Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, kannattaako meidän suunnitelmat kesälle..?

Vierailija
23.01.2017 |

Eli onko täyttä typeryyttä? Mietittiin, josko perheen isä jäisi kotiin hoitamaan lapsia, ja minä menisin kokopäiväisesti töihin. Miehellä "hyvä" palkka ja en tiedä, saisinko tehtyä lähellekään samaa. Lisäksi työaikani ovat sellaiset, että olen koko päivän poissa kotoa, miehellä normaali työaika. En lisäksi pystyisi taaskaan pitämään kesälomaa, koska pätkätöistä johtuen kesälomakertymä huono. Eli en pystyisi olemaan kesälomalla kun mies kotihoidon tuella ja lomia ei välttämättä saada päällekäin. Järkevintä olisi myydä lomani ja tehdä kesä töitä, mutten näkisi kesälomalla olevia lapsia juuri lainkaan.
Saako perheemme jotain apua niille kuukausille, jolloin parempi tuloinen jää kotiin, ja minä työskentelen huonommalla palkalla?
Ihan älytön ja sekava tilanne. Mies haluaisi välillä olla kotona ja olisi tietysti minun vuoroni olla kokopäiväisesti töissä, mutta meneeköhän liian vaikeaksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

opiskelijana olen tehnyt kesät töitä ja lapset miehen kanssa kotona. Joo, ei paljoa kesäisin tehty mitään yhdessä. Syksyllä ja keväällä nipistettiin sitten viikko lomaa ja lähdettiin jonnekkin reissuun. Suomessa kesät nyt on niin sateisia ja kylmiä, ettei sinäänsä paljoa harmittanut.

Nyt oon tiukasti työelämässä ja on näyttöä ahkeruudesta. Palkka hyvä ja asema sellainen, että voidaan lomailla oikeastaan milloin vain haluttaa. Lapsilla todella läheiset suhteet isäänsä. Kannattaa satsata tulevaisuuteen.

Joo, ymmärrän. Mut meillä tilanne noin lähtökohtaisestikin vähän eri.

Kuinka eri? Meilläkin miehen palkka oli huomattavasti suurempi kuin omat kesätyöansiot. Lapset muutenkin kotona (3 kpl), sillä opiskelin pääasiassa iltaisin tai kotoa käsin. Eli kyllä ne tulot tippui aika radikaalisti aina kesäksi.

Vaihtoehtona olisi ollut mun jääminen kotiin, mies töissä, kuitenkin kesäloma ja aikaa yhdessä + enemmän rahaa. Mutta se ois maksanut mulle todennäköisesti hyvän työpaikan ja perheeltä hyvän elintason tulevaisuudessa.

Jeps, mut kuten sanoin tuossa aiemmin, olisi kiva nähdä mun koululaisianikin..Olen kuitenkin nyt jo illat töissä.

Ja mulla ei sinänsä työmaan kanssa ole mitään hätää.

Vierailija
22/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo onnistuisi, mutta hintana se, etten nää koululaisia ollenkaan.. Miehellä kuitenkin kuukauden kesäloma. Itse olisin, jos mahdollista melkein senkin kotona ja pitäisin kertyneet kesälomat siinä. Sittenhän voisin ne siihen ottaa, jos muutenkaan en ole vahvuudessa mukana työpaikalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla sentään on jonkunlainen työaika? Tuskin 24h 6pv/vko kuitenkaan? (Jos ne sunnuntait vapaat...). Ja kun lapset on kotona 24/7, niin kyllähän sä varmaan niitä ehdit nähdä?

2-3kk on kuitenkin aika lyhyt aika "taloudelliselle ahdingolle", ehditte nyt jo ennen kesää laittaa vähän säästöön, niin tulotaso pysyykin aika entisellään!

Toki sit lomareissut yms.varmaan jää tekemättä, mut voihan sitä syksymmälläkin reissata!

Vierailija
24/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä siis alle 3-vuotias kotona?

On. Saadaan jo nyt kotihoidontukea, kun lapset ei kunnallisessa. Nyt mies vaan ikäänkuin ottaisi palkatonta vapaata töistä ja jäisi kotiin. Sehän on ihan työnantajan ja työntekijän välinen sopimus.

Siis miksi mies ei muka jäisi hoitovapaalle, kuten vanhemmat yleensä? Vai onko se mielestänne vain äidille tarkoitettu:) ? Hoitovapaasta ei työnantaja voi kieltäytyä, kunhan ajoissa ilmoittaa. Ja siis sehän on palkatonta.

Vierailija
25/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla sentään on jonkunlainen työaika? Tuskin 24h 6pv/vko kuitenkaan? (Jos ne sunnuntait vapaat...). Ja kun lapset on kotona 24/7, niin kyllähän sä varmaan niitä ehdit nähdä?

2-3kk on kuitenkin aika lyhyt aika "taloudelliselle ahdingolle", ehditte nyt jo ennen kesää laittaa vähän säästöön, niin tulotaso pysyykin aika entisellään!

Toki sit lomareissut yms.varmaan jää tekemättä, mut voihan sitä syksymmälläkin reissata!

Siis joo, liioittelin vähän. Nään koululaisia 30 min. aamuisin kun laitan ne kouluun. Ja illalla mennään yhdessä nukkumaan. ( isä tekee iltahommat) ja lauantaina n. 4 h illasta. Sunnuntait yhteistä aikaa pääsääntöisesti, jis mies ei töissä.

Eikä syksymmällä reissata, kun koululaiset taas koulussa...

Vierailija
26/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä siis alle 3-vuotias kotona?

On. Saadaan jo nyt kotihoidontukea, kun lapset ei kunnallisessa. Nyt mies vaan ikäänkuin ottaisi palkatonta vapaata töistä ja jäisi kotiin. Sehän on ihan työnantajan ja työntekijän välinen sopimus.

Siis miksi mies ei muka jäisi hoitovapaalle, kuten vanhemmat yleensä? Vai onko se mielestänne vain äidille tarkoitettu:) ? Hoitovapaasta ei työnantaja voi kieltäytyä, kunhan ajoissa ilmoittaa. Ja siis sehän on palkatonta.

Joo siis tottakai mies voi jäädä hoitovapaalle halutessaan. Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään. Saatetaan kyllä kesällä edelleen hakea se mun nimellä vaan, koska mulla pienempi veroprossa...

Vierailija
27/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, liioittelin vähän. Nään koululaisia 30 min. aamuisin kun laitan ne kouluun. Ja illalla mennään yhdessä nukkumaan. ( isä tekee iltahommat) ja lauantaina n. 4 h illasta. Sunnuntait yhteistä aikaa pääsääntöisesti, jis mies ei töissä.

Eikä syksymmällä reissata, kun koululaiset taas koulussa...

Niin ja kesällä nähtäisiin tietysti jonkin verran, mutta juuri se, että joutuisin tekemään tosi pitkää päivää, että saisin saman kuin mies.

Vierailija
28/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että jos tekisin 2 kk niin paljon kuin pystyn, mut on se kesä tietty siinä sitten. Sitten mulla on niitä pitämättömiä lomia, jotka tietysti voin koittaa pitää jossain vaiheessa, kun mies työssä. Harmittaa vaan, ettei kerkee ikinä näkemään perhettä. Sama iltatyö systeemi jatkuu syksyllä, tai sitten taas kun yksi lähtee kouluun, voisi jo harkita tarhaa ja tehdä täyttä päivää.. Et pitäiskö siksikin rauhoittaa tämä kesä?

Vierailija
29/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että jos tekisin 2 kk niin paljon kuin pystyn, mut on se kesä tietty siinä sitten. Sitten mulla on niitä pitämättömiä lomia, jotka tietysti voin koittaa pitää jossain vaiheessa, kun mies työssä. Harmittaa vaan, ettei kerkee ikinä näkemään perhettä. Sama iltatyö systeemi jatkuu syksyllä, tai sitten taas kun yksi lähtee kouluun, voisi jo harkita tarhaa ja tehdä täyttä päivää.. Et pitäiskö siksikin rauhoittaa tämä kesä?

Mut toisaalta tuo mies haluaisi pitää niitä hoitovapaita, ja olla kotona...

Emmää tiä.

Vierailija
30/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos yrittäisitkin jo nyt tienata hieman ekstraa ja olette sitten kesällä yhdessä vapaalla?

Jos ottaisit nyt vaikka osa-aikatöitä muutamana iltana viikossa tai viikonloppuna ja mies on lasten kanssa kotona ja rahat säästöön kesää varten?

Olet sitten vaikka alkukesän kokopäivätöissä kun kesäkuu on aina ihan kurja sään puolesta kuitenkin ja heinäkuun+elokuun olette molemmat kotona?

Vierailija
31/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelijana olen tehnyt kesät töitä ja lapset miehen kanssa kotona. Joo, ei paljoa kesäisin tehty mitään yhdessä. Syksyllä ja keväällä nipistettiin sitten viikko lomaa ja lähdettiin jonnekkin reissuun. Suomessa kesät nyt on niin sateisia ja kylmiä, ettei sinäänsä paljoa harmittanut.

Nyt oon tiukasti työelämässä ja on näyttöä ahkeruudesta. Palkka hyvä ja asema sellainen, että voidaan lomailla oikeastaan milloin vain haluttaa. Lapsilla todella läheiset suhteet isäänsä. Kannattaa satsata tulevaisuuteen.

Täällä sama! Ap:lle sanoisin, että yksi kesä on tosi lyhyt aika elää pienemmillä rahoilla joten anna nyt herranen aika isän jäädä kotiin välillä lasten kanssa. Nyt on vielä monta kuukautta aikaa säästääkin tuota varten, ja kesäisin on paljon helpompi keksiä kaikkea maksutonta aktiviteettiä kuin talvella. Tuo on kuitenkin korvaamattoman tärkeää aikaa isä-lapsisuhteelle.

Vierailija
32/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos yrittäisitkin jo nyt tienata hieman ekstraa ja olette sitten kesällä yhdessä vapaalla?

Jos ottaisit nyt vaikka osa-aikatöitä muutamana iltana viikossa tai viikonloppuna ja mies on lasten kanssa kotona ja rahat säästöön kesää varten?

Olet sitten vaikka alkukesän kokopäivätöissä kun kesäkuu on aina ihan kurja sään puolesta kuitenkin ja heinäkuun+elokuun olette molemmat kotona?

Siis mä teen jo niin paljon kuin pystyn. Meen töihin kun mies tulee.

Mut ehkä toi, et olisin alkukesän ja koittaisin loppukesän pitää lomaa, jos mies saa lomansa siihen..

Just mietin et voikohan siihen hakea jotain tukea, jos käy niin, että mies on kotihoidontuella ja minä niillä surkeilla lomarahoillani..

Vierailija
33/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama! Ap:lle sanoisin, että yksi kesä on tosi lyhyt aika elää pienemmillä rahoilla joten anna nyt herranen aika isän jäädä kotiin välillä lasten kanssa. Nyt on vielä monta kuukautta aikaa säästääkin tuota varten, ja kesäisin on paljon helpompi keksiä kaikkea maksutonta aktiviteettiä kuin talvella. Tuo on kuitenkin korvaamattoman tärkeää aikaa isä-lapsisuhteelle.

Siis ja tähän, mies on jo illat lasten kanssa, kun minä lähden töihin, kun hän tulee.

Ja nyt jo molemmat tekee, ja on tarpeeksi tiukkaa...

Vierailija
34/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mites äiti- lapsisuhde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme