kk. Kotihoidossa on niin ei ole nukkumis/heräämisajoilla väliä.

Kokeile venyttää illalla nukkumisaikaa pikkuhiljaa pidemmälle ja pidemmälle. Itse joskus jos on tarve niin venytän sillä että mennään kylpyyn vaikka lasta väsyttää.. tai koita venyttää päiväunia pidemmälle normaalista päikkäriajasta. Pikkuhiljaa. Näin meillä.

Vierailija
8/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muksut laitettu aina klo 20 unille. Vasta tuossa 4-5-luokkalaisina saaneet arkisin valvoa 21 asti.

Yksi lapsista on aamuvirkku, yhä 3-luokkalaisena herää viideltä. Kyllähän tuo joskus sunnuntai-aamuisin hiukan nyppii, minkäs tekee.

Vierailija
9/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 2vuotias nukahtaa19.30-20.00 aikaan. Herää siinä 8 aikoihin. Ei nuku enää päiväunia.

Vierailija
10/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuonikäoset nukkuneet n 10-11h yöunia(9 kieppeilleillä nukkumaan ja herätys seiskan jälkeen)päiväunia tunti-pari

Eri ikäisenä on ollu noitavaiheita että nouisis liian aikadin, lähtökohtaisesti pysyn sängyssä ja valot pois verhot alhalla seitsemään asti. Ilmoitan vaan lapselle että nyt on yö nyt nukutaan. Monestihan se lapsi täytyy ottaa vieukkuun jotta rauhoittuu. Joskus ovat lähteneet sängystä hillumaan mutta yleensä tulleet takaisin kun itse sitkeästi esittää nukkuvaa ja pitää kämpän pimeänä.

Varmasti toi tuntia myöhäisempi nukkuma-aikavoi auttaa, mutta ei päiväsäs tai kahdessa, vaihtuihan se lapsen rytmi vissiin kellojen kesäaikaan/talviaikaan siirron mukanakin..

Olennainen asia on siirtää ateriat uuden toivotun rytmin mukaiseksi eli aamupalaa vasta kasilta ja lounas aikaisintaan klo 11 jne.

Vierailija
11/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-08 nukkuneet kotihoidossa olevat lapset meillä 1vuotiaasta eteenpäin. Päikkärit silloin 45min- 60 min ja ennen klo 14. Päikkärit kokonn pois 2 v. Esikoinen alkoi aikoinaan sitten 3,5 v nukkumaan päikkäreitä taas 12 aikaan,kun meni päiväkotiin ja yöunet muuttui 19.30-6.30 välille.

Vierailija
12/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, onpa hirveetä! Miksi sinä, aikuinen ihminen, et mene ajoissa nukkumaan kun tiedät että aamulla on aikainen herätys? Miksi olet rikki?

Minä menin töihin kun nuorempi oli 6kk, herätys oli 3.45. Opetin siis lapset menemään nukkumaan klo 19 että ehdin itse nukkua myös 8 tunnin yöunet.

Vierailija
13/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan klo 23. Herääminen 9-10 maissa. Päiväunet 1-1,5h klo 14-15.

Vierailija
14/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuonikäoset nukkuneet n 10-11h yöunia(9 kieppeilleillä nukkumaan ja herätys seiskan jälkeen)päiväunia tunti-pari

Eri ikäisenä on ollu noitavaiheita että nouisis liian aikadin, lähtökohtaisesti pysyn sängyssä ja valot pois verhot alhalla seitsemään asti. Ilmoitan vaan lapselle että nyt on yö nyt nukutaan. Monestihan se lapsi täytyy ottaa vieukkuun jotta rauhoittuu. Joskus ovat lähteneet sängystä hillumaan mutta yleensä tulleet takaisin kun itse sitkeästi esittää nukkuvaa ja pitää kämpän pimeänä.

Varmasti toi tuntia myöhäisempi nukkuma-aikavoi auttaa, mutta ei päiväsäs tai kahdessa, vaihtuihan se lapsen rytmi vissiin kellojen kesäaikaan/talviaikaan siirron mukanakin..

Olennainen asia on siirtää ateriat uuden toivotun rytmin mukaiseksi eli aamupalaa vasta kasilta ja lounas aikaisintaan klo 11 jne.

Otetaan myös viereen ja sanon monta kertaa että nyt nukutaan. Mutta ei siitä mitään tule kun lapsi hyörii pitkin sänkyä ja huonetta ja juttelee kovaan ääneen. 

Yritettiin pitempään tuota myöhemmin nukkumaan mutta ei se auttanut. Ollaan myös yritetty aiemmin nukkumaanlaittoa kun sitäkin jossain suositeltiin, mutta ei auttanut. 

Täytyy koittaa noita aterioitakin sit jotenkin vielä siirtää. Nyt syödään aamupala klo. 7 ja lounas klo. 12. 

ap

Vierailija
15/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v 4kk: Nukkumaan klo n. 20.15, nukahtaa 20.30-21 välillä. Aamulla herätys 7.20 hoitoon, viikonloppuisin ja vapaapäivinä saattaa nukkua 10 astikin, jolloin ei välttämättä päiväunia nuku. Päiväunet 1-2h.

Vierailija
16/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan myös viereen ja sanon monta kertaa että nyt nukutaan. Mutta ei siitä mitään tule kun lapsi hyörii pitkin sänkyä ja huonetta ja juttelee kovaan ääneen. 

Yritettiin pitempään tuota myöhemmin nukkumaan mutta ei se auttanut. Ollaan myös yritetty aiemmin nukkumaanlaittoa kun sitäkin jossain suositeltiin, mutta ei auttanut. 

Täytyy koittaa noita aterioitakin sit jotenkin vielä siirtää. Nyt syödään aamupala klo. 7 ja lounas klo. 12. 

ap

Ohis, mutta ompa teillä pitkä ateriaväli tuossa. Mahtuuko päivään edes kaikki 5 ateriaa?

Vierailija
17/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil mennään nukkumaan noin 20.30, herätys klo 7 maissa. Sitten päiväkodissa vetää jotkut tunnin päiväunet. Sellanen 11-12 tuntia/vrk vetää unia.

Vierailija
18/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ohis, mutta ompa teillä pitkä ateriaväli tuossa. Mahtuuko päivään edes kaikki 5 ateriaa?

Mahtuu. Aamupala klo. 7, lounas klo. 12, välipala klo 14-15, päivällinen klo. 17 ja iltapala klo. 19.30 

Minä söisin mieluusti aamupalaa vähän myöhemmin, mutta lapsilla on tietty kova nälkä yön jälkeen ja jo tuossa tulee odottelua kun herätään kuitenkin viiden jälkeen jo... Lounaan voisin tarjota muuten aiemmin mutta esikoisen kerho loppuu vasta klo. 12. Esikoinen syö kerhossa välipalaa klo. 11, pienemmälle annan yleensä pienen välipalan myös kotona klo. 10. 

ap

Vierailija
19/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee nukkumaan klo 20 ja herää kuudelta, niin on nukkunut 10 h yöunet. Siihen päälle vielä 2 h päiväunet, niin tossa on kyllä aika paljon nukkumista. Tokihan pieni tarvitseekin paljon unta, mutta ehkä teidän lapsi ei enää tarvitse niin paljoa..? Ehkä voisitte yrittää pikkuhiljaa hivuttaa nukkumaanmenoa myöhäisemmäksi?

Vierailija
20/41 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on lapset menneet nukkumaan kymmenen maissa, ja heränneet aikaisintaan kahdeksalta, sekin oli todella tympeää, nykyään ekaluokkalaisina nukahtavat yleensä vasta yhdentoista maissa, ja heräävät itsekseen yhdeksän maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän